purny schreef:Heb je voor of tegen gestemd bij de demonstratie op de A12?
Citaat:
Eh...
...ik stond op de A12 omdat er per jaar zo'n 42 miljoen subsidie aan fossiele brandstoffen werd uitgekeerd.
(Door een kabinet dat sprak 'Wij zijn het groenste kabinet ooit.')
Citaat:
Voor dit soort mensen kan ik dus geen sympathie opbrengen. Demonstreren mag, maar doe het dan op de toegestane plek. Het malieveld.
Maar niet de boel verzieken op de a12.
Tja, het ging ook niet over sympathiek zijn.
Het was burgerlijk ongehoorzaam, ik weet het.
... maar er was en is helaas een klemmende reden: we zijn de boel aan het verzieken
Klimaatverandering is geen kleinigheidje.
En omdat ik mijn kleinkinderen geen rotleven wil bezorgen op een planeet met gesmolten poolkappen en een onleefbaar Afrika (denk aan alle inwoners die dus Noordwaarts komen...)
vond ik na -tig andere protesten,
dat er iets drastischer moest gebeuren.
Please note dat er NUL vernielingen zijn aangericht.
Citaat:
Maar ik ben inwoner van Den Haag en moet dus meer gemeentelijke belasting betalen omdat elke keer weer het asfalt gerepareerd moet worden (met vervuilende fossiele machines), de muren weer schoongemaakt moeten worden en de enorme politie inzet zal ook betaald moeten worden. Het is wettelijk verboden om daar te gaan staan, dus er worden ook nog eens massaal overtredingen begaan. Echt, ik kan hier geen sympathie voor opbrengen, terwijl ik het doel wel begrijp en daar achter sta, maar niet achter dit soort acties.
Asfalt repareren...?
Geen idee. (Soms moet dat vanwege het gebruik van de snelweg, maar niet omdat ik er op heb gezeten.)
Extinction Rebellion heeft de boel keurig georganiseerd, en "het black block dat alvast stenen had meegenomen" bleef gewoon weg.
Chapeau.
De enorme politie inzet heeft flink wat gekost. Een waterkanon over laten komen uit Duitsland, bijvoorbeeld.
... maar het had ook anders gekund, dus de klachten daarover svp niet neerleggen bij de milieubeweging.
@ Pien: op het moment suprème zijn Klaas en ik tegelijkertijd zelf gaan staan, we hebben onze handen uitgestrekt en gezegd, 'Dag oom agent, oma en opa lopen zelf, is dat goed?'
Ja hoor, dat was prima.
(In mijn jonge jaren liet ik mij vrolijk optillen, doorgaans geen klachten. Maar de leeftijd spreekt een woordje mee.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 25-05-24 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt