Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:25

Ja dat is ook een enorm probleem van deze tijd, helaas......

Ik las trouwens net dat het schijnt dat het niet klopt wat er gezegd wordt over de schutter, dat hij een donatie van 15 USD gedaan zou hebben aan een Democraten-groep. Dat zou een oudere man zijn geweest met toevallig dezelfde naam.

Maakt het wel extra interessant: waarom zou een Republikeins ingestelde, blanke jongeman, met een 2nd amendment shirt, Trump neer willen schieten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:50

Postcode van die andere man kwam niet overeen, dus waarschijnlijk toch die jongen. Toen hij 17 was en nog niet eens mocht stemmen..
Wat ook gek is: hoe komen ze (en dan bedoel ik de Trump-achterban) zo snel aan die lijst met donaties van een democratische organisatie?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:21

mysa schreef:
Postcode van die andere man kwam niet overeen, dus waarschijnlijk toch die jongen. Toen hij 17 was en nog niet eens mocht stemmen..
Wat ook gek is: hoe komen ze (en dan bedoel ik de Trump-achterban) zo snel aan die lijst met donaties van een democratische organisatie?

Zo'n donatie hoeft natuurlijk ook niks te betekenen. Voor hetzelfde geld was het een weddenschap die hij had verloren... Vind het registreren als republikein belangrijker dan zo'n kleine donatie.

nps schreef:
Fatsoenlijk zijn en moreel en ethisch correct handelen levert geen stemmen op. Zie ook Nederland.

Eigenlijk is dat belachelijk hè... Als je wel moreel, fatsoenlijk en ethisch correct wil handelen in zo'n campagne valt er ook best moeilijk op te boxen tegen het ongebaseerd roeptoeteren wat door extreem rechts (FvD, of de extreme republikeinen) wordt gedaan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:30

Oshaa schreef:
Ik was het weekend na het debat in rural Idaho (zeer conservatief) en heb door auto pech veel locals gesproken. Iedereen die wij spreken vond beide geen goede optie - helemaal na het debat. De meeste waren geen Trump aanhangers, maar vonden (opnieuw naar het debat) Biden ook gewoon niet geschikt. Dan kiezen ze aan de hand vd partij - in Idaho overweldigend Republican en dus Trump. Maar ze vonden het echt kiezen tussen in hun ogen 2 kwaden.

Zoiets vertelde Maarten v Rossem ook in zijn podcast. Hij bezocht familie in Boston en reed mee met een republikeinse taxichauffeur die vertelde ‘yeah I voted for Trump, total idiot’ maar no way dat hij ooit op een democraat zou stemmen. Hoe slecht de republikeinse kandidaat ook is, de echt conservatieven zullen er niet voor gaan switchen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:06

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:20

Electra63 schreef:
https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/63208 ... ingen.html

De running-mate van Trump is bekend.

Citaat:
In die tijd sprak hij ook zijn minachting uit voor Trump. Hij zou nooit een "Trump-man" zijn en hij verwachtte niet dat Trump veel oplossingen zou bieden.
Daar bood Vance zijn excuses voor aan in 2021, toen hij kenbaar maakte dat hij senator voor Ohio wilde worden. Dankzij steun van Trump wist Vance uiteindelijk de voorverkiezingen te winnen, waarna hij uiteindelijk ook de algemene verkiezingen voor de Ohio-senaatszetel won.

Nou dan weet je ook wat voor persoon het is hè :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:46

Zo de wind waait waait mijn jasje. Maar wel rampzalig voor steun aan de Ukraine. Hoop dat Biden er het komende half jaar nog veel heen stuurt want deze gast heeft gezegd: Het interesseert me niet wat er met Oekraïne gebeurd.
Pro Putin
Anti abortus , zelfs bij verkrachting ( heeft hij al wat afgezwakt )
En nog veel meer.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:36

BigOne schreef:
Ravelli , niet iedereen volgt Geert Wilders in zijn verering van Trump en Netanyahu .

