Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 23:30

Ik denk dat de media en pers daar zeker een aandeel in heeft.
En het feit dat veel mensen geen Facebook (willen) hebben, en als je geen (weide) dieren hebt, waarom zou je je aanmelden bij een alert groep of een Facebook groep volgen?
Zeker als de tendens nog is dat huisdieren geen gevaar lopen.

Het verhaal van een bokker dat op weg naar huis na het welke ‘‘s avonds achtervolgd werd door wolven heeft veel indruk op me gemaakt. Maar dat heeft plaatsgevonden voordat er honden gepakt zijn, voordat er kinderen gebeten en /of omver gelopen zijn.

Als je er niets mee te maken hebt door je leefsituatie, via de mainstream media hoor je gewoonweg niet of gebagatelliseerd.

Ik heb nooit geloofd in wolfwerende hekken, mijn maatregelen waren paarden niet meer 24/7 buiten.
Op dit moment alleen erfhond en boerderij katten.
Waar we voorheen onze hond buiten lieten lopen als we avond weg gingen, doen we dat nu niet meer.
Nu moet ze tegen haar zin binnen zitten als we niet thuis zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:54

Valt mij op sommige media vrij pro wolf is en vrij negatief over boeren. Precies hoe de meeste mensen het willen zien.
Lekker de boel tegen elkaar op ruien

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 23:59

En vergeet de diepe zakken niet van ‘dierenminnende’ clubs die bakken met geld voor spotjes op radio en tv uitgeven om donateurs en leden te werven. 2 tot 3 spotjes per reclameblok, per zender. Het mag wat kosten.
En ook nog eens voorbij gaan aan het leed dat de wolf veroorzaakt én het mee vinden vallen als ze ingeschakeld worden bij verwaarloosde dieren….

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 00:01

Daar is een passend gezegde over “Wiens brood men eet, diens woord men spreekt”.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 00:11

Kasboek open en de bijbel dicht.
Voor velen tellen principes niet meer als de portemonnee aangesproken wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 00:12

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 00:32

Ik heb mijn profielfoto op Facebook maar eens aangepast.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 07:39

Ben juist blij met je meldingen hier hoor Tienus!
Zo kan ik inderdaad af en toe even waarschuwen naar anderen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:12

Mellow schreef:
Ben juist blij met je meldingen hier hoor Tienus!
Zo kan ik inderdaad af en toe even waarschuwen naar anderen.

Ik ook, dit topic is mijn bron van informatie

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:20

Idd, ik kijk serieus meerdere keren per dag dit topic omdat ik hier vind wat ik nergens anders vind .
Ik ben je erg dankbaar tienus63

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:24

Ja het werk wat tienus63 er elke dag instopt is geweldig! :j

Alle Facebook sites en artikelen gebundeld op 1 plek

Met echte ervaringen.
En geen nu.nl onzin.
Maar als we gezien hebben welke activisten clubjes in de media zitten is het ineens logisch.

Dit onderstaande dus

Popstra schreef:
Valt mij op sommige media vrij pro wolf is en vrij negatief over boeren. Precies hoe de meeste mensen het willen zien.
Lekker de boel tegen elkaar op ruien

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:59

Zag gister op rtl4 nicolette kluivert. Zij had ook wel even DE oplossing. Ze moeten het gewoon net zoals in timboektoe doen. Daar leeft men nu ook in harmonie samen met de wilde dieren. En dan hoeven de boeren hier niet meer te mekkeren..
Zij ze echt letterlijk.
Wat een k*tw@%f is dat zeg!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:04

Met 1 groot verschil, daar mag men wel schieten als het te gevaarlijk wordt.

Wbt die waarschuwingen, die mis ik hier ook en de weinige bordjes die er wel staan kom je pas tegen als je al een stuk het gebied in bent. Die tref je alleen als je toevallig net die kant op loopt en dat pad pakt, waar zo'n bord staat. Ik bedoel trouwens de Heuvelrug, boswachterij Amerongse berg op de Veluwe heb ik precies 0 borden gezien.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:35

Ja samenleven met wilde dieren/roofdieren kan natuurlijk best. Het ligt er maar aan hoeveel schade je wilt accepteren en hoe lang je het samen LEVEN noemt....
Maar voor mij geldt ook: dit topic geeft me de dagelijkse informatie waarmee ik rekening kan houden, dus grote dank!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 10:41

Geen dank mensen, ik zal blij zijn als het niet meer nodig is.
Heb nog nooit zoveel gebokt als nu met de wolven topics.
Deels ben ik ook wolf paard-gerelateerde dingen gaan posten omdat óók Bokt, net als hippische media en belangenbehartigers oorverdovend stil bleven.

Ik ben blij dat Bokt beheer het nu wel plaatst, ik ben niet altijd degene die VN nieuws instuurt.
Ik heb vernomen dat dit topic goed gelezen wordt en dat het ook gebruikt wordt op ambtelijk niveau.

Ik vind chronologie op Bokt een groot voordeel tov van Facebook. En ik snap dat het voor velen een verademing is dat alles in spoiler moet staan als het om dode dieren gaat.
In het begin dacht verdorie, waarom de werkelijkheid verstoppen, op het jeugdjournaal krijgen kinderen ook zat ellende te zien van aangespoelde mensen en bomaanslagen.

