steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:11

Spenk schreef:
Verdenking ja vandaar dat het beoordeelt zal worden of het terecht is en het niet aan ons allen is om dat te beoordelen. Dat kunnen wij niet.

Een stukje van een moeder is natuurlijk ook suggestief als maar kan.

Ik zeg ook als... Maar uitgaande van mezelf en een beetje kennis van hoe het brein van jongeren werkt (The Mind Explained, Netflix), had ik ook zomaar in die situatie terecht kunnen komen. In het kader van: "Ach, toch ff kijken, we zijn er nu toch vlakbij. Gewoon even tien minuutjes..."

Maandagavond ben ik tot twee keer toe uit nieuwsgierigheid langs een blokkade gereden. (Gaarkeuken, Groningen waar een brug bezet werd) Ik moest daar oversteken, was de sfeer daar omgeslagen hadden er ook een hoop trekkers én auto's beroerd weg moeten gaan. Had ik misschien onhandig overgestoken met mijn auto. En dan?

En hoe anders kan het? Directeur van GAE laat gerust trekkers op het vliegveld waar de boeren straks gaan barbecuen met de burgemeester...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:17

Janine1990 schreef:
En hoe anders kan het? Directeur van GAE laat gerust trekkers op het vliegveld waar de boeren straks gaan barbecuen met de burgemeester...

Dat klinkt verdacht veel als 'theedrinken met radicale jongeren'. Ik vind het geen slecht idee maar was de achterban daar niet enorm tegen? Ik kan me toch herinneren dat er veelvuldig is gezegd hoe slap dat is en hoe onwenselijk, en hoeveel beter het zou zijn als de politie gewoon respect afdwingt via geweld. Kunnen we het nu in het algemeen ook eens zijn dat deescalatie beter werkt en wenselijker is? Of toch alleen maar als het uitkomt?

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:19

Maar je doet nu of iemand een toevallige voorbijganger was... Maar je weet helemaal niet wat er aan vooraf ging. Als iemand er van tussen ging is het beeld ineens heel anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:20

Shadow0 schreef:
Janine1990 schreef:

Dat klinkt verdacht veel als 'theedrinken met radicale jongeren'. Ik vind het geen slecht idee maar was de achterban daar niet enorm tegen? Ik kan me toch herinneren dat er veelvuldig is gezegd hoe slap dat is en hoe onwenselijk, en hoeveel beter het zou zijn als de politie gewoon respect afdwingt via geweld. Kunnen we het nu in het algemeen ook eens zijn dat deescalatie beter werkt en wenselijker is? Of toch alleen maar als het uitkomt?

Ik zou zeggen, kijk het filmpje op rtv Noord... Woordvoerder van de boeren legt de bedoeling duidelijk uit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:21

Janine1990 schreef:
Het lijkt me toch ook dat hij vrij snel naar huis mag, aangezien hij minderjarig is. Ik weet van een meerderjarige dat die 14 dagen heeft gezeten en de rest van het proces thuis en in vrijheid mag afwachten.

Voorarrest is in de basis tot maximaal drie dagen. Daarna moet een verdachte voorgeleid worden en kan het OM de rechter-commissaris verzoeken om het voorarrest te verlengen met maximaal 14 dagen. Als het OM wil dat de verdachte ook daarna nog vast blijft zitten, moeten ze daarvoor naar de raadkamer van de rechtbank. De rechters die daarin zitting nemen kunnen het voorarrest dan met maximaal 90 dagen verlengen. Dat gebeurt meestal bij zware verdenkingen, kans op herhaling en/of vluchtgevaar.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:34

Janine1990 schreef:
Ik zou zeggen, kijk het filmpje op rtv Noord... Woordvoerder van de boeren legt de bedoeling duidelijk uit.

Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ben groot voorstander van vreedzame demonstraties, ludieke acties waarbij wel degelijk overleg mogelijk is, en deescalerend optreden.

Maar die opvatting werd niet altijd gedeeld zeg maar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 18:39

Spenk schreef:
Verdenking ja vandaar dat het beoordeelt zal worden of het terecht is en het niet aan ons allen is om dat te beoordelen. Dat kunnen wij niet.

Een stukje van een moeder is natuurlijk ook suggestief als maar kan.

