Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:01

Shadow0 schreef:
Echwel schreef:
Alle liberale joden strevennaar verbintenis en vrede

Dat soort woorden zijn goedkoop. Je ziet ze op elke verkiezingsposter. Belangrijker is wat je doet, wat je steunt, wat je openlijk afkeurt... Laat maar zien waar je voor staat. Niet in abstracte zin, maar heel concreet.

BigOne: het ging wel om Netzer toch?

Ze zijn inderdaad nogal in waarde gedaald nu we zien hoe een Yesilguz ze in de praktijk brengt. Zij noemt zichzelf ook liberaal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:03

Echwel schreef:
Alle liberale joden strevennaar verbintenis en vrede

https://verbond.eu/interreligieuze-dialoog/

Veel overleg en begrip proberen te hebben

Dankjewel voor de link, ik heb weer wat bij geleerd(positief) na het lezen van hun doelstellingen .

anjali

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:30

Nou ja zeg, er kan tegenwoordig niet eens meer een leuk (voetbal)feestje zijn zonder gez**k. De organisatie had gewoon bijv. Lenny Kuhr moeten uitnodigen voor de muziek. DB heeft nu in elk geval zijn statement gemaakt en zal hier wel niet meer gevraagd worden in de toekomst.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:52

Ik vind het ronduit schokkend en schandalig hoe Yesilguz, van der Plas en nog wat politieke kopstukken op twitter reageren over Douwe Bob.

Snap niet dat de VVD geen afstand doet van haar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 16:59

Benzz schreef:
Ik vind het ronduit schokkend en schandalig hoe Yesilguz, van der Plas en nog wat politieke kopstukken op twitter reageren over Douwe Bob.

Ik heb geen twitter dus heb daar niets van meegekregen. Wel heb ik gewoon met Google die DB eens opgezocht want ik wist niet wie dat is. Nou die zou ik toch niet uitnodigen om te zingen op een kinderfeestje want hij is niet bepaald een lichtend voorbeeld voor kinderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:02

VVD is al zo’n oude, stabiele partij. Wel voor de rijken, maar goed dat is dan wat het is. Alle mensen die partijleider van de VVD waren, waren nette mensen, die een net debat konden voeren en waarover je geen kwaad woord kon lezen in de kranten.
En met die mensen kan je het wel of niet eens zijn, en dat is allemaal prima.
Maar Dilan maakt van de stabiele VVD een extreem rechts circus en doet inmiddels niet onder voor Wilders en de rest van de rechtse gang.
Echt een kwalijke zaak. Voor het voortbestaan van de partij lijkt het me echt noodzakelijk dat ze haar vervangen door weer een degelijk persoon met politieke kwaliteiten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:21

verootjoo schreef:
VVD is al zo’n oude, stabiele partij. Wel voor de rijken, maar goed dat is dan wat het is. Alle mensen die partijleider van de VVD waren, waren nette mensen, die een net debat konden voeren en waarover je geen kwaad woord kon lezen in de kranten.
Maar Dilan maakt van de stabiele VVD een extreem rechts circus en doet inmiddels niet onder voor Wilders en de rest van de rechtse gang.
Echt een kwalijke zaak. Voor het voortbestaan van de partij lijkt het me echt noodzakelijk dat ze haar vervangen door weer een degelijk persoon met politieke kwaliteiten.

Velen hier wilden toch niet geregeerd worden door "oude witte mannen" ? Zij is een vrouw van daarbij ook nog niet-lokale komaf, en dan is het toch niet goed? :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:24

Benzz schreef:

Ze sporen niet, doen alles vanuit populisme. VVD vindt het blijkbaar best, anders hadden ze haar al veer eerder geloosd. De jongeren van de JOVD kwam ik een tijdje terug ook regelmatig tegen op de socials, die klinken een stuk fatsoenlijker.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 17:27

anjali schreef:
verootjoo schreef:

Velen hier wilden toch niet geregeerd worden door "oude witte mannen" ? Zij is een vrouw van daarbij ook nog niet-lokale komaf, en dan is het toch niet goed? :+

Gelukkig waren er niet een aantal mensen die het hier enkele weken geleden over hadden met je in een soortgelijke opmerking.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:08

anjali schreef:
Ik heb geen twitter dus heb daar niets van meegekregen. Wel heb ik gewoon met Google die DB eens opgezocht want ik wist niet wie dat is. Nou die zou ik toch niet uitnodigen om te zingen op een kinderfeestje want hij is niet bepaald een lichtend voorbeeld voor kinderen.

