Wolf Nl, Be, Du deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Nl, Be, Du deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 11:57

Bondig verwoord Kaja!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 11:59

Zichtmelding Appelscha Frl
Citaat:
Appelscha Friesland
23-02-2025
7.45 uur

2 wolvenstaken de Tilgrupsweg over. Ze kwamen vanaf het zonnepark en gingen het bosje in.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1QPz41 ... tid=wwXIfr

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:07

Kaja schreef:
De overheid en de EU werken zelf polarisatie in de hand door te stellen dat een wolfwerend hekwerk noodzaak is en daar subsidie voor te krijgen is. Heel eerlijk, als een leek dat te horen krijgt evenals het standaard riedeltje dat het zo’n vaart niet zal lopen met een wolf, is het toch niet gek dat de onwetende benoemen wat ze voorgeschoteld krijgen als ‘de waarheid’?!

De schapenhouder is hoe dan ook altijd de sigaar en laat dat nou net de bedoeling zijn.
Dag schapen, dag boeren, dag veeteelt en als extra cadeautje dag loslopende honden.

Over restschade na een aanval of ongeval zal het nagenoeg hetzelfde zijn als een paard in de sloot. De meeste nieuwsberichten vertellen je dat het paard het heeft overleefd, maar navraag leert dat het toch echt voor de meeste paarden slecht afloopt. De schade is te groot en dat wordt pas duidelijk na een x aantal dagen. Dan kraait er geen haan meer naar…..

Inderdaad, vergeet niet dat dit voor de meeste mensen gewoon een ver van mijn bed show is. Als je jezelf er niet echt in hoeft te verdiepen neem je al gauw aan wat je voorgeschoteld krijgt.

Ik lees de comments eigenlijk nooit. Ik word daar niet vrolijker van. Als ik face to face met iemand in gesprek ga blijkt al gauw dat ze totaal geen idee hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:42

Kaja heeft het idd goed verwoord.

Maar bij de commements hebben die lui wel het grootste woord.
Terwijl als het over de tram in Amsterdam (of wat ook wat hier niet speelt) gaat ik toch geen neiging heb om daar wat te gaan verkondigen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 13:49

Iemand die de update van geen wolf met dat embryo begrijpt? Ik mis de context.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:21

SusanH schreef:

Ik vond het ook een aparte foto. Mogelijk bedoelen ze ermee dat er momenteel heel veel drachtige schapen gedood worden en dus ook de embryo's? Geen idee.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:26

Jessix schreef:
Kaja schreef:
De overheid en de EU werken zelf polarisatie in de hand door te stellen dat een wolfwerend hekwerk noodzaak is en daar subsidie voor te krijgen is. Heel eerlijk, als een leek dat te horen krijgt evenals het standaard riedeltje dat het zo’n vaart niet zal lopen met een wolf, is het toch niet gek dat de onwetende benoemen wat ze voorgeschoteld krijgen als ‘de waarheid’?!

De schapenhouder is hoe dan ook altijd de sigaar en laat dat nou net de bedoeling zijn.
Dag schapen, dag boeren, dag veeteelt en als extra cadeautje dag loslopende honden.

Over restschade na een aanval of ongeval zal het nagenoeg hetzelfde zijn als een paard in de sloot. De meeste nieuwsberichten vertellen je dat het paard het heeft overleefd, maar navraag leert dat het toch echt voor de meeste paarden slecht afloopt. De schade is te groot en dat wordt pas duidelijk na een x aantal dagen. Dan kraait er geen haan meer naar…..

Inderdaad, vergeet niet dat dit voor de meeste mensen gewoon een ver van mijn bed show is. Als je jezelf er niet echt in hoeft te verdiepen neem je al gauw aan wat je voorgeschoteld krijgt.

Ik lees de comments eigenlijk nooit. Ik word daar niet vrolijker van. Als ik face to face met iemand in gesprek ga blijkt al gauw dat ze totaal geen idee hebben.

Maar goed als je inhoudelijk de feiten niet kent , moet je je als leek dan wel moeten willen mengen in zo'n discussie ? Juist doordat het een ver van je bed show is en je de feiten dus niet kent zou je er ook op een andere manier in kunnen stappen dan de gemiddelde FB schreeuwer.

Ik reageer ook meestal niet meer, en lees ze ook maar niet te veel.
Heel af en toe als ik een keer zin heb om te reageren gooi ik wel met feiten en goed onderbouwde stukken want dan heb je ze al snel klem in hun commends.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 14:43

SusanH schreef:

Dat ging toch over de dode drachtige teef.
De embryo’s zouden te jong zijn geweest om vast te kunnen stellen welke reu de vader zou zijn.

Gisteren sprak vriendin van me mensen van een high end hunter stal.
Die had werkelijk geen idee van wat er allemaal gaande is.
Die schrok er van. Vriendin is mede door dreiging van de wolf gestopt met houden van paarden.
Iedereen wil nu haar weiland huren om merries met veulen of opfok te laten weiden.
Ze slaat het allemaal af.
Ze wil ook geen uiteengereten dieren van een ander vinden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:57

Happinez schreef:
Jessix schreef:

Maar goed als je inhoudelijk de feiten niet kent , moet je je als leek dan wel moeten willen mengen in zo'n discussie ? Juist doordat het een ver van je bed show is en je de feiten dus niet kent zou je er ook op een andere manier in kunnen stappen dan de gemiddelde FB schreeuwer.

