Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:35

Alsjeblieft geen Kaag. Los van gedachtengoed en kwaliteiten maar het ontbreekt haar totaal aan charisma waarvan ik vind dat een MP dat wel moet hebben.

En dan zeg ik: Waarom geen Aboutaleb? Dat is toch bij uitstek wel een verbinder. (Geen idee of hij zou willen natuurlijk)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:42

Babootje schreef:
Alsjeblieft geen Kaag. Los van gedachtengoed en kwaliteiten maar het ontbreekt haar totaal aan charisma waarvan ik vind dat een MP dat wel moet hebben.

En dan zeg ik: Waarom geen Aboutaleb? Dat is toch bij uitstek wel een verbinder. (Geen idee of hij zou willen natuurlijk)

Zou wel de ultieme "wraak" zijn.
Zo beledigd door GW en dan nu, als moslim onze MP?
Ik denk niet dat GW dat aan zijn achterban kan verkopen.

GW zal toch wel iemand kennen die deze regering wil vertegenwoordigen als MP?

pmarena

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:45

Op zich zegt het ook wel wat als het lastig is om een capabele, integere persoon te vinden.... die ook nog geschikt wordt geacht door GW....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:45

Aboutaleb gaat zich daar echt niet voor laten lenen, dat geloof ik nooit. Net als Kaag, die is ook wel slimmer dan dat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:59

Benzz schreef:
Aboutaleb gaat zich daar echt niet voor laten lenen, dat geloof ik nooit. Net als Kaag, die is ook wel slimmer dan dat.

Met een achtergrond als D66 of PvdA/GL, zou ik me niet kunnen voorstellen, dat je überhaupt iets gaat doen in dit kabinet.

Je wil je daar toch niet voor lenen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:04

Maar het is toch triest dat een partij die 20 jaar bestaat, de grootste wordt en dan geen mp kan leveren, geeft weer aan dat de “ leden” in de kamer inderdaad minions zijn . Incompetent, stoelvulling en wachten op de grote meester om iets te mogen zeggen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:15

Karl66 schreef:
Raineri schreef:
In zekere mate wordt er nog veel onderzoek gedaan naar oorzaak en gevolg van klimaatverandering maar een aantal dingen kunnen we al wel met zekerheid stellen. Het CO2 uitgestoten door menselijk activiteit is een ander isotoop dan natuurlijk CO2. Hierdoor is de herkomst van het CO2 “tamelijk eenvoudig” terug te traceren naar menselijk activiteiten. Er is wetenschappelijk consensus over antropogene klimaatverandering (=klimaatverandering door toedoen mens). Het is geen kwestie van “geloven”.

CO2 is een voorbeeld uit de vele broeikasgassen overigens. Maar dit is het meest eenvoudige voorbeeld. Anders moet ik kantjes volschrijven.

Een andere CO2 isotoop? Dat lijkt me wel heel bijzonder, vertel

Zeker. In fossiele brandstoffen zit in verhouding met de atmosfeer minder 13C en meer 12C tov de atmosfeer. Door uitstoot neemt het aandeel 13C af. Van nature zijn er drie isotopen aanwezig in de natuur. Dit wordt ook gemeten in een meetstation in Hawaii, vergeet steeds de naam ervan. Mauno Lao geloof ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:39

xSagan schreef:
Kaag zit nu veel in Israël/Gaza streek toch? Las dat ze daar meer op haar plek zat?

Ze is coördinator wederopbouw namens de VN in Gaza.
Als hoge diplomaat is ze denk ik vooral bezig de verschillende hotemetoten te leren kennen en alle problemen in kaart brengen.
(Dagelijks wordt er gebombardeerd dus "in concreto" wordt er niets opgebouwd.
Talking about concrete: beton is er al jaren niet meer in Gaza.)

Het werk in Nederland is haar vies tegengevallen.
Ze ziet er best vriendelijk uit, blond enzo en onderhandelt keihard.
Dat blijkt niet te kunnen in het lage landje bij de zee.
(Inburgeraars opgelet: wij vinden onszelf feministisch, maar stel je er niet te veel van voor.)