Waarschijnlijk is het een dood goede knul die WELLICHT dom is geweest, dus als moeder zijnde zou ik precies hetzelfde doen en proberen de schade te beperken voor het geval dat zoonlief fout zat. (Ik zeg NIET dat hij fout zat).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:44

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:44

prompter schreef:
Het is wat off topic, maar past toch wel: vlak voor renbaan Duindigt lag al meer dan 30 jaar een klein maar goedlopend tuincentrum, een echt familiebedrijf. Toen werd aan de overkant de Amerikaanse ambassade gebouwd, en die wilden een plek waar eventuele demonstranten konden staan. Procedures gestart, en na 5 jaar vechten gaven de eigenaren van het tuincentrum het op.

Vorig jaar oktober zijn ze er uit gegaan met de moed der wanhoop. En wat denk je? Alles staat er nog! Die mensen hadden nu nog plantjes kunnen verkopen daar. Ik kom er dagelijks langs en heb nog nooit 1 demonstrant gezien. Maar gewoon het Amerikaanse geld en de gemeente Wassenaar die de kleine ondernemer niet belangrijk vindt. Zo'n gevoel van onrechtvaardigheid zullen veel boeren ook herkennen.

Oh ja, ik vroeg me af, zijn deze mensen nog een beetje leuk uitgekocht?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:49

Wat ik van de krantenartikelen begreep niet, maar dat was een eenzijdig verhaal. Het eerste bod was 125.000, dat was natuurlijk een lachertje, maar wat het uiteindelijk is geworden weet ik niet. Wel dat ze het er tot het eind niet mee eens geweest zijn, spandoeken op de kassen enz. Maar zo heel nodig was het weggaan kennelijk niet, aangezien er al 9 maanden geen enkele activiteit op het terrein is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:51

Sneu hoor.. tegen een gigant leg je het gewoon af..
Was het dan huurgrond ofzo, wat ze moesten verkopen?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:57

Electra63 schreef:
Tiepfoudt,
Ik begrijp jouw frustratie.
Ik snap dat jij op BBB wil stemmen, logisch als boerin.
Maar begrijp je ook dat anderen haar partij populistisch noemen?
Kijk naar haar partijprogramma.

Fijn dat je mij begrijpt, maar ik begrijp jou helaas nog niet :o

Waarom vind je haar precies populistisch? Ik zie haar als iemand die zich verzet tegen het wanbeleid van het kabinet, net zoals bijvoorbeeld Omtzigt dat doet en ik ben blij dat deze mensen bestaan. Mag de oppositie nog een beetje kritisch zijn op het kabinet of moet ze braaf in het gelid mee lopen? Het kabinet dat zich zélf in de nesten heeft gewerkt als het gaat om stikstof. Nu worden ze daarmee geconfronteerd en is degene die daar kritische vragen over stelt lid van de twijfelbrigade, zoals Tjeerd de Groot haar telkens op een kinderachtige en polariserende manier probeert af te schilderen als een soort complotdenker in de dop. Dát vind ik dan weer eng, dat een partij met zo'n grote achterban zulke mensen een podium geeft om op zo'n manier met politieke tegenstanders om te gaan. Het feit dat hij deze aanvallen op de persoon met dergelijke termen nodig heeft om een 'discussie' te voeren, laat imo dan ook zien dat hij het op de inhoud blijkbaar niet helemaal van haar kan 'winnen'.

Electra63 schreef:
En ik vind haar samenwerking met Ja21 en met name FvD eng. Maar ik ben dan ook niet rechts-conservatief.

Op welke manier werkt ze precies samen met FvD, dat is mij even ontgaan?

Electra63 schreef:
Wat betreft Tjeerd de Groot.
Misschien voortschrijdend inzicht ? Dat hij nu eindelijk inziet dat het zo niet langer kan?
Dat jij hem niet moet, snap ik.

Sorry, dit vind ik echt te makkelijk. Maar ik begrijp het, want hij vertelt nu het verhaal dat in jou straatje past. Op zich wel logisch, dat je dan niet zo streng voor hem bent.

Electra63 schreef:
Wat geduld betreft, ik ben niet anti-boer, zeker niet.
Maar ik vind wel dat er wat moet veranderen, er ligt een uitspraak van de rechter.

Zeker ligt er een uitspraak van de rechter. Vind jij dan ook dat we hoe dan ook de KDW's moeten nastreven? Koste wat het kost?

Electra63 schreef:
En ik heb moeite met geweld en bedreiging door demonstranten.
Met name door boeren met grote trekkers, ook zij moeten zich aan de wet houden.

