Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Marije_jiplover schreef:Dat de Fiod bij iedereen wel wat kan vinden, geloof ik eerlijk gezegd ook niet nee
Ben dan wel benieuwd wat jij zelf op je kerfstok hebt, anjali, als je zo stellig bij iedereen zegt.
Ik bedoelde niet uitsluitend iets met belastingen, maar in het algemeen, en wat bij de ene groep geen probleem is dat zou voor de andere groep juist een doodzonde zijn.
anjali schreef:Ik bedoelde niet uitsluitend iets met belastingen, maar in het algemeen, en wat bij de ene groep geen probleem is dat zou voor de andere groep juist een doodzonde zijn.
Avalanche schreef:Babootje schreef:Alsjeblieft geen Kaag. Los van gedachtengoed en kwaliteiten maar het ontbreekt haar totaal aan charisma waarvan ik vind dat een MP dat wel moet hebben.
En dan zeg ik: Waarom geen Aboutaleb? Dat is toch bij uitstek wel een verbinder. (Geen idee of hij zou willen natuurlijk)
Dat gaan zijn kiezers niet pikken joh
Janneke2 schreef:purny schreef:Heb je voor of tegen gestemd bij de demonstratie op de A12?
Eh...
...ik stond op de A12 omdat er per jaar zo'n 42 miljoen subsidie aan fossiele brandstoffen werd uitgekeerd.
(Door een kabinet dat sprak 'Wij zijn het groenste kabinet ooit.')
Citaat:Ik vind het eigenlijk wel verfrissend, zoeken naar de beste man/vrouw binnen NL voor de belangrijkste plek. Is toch veel logischer dan de grootste partij levert?
Citaat:Putters meent dat er structureel overleg tussen politiek en maatschappelijke organisaties en burgers zou moeten plaatsvinden. 'Polderen' is volgens hem een goede methode om wensen en problemen van mensen in het land die de laatste decennia uit het zicht zijn geraakt, weer op de politieke agenda te krijgen. Daarbij zou meer vanuit de burger moeten worden geredeneerd en niet vanuit overheidsbeleid.[26] Hij nam het in het verleden ook meermaals op voor de ‘reële zorgen’ van burgers die op de PVV stemden.[2] Hij schreef PvdA-partijgenoten in 2010 echter ook dat hij de onverschilligheid en verrechtsing een halt wil toeroepen en de Eerste Kamer "geen plek is voor populisten en schreeuwpolitiek".[27][28]
Putters pleit al jaren voor de ontwikkeling van een 'nieuw sociaal contract’ tussen overheid, burger en samenleving.[29] Naar zijn opvatting zouden regeerakkoorden niet al te gedetailleerd moeten zijn, zodat er ruimte ontstaat voor invloed vanuit de politieke oppositie en de maatschappij bij het reguleren van vraagstukken en problemen.[29][30]
ruitje schreef:Veel rechtse mensen die ik ken, zouden geen moeite hebben met een linkse premier hoor. Dat heb ik ook niet gehoord over Plasterk bijvoorbeeld,
dat is toch ook iemand met een linkse achtergrond die prima werk heeft geleverd ... Als die gewoon functioneerd prima.
Ik vind het wel weer bijzonder dat volgens mensen hier, rechtse mensen het niet zouden zien zitten.... Is daar onderzoek naar gedaan, of is dat een onderbuik gevoel wat je hebt over rechtse kiezers?
Of dat je er voor zouden gaan liggen als linkse kiezer...
Wil je dan de beste man/vrouw op deze belangrijke plek? Ben je dan vooral bezig met de scheiding tussen links en rechts?
Ik vind het eigenlijk wel verfrissend, zoeken naar de beste man/vrouw binnen NL voor de belangrijkste plek. Is toch veel logischer dan de grootste partij levert?
Als we een vacature zouden uitschrijven voor premier? Waar zou iemand dan volgens jullie aan moeten voldoen?
purny schreef:Voor dit soort mensen kan ik dus geen sympathie opbrengen. Demonstreren mag, maar doe het dan op de toegestane plek. Het malieveld.
