Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:37

Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevonden en heeft hij de persoon die omkwam door de storm gelinkt met klimaatverandering.

Hij gebruikt net zoals elke politici gewone burgers in zijn verhaal.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:05

IMANDRA schreef:
Moet zeggen dat bij ons in de (nieuwbouw)buurt best een mooie verdeling is gemaakt tussen starterswoningen, wat grotere woningen maar ook appartementen. Voor ieder wat wils :j dus projecten kunnen het wel

Er werd overigens wel benoemd dat de huizen nu zo duur “zijn gemaakt” want hypotheek maar dat is ook een gevolg van stijgende prijzen van de materialen. Is niet (alleen) winstbejag in dit geval.

Dit wordt gewoon verplicht vanuit iedere gemeente hoor. Bij iedere gebiedsontwikkeling of projectontwikkeling wordt een verdeling tussen betaalbaar, middenduur en hoger segment toegepast. Je ziet het vaak niet terug in 1 gebouw, omdat dat ontwikkeltechnisch niet handig is, maar zeker wel in het bredere gebied wat ontwikkeld wordt. In veel gemeenten is het aandeel betaalbaar zelfs 50%.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:26

Lioony schreef:
IMANDRA schreef:
Moet zeggen dat bij ons in de (nieuwbouw)buurt best een mooie verdeling is gemaakt tussen starterswoningen, wat grotere woningen maar ook appartementen. Voor ieder wat wils :j dus projecten kunnen het wel

Er werd overigens wel benoemd dat de huizen nu zo duur “zijn gemaakt” want hypotheek maar dat is ook een gevolg van stijgende prijzen van de materialen. Is niet (alleen) winstbejag in dit geval.

Dit wordt gewoon verplicht vanuit iedere gemeente hoor. Bij iedere gebiedsontwikkeling of projectontwikkeling wordt een verdeling tussen betaalbaar, middenduur en hoger segment toegepast. Je ziet het vaak niet terug in 1 gebouw, omdat dat ontwikkeltechnisch niet handig is, maar zeker wel in het bredere gebied wat ontwikkeld wordt. In veel gemeenten is het aandeel betaalbaar zelfs 50%.

Ahhh dat wist ik niet!
Is die verhouding dan niet goed genoeg, is dat aandeel “betaalbaar” toch nog te duur of wordt hier gewoon wat geroepen over dat veel wat gebouwd wordt te duur is?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:48

IMANDRA schreef:
Lioony schreef:

Ahhh dat wist ik niet!
Is die verhouding dan niet goed genoeg, is dat aandeel “betaalbaar” toch nog te duur of wordt hier gewoon wat geroepen over dat veel wat gebouwd wordt te duur is?

Ik denk dat het niet altijd even goed zichtbaar is waar precies wat gebouwd wordt. Het kan goed zijn dat er in 1 gebiedsontwikkeling bijv een bouwblok of gebouw met dure woningen zit, maar dat er ook een ander deel is met betaalbare of sociale huurwoningen. Alleen omdat dit vaak over meerdere jaren heen en niet gelijktijdig gerealiseerd wordt, is dit van buitenaf niet goed mee te krijgen.
En er zullen ook nog genoeg oudere ontwikkelingen zijn die al 10 jaar geleden gestart zijn in de ontwikkeling en nu in uitvoering zijn, waarvan misschien nu de laatste fases gebouwd worden, waarbij de programmamix nog andere verhoudingen had.

En voor kleinere ontwikkelingen is het natuurlijk niet altijd realistisch om een te stevige mix te eisen, want dan zou de balans negatief uitdraaien voor de ontwikkelaar.

Voor toekomstige ontwikkelingen wordt er in ieder geval zeker wel rekening mee gehouden en je ziet toch ook steeds vaker kleinere nieuwbouwwoningen en appartementen, zeker in de randstad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:39

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:01

Dat stond in het “Het kabinet is gevallen”
topic..

Althans, dat de boeren al minder betaalden en dat het voor de boeren nu nogmaals verlaagd is,.. maar dat klopt dus niet?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:35

Als ik puur naar dat tabelletje kijk, is de stijging het laagst voor landbouw. Maar ik ken de context verder niet van dit waterschap, aangezien ik in een heel ander deel van het land zit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:44

Ik las op nu.nl (dacht ik) dat waterschappen sowieso duurder worden, tot 100€ per jaar? Verder weet ik t niet ..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:50

purny schreef:
Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevonden en heeft hij de persoon die omkwam door de storm gelinkt met klimaatverandering.

Wat heb je toch met Timmermans...?
Als er in een vliegtuig gekke dingen gebeuren schiknt het zo te zijn dat de zuurstofkapjes naar beneden vallen. En wellicht is er zo'n ding op het gezicht van een slachtoffer geland.

En we hebben een nieuw klimaat.
Het is pas juli, maar we hadden gisteren een (bijna) windhoos - die waren zeldzaam en kwamen alleen maar in onze warmste maand voor: augustus.
Vandaag een waterhoos net 'buitengaats'.
(De woestijnen rukken al zo'n veertig jaar op, Darfur was de eerste klimaatoorlog en Syrië de tweede - dus het nieuwe klimaat gaat nog heel veel nieuwe slachtoffers maken.)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:57

Er is idd een slachtoffer met zuurstofmasker gevonden, dacht ik. Het is alleen nooit duidelijk geworden hoe dat is gebeurd.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:21

Janneke2 schreef:
purny schreef:

Wat heb je toch met Timmermans...?
Als er in een vliegtuig gekke dingen gebeuren schiknt het zo te zijn dat de zuurstofkapjes naar beneden vallen. En wellicht is er zo'n ding op het gezicht van een slachtoffer geland.

Het is pas juli, maar we hadden gisteren een (bijna) windhoos - die waren zeldzaam en kwamen alleen maar in onze warmste maand voor: augustus.
(De woestijnen rukken al zo'n veertig jaar op, Darfur was de eerste klimaatoorlog en Syrië de tweede - dus het nieuwe klimaat gaat nog heel veel nieuwe slachtoffers maken.)

het gaat er om dat Timmermans deze dodelijke slachtoffers gebruikt voor het voeren van zijn campagne... niet heel ethisch in mijn ogen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:23

prompter schreef:
Als ik puur naar dat tabelletje kijk, is de stijging het laagst voor landbouw. Maar ik ken de context verder niet van dit waterschap, aangezien ik in een heel ander deel van het land zit.

heb je het verhaal erbij ook gelezen? :7

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:30

juval schreef:
purny schreef:
Timmermans is een olijke kabouter die nog wel eens de plank misslaat mbt uitspraken. Zo heeft hij in tijden van de ramp met MH17 verkondigd dat er mensen met een zuurstofkapje op hun gezicht waren gevonden

Citaat:
het gaat er om dat Timmermans deze dodelijke slachtoffers gebruikt voor het voeren van zijn campagne... niet heel ethisch in mijn ogen.

Wie is hier niet ethisch...?

Toevallig herinner ik me deze opmerking. Ik kijk weinig teevee, maar vanwege de ramp verbrak ik mijn gewoonte.
De man maakte een aangeslagen indruk toen hij dit vertelde.
En het was niet in campagne kader.

Dus niets te 'hier worden mensen ge/misbruikt'.

Bedenk ook dat wat ik een ramp noem(de) onderdeel was van de oorlog.
Toen nog alleen in de Donbas.
En vroeger of later zal de heer Timmermans als Europees bestuurder uitgebreid gesproken hebben over de ramp als onderdeel van de oorlog.

Dat hoort zo. En is verregaand correct.

... een hekel hebben aan Timmermans mag heus, maar zeg dan waar het op staat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:30

Janneke2 schreef:

Stormen zijn echt niet iets van de laatste jaren hoor.
Toen ik klein was en ik spreek dan over een jaar of 25 geleden waren er ook al stormen. Daar vlogen ook de caravans over de camping vlak bij waar ik woonde.
Maar om iemand die is overleden door een storm, wat eigenlijk wel elk jaar gebeurd te betrekken bij klimaatverandering.. dan is er in mijn ogen iets mis met je.

En daarom mag ik Timmermans niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 12:56

Ik vind de stormen die we nu hebben wel iets van de laatste jaren. Ik woon hier al mijn hele leven en heb nog nooit zoveel stormschade gehad als de laatste jaren. Natuurlijk herinner ik me er ook wel een paar van vroeger. Maar nu blijf ik een paar keer per jaar thuis met code oranje om in te kunnen grijpen als er een boom op mijn hekwerk valt oid.

Vroeger had je ook warme zomers en een hittegolf maar afgelopen jaren heb je het ieder jaar wel. Ook temperaturen van boven de 35 graden.

Ik woon midden in de bossen en zie de verandering heel goed.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:23

purny schreef:
Janneke2 schreef:

Stormen zijn echt niet iets van de laatste jaren hoor.

Herstel: zomerstorm.
Die dingen zijn/ waren zeldzaam.
En mbt bomen zijn ze gevaarlijker.

Het is allemaal niet leuk.
Ik begin zo langzamerhand jaloers te worden op klimaatontkenners: het is heerlijk, lekker zonder zorgen...

(Een beetje als de fabel van de mier en de krekel, maar dan omgekeerd.
'Zorgen als het nog koel is', zogezegd.)
Citaat:
Maar om iemand die is overleden door een storm, wat eigenlijk wel elk jaar gebeurd te betrekken bij klimaatverandering.. dan is er in mijn ogen iets mis met je.

En daarom mag ik Timmermans niet.