Ik denk dat ze een uitstekende premier zou kunnen zijn, maar dat ze geen trek heeft in dit accoord.
In principe staan daar zaken in die je 'nieuwe bestuurscultuur' kunt noemen,
wat een belangrijk thema van haar partij is.
Maar ze staat ook voor de leuze "We laten iedereen vrij, maar laten niemand barsten."
...nou, dan hoeven we het niet over persoonlijke kinnesinne te hebben,
dit accoord laat niet iedereen vrij en laat wel degelijk mensen barsten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:41

BigOne schreef:
Maar het is toch triest dat een partij die 20 jaar bestaat, de grootste wordt en dan geen mp kan leveren, geeft weer aan dat de “ leden” in de kamer inderdaad minions zijn . Incompetent, stoelvulling en wachten op de grote meester om iets te mogen zeggen.

Zeker en maar afgeven op PvdA, GL en D66.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:57

Bijna iedereen gaat op mijn opmerking over Kaag als premier in, er stond een emoticon achter!
Persoonlijk denk ik dat slimme mensen het niet in hun hoofd halen om zo’n rampen coalitie te gaan voorzitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:23

BigOne schreef:
Bijna iedereen gaat op mijn opmerking over Kaag als premier in, er stond een emoticon achter!
Persoonlijk denk ik dat slimme mensen het niet in hun hoofd halen om zo’n rampen coalitie te gaan voorzitten.

Er komt een zaken kabinet en dat betekent dat een minister president dit kabinet zal moeten gaan leiden.
De PvdA is tweede grootste geworden. Dus als ze iemand vinden, hetzij minister hetzij minister president die iedereen goed kan hebben, dan zal deze persoon van mij zeker alle steun krijgen zelfs als hij als achtergrond GL of PvdA heeft en ik hoop dat die partij er zo ook in staat.

We leven in spannende tijden, met een agressief Rusland die al in Oekraïne bezig is. Nederland heeft een regering nodig en laten we hopen dat die 4jaar blijft zitten.
Er is ook een tweede kamer, grondwet, EU met regels, die deze coalitie ook "in de teugels" kan houden.

Ik zou het diep en diep droevig vinden als links cq linkse kiezers dit gaan boycotten en ervoor gaan liggen daar het ondemocratisch is.
Het volk wil de PVV, BBB, VVD, en de partij van Omzigt dus als het hun lukt om tot een kabinet te komen verdient dit dat het er ook kan komen. Met goede mensen.
Ik zag bv ook Klaas Knot in het rijtje staan (is VVD er als ik het goed begrepen heb) dus als minister van Financiën is er in elk geval iemand die van dit onderwerp veel afweet.

Het wordt tijd dat links dit gaat accepteren ook al gaan we ervan overtuigd ons nek. Zo simpel is het dan ook wel weer want geen kabinet is dodelijk nu, want nieuwe verkiezingen zal meer van hetzelfde geven. Dus schiet niet op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:35

Niet “ het volk “ maar ongeveer 50 % van de mensen die gestemd hebben. Ik hoop ook op een kabinet maar dan eentje die het goed met ALLE Nederlanders voor heeft en dat zie ik niet terug in het akkoord .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:40

BigOne schreef:
Niet “ het volk “ maar ongeveer 50 % van de mensen die gestemd hebben. Ik hoop ook op een kabinet maar dan eentje die het goed met ALLE Nederlanders voor heeft en dat zie ik niet terug in het akkoord .

Dat klopt en geloof me als GL/ PvdA deze exercitie hadden moeten doen dan was dat precies zo geweest maar dan op rechts. Dus het is een patstelling. En links heeft gewoon pech met dit kabinet en zal eerlijke oppositie moeten gaan voeren. Ik zie Timmermans dat wel doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:45

pien_2010 schreef:
BigOne schreef:

Er komt een zaken kabinet en dat betekent dat een minister president dit kabinet zal moeten gaan leiden.
De PvdA is tweede grootste geworden. Dus als ze iemand vinden, hetzij minister hetzij minister president die iedereen goed kan hebben, dan zal deze persoon van mij zeker alle steun krijgen zelfs als hij als achtergrond GL of PvdA heeft en ik hoop dat die partij er zo ook in staat.

We leven in spannende tijden, met een agressief Rusland die al in Oekraïne bezig is. Nederland heeft een regering nodig en laten we hopen dat die 4jaar blijft zitten.
Er is ook een tweede kamer, grondwet, EU met regels, die deze coalitie ook "in de teugels" kan houden.

Ik zou het diep en diep droevig vinden als links cq linkse kiezers dit gaan boycotten en ervoor gaan liggen daar het ondemocratisch is.
Het volk wil de PVV, BBB, VVD, en de partij van Omzigt dus als het hun lukt om tot een kabinet te komen verdient dit dat het er ook kan komen. Met goede mensen.
Ik zag bv ook Klaas Knot in het rijtje staan (is VVD er als ik het goed begrepen heb) dus als minister van Financiën is er in elk geval iemand die van dit onderwerp veel afweet.