Voor geweld en bedreiging hoef je mij ook niet te bellen en ik weet zeker dat de meeste boeren daar hetzelfde in staan. Toch begrijp ik het inmiddels wel, dat boeren voor de deur bij Van der Wal gaan staan. Ik zou het niet doen, maar ik begrijp het wel en ik vind oprecht dat ze deze intimidatie zelf ook een beetje uitlokt. Met haar blije gezicht overal verkondigen dat we gewoon geen keuze hebben, en dat er heel veel boeren aan de beurt zijn, en met haar woest aantrekkelijke uitkoopregelingen. In welke dikke bubbel moet je in godsnaam zitten om zó over ons te kunnen praten? Echt walgelijk vind ik het.

Electra63 schreef:
En nu moet ik weg, ga een buitenrit met mijn dochter maken, het is mooi weer en we zijn vrij.

Hopelijk hebben jullie een mooie buitenrit gemaakt :D

Achterom schreef:
En hoe is dat precies relevant dan?

Relevant is het omdat we met zijn allen het kabinet, de banken en de grote boze agro-industrie verwijten decennia lang te hebben weg gekeken van een (mogelijk/gecreëerd) probleem. Bleker is geen knip voor de neus waard, maak ik op uit de berichten van een aantal mensen hier. En nu zit er in het kabinet een meneer die uit diezelfde grote boze agro-industrie komt, die nog geen tien jaar geleden de melkveehouderij aan joeg en nu compleet het tegenovergestelde eist, want geen keus. De man is potverdrie mede verantwoordelijk voor de situatie waarin we nu zitten. Ik vind het hypocriet om niet kritisch te zijn op De Groot, omdat hij nu een verhaal vertelt dat precies in het straatje past van de mensen die Bleker zien als mede-veroorzaker van het probleem. Wat is dan precies ons verwijt naar kabinet/banken/agro-industrie waard?

Achterom schreef:
Je schijnt die meneer te zien als de duivel, maar ik zie het eerder als een hielenlikker.
Als ambtenaar bij het ministerie voerde hij het beleid daar uit, als voorzitter van een boerenclub vertelt hij wat de boeren graag willen horen. Want hé: geen beleid vanuit LNV, de PAS was er gewoon nog, en de boeren willen graag uitbreiden. De boeren betalen hem, dus zegt hij dat er geen belemmeringen zijn en ruimte genoeg.
En nu zit meneer in de politiek, de situatie is veranderd want geen PAS meer. En hij zegt wat hij in zijn vorige functie nooit had kunnen zeggen: dit systeem is failliet.
Dat je je bedrogen voelt, snap ik helemaal. Ik voel me als zorgmedewerker ook bedrogen door een minister die eerst verpleeghuisbestuurder en voorzitter van onze brancheorganisatie was en nu doodleuk zegt: oh ja, dat kwaliteitskader, dat kan helemaal niet, dus we gaan gewoon bezuinigen :j en de bezuiniging dan ook nog eens presenteert alsof er geld bij komt :+ Of een minister Kuipers die het ineens doodleuk niet meer nodig vindt om een plan te hebben liggen voor een pandemie.
Alleen: zij zijn degenen die het kabinetsbeleid uitvoeren. Blijkbaar wil een meerderheid van de burgers dit zo.

Met alle respect, maar dan is de meerderheid van de burgers best wel een beetje naïef. Die KDW's zijn als heilige graal geïmplementeerd in de wet, maar we gaan ze nooit halen. Maar het is nu eenmaal zo, dus het moet, we hebben geen keuze. Totdat de veestapel straks gehalveerd is, we nog steeds de KDW's bij lange na niet gehaald hebben, en we dan in andere sectoren moeten gaan snijden. Echt waar, ik heb zomaar een flauw vermoeden dat als straks de veestapel flink gereduceerd is, het kabinet opeens wel met hangende pootjes naar Brussel gaat voor coulance. Achter de schermen, dat dan weer wel. Want fouten toegeven is niet het sterkste punt van het kabinet, wat jij :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:14

Cer schreef:
Sneu hoor.. tegen een gigant leg je het gewoon af..
Was het dan huurgrond ofzo, wat ze moesten verkopen?

Op Wassenaars nieuws lees ik een artikel met als laatste zin: omdat de huurder al 12 jaar wist dat hij weg moest (toen is Wassenaar eigenaar van de grond geworden, daarvoor was de grond van Den Haag) was er geen sprake van compensatie.

Ach ja, alle huurders op Duindigt zelf moeten straks ook weg omdat het volgebouwd wordt met een hotel en vakantiehuisjes. Voor mij geen ramp, ik ga toch al verhuizen, maar voor de trainers die er zitten en die er hun geld moeten verdienen is er ook geen enkele compensatie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:15

ah zo, dus ook steeds een geval van 'ze hadden t kunnen weten' eigenlijk...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:25

Bleker heeft natuurlijk een zeer groot aandeel in deze situatie gehad. Zijn Pas regels zijn van de zotte , geef maar vergunningen af en dan later doen we wel iets waardoor de natuur hersteld.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:32

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:38

worden niet meer verdacht van *

Ik ben heel benieuwd wat er uit het onderzoek van de rijksrecherche gaat komen over het schieten door de agent.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:39

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:40

Typfoudt,

Beetje lastig quoten op mijn telefoon.
Dus ik doe het op deze manier.
Al vind ik jouw manier van communiceren soms zo vijandig, dat ik eigenlijk geen zin heb, om hier op te reageren.

Wat Tjeerd de Groot betreft; waarom past hij in mijn straatje ? Ik heb niets met of tegen hem.
Ik volg wel heel graag politieke discussies en/of interviews.
Ik zie af en toe interviews met hem en als buitenstaander vind ik dat hij open staat voor discussie.
Net als Derk Boswijk van het CDA en ik heb echt helemaal niets met het CDA. Maar ik vind dat een redelijke politicus die open staat voor discussie.
Ik heb het al vaker gezegd: ik ben niet anti-boer; ik ken boeren.
Maar ik vind dat er nu wel eindelijk eens wat moet gebeuren, hoe pijnlijk dan ook.
Mijn vader werd ook gedwongen om met zijn bedrijf de stad te verlaten, met alle financiële gevolgen. De katoenindustrie en mijnbouw is verdwenen.
Voordeel voor de boeren is, dat er nu wel een compensatieregeling is.
Misschien niet voldoende, maar ik weet dat niet. Het is ook allemaal nog niet zo ver.
Ik hoor verschillende verhalen.
Ik probeer nl. wel allebei de kanten te horen en te zien.
En dat zie ik het gros van de boeren (hier op Bokt) niet doen.
Nu wordt vooral De Groot de zwarte Piet toegespeeld, terwijl het CDA altijd in de regering zat met de portefeuille Landbouw.
D66 en GL hebben andere idealen of doelstellingen en dat mag, lijkt me.
Al zag ik van de week een goede discussie tussen Bromet (GL) en Bleker en ik dacht ik snap niet waarom kleine boeren niet op GL stemmen. :D

Mijn bezwaar tegen BBB ligt vooral in hun partijprogramma.
Bijvoorbeeld de tekst "als we zo doorgaan, dan komt de dag dat de laatste boer het licht uitdoet", vind ik een klinkklare leugen om mensen angst (straks geen voedsel meer) aan te jagen.
Terwijl het gros geëxporteerd wordt.
Maar vooral blijven er altijd boeren; misschien op een wat andere manier of minder export.
Een inboeringscursus? Voor burgers, maar ook voor Kamerleden? Waarom ? Vragen stedelingen dat ook aan iedereen die in de stad komt studeren of werken?
Woningen voor jongeren op het platteland? Hier trekken ze massaal naar de stad of direct omliggende gemeenten i.v.m. studie of werk en met name vertier. Terwijl de woningen hier echt goedkopere groter zijn dan in de stad.
OV gratis op het platteland? Waarom alleen daar? Niet rendabel, wie betaalt dat ?
In ieder dorp actieve buurthuizen en winkels behouden ? Scholen moeten blijven in de dorpen? Niet rendabel? Wie gaat dat betalen?
Minister voor Platteland 100 km van DH ? Er zijn genoeg Kamerleden die oorspronkelijk van buiten de randstad komen met Wilders als bekende Limburger.
Referenda? In deze tijd van buitenlandse inmenging en fakenews?
Voedselonderwijs en boerderijeducatie verplicht op de basisschool? Waarom deze uitzondering? Waarom geen onderwijs in zorg of andere dienstverlening?
BBB is tegen positieve discriminatie, behalve als het boeren betreft. ;)
En dan de (dubieuze) financiering van BBB.
Daar heb ik weleens wat over gelezen met name door Follow the Money. Maar kan ik niet meer openen.

Maar goed, ik kan het hele partijprogramma wel opnoemen en mijn mening daar over geven, maar dat lijkt me niet helemaal relevant voor dit topic.

Caroline werkt met name samen met JA21 met het indienen van moties samen of het stellen van vragen namens elkaar.
En zij hebben samen de reparatiewet stikstof ingediend.
In dit geval, vind ik dat Ja21 vooral op de populariteit van BBB meelift. Maar dat doet Joost Eerdmans altijd, meeliften op een populair onderwerp of populair persoon.
Zij zijn in ieder geval beiden rechts conservatief en dat is niet mijn keuze.
Dat mag lijkt me.
Ik waardeer overigens wel de communicatie van Van der Plas. Zij praat gemakkelijk en duidelijk en is daardoor goed te begrijpen.

