Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 23:50

BigOne schreef:
Cer schreef:
Dus omdat hij dat doet, doen jullie het ook??
Dat is het meest aparte wat ik tot nu toe gelezen heb denk … 8)7

Wel eens van sarcasme gehoord?
Alsof Cowboy55 en ik het prima vinden dat weerloze kids bij de vleet worden afgeknald .
Abortus streng verboden maar afknallen wordt domweg weggezet door Trump.

Deze berichten met bijgeplaatste emoticons kwamen zeker niet over als sarcasme. En je berichten zonder bron ook niet.
En “afknallen domweg weggezet” zou je bijna onder ‘misinformatie’ kunnen scharen..

De wapens hebben betrekking op het 2e amendement (militie). Ik denk niet dat de founding fathers hiermee kinderen die op kinderen schieten, voor ogen hadden ? (Als ik het goed onthouden heb)

Bij het bericht dat er op het schuine dak geen sf geplaatst konden worden dacht ik wel even “serieus?” De beveiliging daar leek wel wat te wensen over te laten ..

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 00:01

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:09

Ik heb het volledige stuk hierboven al geplaatst.. ik had het zelf al gezocht :)

(informatie zonder bron plaatsen, of kort geknipte stukjes uit een heel verhaal plaatsen, levert voor de meeste mensen hier commentaar op, maar voor jou niet.. :j )

Ik dacht dat dit topic over Amerikaanse politiek ging, en de verkiezingen.. maar het is een iets andere sfeer..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:37

Het kunnen woorden zijn van iemand die het goed bedoelt maar zijn woorden wat ongelukkig kiest.
Je zal je woorden wel sneller ongelukkig kiezen als het je geen reet interesseert wat een ander doormaakt, maar alleen denkt aan:

- ik moet er iets over zeggen
- ik moet overkomen alsof het me raakt
- ik moet de backlash over wapens temperen voor de NRA

Hij wil gewoon dat het "weggaat" zulke dingen want dat is maar lastig voor hem, vandaar "we have to get over it".

Biden heeft Covid -O-

En het zal vast per poll verschillen, maar volgens mij staan ze nog steeds nek aan nek / Trump iets voor...?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:15

Oproep voor Biden om zich terug te trekken klinkt steeds luider

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:29

Veel bedrijven in usa zijn toch behoorlijk bezorgd over de plannen van Trump met betrekking tot deporteren van buitenlanders. Bvb in winsconsin, de landbouw daar draait op deze mensen , 80 % van werknemers komt van buitenaf. Wisconsin is een republikeinse staat , echter zijn er nu veel landbouwers en veehouders die overwegen niet op de republikeinen te stemmen. Wordt onze ondergang want dan kunnen we niet bestaan.
Ook in het resort van trump werken bijna 140 buitenlandse werknemers .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:15

BigOne schreef:
Veel bedrijven in usa zijn toch behoorlijk bezorgd over de plannen van Trump met betrekking tot deporteren van buitenlanders. Bvb in winsconsin, de landbouw daar draait op deze mensen , 80 % van werknemers komt van buitenaf. Wisconsin is een republikeinse staat , echter zijn er nu veel landbouwers en veehouders die overwegen niet op de republikeinen te stemmen. Wordt onze ondergang want dan kunnen we niet bestaan.
Ook in het resort van trump werken bijna 140 buitenlandse werknemers .

Ik kwam op Reddit een quote tegen uit de mid jaren 80. Ik weet niet meer van wie: "The two most important jobs in the US are held by foreigners: Room Service and Field Goal Kicking".

Dat laatste (de bal tussen de palen door schoppen voor extra punten bij American Football) hebben ze in de VS inmiddels zelf geleerd te doen, maar het land zal (net als bij ons) in elkaar klappen als ze grote hoeveelheden buitenlandse werknemers gaan deporteren.

DISCLAIMER: de originele opmerking uit de jaren 80 was bedoeld als humor met een scherp randje.....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:35

Ik kwam dit screenshot tegen, en die vind ik ook wel treffend:
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:49

Karl66 schreef:
En toch doen ze het door te zeggen dat Biden en de Democraten Trump demoniseren en dat er daarom een aanslag gepleegd is.

Klopt. Ik zit in een Franse discord groep met een Trump aanhangster die een buitengewoon emotioneel betoog heeft gehouden waarbij Biden de schuld krijgt dat deze "arme jongen van 20 jaar op het foute pad is gezet door Biden door Trump met Hitler te vergelijken..etc etc". Geen Spaander wordt heel gelaten van Biden en de democraten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:05

Tja iedereen die een beetje op zit te letten krijgt nu eenmaal jaren '30 Hitler vibes.... als iemand wanstaltige dingen doet moet je het wel kunnen / mogen benoemen :j

In tegenstelling tot Trump en zijn MAGA's die de meest hatelijke en idiote dingen roepen over andere mensen, die helemaal niet waar zijn en hun levens in gevaar brengen -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:07

Tja, zijn running mate zei een aantal jaren geleden nog dat hij erger was dan Hitler. Maar Biden heeft het gedaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 12:31

Precies, als je alleen al een compilatie maakt van wat Republikeinen over hem gezegd hebben.... :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:25

pmarena schreef:
En het zal vast per poll verschillen, maar volgens mij staan ze nog steeds nek aan nek / Trump iets voor...?

Dat maakt de fivethirtyeight zo interessant. Die peilen niet, maar dat zijn statistici, die heel veel verschillende peilingen van allerlei verschillende achtergronden verzamelen en daar statistische analyse op los laten. Want één enkele peiling zegt niks. Je moet ook niet naar landelijke peilingen kijken maar je moet kijken welke staten de swing staten zijn en wat daar gebeurt. Want het zijn uiteindelijk een paar honderdduizend stemmers in die swing staten die bepalen wie er president wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 17:55

Mja ik vind het sowieso een lastig iets qua peilen. Je hoort best verschillende resultaten, maar ook bij bredere peilingen overwegend dat Trump toch iets voor ligt. Maarja, peilingen zijn ook vaak zat totáál niet kloppend gebleken.

Persoonlijk vind ik het sowieso bizar dat nog zoveel mensen op zo'n egoïstische crimineel willen stemmen. Maar dat is imo echt aan de media en die ruggengraatloze Republikeinse opportunisten te danken, die als windvaantjes heel bewust liegen tegen het volk -O-

Ik ben wel echt super benieuwd hoe het verder gaat voor Biden. Ben er nog absoluut niet van overtuigd dat hij echt de nominee blijft.... en ik zie aan beide opties voordelen en nadelen en ben er helemaal niet zeker van dat het de juiste keuze is om hem te vervangen. Want volgens mij zijn er toch ook best veel kiezers die gewoon Biden zijn rondje willen laten afmaken omdat hij zoveel bereikt.

Maarja als er een ander komt, zullen ze daar ook vast wel op stemmen. Ik denk niet dat veel Biden stemmers nou ineens naar Trump of een andere partij gaan als Biden vervangen wordt. Maar dat je wel kans hebt dat er meer mensen dan toch op de democraten stemmen die nu twijfelen over hoe goed Biden het de komende 4 jaar kan doen. Maar ik heb geen idéé hoe groot die potentiële groep nu eigenlijk zou zijn.... die daadwerkelijk dan ineens een extra stem op zouden leveren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:21

Ik wou maar dat Michelle Obama zich beschikbaar stelde !! Wil ze niet en kan haar geen ongelijk geven maar dat vind ik een slimme dame. Wanneer je die in een debat met trump zet ?? Indien trump durft want Vance wil niet in debat met Harris , schijters.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 18:28

Michelle Obama heeft groot gelijk dat ze het niet doet. Ze is slim, heeft de goede mindset. Maar volgens mij niet zoveel capaciteit / kennis als haar man....? Niet dat uitmaakt tegenwoordig.... ze zal rondjes om Trump rennen wat dat betreft denk ik :=

Maar het is vooral dat het haar totaal niet trekt om weer in zo'n rol te gaan zitten. En groot gelijk ook, want je bent het mikpunt van heel veel ellende.....

Ik weet ook niet of het nou veel Trump stemmers zou overhalen, want net zoals die wijsgemaakt hebben gekregen dat Biden een slechte persoon zou zijn, hebben ze dat ook bij de Obama's gedaan :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:38

Michelle was in het begin verre van blij met de politieke carrière van Obama. Ze weet als geen ander welke impact het heeft gehad op hun gezin. Geef haar groot gelijk.

Over Obama gesproken, ook hij heeft nu blijkbaar zijn twijfels uitgesproken, net als Nancy Pelosi. Op het nieuws werd de verwachting uitgesproken dat er dit weekend wel eens nieuws kon komen.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 20:48

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:01

Uit peilingen blijkt dat een andere Democratische kandidaat het ongeveer vijf procentpunt beter zal doen dan Biden. Alleen bij Kamala Harris is dat minder, maar zelfs die doet het beter dan Biden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:01

Karl denk je dat dit komt omdat Harris zwart is?
Ik zou haar nl heel graag als opvolger zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:02

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:04

BigOne schreef:
Ik snap trouwens niet dat kranten niet groter of helemaal niet uitpakken over de vermeende pedofilie van trump of een van zijn familieleden ;
https://x.com/kid_riles/status/18135702 ... EopP3zUX6Q

Omdat het wellicht niet waar is en een broodje aap verhaal?
Ik heb niets met Trump, maar van al die pedofiel verhalen word ik echt niet goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:34

Ik sluit bij Trump bijna niks uit, maar geloof nou niet direct dat hij jonge kinderen (en zeker geen jongetjes) aantrekkelijk vindt. Tienermeisjes absoluut wel :j Daar staat hij wel om bekend natuurlijk. Maar kleinere kinderen geloof ik niet zomaar.

Ik hoor eerlijk gezegd veel liever Biden met breekbare stem, langzaam maar goed afgewogen spreken, dan die super vervelende, zeikerig nasale stem van Harris, dat vind ik echt niet om aan te horen := :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:36

Citaat:
die super vervelende, zeikerig nasale stem van Harris, dat vind ik echt niet om aan te horen
pfffffffff totaal andere mening over en eerlijk gezegd gaat het om de inhoud bij mij en niet over "een super vervelende nasale stem".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 21:43

Uiteraard is de inhoud het belangrijkst, maar ze kan echt op ontzettend zeikerige toon praten en dat kan best een afknapper zijn. Je ziet al dat veel mensen haar afrekenen op haar "cackle" ofwel hoe ze vaak lachte vooral in het begin van haar vice-presidentie.

Dat stoort mij persoonlijk niet zo, het komt niet super professioneel over, is verder wel goed bedoeld zeg maar. Maar als ze soms een speech geeft.... oef..... ik vind het echt niet aan te horen op sommige momenten en zal daar heus de enige niet in zijn vrees ik.... ik luister vaak dingen als ik bezig ben, en alleen luisteren maakt het erger dan wanneer je kijkt ofzo :=

Wat ze zegt is wel goed verder :j
Maar dat vind ik persoonlijk dus wel spannend, of dat niet haar zwakke punt (als kandidaat) zal gaan zijn.....