Electra63 schreef:Tiepfoudt,
Ik begrijp jouw frustratie.
Ik snap dat jij op BBB wil stemmen, logisch als boerin.
Maar begrijp je ook dat anderen haar partij populistisch noemen?
Kijk naar haar partijprogramma.
Fijn dat je mij begrijpt, maar ik begrijp jou helaas nog niet
Waarom vind je haar precies populistisch? Ik zie haar als iemand die zich verzet tegen het wanbeleid van het kabinet, net zoals bijvoorbeeld Omtzigt dat doet en ik ben blij dat deze mensen bestaan. Mag de oppositie nog een beetje kritisch zijn op het kabinet of moet ze braaf in het gelid mee lopen? Het kabinet dat zich zélf in de nesten heeft gewerkt als het gaat om stikstof. Nu worden ze daarmee geconfronteerd en is degene die daar kritische vragen over stelt lid van de twijfelbrigade, zoals Tjeerd de Groot haar telkens op een kinderachtige en polariserende manier probeert af te schilderen als een soort complotdenker in de dop. Dát vind ik dan weer eng, dat een partij met zo'n grote achterban zulke mensen een podium geeft om op zo'n manier met politieke tegenstanders om te gaan. Het feit dat hij deze aanvallen op de persoon met dergelijke termen nodig heeft om een 'discussie' te voeren, laat imo dan ook zien dat hij het op de inhoud blijkbaar niet helemaal van haar kan 'winnen'.
Electra63 schreef:En ik vind haar samenwerking met Ja21 en met name FvD eng. Maar ik ben dan ook niet rechts-conservatief.
Op welke manier werkt ze precies samen met FvD, dat is mij even ontgaan?
Electra63 schreef:Wat betreft Tjeerd de Groot.
Misschien voortschrijdend inzicht ? Dat hij nu eindelijk inziet dat het zo niet langer kan?
Dat jij hem niet moet, snap ik.
Sorry, dit vind ik echt te makkelijk. Maar ik begrijp het, want hij vertelt nu het verhaal dat in jou straatje past. Op zich wel logisch, dat je dan niet zo streng voor hem bent.
Electra63 schreef:Wat geduld betreft, ik ben niet anti-boer, zeker niet.
Maar ik vind wel dat er wat moet veranderen, er ligt een uitspraak van de rechter.
Zeker ligt er een uitspraak van de rechter. Vind jij dan ook dat we hoe dan ook de KDW's moeten nastreven? Koste wat het kost?
Electra63 schreef:En ik heb moeite met geweld en bedreiging door demonstranten.
Met name door boeren met grote trekkers, ook zij moeten zich aan de wet houden.
Voor geweld en bedreiging hoef je mij ook niet te bellen en ik weet zeker dat de meeste boeren daar hetzelfde in staan. Toch begrijp ik het inmiddels wel, dat boeren voor de deur bij Van der Wal gaan staan. Ik zou het niet doen, maar ik begrijp het wel en ik vind oprecht dat ze deze intimidatie zelf ook een beetje uitlokt. Met haar blije gezicht overal verkondigen dat we gewoon geen keuze hebben, en dat er heel veel boeren aan de beurt zijn, en met haar woest aantrekkelijke uitkoopregelingen. In welke dikke bubbel moet je in godsnaam zitten om zó over ons te kunnen praten? Echt walgelijk vind ik het.
Electra63 schreef:En nu moet ik weg, ga een buitenrit met mijn dochter maken, het is mooi weer en we zijn vrij.
Hopelijk hebben jullie een mooie buitenrit gemaakt 
Achterom schreef:En hoe is dat precies relevant dan?
Relevant is het omdat we met zijn allen het kabinet, de banken en de grote boze agro-industrie verwijten decennia lang te hebben weg gekeken van een (mogelijk/gecreëerd) probleem. Bleker is geen knip voor de neus waard, maak ik op uit de berichten van een aantal mensen hier. En nu zit er in het kabinet een meneer die uit diezelfde grote boze agro-industrie komt, die nog geen tien jaar geleden de melkveehouderij aan joeg en nu compleet het tegenovergestelde eist, want geen keus. De man is potverdrie mede verantwoordelijk voor de situatie waarin we nu zitten. Ik vind het hypocriet om niet kritisch te zijn op De Groot, omdat hij nu een verhaal vertelt dat precies in het straatje past van de mensen die Bleker zien als mede-veroorzaker van het probleem. Wat is dan precies ons verwijt naar kabinet/banken/agro-industrie waard?
Achterom schreef:Je schijnt die meneer te zien als de duivel, maar ik zie het eerder als een hielenlikker.
Als ambtenaar bij het ministerie voerde hij het beleid daar uit, als voorzitter van een boerenclub vertelt hij wat de boeren graag willen horen. Want hé: geen beleid vanuit LNV, de PAS was er gewoon nog, en de boeren willen graag uitbreiden. De boeren betalen hem, dus zegt hij dat er geen belemmeringen zijn en ruimte genoeg.
En nu zit meneer in de politiek, de situatie is veranderd want geen PAS meer. En hij zegt wat hij in zijn vorige functie nooit had kunnen zeggen: dit systeem is failliet.
Dat je je bedrogen voelt, snap ik helemaal. Ik voel me als zorgmedewerker ook bedrogen door een minister die eerst verpleeghuisbestuurder en voorzitter van onze brancheorganisatie was en nu doodleuk zegt: oh ja, dat kwaliteitskader, dat kan helemaal niet, dus we gaan gewoon bezuinigen

en de bezuiniging dan ook nog eens presenteert alsof er geld bij komt

Of een minister Kuipers die het ineens doodleuk niet meer nodig vindt om een plan te hebben liggen voor een pandemie.
Alleen: zij zijn degenen die het kabinetsbeleid uitvoeren.
Blijkbaar wil een meerderheid van de burgers dit zo.
Met alle respect, maar dan is de meerderheid van de burgers best wel een beetje naïef. Die KDW's zijn als heilige graal geïmplementeerd in de wet, maar we gaan ze nooit halen. Maar het is nu eenmaal zo, dus het moet, we hebben geen keuze. Totdat de veestapel straks gehalveerd is, we nog steeds de KDW's bij lange na niet gehaald hebben, en we dan in andere sectoren moeten gaan snijden. Echt waar, ik heb zomaar een flauw vermoeden dat als straks de veestapel flink gereduceerd is, het kabinet opeens wel met hangende pootjes naar Brussel gaat voor coulance. Achter de schermen, dat dan weer wel. Want fouten toegeven is niet het sterkste punt van het kabinet, wat jij