Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:27

irmaz schreef:
Overigens worden er op het strijdveld gestage vorderingen gemaakt door Ukraïne rondom Kharkiv. Volgens diverse berichten is ten noorden/oosten van Kharkiv tot op een paar kilometer van de grens met Rusland Ukraïns grondgebied bevrijd.

Klopt. Ik zag dat onze oorlogsverslaggever een paar dagen geleden daar een reportage gemaakt heeft.
Citaat:
VRT NWS-oorlogsverslaggever Rudi Vranckx brengt een bezoek aan de grens tussen Oekraïne en Rusland in een dorpje dat nog maar net bevrijd is van Russische soldaten. Het gebied tussen de stad Charkov, in het oosten van Oekraïne, en de grens is uitgestorven. Kraken, een nationalistisch bataljon dat strijdt aan het front van Charkov, toont Vranckx en zijn ploeg puinhopen van recent vernielde gebouwen. Ze zijn op hun hoede, want scherpschutters liggen op de loer en drones hangen in de lucht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:29

Pandora2 schreef:
irmaz schreef:
Overigens worden er op het strijdveld gestage vorderingen gemaakt door Ukraïne rondom Kharkiv. Volgens diverse berichten is ten noorden/oosten van Kharkiv tot op een paar kilometer van de grens met Rusland Ukraïns grondgebied bevrijd.

Klopt. Ik zag dat onze oorlogsverslaggever een paar dagen geleden daar een reportage gemaakt heeft.
Citaat:
VRT NWS-oorlogsverslaggever Rudi Vranckx brengt een bezoek aan de grens tussen Oekraïne en Rusland in een dorpje dat nog maar net bevrijd is van Russische soldaten. Het gebied tussen de stad Charkov, in het oosten van Oekraïne, en de grens is uitgestorven. Kraken, een nationalistisch bataljon dat strijdt aan het front van Charkov, toont Vranckx en zijn ploeg puinhopen van recent vernielde gebouwen. Ze zijn op hun hoede, want scherpschutters liggen op de loer en drones hangen in de lucht.

Fijn!

Rudi Vranckx is zeker een journalist om te volgen. Zijn reportages kloppen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:16

bigone schreef:
Babootje schreef:
Ik moest dit even delen, maar dit KAN toch niet in NL???
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9587475 ... pen-buiten

Ja dat kan, en ze hebben voor de nacht allemaal binnen een plek gekregen. Vol is vol en dan kunnen dit soort dingen gebeuren. Er moet veel meer ingezet worden op het terugsturen van veilige landers zodat er ruimte voor echte vluchtelingen is.
Dat zijn zo’n 1000 op opvangplaatsen, grootste deel Marokkanen en Tunesiërs. Die hoppen van het ene naar het andere land, veroorzaken gruwelijk veel overlast en verdwijnen ook nog eens vaak uit de opvang om de illegaliteit in te duiken. Door wettelijke regels kunnen ze niet in een detentiecentra worden vastgehouden want de landen van herkomst wollen ze niet terug.
Hele asielbeleid mag van mij op de schop zodat hulp terechtkomt bij diegene die het echt verdient.

Sorry maar dit soort dingen kunnen niet gebeuren. Is gewoon belachelijk voor een land als NL. Er moeten sneller procedures en vluchtelingen scheiden van gelukszoekers. Harder worden opgetreden en wetten veranderd.Maar NL is dichtgeslibt in zijn eigen burocratie, verstikt in een sociaalbeleid dat voor geen meter meer funktioneert. Niemand zich keihard meer uitspreekt maar verschuilt in deze zinloze regelgeving.

Nu zie je de puinhoop als er massaal echte vluchtelingen komen. De rest gewoon terug...

En weer back on topic...

tamary

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:23

We krijgen wel meer mensen, maar niet meer km2.

Rest is inderdaad ook een puinhoop, maar als er geen huizen zijn, we fors mensen tekort komen in vrijwel alle ondersteunende functies als zorg en OV, nog naast het bedrijfsleven dat geschikte mensen tekort komt, dan zal er toch ergens wat heel erg anders moeten. Echter zal dat niet gebeuren zonder dat er eerst goed zichtbaar crisis is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:26

Welke echte vluchtelingen Pareltjes? De Oekraïners staan hier helemaal buiten .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:28

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:46

Misschien dat een andere kijk op het niet aanwezig zijn van nazi's in Oekraïne. Er zijn zat linken te vinden.
https://iisr.nl/news/nazis-aan-de-macht-in-oekraine/

In de link van vrt.be hierboven kun je ook duidelijk de doodskop zien op het uniform van de soldaten. Dat wapen dat hij toont, zal er zeker niet voor zorgen dat er aan welke kant dan ook minder slachtoffers vallen.

Je kunt mij wel weer aanvallen, maar je kunt ook eens proberen buiten je comfortzone te gaan.
Logisch nadenken i.p.v. het nieuws volgen. Of zelfstandig nadenken wat ik hier van iemand las. Hoe kun je nog geloven dat een acteur, wiens hele kabinet bestaat uit filmmakers, eerlijke beelden zal laten zien.
Wanneer Rusland zegt we vechten tegen de Nazi's en vervolgens laten jullie beelden zien van deze nazi's.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:57

julius_juut schreef:
Dat dat voor Putin geen optie is omdat het teveel gezichtsverlies oplevert... Tja. Misschien een goede les.

Het punt is de vraag hoeveel de westerse wereld bereid is zélf te betalen en dan niet in geld maar in bloed, voor "die goede les".
Zolang "we" nog bereid zijn te vechten tot de laatste Oekraïner is het gemakkelijk stoer praten....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:00

Stille meelezer.

Ik kan me nog herinneren een aantal jaar terug een basisschool leerling die terug moest naar haar eigen land. Ze wou perse in Nederland blijven want hier had ze haar leven opgebouwd. Haar hele school hielp haar zodat ze hier kon blijven.
Op die manier heeft asiel verlenen natuurlijk geen zin. Als na een x periode ze verwachten dat ze hier kunnen blijven terwijl het in hun eigen land inmiddels veilig is. Zo raakt Nederland overbevolkt en is er steeds minder plek voor de asielzoekers die het nodig hebben. Ik snap goed dat je na een x aantal jaar gelukkig in Nederland bent, je liever blijft. Maar dat is in het begin niet de intentie geweest en dat moeten ze ook begrijpen en voor ogen houden.
Neem de positieve ervaring mee terug naar je eigen land en probeer met dezelfde instelling daar een leven op te bouwen.
En wees bewust dat als jij vertrekt naar veilig gebied, je iemand uit onveilig gebied een plek en kans geeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:07

ach, dat arme omaatje, dan breekt je hart toch

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:13

bigone schreef:
Welke echte vluchtelingen Pareltjes? De Oekraïners staan hier helemaal buiten .

Ik denk dat Pareltjes de 'veiligelanders' bedoelt. Het is natuurlijk off topic dat is al jarenlang een bij de overheid onoplosbaar probleem. We hebben de EU Dublin maatregel waarbij het land waar de asielzoeker is binnengekomen ook moet zoeken voor uitzetting, maar dat is niet erg effectief gebleken en moeilijk uitvoerbaar omdat deze asielzoekers precies weten wat ze moeten doen als ze binnenkomen.

Enfin de toestroom is groot.
En hoezo staan de Oekrainse vluchtelingen 'erbuiten' en waar staan ze dan buiten?
Binnen de veiligheidsregio's in NL worden 50.000 opvangplekken gezocht voor Oekrainse vluchtelingen. Die plekken zijn wel tijdelijk maar moeten wel geschikt zijn voor een gezin (moeder met kinderen) minimaal een paar maanden te verblijven.
Die mensen kunnen niet al die tijd in een sporthal verblijven. Verder kun je er wel op rekenen dat mensen uit Noord-Oost Oekraine veel langer zullen gaan blijven dan nu nog is voorzien.
Opvang gebeurt dan toch in daarvoor geschikte woningen die tijdelijk leegstaan bv anti kraakwoningen.
In antikraakwoningen wonen mensen tijdelijk (vaak omdat ze niet aan een sociale huurwoning kunnen komen zonder recht op daar te kunnen blijven) dan wel studenten. Sommige bewoners van antikraakwoningen hebben al gehoord dat ze er per xx uit moeten zonder er zeker van te zijn dat ze weer een dak boven hun hoofd krijgen.
Opvang in leegstaande woningen kan even, maar die moeten toch weer opgeknapt en verhuurd. Dat mutatieproces van leegstand tot verhuur duurt dan gewoon langer.
In realiteit kun je op je vingers natellen dat de gevolgen zeker impact zullen hebben op de beschikbare woningen. Er wordt door grote bouwers gekeken naar uit uit de grond stampen van flexwoningen, maar door de regeltjescultuur (vergunningen, milieu etc) duurt het lang, heel lang eer zoiets er staat.
We gaan dit zeker voelen in de volkshuisvesting.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:17

