Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pareltjes schreef:Nou nou........alleen maar de strijd met Neonazi. Geen overwinning geclaimed geen oorlog verklaard.
Voor nu dan..
En natuurlijk de dreiging van de Navo die Rusland aan het omsluiten is. En dat de Navo de reden is om Oekraine binnen te vallen. Rusland zou in gevaar zijn.
Cowboy55 schreef:Pareltjes schreef:Nou nou........alleen maar de strijd met Neonazi. Geen overwinning geclaimed geen oorlog verklaard.
Voor nu dan..
En natuurlijk de dreiging van de Navo die Rusland aan het omsluiten is. En dat de Navo de reden is om Oekraine binnen te vallen. Rusland zou in gevaar zijn.
Heb het gevoel dat de vertalers van de NOS veel gemist hebben.....tenzij Russisch een taal is waarbij veel woorden nodig zijn om weinig te vertellen.
bigone schreef:De helicopter met militairen die op slangen eiland is opgeblazen bleek een elite eenheid te vervoeren om de nog overgebleven Russen te evacueren.
En er brand weer wat in Rusland
https://twitter.com/razdjensia/status/1 ... 2r2BbUba4A
Cowboy55 schreef:Pareltjes schreef:Nou nou........alleen maar de strijd met Neonazi. Geen overwinning geclaimed geen oorlog verklaard.
Voor nu dan..
Heb het gevoel dat de vertalers van de NOS veel gemist hebben.....tenzij Russisch een taal is waarbij veel woorden nodig zijn om weinig te vertellen.
bigone schreef:De fly over gaat niet door , er zouden 77 helicopters en vliegtuigen meedoen, het is te bewolktzie geen wolkje.
<KNIP>.
pien_2010 schreef:Daks, ik merk hoe de gewoonte er is om de dag cq nachtupdate als 1ste te lezen in de ochtend. Vroeger trok ik het krantje uit de bus, nu ga ik naar dit topic. Het is nog te vroeg.
Of anders gezegd, jouw bijdrage wordt zeer gewaardeerd hier door mij en mijn man (die ik soms voorlees).
Citaat:Operatie-informatie van de Generale Staf van de Strijdkrachten: update met betrekking tot de Russische invasie om 06:00 op 10 mei 2022.
▪️Russische vijand concentreert zijn belangrijkste inspanningen van de luchtgroep op het ondersteunen van de acties van eenheden in de oostelijke operationele zone: in de richtingen Slobozhansky, Donetsk en in het gebied van de Azovstal-fabriek.
▪️In de richting van Siversky blijft de Russische vijand de Oekraïens-Russische grens in de regio's Bryansk en Koersk beter beschermen. Het vuurde meerdere raketgranaten af vanuit het gebied van de grensnederzettingen Velyka Pisarivka, Bilopillya, Krasnopillya en Yunakivka in de regio Sumy.
▪️Russische vijand blijft zich voorbereiden op offensieve operaties in de gebieden van Lyman en Severodonetsk.
▪️Er wordt gevochten om de nederzettingen Voevodivka, Toshkivka en Nyzhne van het Severodonetsk-district van de regio Loehansk, evenals Kamyanka van het Yasynuvata-district van de Donetsk-regio.
▪️De afgelopen dag hebben de verdedigers van Oekraïne in de regio's Donetsk en Luhansk met succes vijftien vijandelijke aanvallen afgeslagen, een luchtafweerraketsysteem, 9 tanks, 3 artillerie-installaties, 25 gepantserde gevechtsvoertuigen, 3 eenheden met speciale technische uitrusting vernietigd en 3 vijandelijke voertuigen.
Pareltjes schreef:pien_2010 schreef:Daks, ik merk hoe de gewoonte er is om de dag cq nachtupdate als 1ste te lezen in de ochtend. Vroeger trok ik het krantje uit de bus, nu ga ik naar dit topic. Het is nog te vroeg.
Of anders gezegd, jouw bijdrage wordt zeer gewaardeerd hier door mij en mijn man (die ik soms voorlees).
Hier exact hetzelfde. behalve het voorlezen. Ben me daar gek zeg, straks moet ik em nog toestoppen.