Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:59

journee schreef:
Veronica2 schreef:
Normaal gesproken vind ik jou een prima discussiegenoot en breng je interessante punten naar voren, maar vandaag ben ik iets minder enthousiast -O- -O- . Het gaat er namelijk in wezen niet om het karakter van de organisaties en in hoeverre die zionistisch te noemen zijn.
Het gaat er alleen om dat de zanger Douwe Bob niet temidden van dergelijke boodschappen zijn werk wilde doen. Voor hem was het politiek genoeg en dat is het enige dat telt.
En svp stoppen met het spammen van de webadressen van deze organisaties.

Sinds wanneer is onderbouwing met een linkje spam geworden? Heel jammer dat jij een 'boek enkel wil beoordelen op zijn kaft' en de inhoud jou niet interesseert. Maar dat het jou niet interesseert betekent niet dat een ander het niet interessant kan vinden. Persoonlijk lijkt het me altijd wel handig om te weten of een bepaalde conclusie/ beslissing terecht is of dat dingen wat genuanceerder liggen.

Uiteindelijk mag iedereen zelf beslissen wat hij wel of niet doet, dat geldt in mijn optiek ook voor Douwe Bob. Maar alsnog jammer dat Zionisme inmiddels zo een stigma heeft gekregen, dat naar mijn mening betreft de jongeren beweging niet helemaal terecht is. Dat wij over dit onderwerp van mening verschillen kan en mag, maar onderbouwing met een linkje opeens bestempelen als spam omdat het onderwerp je niet bevalt is een beetje flauw.

Ik ben blij met linkjes omdat daar extra informatie over een onderwerp in staat. Als de zaak me niet interesseert dan klik ik het linkje simpelweg niet aan. Het enige wat ik jammer vind bij sommige linkjes, niet dus bij deze maar in het algemeen, is dat ze vaak achter een betaalmuur staan zodat je ze niet gewoon kunt bekijken.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:11

Thanks Juval!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:45

Het vuurwerkverbod is er door! Aan helaas wel volgend jaar pas, VVD moet het uitvoeren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:55

Benzz schreef:
Het vuurwerkverbod is er door! Aan helaas wel volgend jaar pas, VVD moet het uitvoeren.

Mooi, maar van dat voortdurende uitstel komt steeds weer afstel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:21

https://nos.nl/artikel/2573272-douwe-bo ... de-politie

Nou Douwe Bob is op advies van de politie vertrokken uit nederland voor zijn veiligheid samen met zijn gezin, :knuffel: door oa de uitspraak van mw vvd is hij hier niet meer veilig |( goed bezig geweest met de opmerking van mw Yesilgoz _-:( -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:32

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2573272-douwe-bo ... de-politie

Nou Douwe Bob is op advies van de politie vertrokken uit nederland voor zijn veiligheid samen met zijn gezin, :knuffel: door oa de uitspraak van mw vvd is hij hier niet meer veilig |( goed bezig geweest met de opmerking van mw Yesilgoz _-:( -O-

Niet alleen Yesilgoz. Met name Weird Duk, maar ook Van der Plas waren snel met hun conclusies op SM.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:51

Laatst bijgewerkt door mce op 01-07-25 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 21:51

Schandalig!!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:08

mce schreef:
en ondertussen gaat de kaart verkoop voor 12 september a.s in Paradiso voor een optreden van Bob Vylan gewoon door

visum ingetrokken voor America, politie start een onderzoek, Bizar wat muziek kan en mag

https://edition.cnn.com/2025/06/30/uk/b ... intl-latam

https://www.nu.nl/muziek/6360865/britse ... eecap.html

Nou, niet helemaal hoor. Paradiso is nog in overleg of dit door moet gaan of niet. Het lijkt mij een moeilijke kwestie omdat de popzaal dan ook een politieke keuze moet maken voor het een of het ander. Gezien de geschiedenis van Paradiso durf ik er geen voorspelling over te doen, maar naar mijn eigen persoonlijke mening zou ik ze niet in Amsterdam laten optreden met dit soort leuzen.

Het is werkelijk stuitend dat Douwe Bob heeft moeten besluiten om naar het buitenland te vertrekken, kennelijk hebben veel mensen hem toch een beetje verkeerd begrepen.