Maar niet de boel verzieken op de a12.
ruitje schreef:Ik lees mij in in Putters en ik sluit mij aan bij jouw mening denk ikCitaat:Putters meent dat er structureel overleg tussen politiek en maatschappelijke organisaties en burgers zou moeten plaatsvinden. 'Polderen' is volgens hem een goede methode om wensen en problemen van mensen in het land die de laatste decennia uit het zicht zijn geraakt, weer op de politieke agenda te krijgen. Daarbij zou meer vanuit de burger moeten worden geredeneerd en niet vanuit overheidsbeleid.[26] Hij nam het in het verleden ook meermaals op voor de ‘reële zorgen’ van burgers die op de PVV stemden.[2] Hij schreef PvdA-partijgenoten in 2010 echter ook dat hij de onverschilligheid en verrechtsing een halt wil toeroepen en de Eerste Kamer "geen plek is voor populisten en schreeuwpolitiek".[27][28]
Putters pleit al jaren voor de ontwikkeling van een 'nieuw sociaal contract’ tussen overheid, burger en samenleving.[29] Naar zijn opvatting zouden regeerakkoorden niet al te gedetailleerd moeten zijn, zodat er ruimte ontstaat voor invloed vanuit de politieke oppositie en de maatschappij bij het reguleren van vraagstukken en problemen.[29][30]
Edit, bron: Wikipedia
Avalanche schreef:Ik heb geen sympathie voor dit soort ideeën. Het hele idee van demonstraties is dat ze zaken verstoren. Protest heeft geen nut als het niemand stoort.
_San87_ schreef:Avalanche schreef:Ik heb geen sympathie voor dit soort ideeën. Het hele idee van demonstraties is dat ze zaken verstoren. Protest heeft geen nut als het niemand stoort.
Het idee van demonstraties is aandacht vragen voor bepaalde onderwerpen, sympathie op te wekken voor de zaak en mensen aan jouw kant te krijgen om vervolgens verandering te bewerkstelligen.
Dat doe je dus niet door de boel op stelten te zetten en dingen te vernielen. Dat werkt averechts en dupeert ook de mensen die al aan jouw kant staan. Zag je bij de boerenprotesten ook gebeuren.
Ik sluit me aan bij prompter.
pien_2010 schreef:_San87_ schreef:
Het idee van demonstraties is aandacht vragen voor bepaalde onderwerpen, sympathie op te wekken voor de zaak en mensen aan jouw kant te krijgen om vervolgens verandering te bewerkstelligen.
Dat doe je dus niet door de boel op stelten te zetten en dingen te vernielen. Dat werkt averechts en dupeert ook de mensen die al aan jouw kant staan. Zag je bij de boerenprotesten ook gebeuren.
Ik sluit me aan bij prompter.
Juist de boeren hebben laten zien dat het wel helpt om de boel flink op stelten te zetten. Niet met de beeldvorming bij de gewone man maar wel als het gaat om veranderen van beleid.
Gooi je strontkar leeg voor het gebouw van de EU en mensen willen dat niet nog een keer.
Rij met je tractoren in Den Haag de boel naar de klote en warempel je wordt gehoord.
Hang als buurt varkenskoppen op als protest tegen een asielzoekerscentrum en het komt er niet.
De acties op de autosnelwegen zijn daar heilig bij. Maar het komt wel in de picture. Dus of het gaat helpen, ik hoop het!
pien_2010 schreef:Wat er is veranderd bv dat op EU niveau veel verplichtte klimaat veranderingen en regels zijn ingetrokken bv als het gaat om echt slechte pesticiden die zeer kwalijk zijn voor de biodiversiteit.
Op kort termijn fijn voor de boeren op lang termijn slecht want beroepsziekte Parkinson zal niet verminderen en de biodiversiteit zal wel verminderen.