Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Moet zeggen dat bij ons in de (nieuwbouw)buurt best een mooie verdeling is gemaakt tussen starterswoningen, wat grotere woningen maar ook appartementen. Voor ieder wat wilsdus projecten kunnen het wel
Er werd overigens wel benoemd dat de huizen nu zo duur “zijn gemaakt” want hypotheek maar dat is ook een gevolg van stijgende prijzen van de materialen. Is niet (alleen) winstbejag in dit geval.
Lioony schreef:IMANDRA schreef:Moet zeggen dat bij ons in de (nieuwbouw)buurt best een mooie verdeling is gemaakt tussen starterswoningen, wat grotere woningen maar ook appartementen. Voor ieder wat wilsdus projecten kunnen het wel
Er werd overigens wel benoemd dat de huizen nu zo duur “zijn gemaakt” want hypotheek maar dat is ook een gevolg van stijgende prijzen van de materialen. Is niet (alleen) winstbejag in dit geval.
Dit wordt gewoon verplicht vanuit iedere gemeente hoor. Bij iedere gebiedsontwikkeling of projectontwikkeling wordt een verdeling tussen betaalbaar, middenduur en hoger segment toegepast. Je ziet het vaak niet terug in 1 gebouw, omdat dat ontwikkeltechnisch niet handig is, maar zeker wel in het bredere gebied wat ontwikkeld wordt. In veel gemeenten is het aandeel betaalbaar zelfs 50%.
IMANDRA schreef:Lioony schreef:
Dit wordt gewoon verplicht vanuit iedere gemeente hoor. Bij iedere gebiedsontwikkeling of projectontwikkeling wordt een verdeling tussen betaalbaar, middenduur en hoger segment toegepast. Je ziet het vaak niet terug in 1 gebouw, omdat dat ontwikkeltechnisch niet handig is, maar zeker wel in het bredere gebied wat ontwikkeld wordt. In veel gemeenten is het aandeel betaalbaar zelfs 50%.
Ahhh dat wist ik niet!
Is die verhouding dan niet goed genoeg, is dat aandeel “betaalbaar” toch nog te duur of wordt hier gewoon wat geroepen over dat veel wat gebouwd wordt te duur is?
purny schreef:Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevonden en heeft hij de persoon die omkwam door de storm gelinkt met klimaatverandering.
Hij gebruikt net zoals elke politici gewone burgers in zijn verhaal.
Janneke2 schreef:purny schreef:Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevonden en heeft hij de persoon die omkwam door de storm gelinkt met klimaatverandering.
Hij gebruikt net zoals elke politici gewone burgers in zijn verhaal.
Wat heb je toch met Timmermans...?
Als er in een vliegtuig gekke dingen gebeuren schiknt het zo te zijn dat de zuurstofkapjes naar beneden vallen. En wellicht is er zo'n ding op het gezicht van een slachtoffer geland.
En we hebben een nieuw klimaat.
Het is pas juli, maar we hadden gisteren een (bijna) windhoos - die waren zeldzaam en kwamen alleen maar in onze warmste maand voor: augustus.
Vandaag een waterhoos net 'buitengaats'.
(De woestijnen rukken al zo'n veertig jaar op, Darfur was de eerste klimaatoorlog en Syrië de tweede - dus het nieuwe klimaat gaat nog heel veel nieuwe slachtoffers maken.)
juval schreef:purny schreef:Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevondenCitaat:het gaat er om dat Timmermans deze dodelijke slachtoffers gebruikt voor het voeren van zijn campagne... niet heel ethisch in mijn ogen.
Janneke2 schreef:En we hebben een nieuw klimaat.
Het is pas juli, maar we hadden gisteren een (bijna) windhoos - die waren zeldzaam en kwamen alleen maar in onze warmste maand voor: augustus.
(De woestijnen rukken al zo'n veertig jaar op, Darfur was de eerste klimaatoorlog en Syrië de tweede - dus het nieuwe klimaat gaat nog heel veel nieuwe slachtoffers maken.)
purny schreef:Janneke2 schreef:En we hebben een nieuw klimaat.
Stormen zijn echt niet iets van de laatste jaren hoor.
Citaat:Maar om iemand die is overleden door een storm, wat eigenlijk wel elk jaar gebeurd te betrekken bij klimaatverandering.. dan is er in mijn ogen iets mis met je.
En daarom mag ik Timmermans niet.
mce schreef:denk dat de infrastructuur meer de reden is van om vallen van bomen, door het ondergronds leggen van kabels en leidingen zijn er veel wortels van bomen doorgesneden,
maar ook nieuwe bomen krijgen te weinig ruimte om goed te kunnen wortelen waardoor er geen houvast meer is, kijk naar de wortels van ongevallen bomen in steden
om dan de schuld bij Poly neer te leggen!!! het getuigd van weinig kennis van zaken en is wel heel gemakkelijk een sondebok aanwijzen, dit tot eer en meerdere glorie van zijn stokpaardje,
Janneke2 schreef:juval schreef:
het gaat er om dat Timmermans deze dodelijke slachtoffers gebruikt voor het voeren van zijn campagne... niet heel ethisch in mijn ogen.
Wie is hier niet ethisch...?
Toevallig herinner ik me deze opmerking. Ik kijk weinig teevee, maar vanwege de ramp verbrak ik mijn gewoonte.
De man maakte een aangeslagen indruk toen hij dit vertelde.
En het was niet in campagne kader.
Dus niets te 'hier worden mensen ge/misbruikt'.
Bedenk ook dat wat ik een ramp noem(de) onderdeel was van de oorlog.
Toen nog alleen in de Donbas.
En vroeger of later zal de heer Timmermans als Europees bestuurder uitgebreid gesproken hebben over de ramp als onderdeel van de oorlog.
Dat hoort zo. En is verregaand correct.
... een hekel hebben aan Timmermans mag heus, maar zeg dan waar het op staat.
mysa schreef:Niet 'dit soort politici', gewoon alle politici. Maar afgezien daarvan: gaat niet om campagne voeren over de hele wereld, zijn electoraat zit in Nederland.
Veronica2 schreef:mysa schreef:Niet 'dit soort politici', gewoon alle politici. Maar afgezien daarvan: gaat niet om campagne voeren over de hele wereld, zijn electoraat zit in Nederland.
Je mist mijn punt, denk ik. Het gaat erom dat hij bewust dit doet omdat hij weet hoeveel aandacht het gaat krijgen, het is theater en zeker niet integer.