DuoPenotti schreef:Cer schreef:Nou inderdaad, ik mag hopen dat ze dat niet doen..
want dan verplaats je wellicht dus inderdaad onder andere het dierenwelzijnsprobleem (en uitstoot) naar de binnenlandse grotere spelers (en, wellicht erger, naar het buitenland zonder / of met slechtere regelgeving)
het verplaats naar het buitenland.
Nertsen die hier niet mogen zitten nu in Polen.
Geen welzijn regels, geen milieu regels. Blijkbaar is de vraag van bont er, dus verhuizen loont.
China zet megastallen voor varkens waar alles hier zowat in 1 keer in past.
Dat land kent niet eens mensenrechten...
Las van de week iets dat er in ik meen Spanje de grootse melkveel stal van Europa gaat komen.
Een zeer goede kennis van mij (ex boer in Nederland) werk momenteel veel in Amerika als bedrijfsleider.
Daar staat niet eens op vergunning hoeveel dieren er zijn, moet die eigenaar zelf weten. Controle op helemaal niks. (geen idee of dat in elke staat zo is, maar daar wel)
Rijden daar in nieuwe auto's met oude techniek, want dat kunnen ze zelfs sleutelen. Wij wisten niet eens dat dat nog gemaakt werd. Alle dieseldampen de lucht in.
Afval scheiden, wat is dat? Zelf een tasje of kratje mee naar de supermarkt, wat is dat. Gewoon 10 plastic draagtasjes mee.
En wij hier alles maar perfect proberen te doen want de heide die van oorsprong al geen heide was moeten we behouden. Zonder metingen van vroeger en nu ter vergelijk.
Dat nieuwe auto's met oude techniek zouden ze hier ook moeten doen. Je bent telkens een godsvermogen kwijt aan garagehulp omdat de gewone hobbyklusser het niet meer kan door alle computergestuurde elementen. Hoe jaag je mensen op kosten?
En natuurlijk springen andere landen wel in het gat wat Nederland laat vallen wat betreft megastallen. Nederland zou vooral de kleine boeren moeten willen koesteren, maar nee, die zullen waarschijnlijk het eerst weggepest worden. De grote megastallen hier hebben vast hun arm vuistdiep bij een of andere politicus in de hol zitten waardoor die juist wel kunnen blijven.