Aangezien zomerstormen tot nu toe zeldzaam waren, heeft de man gewoon een punt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:35

ik vind het niet zo netjes om je punt te willen maken over een verongelukt persoon. Niet heel chique

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:47

denk dat de infrastructuur meer de reden is van om vallen van bomen, door het ondergronds leggen van kabels en leidingen zijn er veel wortels van bomen doorgesneden,

maar ook nieuwe bomen krijgen te weinig ruimte om goed te kunnen wortelen waardoor er geen houvast meer is, kijk naar de wortels van ongevallen bomen in steden

om dan de schuld bij Poly neer te leggen!!! het getuigd van weinig kennis van zaken en is wel heel gemakkelijk een sondebok aanwijzen, dit tot eer en meerdere glorie van zijn stokpaardje,
Laatst bijgewerkt door mce op 22-07-23 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:51

Ik werk al bijna 20 jaar in de verzekeringen en reken maar dat er meer stormen zijn dan 15 jaar geleden. Die cijfers kan je gewoon opzoeken. Dat ontkennen getuigt niet echt van kennis.

En dat dat komt door klimaatverandering lijkt mij ook niet een punt om over te twisten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:55

mce schreef:
denk dat de infrastructuur meer de reden is van om vallen van bomen, door het ondergronds leggen van kabels en leidingen zijn er veel wortels van bomen doorgesneden,

maar ook nieuwe bomen krijgen te weinig ruimte om goed te kunnen wortelen waardoor er geen houvast meer is, kijk naar de wortels van ongevallen bomen in steden

om dan de schuld bij Poly neer te leggen!!! het getuigd van weinig kennis van zaken en is wel heel gemakkelijk een sondebok aanwijzen, dit tot eer en meerdere glorie van zijn stokpaardje,

Kan, maar ik heb het over de bomen in het bos. In mijn eigen bos bijvoorbeeld. Ik zie wat de droogte en daarbij de stormen aanrichten. Maar ik zie het ook aan wat er groeit. Veel bramen en brandnetels.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:10

zeker er vernadert veel, bramen en brandneterls die er oorsproleijk ook niet waren op plekken vraagt onderhoud en goed beheer. Of bomen beter groeien zonder bodembedekkers - bramen, brandnetels,varens ect. weet ik niet, zou van invloed kunnen zijn op de bodemgesteldheid!!

denk dat de aanwas van het mensdom een grote impact heeft op de natuur, daar veranderen we niets veel aan denk ik.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:37

Janneke2 schreef:
juval schreef:

Wie is hier niet ethisch...?

Toevallig herinner ik me deze opmerking. Ik kijk weinig teevee, maar vanwege de ramp verbrak ik mijn gewoonte.
De man maakte een aangeslagen indruk toen hij dit vertelde.
En het was niet in campagne kader.

Dus niets te 'hier worden mensen ge/misbruikt'.

Bedenk ook dat wat ik een ramp noem(de) onderdeel was van de oorlog.
Toen nog alleen in de Donbas.
En vroeger of later zal de heer Timmermans als Europees bestuurder uitgebreid gesproken hebben over de ramp als onderdeel van de oorlog.

Dat hoort zo. En is verregaand correct.

... een hekel hebben aan Timmermans mag heus, maar zeg dan waar het op staat.

Even he, de manier van praten tijdens de speech was bewust gekozen, iedereen wist dat dit de hele wereld over zou gaan. Dit soort politici voert altijd campagne, altijd en dus ook tijdens deze speech die behalve van leugens aan elkaar hing ook nog eens een hoog theatraal gehalte had en dat is best heel misplaatst. Bijna 300 mensen vonden de dood en dat is niet iets om naar je toe te trekken op deze manier, daar is niks correct aan.

Daarbij, de oorlog was bij Donetsk en Loegansk al een tijdje gaande en vergeet ook niet dat De Krim ingenomen was, wat een forse uitbreiding van het conflict duidelijk maakte. De ramp met MH17 werd daar zeer zeker onderdeel van het conflict, maar pas op het moment dat de raket werd afgevuurd.
Hier een duidelijk overzicht: https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1383 ... n-van-mh17

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:46

Niet 'dit soort politici', gewoon alle politici. Maar afgezien daarvan: gaat niet om campagne voeren over de hele wereld, zijn electoraat zit in Nederland.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:50

mysa schreef:
Niet 'dit soort politici', gewoon alle politici. Maar afgezien daarvan: gaat niet om campagne voeren over de hele wereld, zijn electoraat zit in Nederland.

Je mist mijn punt, denk ik. Het gaat erom dat hij bewust dit doet omdat hij weet hoeveel aandacht het gaat krijgen, het is theater en zeker niet integer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 16:55

Veronica2 schreef:
mysa schreef:

Je mist mijn punt, denk ik. Het gaat erom dat hij bewust dit doet omdat hij weet hoeveel aandacht het gaat krijgen, het is theater en zeker niet integer.

Als het bewust is, is het dan altijd niet integer?
Ik denk dat je best integer emoties kan laten zien, wetende dat het ‘niet tegenhouden’ ervan best in je voordeel zou kunnen werken politiek gezien.