Hoe bedoel je dit?
Dat iemand misschien een andere levensstijl heeft wil niet direct zeggen dat iemand dat ook gaat uitdragen tijdens een optreden..
ik kan me voorstellen dat als hij zegt “geen politieke uitingen” dat hij het verder ook niet gaat hebben over hoe hij z’n leven leeft..

Als ik “de Nederlandse artiest” was, zou ik ander werk zoeken of naar het buitenland vertrekken.. met al dat prutsmuts en gezeik van de mensen op de socials .. vroeger met roddelblaadjes was 1 ding, maar met wat er nu allemaal geschreven wordt.. maar wellicht is dat ook een fase (ik hoop t)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:13

mysa schreef:
Maar ik zie met wat ik nu weet nog steeds het probleem niet? Die poster van die jongerenvereniging? Die vereniging is toch niet opgericht vanwege de aanval op de Palestijnen? Het stikt van oudsher van de jongerenbewegingen in Europa. Denk dat je bij een christelijk voetbalevenement ook best de Jonge SGP'ers (noem maar wat) kunt tegenkomen met een stand? Dat is toch geen politiek statement? Gewoon een al lang bestaande club die leden zoekt?

Of snap ik er echt niets van?

Jij snapt hem juist wel. Die jongere vereniging heeft net zoveel met politiek te maken als de satanic Tempel met duivelsaanbidding. Douwe Bob heeft waarschijnlijk een verkeerd inschatting gemaakt van de situatie. Dus wat geen politiek was heeft hij door zijn actie politiek gemaakt en dat was misschien niet zo handig. Maar onwetendheid is geen reden om mensen te beschuldigen zoals Dilan dat heeft gedaan. Dat is ook ver buiten proportie.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:19

Douwe Bob wilde zingen op een evenement met gewone reclame van de plaatselijke voetbalschoenenwinkel en de dichstbijzijnde kosjere slager, niet van organisaties met een politieke inslag.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:25

Veronica2 schreef:
Douwe Bob wilde zingen op een evenement met gewone reclame van de plaatselijke voetbalschoenenwinkel en de dichstbijzijnde kosjere slager, niet van organisaties met een politieke inslag.

Het was een joodse voetbalclub met een stand van een vereniging voor Joodse jongeren. Dat is toch echt een gelovig en geen politiek clubje. Maar misschien dat sommigen het verschil niet zien? Maar dat daar verwarring en discussie over is ontstaan is voor alle partijen vooral gewoon heel erg jammer.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:29

anjali schreef:
Nou ja zeg, er kan tegenwoordig niet eens meer een leuk (voetbal)feestje zijn zonder gez**k. De organisatie had gewoon bijv. Lenny Kuhr moeten uitnodigen voor de muziek. DB heeft nu in elk geval zijn statement gemaakt en zal hier wel niet meer gevraagd worden in de toekomst.

Ja geweldig LennyKuhr, lijkt me echt een top keuze voor een jeugd feestje. Voor de bingo avond in Rusthuis De Roestige spijker een prima keuze maar niet voor het feestje waar het hier over gaat. :D :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:33

CharleyT schreef:
anjali schreef:

Ja geweldig LennyKuhr, lijkt me echt een top keuze voor een jeugd feestje. Voor de bingo avond in Rusthuis De Roestige spijker een prima keuze maar niet voor het feestje waar het hier over gaat. :D :D

En toch weet ik zeker dat er dan wel gezongen zou zijn en geen ruzie gemaakt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:34

de BBC krapt zich ook achter de oren, hoe makkelijk de microfoon - zomaar ineens - voor iets anders gebruikt kan worden, en is er ineens een enorm platform, wereld wijd

https://www.nu.nl/muziek/6360830/bbc-ba ... -trok.html

De omroep zal zijn richtlijnen voor live-evenementen herzien, zodat zijn teams in de toekomst duidelijk weten welke inhoud acceptabel is om uit te zenden.