Ik reageer ook meestal niet meer, en lees ze ook maar niet te veel.
Heel af en toe als ik een keer zin heb om te reageren gooi ik wel met feiten en goed onderbouwde stukken want dan heb je ze al snel klem in hun commends.

Dat moet je niet aan mij vragen, zoals ik al schreef ik lees de comments nooit.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:11

Het was eigenlijk ook in het algemeen bedoelt hoor Jessix, misschien niet helemaal duidelijk.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:02

Wie kan en wil het artikel in de Telegraaf van vandaag lezen (en wellicht plaatsen) waarin een dierenarts de oplossing biedt voor de wolventerreur ? "wereldwijde beroemde dierenarts popelt om wolventerreur aan te pakken met nieuwe methode...." Het zit achter een betaalmuur.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:04

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:07

Dat verhaal komt me bekend voor.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:20

@duoPenotti Dank !

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:21

Happinez schreef:
Maar goed als je inhoudelijk de feiten niet kent , moet je je als leek dan wel moeten willen mengen in zo'n discussie ?

Welkom in de wereld van alle toetsenbordridders! Hebben kennelijk niets anders te doen dan een ander afzeiken of zich werkelijk overal mee te bemoeien, of ze er nou verstand van hebben of niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:31

Leuk idee van die dierenarts maar daar worden de aanvallen niet mee opgelost.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:45

Er komen in de loop der tijd hooguit wat minder jongen door... maar de grenzen sluit je er niet mee ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 19:27

Rocamor schreef:
Dat verhaal komt me bekend voor.

Zelfde verhaal stond 16-2 op de site van NOS.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 19:29

Citaat:
[ Afbeelding ]

https://ep-map.com/map

:
- Kies taal:
- Kaart laden (mobiele versie, laden duurt even!)
- Filter (mobiele versie klik op 'menu' rechts bovenin= )
- Begindatum invoeren (hierna verschijnt einddatum eronder, deze ook invoeren)
- Klik op de blauwe knop 'zoeken'
-> kaart kan in- en uitgezoomd worden naar gewenste gebied

❗Aanvallen op bedrijfsmatig gehouden landbouwhuisdieren en hobbymatig gehouden hoefdieren (zoals schaap, geit, paard/pony, rund en damhert e.d.) die (vermoedelijk) veroorzaakt is door een wolf
❗Schade aan huisdieren zoals HOND vallen onder EIGEN verzekering. Onderzoeksmethoden WEnR ontoereikend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron EPM
https://www.facebook.com/share/r/14x8ma ... tid=wwXIfr

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:17

Ik zit niet in wolvengebied en ben ook vooral op de hoogte door de situatie hier op Bokt en wat gedeelde posts op FB. We zitten nu een paar dagen op de Veluwe en er wordt nergens gewaarschuwd of iets gezegd. Niet in de boekjes met wandelroutes, niet op het park, nergens onderweg iets gezien. Het viel me wel op dat de dierenweide hier op het park ergens tussen de zomer en nu verdwenen is.
Ik denk dat het voor mensen die niet in het probleemgebied zitten of daar goede bekenden hebben, of die zich zelf inlezen door het hebben van dieren, inderdaad lastig is om te weten wat er echt speelt, en gewoon de mainstream media geloven.
Wat inderdaad ook een goede reden is om daar geen mening over te hoeven spuien.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:28

Ze zitten hier al 3 jaar ofzoiets, hen ook al aangevreten en dode dieren gevonden. Achter wolfwerende omheining

Hier word ook niks aangegeven in bossen ect. Toeristen wandelen hier nog, dorpsgenoten ook trouwens.

Hele kuddes schapen worden nu al aangevallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 22:36

Week of twee, drie geleden dacht ik hij mezelf is heeft het wel zin om meldingen door te geven in gebieden waar het mi algemeen bekend is dat er roedels zitten en dat zichtmeldingen een logisch gevolg zijn.

Ik dacht op dat moment het wordt een overload aan zichtmeldingen.
Inmiddels denk ik dat het belangrijker wordt om alles door te geven. Met tijdstip en locatie.
De gebieden en aanvallen nemen alleen maar toe.
Liever te veel en een onterechte zichtmelding dan achteraf kak, ik heb het dier gezien en wie weet had mijn melding een aanval voorkomen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:56

En zo is het Tienus, juist het verspreiden van informatie en feiten zorgt ervoor dat het bagatelliseren van zelfbenoemde experts en overheidsinstanties niet de boventoon gaan voeren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 23:11

Ik ben verbaasd en schrik ervan dat inwoners van wolvengebied je wazig aankijken over de aanvallen bij hun in de buurt.
Maar dan blijkt dat ze geen (huis)dieren hebben, niet recreëren in de natuur en of geen kleine (klein)kinderen hebben.
Het is een ver van hun bed show.

In mijn persoonlijke kring, verdeeld over Nederland; niet meer met de hond wandelen in gebied waar wolf frequent gezien wordt.
Dochter mag niet meer alleen fietsen.
Gestopt met paarden/weide dieren geldt ook voor mij, niet meer alleen naar het bos.
Paarden niet meer 24/7 buiten.
Jongvee en schapen minder buiten of verkocht.

Niet in persoonlijke kring, maar ik vind de angst bij BSO in wolvengebied wel heel veel impact hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:16

Wat mij verbaasd is dat de media niet op de hoogte is.
Die hadden door eerlijke informatie verspreiden al lang de pro wolf extremisten stil kunnen hebben.

(ja noem het bewust extremisten. Daar bedoel ik dus niet iemand mee die nu de media volgt. Maar die lui die bewust foute info blijven verkondigen)