Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:39

pien_2010 schreef:
Een groep moslims heeft aangifte gedaan tegen Mona Keijzer vanwege haar negatieve uitspraken over moslims waarbij volgens Mona Jodenhaat een onderdeel zou zijn van hun cultuur. Ze stellen dat daarmee twee groepen tegenover elkaar worden opgezet (zoals Arno Grunberg ook boos aangaf) en dat dit ontoelaatbaar is in de Nederland.

Daarbij is de holocaust niet veroorzaakt door moslims, die hadden daar zelfs niets mee te maken stellen ze, dus vreemd dat moslims daar les in zouden moeten krijgen.

https://www.ad.nl/politiek/aangifte-teg ... ~aea523c5/

:+ en weer een beoogd premierkandidaat minder.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:44

Daar plaats ik het ook niet voor Pien, als het bij een willekeurige andere politicus van welke partij dan ook was geweest had ik het ook vermeld. Voor mij is het gewoon "nieuws".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:47

prompter schreef:
Daar plaats ik het ook niet voor Pien, als het bij een willekeurige andere politicus van welke partij dan ook was geweest had ik het ook vermeld. Voor mij is het gewoon "nieuws".
Dat weet ik promper. Ik verwoorde mijn gevoel.
Ik las het en vond het toch sneu het gedoe rondom die partij van leden die niet goed bezig lijken te zijn geweest.
Ook al vind ik de PVV helemaal niets.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:51

De hele politiek zit vol met (vermeende) rotte appels. Ik vind het bizar hoeveel er de laatste tijd naar buiten komt over politica die (in het verleden) buiten hun boekje zijn gegaan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:56

Eens 996981. Ik verbaas me er nog meer over dat ze kennelijk denken dat zoiets wel verborgen zal blijven.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:21

prompter schreef:
Eens 996981. Ik verbaas me er nog meer over dat ze kennelijk denken dat zoiets wel verborgen zal blijven.

Naïviteit of zelfoverschatting?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:28

996981 schreef:
prompter schreef:

Naïviteit of zelfoverschatting?

Arrogantie?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:35

Wat is jullie mening? Wie zou er een redelijke mp kunnen zijn? Ik ben helemaal de draad kwijt met alle zaken/akkefietjes die er lopen tegen verscheidene kandidaten :')

Wel zonde dat gedoe rondom Plasterk. Enerzijds lijkt hij me ontzettend capabel, maar de andere kant geeft me ook veel twijfels over hem.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:38

Kim Putters misschien.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:43

Raineri schreef:
Wat is jullie mening? Wie zou er een redelijke mp kunnen zijn? Ik ben helemaal de draad kwijt met alle zaken/akkefietjes die er lopen tegen verscheidene kandidaten :')

Wel zonde dat gedoe rondom Plasterk. Enerzijds lijkt hij me ontzettend capabel, maar de andere kant geeft me ook veel twijfels over hem.

Nou inderdaad. Ik zou het ook echt niet weten. Triest eigenlijk dat we in een ontwikkeld land als NL niet een aantal geschikte kandidaten hebben

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:45

juval schreef:
Kim Putters misschien.

Bij Jense gisteren bleek hij het hoogste uit de peiling te komen, zowel bij links als rechts. Hij stond op 1. Gijs Rademaker had de peiling gedaan voor RTL.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:54

Putters , Schippers ( alhoewel ook zeer pro bedrijfsleven) Kaag :D

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:56

Dat snap ik wel nu ik zijn biografie in een notendop had gelezen. Zowel Wilders als Omzigt lijken graag samen met hem te werken en hij staat voor samenwerking in plaats van de sneren naar elkaar toe. Iets wat we wel nodig hebben. Hij zou dan ook mijn voorkeur hebben. (Kim Putters)

Kaag zit nu veel in Israël/Gaza streek toch? Las dat ze daar meer op haar plek zat?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:59

Volgens mij heeft Nederland zat goede mensen die premier zouden kunnen worden, alleen vind er maar eens 1 die verantwoordelijk wil zijn voor het stelletje dat nu het regeerakkoord heeft opgesteld.
Je zal toch maar steeds (internationaal) uitleg moeten gaan geven over de diverse Xeets die die kleuters dagelijks de wereld in slingeren :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:04

xSagan schreef:
Dat snap ik wel nu ik zijn biografie in een notendop had gelezen. Zowel Wilders als Omzigt lijken graag samen met hem te werken en hij staat voor samenwerking in plaats van de sneren naar elkaar toe. Iets wat we wel nodig hebben. Hij zou dan ook mijn voorkeur hebben. (Kim Putters)

Kaag zit nu veel in Israël/Gaza streek toch? Las dat ze daar meer op haar plek zat?