Deze actie van Yesilgoz zou, voor mij, genoeg moeten zijn om haar te ontheffen uit haar functie van partijleider. De VVD heeft momenteel een setje met goede bewindspersonen die voorrang zouden moeten krijgen. Die mensen kunnen die partij wel weer vlot trekken, maar zij niet.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:37

Veronica2 schreef:
mce schreef:
en ondertussen gaat de kaart verkoop voor 12 september a.s in Paradiso voor een optreden van Bob Vylan gewoon door

visum ingetrokken voor America, politie start een onderzoek, Bizar wat muziek kan en mag

Nou, niet helemaal hoor. Paradiso is nog in overleg of dit door moet gaan of niet. Het lijkt mij een moeilijke kwestie omdat de popzaal dan ook een politieke keuze moet maken voor het een of het ander. Gezien de geschiedenis van Paradiso durf ik er geen voorspelling over te doen, maar naar mijn eigen persoonlijke mening zou ik ze niet in Amsterdam laten optreden met dit soort leuzen.

Het is werkelijk stuitend dat Douwe Bob heeft moeten besluiten om naar het buitenland te vertrekken, kennelijk hebben veel mensen hem toch een beetje verkeerd begrepen.

Deze actie van Yesilgoz zou, voor mij, genoeg moeten zijn om haar te ontheffen uit haar functie van partijleider. De VVD heeft momenteel een setje met goede bewindspersonen die voorrang zouden moeten krijgen. Die mensen kunnen die partij wel weer vlot trekken, maar zij niet.

het is inderdaat nog niet afgeblazen, las onderstaand bericht en dat maakt veel duidelijk hoe lijntjes lopen
https://niw.nl/jodenhaters-bob-vylan-mo ... nederland/

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:44

Ah, een linkje naar een artikel in het NIW. Ik ken dat medium en ik vind ze niet zo heel erg objectief qua journalistiek.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:52

Veronica2 schreef:
Ah, een linkje naar een artikel in het NIW. Ik ken dat medium en ik vind ze niet zo heel erg objectief qua journalistiek.

zo goed ken ik ze niet, maar het geeft me wel -als je het van kop tot staart leest - een mooi beeld dat vrijheid van meningsuiting voor de een ruimer is dan voor de ander, evenals het recht in eigen hand nemen, in een land wat neutraal/objectief dient te zijn

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:28

Tja, de wereld staat op z’n kop door de uitspraak, death to IDF , gericht tegen een organisatie ! En niet tegen mensen persoonlijk.
Maar totaal geen ophef over de uitspraken death to Arabs !

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:53

Veronica2 schreef:

Inderdaad, enorm gekleurd artikel. Goede journalisten vind je bijna niet meer. Dat is ook wel het probleem tegenwoordig. Dit scoort stukken beter dan grijze journalistiek die neutraal schrijft.

Vind de uitspraak van Bob Vylan te ver gaan. Vind het wel stuk minder heftig dan death to arabs, wat duidelijj gericht is aan 1 ras mensen. Idf is een militair instituut, het heeft niets te maken met joodse religie of de groep mensen. Ik betwijfel of dit te maken heeft met antisemitisme. Maar de oproep tot geweld is niet oké.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:42

Veronica2 schreef:
mce schreef:

Ik vind dat alleen de leden van een partij (of enigszins de vaste stemmers ervan) iets te zeggen hebben over wie de partijleider moet zijn en wat die wel of niet zou mogen zeggen. En nee, ik ben bepaald geen VVDer, nooit geweest ook en niets voor mij , maar ik ben wel voor de democratie en vrije verkiezingen en vrijheid van meningsuiting voor iedereen, ook voor politici. Dan weet je tenminste op wie je wel of niet wilt stemmen!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:00

Raineri schreef:
Veronica2 schreef:

Inderdaad, enorm gekleurd artikel. Goede journalisten vind je bijna niet meer. Dat is ook wel het probleem tegenwoordig. Dit scoort stukken beter dan grijze journalistiek die neutraal schrijft.

Vind de uitspraak van Bob Vylan te ver gaan. Vind het wel stuk minder heftig dan death to arabs, wat duidelijj gericht is aan 1 ras mensen. Idf is een militair instituut, het heeft niets te maken met joodse religie of de groep mensen. Ik betwijfel of dit te maken heeft met antisemitisme. Maar de oproep tot geweld is niet oké.

Een NIW mening voegt voor mij weinig toe en daarom lees ik het niet. Normaal wil ik heel breed gaan hoor, maar er zijn grenzen.

Bob Vylan ging op Glastonbury veel en veel te ver. De verwensingen aan het adres van het IDF is nog tot daar aan toe, maar daarna kwam nog de bekende uitspraak tegen alle Israeli en dat kan je niet doen.