Inmiddels denk ik, er zijn steeds meer mensen die hier kijken hoe en wat en die worden niet geconfronteerd met alle leed.
Filmpjes kijk ik zelf ook niet, dat trek ik ook niet.
Wat dat betreft benijd ik de mensen achter de alertgroepen en pagina’s niet.
Die zien en weten meer dan de volgers.

Nogmaals ik heb geen enkele connectie met welke antiwolf groep/persoon, in binnen -of buitenland.
Maar ze hebben allemaal schriftelijk toestemming aan mij en aan het forum Bokt gegeven, Ommerweg als bron te gebruiken.

En voor de degene die zegt, Facebook is geen betrouwbare bron, op welke manier kunnen die personen en of groepen het wel snel brengen.
Ze proberen allemaal de feiten te checken en mocht er wel een valse melding geweest zijn, dan volgt er herstel van die melding.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 10:43

Aanval Mussels (Beilen) Dr, onbekend aantal rammen gedood.
Citaat:
24 februari 2025/Beilen/Drenthe
Aanval op schapen
Nog onduidelijk hoeveel schapen er gedood zijn
Eigenaar veel sterkte

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/15vP7h ... tid=wwXIfr

Dat het rammen zijn, via app meldingen wolven in Westerveld.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:54

Tienus voor president ;)
Nee, gekheid, maar wel echt heel fijn. Je bent soms ook veel eerder dan de appgroep met je informatie en op Facebook wil ik ook wel eens niet wolven zien.
Ik vind vooral de filmpjes idd vreselijk of als (hypocriet, dat weet ik) er een hond of paard weer in stukken gescheurd is, dat hoef ik niet te zien, daar droom ik al over.

Het is gewoon vreselijk. Al die meldingen ook overdag. Of van die opmerkingen: “jaaaa, maar nu met zoveel aanvallen, dat is alleen met de jonge dieren die net het nest verlaten.” Ja, dan hebben we dat toch volgend jaar net zo goed weer???
Ik word er heel boos en heel verdrietig van :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 11:16

Zichtmelding Nijeberkoop Frl twee wolven
Citaat:
Nijeberkoop Friesland
24-02-2025
07.50 uur

2 wolven staken de N351 over richting Twijtel

Betrouwbaarheid hoog

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1AMsxh ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 11:17

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:50

Afbeelding

Afbeelding

En dit mag wel gewoon afgeschoten worden

Edit, bokt upload maakt de kwaliteit heel slecht

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:00

Pff ik kwam via Facebook een thread post van iemand tegen waar je ook echt je hoofd van tegen de muur wilt slaan. Zo frustrerend..

En dan allerlei reacties 'met een paar alpaca's in de weide vallen ze geen schapen en paarden meer aan' en 'neem gewoon 5 van die grote gevaarlijke waakhonden dan gebeurt er niks meer'.

Zo naïef.

Moet er trouwens niet aan denken dat jan en alleman die waakhonden gaat aanschaffen. De meeste mensen krijgen hun leuke Golden Retriever al niet goed onder appèl, dus dan zit je straks met nog gevaarlijkere beesten overal en nergens langs openbare ruimtes. Brrr..

Voor wie het wil lezen, het is een openbaar account, maar ik raad aan van niet:

https://www.threads.net/@dimitri_van_de ... TxfKqUA3SA

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:17

SBS6 had ook een item over die grote aanval in Oosterwolde. Mogelijk een wolf wordt er dan gezegd en vooral nog even natrappen door te zeggen dat de aanval voorkomen had kunnen worden als de schapen achter een wolfwerende afrastering had gestaan en dat er duizenden euro's ongebruikte subsidie klaar liggen omdat de boeren vertikken er gebruik van te maken. Niet zo gek dat bepaalde mensen die verhalen dan blijven geloven en de boeren veroordelen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:38

Popstra schreef:
Zag gister op rtl4 nicolette kluivert. Zij had ook wel even DE oplossing. Ze moeten het gewoon net zoals in timboektoe doen. Daar leeft men nu ook in harmonie samen met de wilde dieren. En dan hoeven de boeren hier niet meer te mekkeren..
Zij ze echt letterlijk.
Wat een k*tw@%f is dat zeg!!

Lekker goed voor het milieu: Botox in je lip en heen en weer naar Afrika vliegen. Want ja, alles voor de dieren he? }:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:51

Ja vreselijke meid! Dat is nu dat typische randstad volk die het allemaal wel even weten op te lossen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:52

Dreamboy schreef:
SBS6 had ook een item over die grote aanval in Oosterwolde. Mogelijk een wolf wordt er dan gezegd en vooral nog even natrappen door te zeggen dat de aanval voorkomen had kunnen worden als de schapen achter een wolfwerende afrastering had gestaan en dat er duizenden euro's ongebruikte subsidie klaar liggen omdat de boeren vertikken er gebruik van te maken. Niet zo gek dat bepaalde mensen die verhalen dan blijven geloven en de boeren veroordelen.

Erg he. En zo word men nu voor de gek gehouden.