Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Wel grappig om te zien hoe de nieuwe "Linkse" samenwerking zichzelf bij voorbaat al ten gronde richt.
Jessix schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat reacties van mensen die GL/PvdA willen stemmen. Is dit goed nieuws of juist niet?
Jessix schreef:Ik ben wel benieuwd naar wat reacties van mensen die GL/PvdA willen stemmen. Is dit goed nieuws of juist niet?
Loretta schreef:Tja, dan blijft er dus van de A van Arbeid niets over. Wel van het Groen. Ofterwijl Groen links 2.0.
Maar goed, de PVDA zelf heeft zich jaren geleden al lang afgekeerd van de arbeider. Anders hadden ze niet samen hoeven gaan.
Chubby schreef:De lijsttrekker wordt toch niet per definitie de MP? Ik zie Timmermans best als kandidaat voor MP, maar de partij(en) hebben naar mijn idee vooral een jong, fris en energiek boegbeeld nodig…
IMANDRA schreef:Loretta schreef:Tja, dan blijft er dus van de A van Arbeid niets over. Wel van het Groen. Ofterwijl Groen links 2.0.
Maar goed, de PVDA zelf heeft zich jaren geleden al lang afgekeerd van de arbeider. Anders hadden ze niet samen hoeven gaan.
Maar is dat daadwerkelijk zo? Of zie jij zo omdat je het frame in je hoofd hebt dat groen = voor de hogere klasse?
Sabri schreef:Chubby schreef:De lijsttrekker wordt toch niet per definitie de MP? Ik zie Timmermans best als kandidaat voor MP, maar de partij(en) hebben naar mijn idee vooral een jong, fris en energiek boegbeeld nodig…
Is dat nou juist niet wat we al jaren met Rutte , toen nog jong, gezien hebben? Zei ook altijd fris aan iets te beginnen maar de puinhopen van jarenlang vvd beleid moeten eindelijk eens opgeruimd worden.
Ik denk juist daarom dat beter een zeer ervaren iemand als Timmermans van de GL/PVDA perfect MP kan worden. Iemand met zoveel ervaring komt nu absoluut van pas! En een keer een linkse premier is absoluut goed voor de steeds meer groeiende armoede(ook onder werkenden!) in een van de rijkste landen op aarde.
Als GL stemmer ben ik zeker blij met Timmermans.
Loretta schreef:Wel grappig om te zien hoe de nieuwe "Linkse" samenwerking zichzelf bij voorbaat al ten gronde richt.
Loretta schreef:Ik ben wel benieuwd naar het programma van de GL/PVDA. En ook hoe ze het allemaal denken te gaan betalen.
Babootje schreef:Loretta schreef:Ik ben wel benieuwd naar het programma van de GL/PVDA. En ook hoe ze het allemaal denken te gaan betalen.
Ik vind t heel wat. Wellicht wordt Timmermans ineens goed "wakker" als hij ziet wat zijn klimaatbeleid in EU voor gevolgen heeft voor de woningnood in NL.
Ben erg benieuwd wat dan de boodschap wordt. Het is zo met elkaar in tegenstrijd...
Babootje schreef:Ik vind t heel wat. Wellicht wordt Timmermans ineens goed "wakker" als hij ziet wat zijn klimaatbeleid in EU voor gevolgen heeft voor de woningnood in NL.
Janneke2 schreef:Babootje schreef:Ik vind t heel wat. Wellicht wordt Timmermans ineens goed "wakker" als hij ziet wat zijn klimaatbeleid in EU voor gevolgen heeft voor de woningnood in NL.
Ik denk niet dat de woningmarkt op slot zit vanwege stikstof,
dus ik denk ook niet dat Timmermans 'wakker' moet worden.
Bouwen kun je ook zonder beton.
Dat kun je stimuleren als overheid.
En de woningmarkt krijg je van het slot door te bouwen voor mensen met een smalle beurs en /of die een kleine woning willen.
Janneke2 schreef:Babootje schreef:Ik vind t heel wat. Wellicht wordt Timmermans ineens goed "wakker" als hij ziet wat zijn klimaatbeleid in EU voor gevolgen heeft voor de woningnood in NL.Janneke2 schreef:Ik denk niet dat de woningmarkt op slot zit vanwege stikstof,
dus ik denk ook niet dat Timmermans 'wakker' moet worden.
Niet alleen maar, maar het is wel een grote factor. De stikstofruimte is er niet maar moet "gevonden" worden.Janneke2 schreef:En de woningmarkt krijg je van het slot door te bouwen voor mensen met een smalle beurs en /of die een kleine woning willen.