Dinopino schreef:
Misschien dat een andere kijk op het niet aanwezig zijn van nazi's in Oekraïne. Er zijn zat linken te vinden.

In de link van vrt.be hierboven kun je ook duidelijk de doodskop zien op het uniform van de soldaten. Dat wapen dat hij toont, zal er zeker niet voor zorgen dat er aan welke kant dan ook minder slachtoffers vallen.

Je kunt mij wel weer aanvallen, maar je kunt ook eens proberen buiten je comfortzone te gaan.
Logisch nadenken i.p.v. het nieuws volgen. Of zelfstandig nadenken wat ik hier van iemand las. Hoe kun je nog geloven dat een acteur, wiens hele kabinet bestaat uit filmmakers, eerlijke beelden zal laten zien.
Wanneer Rusland zegt we vechten tegen de Nazi's en vervolgens laten jullie beelden zien van deze nazi's.

Dat geldt natuurlijk ook voor jou hè eens buiten je comfortzone te denken, lezen, informeren.
Maar ik zal je uit je droom helpen. Nazi’s zitten over heel de wereld, in kleine aantallen. Ze zijn nooit weg geweest. Maar jij gelooft de onzin van Poetin die jou heeft wijsgemaakt dat de Oekraine ermee vol zit. Niet dus. Je bent erin gestonken net zoals heel veel mensen in de WOII die dachten dat de Joden de aanstichters van al het kwaad waren. Jij wordt meegezogen in de waanzin van Poetin, de algoritmes van je sociale media. Om kort te gaan je bent het perfecte slachtoffer van Poetins retoriek. We hebben je dat al vaker uitgelegd. Je leert niet van het verleden, je leert niet van mensen hier, dan ben je of gewoon dom of stronteigenwijs. En nee we pesten je niet weg we hopen dat je tot inzicht komt zodat Poetin weer een volgeling minder heeft. Want realiseer je wel dat met alles wat je hier verkondigt je open en bloot toegeeft achter Poetin te staan?
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-05-22 14:22, in het totaal 2 keer bewerkt

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:19

Dinopino hoevaak ben je wel niet vertrokken hier, en je blijft maar terug komen zonder enige nuttige bijdrage in het topic.
Stiekem vind ik het net gtst met jou hier. Snap niet dat je niet door blijft gaan met deze onzin.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:29

Dinopino schreef:

Hmmm, of je hebt je bril niet gepoetst B-) , of niet gelezen, of niet logisch nagedacht. Doorhalen wat niet van toepassing is.
Het antwoord op die "doodskop" staat een stukje naar boven:
Pandora2 schreef:
Citaat:

Spoiler:
Een kraken is een grote (mythische) inktvis. Zichtbaar op het uniform inderdaad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:30

@dinopino: aangezien je al sinds jaar en dag in Duitsland woont vind ik het heel bijzonder dat je blijkbaar nog steeds niet weet wat een nazi is :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:34

Achterom schreef:
@dinopino: aangezien je al sinds jaar en dag in Duitsland woont vind ik het heel bijzonder dat je blijkbaar nog steeds niet weet wat een nazi is :?

En zolang je maar je informatie blijft halen uit obscure websites gelinkt aan Kick out Zwarte Piet (KOZP) bevordert dat vast logisch nadenken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-22 14:40

Kunnen we sommige mensen niet quoten?
Dan verdwijnt dat soort „nieuws“ weer snel naar de achtergrond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:32

Dinopino schreef:

Logisch nadenken, dat je het nog durft te zeggen. Filmacteur ? Universitair rechten heeft hij in de pocket en dat hij daarnaast in de showbizz een bestaan heeft opgebouwd doet totaal niets af aan Zelensky als president. Trouwens, de nazis zijn overal aanwezig, ze zitten hier zelfs in de regering. In de Oekraïne hebben ze zelfs geen zetels gehaald.
Jij hebt het lef om ons te vertellen dat we na moeten denken dan speel ik hem even terug, wanneer trek jij je hoofd uit de complotten? Of hoop je ook op een bijdrage van Poetin?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 15:45

Ik zie op een filmpje een journalist samen lopen met een soldaat die een doodskop of zijn uniform heeft.
nl. deze. https://www.adl.org/education/reference ... /totenkopf

Is gewoon een feit. Denk de ik net iets meer weet over de nazi's. Maar daarvoor hoef ik niet op internet te zoeken. Maar ik bedien jullie met links van internet. De Nazi's zijn gezellig vertrokken naar Argentinië.
En de heer Mengele vertrok naar Amerika. Daar mocht hij verder experimenteren. Dat ze over de hele wereld verspreid zitten weten ik en dat er nu gelukkig veel vertrekken naar Oekraïne om te vechten met wapens, geleverd door het westen. Dat de Amerikanen zelfs de Nazi"s in Oekraïne opleiden.

Wist je dat zelfs de Amerikanen en het Duitse leger hebben gevochten samen tegen de SS. in the battle of Castle Itter.

Bigone ik heb het lef? Ik werd toch door jullie erop gewezen dat ik niet zelfstandig nadenk.

Wat mij vooral opvalt, is dat jullie zo aanvallend reageren. Hoe weten jullie dat er maar weinig Nazi's in Oekraïne zijn? Hebben jullie ze geteld. En dan is het natuurlijk stom toevallig dat die ene journalist juist iemand treft.
En had die ene soldaat niet een wapen uit het westen in de hand? of klopte dat filmpje van die journalist niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:02

We vallen jou niet aan maar de bullshit je elke keer weer op weet te diepen. Dan word het door sommigen uitgezocht en gecorrigeerd en dan zit jij al weer te zoeken naar het volgende.
Wanneer er voorbeelden gezocht zouden worden waarop de hele coronapandemie en naadloze overgang naar nazi rusland geresulteerd hebben in een compleet verwrongen wereldbeeld scoor jij aardig hoog.
Nu nog even WEF, abortus en sunscreen erbij en het kringetje is voorlopig rond. Ik heb echt medelijden met mensen die hier intrappen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:14

Dinopino het wordt de allerhoogste tijd dat je het normale nieuws gaat kijken op TV en stopt met al die bullshit die je tot je neemt.
En ja overal ter wereld zijn uiterst rechtse partijen en mensen met denkbeelden die uiterst rechts zijn.
Maar de allergrootste nazi op dit moment is mijnheer Poetin die dood en verderf zaait in Oekraïne, een land binnenvalt met als doel om het in te pikken. Open je ogen vrouw!

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:27

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:29

Dinopino schreef:
Ik zie op een filmpje een journalist samen lopen met een soldaat die een doodskop of zijn uniform heeft.

En op één filmpje (die ik ook niet zichtbaar krijg) denk jij je mening te kunnen versterken?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:39

absque_dubio schreef:
Dinopino schreef:

En op één filmpje (die ik ook niet zichtbaar krijg) denk jij je mening te kunnen versterken?

Het is een Kraken. De belangrijkste hint is het woord KRAKEN onder het symbool. :roll:

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 16:42

Zullen we Dinopino laten voor wat het is? Als ze nu nog niet wil luisteren en willens en wetens het topic komt “ bevuilen” schaar ik haar vanaf nu onder een Poetin-trol en laat het daarbij. Ze mag haar eigen pro- Poetin topic aanmaken en al haar retoriek daar verkondigen. Haar eigen volgers aantrekken. En anders succes op TicTok, facebook, Instragram, etc.etc...

Kunnen wij weer door in de echte wereld.....Waar Poetin alle Nazi’s in de wereld de oorlog heeft verkondigd, zichzelf als de redder van de mensheid ziet maar ondertussen alleen maar dood en verderf zaait. Mensen deporteert, vrouwen verkracht, kinderen en zwangere vrouwen vermoord. Geen enkele vorm van internationaal recht respecteert . En het volgens Dinopino allemaal Nazi’s zijn....zoveel domheid, een mens vraagt zich af hoe dan.
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 11-05-22 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt