irmaz schreef:Dus Janneke wat mij betreft mag je op de snelweg gaan zitten. Ik snap eigenlijk niet waarom er zo tekeer gegaan wordt tegen dit soort, toch behoorlijk vredige, demonstraties.
Omdat het gevaarlijk is? En niet alleen maar voor jezelf?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Met vernielingen en beschadigingen aan eeuwenoude kunstwerken en lastig vallen van mensen die geheel onschuldig zijn aan de door de actievoerders aangekaarte problemen krijgen ze wel aandacht ja maar dat is voornamelijk negatieve aandacht, en ze doen hun zaak hier helemaal geen goed mee.
Avalanche schreef:Het was super vreedzaam. Niets beschadigd, geen gewonden, iedereen was ruim van tevoren gewaarschuwd naar ik begrepen heb, hulpdiensten hadden ook nergens last van.
Volgens mij hebben mensen hier vooral problemen met het demonstreren op zich. En dan wordt er van alles bij bedacht om de demonstranten zwart te maken, wat gewoon simpelweg niet gebeurd is.
Wat betreft de boerenprotesten: die waren een stuk gewelddadiger en vervelender ook. Maar je kan zeggen wat je wilt, het had wél effect. Niet het effect wat ik graag wilde, maar effectief was het wel degelijk.
Maar goed, sommige mensen vinden iedere klimaatregel veel te ver gaan, dus dan moet demonstreren voor het klimaat ook maar op een plek waar het vooral niet opvalt en we er dus niets mee moeten![]()
Stel je voor dat je de wereld toch leefbaar achterlaat voor je kinderen en kleinkinderen, in plaats van vooral aan jezelf te denken........
pien_2010 schreef:Mijn zoon is art director en van hem weet ik dat niemand uit die wereld blij is met de acties maar dat de actievoerders blijkbaar zeer goed geïnformeerd zijn daar ze enkel die schilderijen pakken met glas ervoor en dat er inderdaad nog nul komma nul beschadigd is.
pien_2010 schreef:Brainless goed lezen is ook een kunst!
Ze zijn er absoluut niet blij mee! Alleen zijn ze ook zo eerlijk om aan te geven dat er geen schade is aan de schilderijen. En natuurlijk mag het niet en die acties zijn ook gestopt (gelukkig).
Ik geef je gewoon het objectieve verhaal, dus do'nt shoot de messenger!
pien_2010 schreef:Iets dat men ons wel wilde laten geloven.
pien_2010 schreef:De mensen spraken over het erfgoed, de schilderijen. Daar heb ik het over. Niet over een lijst.
Het spijt me voor de framing, maar er is niets kapot gemaakt van het geschilderden, het erfgoed. Gelukkig maar. Iets dat men ons wel wilde laten geloven.
anjali schreef:Ik zou tegenwoordig ook niet graag politieagent zijn want bij heel wat demonstraties wordt geweld tegen de politie gebruikt waardoor die (soms zwaar) gewond worden. Veel actievoerders zijn in feite beroepsactievoerders tegen terroristen aan, die afgaan op elke demonstratie waar dan ook en voor welk doel dan ook. Liefst nog met bedekkende kleding zodat ze niet geidentificeerd kunnen worden. Want ja, dit zal zeker je carrieremogelijkheden in de toekomst, als je je wilde haren kwijt bent en een goedbetaalde baan wilt krijgen, belemmeren.
Electra63 schreef:Waren jullie ook allemaal zo boos op de blokkeerfriezen of op de boeren?
Daar was echt sprake van het recht van de sterkste ! Qua materiaal.
pien_2010 schreef:De agro industrie heeft het slim gedaan. Het boerenleven is romantisch voorgesteld. Veel actievoerders waren normale boeren die vochten voor hun hachie, de AGRO industrie bleef volledig buiten schot.
Liep volledig uit de klauwen.
Dankzij de Agro industrie is er nu een BBB met mevr van de Plas.
Mede dankzij de Agro industrie zijn alle overleggen om zaken te veranderen de afgelopen 40 jaar mislukt.
Enige bewondering voor die AGRO industrie heb ik toch wel, en dan ook dat ze veel boeren hebben waar ze deze hebben willen. Nl zeer hartwerkende boeren, die steeds meer moeten produceren, die te weinig betaald krijgen en in de tang zitten bij deze bedrijven.
Je ziet dit thema terugkeren bij Tata Steel, Shell, AGRO industrie die ten koste van teveel over de (gezonde) ruggen van mensen rijk worden.
Met de boeren heb ik altijd veel compassie gevoeld zoals vele groen linkse mensen, maar die industrie vind ik ratten en heb er niets mee. Ze zijn rijk ten koste van heel erg veel. Niet ok.