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Ik geef aan dat er openlijk wordt gezegd dat een terroristische organisatie ok is.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 08:40

8nnemiek schreef:
_/-\o_

Ik blijf het echt onvoorstelbaar vinden dat er mensen zijn die zo’n figuur de hand boven het hoofd blijven houden, maar een verspreking van Biden zwaar veroordelen 8)7 Echt bizar

Een verspreking…die arme man doet zoveel missers in zijn spreken.kan amper op zijn benen staan.blijft onvoorstelbaar dat Amerika alleen deze twee mannen naar voren kan schuiven

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:07

Wel weer typisch dat de weduwe van de door een kogel overleden brandweerman op de tribune, aangeeft dat Biden haar gebeld heeft maar het van Trump stil blijft. Dat zegt ook wel weer genoeg over iemand.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:10

ravellie schreef:
8nnemiek schreef:
_/-\o_

Ik blijf het echt onvoorstelbaar vinden dat er mensen zijn die zo’n figuur de hand boven het hoofd blijven houden, maar een verspreking van Biden zwaar veroordelen 8)7 Echt bizar

Een verspreking…die arme man doet zoveel missers in zijn spreken.kan amper op zijn benen staan.blijft onvoorstelbaar dat Amerika alleen deze twee mannen naar voren kan schuiven

Jij kijkt vast alleen die korte stukjes die in het nieuws worden getoond.
Ik vind het ook echt geen geweldige kandidaat, maar 100x beter dan een veroordeelde, pedofiele leugenaar :=
En kijk eens een complete speech van Biden. Die man is echt niet zo fragiel en dement als dat de media toont. Hij heeft een prima visie en is 99% van de tijd nog haarscherp.

Pmarena, ik vind het ook echt goed hoe Biden deze aanslag aanpakt. Reclamespotjes over Trump van tv halen, medeleven tonen aan je tegenstanders en de aanslag keihard afkeuren.. Andersom zou dat echt niet gebeuren, Trump zou een aanslag waarschijnlijk toejuichen. Alleen al die woorden 'fight, fight' direct na de aanslag, was duidelijk bedoelt om zijn volgers op te jutten om terug te vechten met geweld.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:29

Ik vind de videoboodschap van Biden ook heel mooi. In plaats van veroordelen aansturen op verbroedering. Echt, Trump met z'n vuist in de lucht... geeft ook weer aan dat hij he-le-maal niks geeft om zijn omstanders of zijn beveiligers, alles voor z'n mediamomentje.

Ik hoop met heel mijn hart dat de wil om tegen Trump te stemmen bij de zwevende kiezers groter is dan de twijfels over de fitheid van Biden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:46

Is het dan niet zo dat Biden even de tijd had om na te denken over wat hij ging zeggen? En dat Trump het in de moment doet, net nadat er een kogel langs zn hoofd is gegaan? Ik kan me voorstellen dat je dan niet rustig even nadenkt wat je volgende stap gaat zijn... ?
En, ik vind hoe Biden ermee omgaat ook goed (dat even ter verduidelijking), maar ik vind de twee situaties niet vergelijkbaar...

Citaat:
jij begint over Bidens leeftijd, en dat hij nieuwe mensen snel moet klaarstomen, en dat men nu wel heel erg op een ouder paard wed... Het enige wat ik stel is dat dit precies hetzelfde voor Trump geldt,
Ja, dat geldt ook voor Trump.. en je stelt dit:
Citaat:
"voor Trump geldt precies hetzelfde? Die man is ook gewoon oud. Vind het altijd zeer hypocriet om Biden aan te vallen op z'n leeftijd maar Trump niet."

Dus het is niet 'het enige wat je stelt', je stelt dat ik Biden aanval op zn leeftijd. Dat is iets anders.
En dan zeg je 'ja, maar wat dan van Trump, die is ook oud", terwijl ik het niet over Trump had.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 09:55

Trump haalt ook namen door elkaar. Maar hij zegt dan achteraf dat hij dat expres deed.

(Nancy Pelosi en Nikki Haley)
Ook had hij het eens over 'president Obama' terwijl hij Biden bedoelde).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:00

En over dat WW2 uit zou breken als... :=

Maar die gast weet ook gewoon totaal niks, heeft nergens kennis over behalve oplichten, mensen een rad voor ogen draaien en hoe de media te bespelen. Zodra hij hoorde dat de boel veilig was, dacht hij alleen maar aan de buitenkans die dit opleverde om er wat mooie beelden aan over te houden.

Daarbij iedereen om hem heen ook in gevaar brengend..... lekker even een poosje stil blijven staan met agenten om je heen als schild -O-

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:04

Tja, Donald flapt er altijd wel wat uit. Waar hij alles vandaan haalt weet ik niet maar hij heeft altijd wel wat opruiende woorden klaar. Alles voor de tv. Biden is meer bedachtzaam en heeft een meer staatsman aura .