Wat mij opvalt is dat alle VVD'ers nu heel erg hun best doen om Dilan gelijk te geven en achter haar punt te gaan staan en dat is toch echt een beschuldiging van jodenhaat en antisemitisme omdat Douwe Bob die kinderen dit aan heeft gedaan. De VVD gaat dus nooit excuses maken hiervoor end aarom hoop ik dat Douwe Bob goede advocaten heeft zodat hij ze effectief kan aanpakken hiervoor en ook om reputatieschade en waarschijnlijk een carriere die om zeep is geholpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:12

Douwe heeft al aangegeven geen aangifte te doen, deed hij het maar wel want hij heeft gewoon bewijs dat de organisatie zich absoluut niet aan de afspraken hield.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:17

Dat je het niet leest is jammer want ik vind het schokkend dat de Radboud toestaat dat medewerkers haat mogen zaaien en de hand boven het hoofd wordt gehouden door oud politici.

Vrijheid en democratie is/was in dit land de kracht. Voor haatzaaien is in dit land geen plaats lijkt me,
wat je zegt Veronica hoop dat DB goede advocaten heeft.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:22

Veronica2 schreef:
Raineri schreef:

Een NIW mening voegt voor mij weinig toe en daarom lees ik het niet. Normaal wil ik heel breed gaan hoor, maar er zijn grenzen.

Bob Vylan ging op Glastonbury veel en veel te ver. De verwensingen aan het adres van het IDF is nog tot daar aan toe, maar daarna kwam nog de bekende uitspraak tegen alle Israeli en dat kan je niet doen.

Wat mij opvalt is dat alle VVD'ers nu heel erg hun best doen om Dilan gelijk te geven en achter haar punt te gaan staan en dat is toch echt een beschuldiging van jodenhaat en antisemitisme omdat Douwe Bob die kinderen dit aan heeft gedaan. De VVD gaat dus nooit excuses maken hiervoor end aarom hoop ik dat Douwe Bob goede advocaten heeft zodat hij ze effectief kan aanpakken hiervoor en ook om reputatieschade en waarschijnlijk een carriere die om zeep is geholpen.

Zo ver was ik nog niet! Dank voor de toevoeging. Dat is natuurlijk gewoon hele ordinaire antisemitisme. Ik heb het idee dat er van dit soort hele opportune racisten zijn die maar wat graag op een maatschappelijke ontwikkeling inspringen om openlijk racist te zijn.

Yesilgoz komt zo onderhand m'n strot uit. Die doet alles om maar in de schijnwerpers te staan met de bekende paradepaardjes.. hoe hard de vvd achteruit is gegaan de afgelopen 5-10 jaar |o

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 10:58

Raineri,

vele zijn het met je eens, als je de reacties leest

Waarom niet éérst koffiedrinken, en daarna pas roepen?
commentaar, Leve de tijd toen we nog eerst gingen koffiedrinken voordat we zomaar wat riepen, schrijft onze chef nieuws Saskia van Westhreenen. Nederland werd er leuker van. En de politiek al helemaal.

Saskia van Westhreenen 01-07-25, 20:44

https://www.ad.nl/commentaar/waarom-nie ... nts-anchor

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 11:08

Even een zijspoor: Als ik in het management van Bob DYLAN zou zitten, dan zou ik een zaak proberen tegen Bob ZYLAN wegens gebruik van een artiestennaam die heel erg op de mijne lijkt. Zeker als je het niet leest maar hoort dan kan er verwarring ontstaan. Heel veel bedrijven en produkten die op die manier proberen mee te liften op de naamsbekendheid van een beroemde ander zijn door de rechter teruggefloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:01

anjali schreef:
Even een zijspoor: Als ik in het management van Bob DYLAN zou zitten, dan zou ik een zaak proberen tegen Bob ZYLAN wegens gebruik van een artiestennaam die heel erg op de mijne lijkt. Zeker als je het niet leest maar hoort dan kan er verwarring ontstaan. Heel veel bedrijven en produkten die op die manier proberen mee te liften op de naamsbekendheid van een beroemde ander zijn door de rechter teruggefloten.

Het is Bob Vylan.
Maar ik dacht gisteren ook dat ik iets verkeerds had gelezen. Maar toch bleek het niet zo te zijn

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 12:09

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:07

anjali schreef:

De jeugd van tegenwoordig heeft geen idee wie Bob Dylan is, dus ik weet niet of je er ver mee zou komen. De naam verwijst bovendien ook naar het Engelse woord villain, wat schurk betekent.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:26

Engelstaligen horen waarschijnlijk Bob Villain.

(Bob de schurk)

Dat zal de 'grap' wel zijn. Niet echt aan te vechten, denk ik.