De overeenkomst met FvD vind ik met name de aandacht van de media.
Bauder kreeg bizar veel aandacht in de media aan het begin van zijn politieke carriere en werd een grote partij, die vooral ruziezoekend daarna in de politiek kwam.
Dat zie ik ook met Van der Plas gebeuren. Bizar veel aandacht voor een partij met slechts 1 zetel. Ik vind dat niet
eerlijk t.o.v. andere kleine partijen.
En straks komen ze in de Provinciale Staten en de Eerste Kamer en ontbreekt het aan geschikte kandidaten. Dat gebeurt met alle populistiche partijen.
Van alles roepen in de media is wat anders dan allerlei vergaderingen bijwonen, dossiers lezen en dan ook nog moeten stemmen. Het gaat in de politiek immers niet alleen over landbouw en veeteelt.

Wat betreft BBB met FvD, ze staan samen continu vooral bij de boerenprotesten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/02/ho ... t-a4135345.
Dit artikel vat het goed samen, vind ik. Beter dan ik het kan uitleggen.

Je hebt gelijk dat de oppositie kritisch moet zijn, alleen ik heb moeite met roeptoeteren, maar geen werkbare oplossingen aandragen. Maar daar maken veel partijen zich schuldig aan.
Zoals de uitspraak van Wilders: minder Marokkanen.

Ik neem altijd afstand van geweld en dreigementen door demonstranten. En ik vind uitspraken dat Van de Wal het uitlokt, een goedkoop excuus.
Ga dan voor het ministerie staan, maar niet bij een politicus of een minister thuis.
Het gezin en buren hebben er niets mee te maken.
Ik vind vooral dat de acties van de boeren worden gebagatelliseerd, door boeren en aanhangers.

We leven nog altijd in een democratie en dit kabinet is door de meerderheid van de stemmers gekozen.

Zo en nu ben ik wel klaar met dit lange bericht op mijn telefoon.
Ik ben meer van korte berichten.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 06-07-22 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:57

Er staat toch nergens ze vrijgesproken zijn? Ze worden niet meer verdacht van poging tot doodslag maar ze blijven wel verdachte. Waar ze voor verdachte zijn heeft het OM niet bekend gemaakt

''De mannen van 46 en 34 jaar oud, en een 16-jarige jongen, blijven wel verdachte, maar het OM zegt niet hoe de verdenking nu luidt. Als het hele onderzoek is afgerond, bepaalt de officier van justitie of het drietal wordt vervolgd.''

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:10

De politie in Amsterdam heeft de afgelopen tijd onder een steen geleefd blijkbaar :')

Citaat:
Ook op het Mediapark in Hilversum en op de Dam in Amsterdam zijn weer boerenprotesten. Op de Dam staat een aantal tractors. Volgens een woordvoerder van de politie is het onduidelijk wat zij daar doen, maar "ze willen ongetwijfeld laten zien dat ze ergens tegen zijn".

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:20

Eerder stond dat er wel op die manier, maar lees nu een heel ander bericht dan dat er eerder stond vermeld

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:23

Als dat er stond, stond het fout in het artikel. Het OM kan niemand vrijspreken, alleen de rechter kan dat. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:28

Ik heb nog nooit zo'n lange post gelezen met zo weinig inhoud electra63.

Je doet precies waar ze in Den Haag gek op zijn; alles wat anders is dan zij willen ze de kop indrukken door het af te doen als populisme etc.

En wat een sneu zwaktebod om eerst te roepen dat ze eng zijn omdat ze samenwerken met fvd en dan te zeggen dat je dat doet op basis dat het een nieuwe partij is die veel mediaaandacht krijgt en dat fvd dat ook kreeg?
Is dat de nieuwe defenitie van samenwerking?
Oh ja en ze hebben toevallig een partijpunt dat overeenkomt en nu veel onder de aandacht ligt.

En die financiering? Ook zoiets wat men graag aanhaalt als framing. Je weet dat journalisten van het AD de enige zijn die op de uitnodiging van BBB zijn afgekomen om daadwerkelijk te kijken. De rest blaat liever.

En verder ben je het gewoon niets eens met de partijpunten, dat mag.
Dat ben ik het met een hoop partijen ook niet.

Maar de manier waarop is wanstaltig als je dan nu met zo'n lege post komt.