"De BBC respecteert de vrijheid van meningsuiting, maar verzet zich krachtig tegen het aanzetten tot geweld", vervolgt de omroep. "De antisemitische gevoelens die Bob Vylan uitte, waren volstrekt onacceptabel en horen niet thuis in de ether. We zijn blij met Glastonbury's veroordeling van het optreden."

Eerder op zaterdag werd al besloten het optreden van de Ierse rapgroep Kneecap niet uit te zenden. De groep kwam de afgelopen maanden in het nieuws vanwege haar pro-Palestijnse en anti-Israëlische standpunten.
Laatst bijgewerkt door mce op 30-06-25 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:39

journee schreef:
Het was een joodse voetbalclub met een stand van een vereniging voor Joodse jongeren. Dat is toch echt een gelovig en geen politiek clubje. Maar misschien dat sommigen het verschil niet zien? Maar dat daar verwarring en discussie over is ontstaan is voor alle partijen vooral gewoon heel erg jammer.

Nee, het was een vereniging voor zionisme voor jongeren. En dat is dus essentieel wel heel erg politiek (en ook religieus): 1 van hun doelstellingen is specifiek om het te hebben over de invulling van de Joodse staat en om mensen naar Israel te laten komen. Dan ben je politiek en dan kun je gewoon echt niet meer doen alsof je niet politiek bent.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:43

anjali schreef:

Je kent hem niet, maar je hebt wel allerlei vooroordelen over hem. Netjes van je hoor!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:43

anjali schreef:

In dit geval gaat het om de inhoud.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:46

mce schreef:
de BBC krapt zich ook achter de oren, hoe makkelijk de microfoon - zomaar ineens - voor iets anders gebruikt kan worden, en is er ineens een enorm platform, wereld wijd

https://www.nu.nl/muziek/6360830/bbc-ba ... -trok.html

De omroep zal zijn richtlijnen voor live-evenementen herzien, zodat zijn teams in de toekomst duidelijk weten welke inhoud acceptabel is om uit te zenden.

"De BBC respecteert de vrijheid van meningsuiting, maar verzet zich krachtig tegen het aanzetten tot geweld", vervolgt de omroep. "De antisemitische gevoelens die Bob Vylan uitte, waren volstrekt onacceptabel en horen niet thuis in de ether. We zijn blij met Glastonbury's veroordeling van het optreden."

Eerder op zaterdag werd al besloten het optreden van de Ierse rapgroep Kneecap niet uit te zenden. De groep kwam de afgelopen maanden in het nieuws vanwege haar pro-Palestijnse en anti-Israëlische standpunten.

Het optreden van Bob Vylan is niet meer terug te kijken op BBC iPlayer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:51

Benzz schreef:
anjali schreef:

Je kent hem niet, maar je hebt wel allerlei vooroordelen over hem. Netjes van je hoor!

Die "vooroordelen" zijn gewoon berichten over hem .Daar staan de SM boordevol mee.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 18:58

anjali schreef:
Die "vooroordelen" zijn gewoon berichten over hem .Daar staan de SM boordevol mee.

Als ik google kom ik weinig rare dingen tegen, zoals jij hem hierboven beschrijft. Geen lichtend voorbeeld voor kinderen, hoe durf je het te zeggen.

Het is een aardige gozer met zijn hart op de goede plek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:01

anjali schreef:

Social media is niet de beste nieuwsbron denk ik zomaar.. ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:06

Benzz schreef:
anjali schreef:

Als ik google kom ik weinig rare dingen tegen, zoals jij hem hierboven beschrijft. Geen lichtend voorbeeld voor kinderen, hoe durf je het te zeggen.

Het is een aardige gozer met zijn hart op de goede plek.

!!?? Okay hoor. Ik heb waarschijnlijk andere SM dan jij. Maar ik vind het best en smaken verschillen ook nog eens.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 19:14

nou ja, als je tegelijkertijd 3 vrouwen zwanger van je hebt vind ik dat nou ook niet echt een lichtend voorbeeld hoor.

maar dat heeft verder vrij weinig met politiek te maken.