Het wordt tijd dat links dit gaat accepteren ook al gaan we ervan overtuigd ons nek. Zo simpel is het dan ook wel weer want geen kabinet is dodelijk nu, want nieuwe verkiezingen zal meer van hetzelfde geven. Dus schiet niet op.

De PVV sluit een deel van de bevolking uit. Daarom zal Links wanneer ze er de kans voor krijgen er voor gaan liggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:47

Dus zullen we er boven op moeten zitten in de kamer. Mee eens.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:51

prompter schreef:
Huiszoeking bij verkenner-voor-1-dag Gom van Strien:

https://nos.nl/artikel/2521681-fiod-doo ... van-strien

Ik ken de beste man helemaal niet dus ik kan hier geen mening over hebben. Nou weet ik vrijwel zeker dat van IEDEREEN wel iets fouts of belastends gevonden kan worden als je gaat graven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:56

Babootje schreef:

Ik zou dat wel de grap van de eeuw vinden. Een partij die al jaren moslims wil verbannen moet premier leveren en dat zou dan een moslim zijn :')

Dat gaan zijn kiezers niet pikken joh :')

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:58

Avalanche schreef:
Babootje schreef:

Ik zou dat wel de grap van de eeuw vinden. Een partij die al jaren moslims wil verbannen moet premier leveren en dat zou dan een moslim zijn :')

Dat gaan zijn kiezers niet pikken joh :')

Al zijn kiezers haten moslims?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:20

Wij hadden het gisteren ook over Aboutaleb, hele kundige en beschaafde man. Maar die gaat hier echt zijn vingers niet aan branden denk ik :n

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:21

anjali schreef:
prompter schreef:
Huiszoeking bij verkenner-voor-1-dag Gom van Strien:

https://nos.nl/artikel/2521681-fiod-doo ... van-strien

Ik ken de beste man helemaal niet dus ik kan hier geen mening over hebben. Nou weet ik vrijwel zeker dat van IEDEREEN wel iets fouts of belastends gevonden kan worden als je gaat graven.

Was de eerste informateur en Universiteit Utrecht heeft aangifte gedaan vanwege verduistering. Gaat om hele hoge bedragen.

Hier in mijn huis mag huiszoeking worden gedaan door de gendarmerie. Ze zullen niets vinden dat onwettelijk is. Hooguit wat privé dingetjes die mensen niet delen met anderen. Ze mogen overal zo diep graven als ze willen. En ik ben er van overtuigt dat dit bij heel veel mensen zo is Anjali!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:23

Dat de Fiod bij iedereen wel wat kan vinden, geloof ik eerlijk gezegd ook niet nee :n

Ben dan wel benieuwd wat jij zelf op je kerfstok hebt, anjali, als je zo stellig bij iedereen zegt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:26

Marije_jiplover schreef:
Dat de Fiod bij iedereen wel wat kan vinden, geloof ik eerlijk gezegd ook niet nee :n

Ben dan wel benieuwd wat jij zelf op je kerfstok hebt, anjali, als je zo stellig bij iedereen zegt.
_O- _O- dat durfde ik niet te schrijven maar dacht ook hetzelfde . Dus Anjali wat voor spannende vrouw ben jij dan eigenlijk wel? _O- :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:29

Grasping dat Kaag moslim wordt genoemd, ze is rooms katholiek en haar man is zelfs niet gelovig . Wel heeft ze respect voor andere geloven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:30

Marije_jiplover schreef:

Ik bedoelde niet uitsluitend iets met belastingen, maar in het algemeen, en wat bij de ene groep geen probleem is dat zou voor de andere groep juist een doodzonde zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:30

pien_2010 schreef:
Marije_jiplover schreef:

_O- _O- dat durfde ik niet te schrijven maar dacht ook hetzelfde . Dus Anjali wat voor spannende vrouw ben jij dan eigenlijk wel? _O- :=

Daar ging mijn thee :') _O-
BigOne schreef:
Grasping dat Kaag moslim wordt genoemd, ze is rooms katholiek en haar man is zelfs niet gelovig . Wel heeft ze respect voor andere geloven.

Ik had het over Aboutaleb, niet over Kaag. Aboutaleb is moslim :)