Kaag is met lachebekje erachter , Wilders zou nooit het lef hebben om haar te vragen, hij heeft haar voor Heks uitgemaakt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:08

Wilders en Kaag gaat ook niet samen. Punt en Kaag zal nooit meer terug komen naar Nederland, verwacht ik tot en met heuse bedreiging en. Die heeft zoveel bagger over haar heen gekregen. Gewoon schokkend.
Waar een klein land al niet groot in kan zijn.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:20

Ja precies, dat was voor mij ook de reden om een beetje verbaasd te kijken toen ik die naam hier voor bij zag komen. Kan mij ook goed voorstellen dat Kaag sowieso helemaal klaar is sinds dat gedoe bij haar huis met dit land.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:45

Ja Kaag lijkt me echt een goede mp! Maar denk ze voor geen goud terugkomet. En helemaal terecht dat ze niet meer terugkeert.
Sommige vinden haar koud, maar heb liever iemand die koud is maar wel goed een land kan leiden ipv dat die persoon me leuk lijkt om ‘s avonds een drankje mee te doen. Maar goed, dit zal niet snel meer gebeuren. Timmermans is ook een zeer capabel man, maar denk dat die combi met Wilders niet gaat werken. Wilders die zal er alles aandoen om hem zwart te maken

Degene met wie ik graag een drankje zou willen doen is Caroline en het liefste in combinatie met Thieme <3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:01

Politici die van alles uitvreten, is al 20 jaar of langer, dat het algemeen bekend is.
Toen bij de LPF, maar vooral ook PVV zijn al zoveel schandalen naar voren gekomen.

Kim Putters is een fantastische vent, maar ik hoop dat hij zich hier niet voor zal lenen, kan nooit goed aflopen.

Ik las ergens Pastoor (LPF Rdam) of Rita Verdonk?
Kan me alleen niet voorstellen dat VVD akkoord gaat met Rita.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:18

Omtzigt zelf nog een optie? Of kan dat niet vanwege zijn partijleiderschap?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:29

Kan niet Mysa. Dat is afgesproken. Alle vier gaan de tweede kamer in. Dan zal het Wilders worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:38

haha Rita Verdonk, nee die gaat geen groen licht krijgen denk ik zo :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:52

prompter schreef:

Dat hoop ik niet :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:26

Raineri schreef:
juval schreef:
klimaatverandering is geen hoax, maar dat we er (veel) invloed op hebben dat denk ik niet. En dan bedoel ik om het tij te keren. Dat we 'schuldig' zijn als mensheid aan de gigantische uitstoot (ik zeg mensheid, niet boeren), dat klopt wel, maar als je ziet wat alle maatregelen die nu bedacht worden netto zullen opleveren.. daar heb ik mijn bedenkingen bij .

In zekere mate wordt er nog veel onderzoek gedaan naar oorzaak en gevolg van klimaatverandering maar een aantal dingen kunnen we al wel met zekerheid stellen. Het CO2 uitgestoten door menselijk activiteit is een ander isotoop dan natuurlijk CO2. Hierdoor is de herkomst van het CO2 “tamelijk eenvoudig” terug te traceren naar menselijk activiteiten. Er is wetenschappelijk consensus over antropogene klimaatverandering (=klimaatverandering door toedoen mens). Het is geen kwestie van “geloven”.

CO2 is een voorbeeld uit de vele broeikasgassen overigens. Maar dit is het meest eenvoudige voorbeeld. Anders moet ik kantjes volschrijven.

Een andere CO2 isotoop? Dat lijkt me wel heel bijzonder, vertel

We kunnen er wel vanuit gaan dat de premier niet uit de BBB, NSC of VVD komt, Wilders wil zelf de premier leveren en gaat dat echt niet aan één van de andere regeringspartijen geven. Keizer, Schipper of Remkes vallen daarom echt af.

Putters is een PvdA-er met nog een hele carrière voor zich, het is gewoon niet realistisch dat hij de PvdA de rug toekeert en voor de PVV gaat, dan zou hij zichzelf zo gigantisch moeten verloochenen. En dan heb ik het nog niet eens over de onvervalste walging waarmee de gemiddelde PVV-er over PvdA/GL praat. Bij Plasterk lukt dat nog wel, die is als columnist van de Telegraaf zo verrechtst, dat hij wel acceptabel is voor een PVV-er, maar een ras PvdA-er als Putters?

Ik verwacht geen grote naam, eerder een redelijk onbekende persoon, al was het maar vanwege het afbreukrisico.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:30

prompter schreef:

Hopelijk niet nee.
Rita kan er zelf niks aan doen, maar als ze serieus kijkend wordt afgebeeld denk ik: "Ojee, er is zojuist iemand overleden" en als ze lachend wordt afgebeeld denk ik: "Ojee, IK ga zo meteen overlijden" :+