Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
irmaz schreef:Een filmpje van het helicopter-voorval is te vinden op twitter:
https://twitter.com/expatua/status/1523196628634464261
Ik wil er wel even bijzeggen dat je hier naar het verlies van echte mensenlevens kijkt, dus niet in scene gezet door een hollywood regiseur met stuntmannen en acteurs die 's avonds weer thuis op de bank tv zitten te kijken
bigone schreef:Dat gevoel heb ik ook, maar laten we wel wezen, Poetin gebruikt zijn onderdanen als kanonnen voer. Ja, triest. Aan de andere kant, het bataljon dat de gruweldaden in Bucha heeft gepleegd en gedecoreerd was door poetin, toen ik gisteren las dat ze nabij Izum compleet afgeslacht waren heb ik daar geen traan om gelaten. Ondanks dat ik oorlog stompzinnig vind en triest, ik heb wel even gedacht Karma.
Citaat:Zelensky: Autoriteiten die de evacuatie van gewonde soldaten voorbereiden, medici in Azovstal.
Samen met de VN en het Internationale Comité van het Rode Kruis zijn de Oekraïense autoriteiten van plan om gewonde soldaten, medici en overgebleven militairen te evacueren.
De eerste fase van het evacueren van burgers is voltooid en hoewel de tweede fase 'extreem moeilijk' is, zei Zelensky dat 'we de hoop niet verliezen'.
irmaz schreef:Eigenlijk zou er een onderzoek moeten komen of deze legereenheid inderdaad door hogerhand de val is ingestuurd, dat lijkt me een oorlogsmisdaad op zich zelf.
tamary schreef:nu nog claimen speciale operatie, dus Geneefse conventie niet van toepassing,
irmaz schreef:Laatste (goede) nieuws mbt de Azovstal militairen bron 'The Kyiv Independent':Citaat:Zelensky: Autoriteiten die de evacuatie van gewonde soldaten voorbereiden, medici in Azovstal.
Samen met de VN en het Internationale Comité van het Rode Kruis zijn de Oekraïense autoriteiten van plan om gewonde soldaten, medici en overgebleven militairen te evacueren.
De eerste fase van het evacueren van burgers is voltooid en hoewel de tweede fase 'extreem moeilijk' is, zei Zelensky dat 'we de hoop niet verliezen'.
enzino schreef:Het aantal landen/regimes dat zichzelf van oorlogsmisdaden beticht blijft daarbij op nul steken.
friezenfan2 schreef:Ik geloof dat ze snel vertalen en daar kan wel eens een fout tussen zitten.