Waar de man stond die wel dodelijk geraakt is is mij overigens nog niet duidelijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:22

Lanoca schreef:
Tja, Donald flapt er altijd wel wat uit. Waar hij alles vandaan haalt weet ik niet maar hij heeft altijd wel wat opruiende woorden klaar. Alles voor de tv. Biden is meer bedachtzaam en heeft een meer staatsman aura .

Waar de man stond die wel dodelijk geraakt is is mij overigens nog niet duidelijk.

Nou ja, de kogel kwam van links (no pun intended) dus hij heeft rechts achter Trump gestaan (vanuit cameraperspectief gezien).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:08

Biden heeft de weduwe van het dodelijke slachtoffer gebeld, ze wou niet met hem praten want dat had haar man vast niet goed gevonden. Van Trump heeft ze niets gehoord. Ik bedoel maar.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:29

Voor Trump is maar één belangrijk. Biden heeft meer gevoel, medeleven en fatsoen in zijn pink dan Trump in zijn hele lichaam.

Dus achter Trump staan was in dit geval gevaarlijk. Ik vroeg mij af hoeveel schoten hij gelost had. Op de video klonk het alsof er meerdere waren. Om als amateur direct vrijwel raak te schieten lijkt mij nog niet zo gemakkelijk. Je moet toch rekening houden met het hoogteverschil en de wind lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Lanoca op 16-07-24 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:31

Maar ze waardeerde het wel dat hij belde, en heeft niets tegen de man, werd er nog bij vermeld :)
Bvb. hier: https://www.washingtontimes.com/news/20 ... -refused-/

Citaat:
The widow of the fireman killed at last weekend’s Donald Trump rally refused a call from President Biden.

Helen Comperatore said she has no ill will for the president but that she refused on behalf of her late husband Corey, who died covering his family as a gunman fired into the rally to kill the former president.

“I didn’t talk to Biden,” Mrs. Comperatore told the New York Post in an interview Monday. “I didn’t want to talk to him. My husband was a devout Republican and he would not have wanted me to talk to him.”

You Might Also Like
In an interview with the Post from her home in Sarver, Pennsylvania, she told the Post her husband’s last words as the shots rang out and while he used his body to shield his family were “get down!”

Mrs. Comperatore said that Mr. Biden’s telephone call was not wanted.

“I support Trump. That’s who I’m voting for, but I don’t have ill will towards Biden,” she said. “He didn’t do anything bad to my husband. A 20-year-old despicable kid did.”

She also told the Post that Mr. Trump has not tried to reach out to her and her two children.

Overigens over JD Vance, wederom een ruggengraatloze figuur die echt wel weet wat voor hufter Trump is.....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 12:52

https://nos.nl/l/2528981

Helaas, de rechtszaak over het mee naar huis nemen van strikt vertrouwelijke documenten is verworpen (door een rechter die door Trump is aangesteld). Ik denk echt dat we ons moeten gaan voorbereiden op weer 4 jaar Trump :(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:10

nps schreef:
https://nos.nl/l/2528981

Helaas, de rechtszaak over het mee naar huis nemen van strikt vertrouwelijke documenten is verworpen (door een rechter die door Trump is aangesteld). Ik denk echt dat we ons moeten gaan voorbereiden op weer 4 jaar Trump :(

Maar dus niet op inhoud verworpen maar op een 'technicality'. Dat had je als OM dus kunnen voorkomen. Domdomdom.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:19

Ik ben blij dat ze de zaak eindelijk verworpen heeft, want ze houdt dit nu al veel te lang in gijzeling voor vrindje Trump. Dan kunnen ze nu eindelijk een appeal aanvragen bij het 11th circuit en het fatsoenlijk laten beoordelen.... want dit hele gebeuren sloeg echt nergens op.

Als je meer wilt weten van de ins en outs, zie bvb. :

Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-07-24 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:20

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:24

BigOne schreef:
En dit wordt alweer aangevochten , deze dame heeft al eerder twee keer bakzeil gehaald door trump te bevoordelen. Ondertussen is trump echt fit to serve!!
https://x.com/nothoodlum/status/1813046 ... EopP3zUX6Q
Dacht dat sleepy de bijnaam van Biden was :D
I'm just gonna take a nap right ear :')