Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:54

Daar komt ook meteen de conspiracy vandaan dat het een fake was, trump vroeg eerst om z’n schoenen aan te trekken en toen zei hij, wait wait wait tegen de beveiliging om te zwaaien en nog even een statement te maken. Gewoon een oliedomme gladiool.
Heb al gezien dat iemand zich afvroeg wat de schutter betaald had gekregen om wat kogels naast trump af te schieten. Het gaat ver, heel ver.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 17:57

Ellende is dhr Trump is gek genoeg om zoiets te doen ten glorie van de held die zijn aanslag overleefd heeft. -O- zou dit Biden zijn overkomen zou ik daar in ieder geval geen seconde aan gedacht hebben

tamary

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:29

Qua missen : 1. wind 2. beweging schutter (hartslag is genoeg om beweging in je wapen te hebben).
En we weten niet hoe kundig de schutter was of hoe correct recht de loop van het wapen was of hoe goed gelijk geladen de munitie (elke unit even sterk qua snelheid schot, dus kruitlading), of op welke afstand de scope (die verrekijker bovenop) afgesteld stond.
Daarnaast is een AR-15? niet meteen een echt lange afstands wapen met een betrouwbaar bereik tot 200m.
Of deze schutter was eng steengoed en heeft precies geraakt wat hij wilde, of dit zijn de standaard raak/bijna raak/mis schoten die je mag verwachten onder de omstandigheden en leeftijd schutter.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:39

Of je nou anti-Trump bent of niet. Je zou toch denken dat zo'n aanslag vooral schrik en afgrijzen zou veroorzaken. Want hoe je het ook wendt of keert, het is een poging tot moord op een persoon. En het is een aanval op de democratie.

Ik vind het heftig dat dat niet de boventoon voert. Ik proef vooral: tsja eigen schuld dikke bult. Of zelfs: hij heeft het zelf veroorzaakt/hij doet er zn voordeel mee

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:43

Bij mij zeker geen eigen schuld. :n Ik veracht geweld in welke vorm dan ook. Het geeft altijd slachtoffers verdriet en ellende. ;(

De afstand zou 120 m zijn geweest, daarom ook mijn verbazing hoe iemand zo dichtbij op een dak heeft kunnen zitten. :?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:46

Ik ben ook wel benieuwd of het nou echt een kogel was die langs zijn oor gegaan is, of iets anders.....

Trump zou idd. geniepig genoeg zijn om zoiets in scène te zetten. Maar ik geloof nooit dat hij in zo'n geval de afspraak zou maken dat iemand zijn hoofd maar net moest raken :=

Ik ga er vooralsnog vanuit dat het echt was. Dat hij schrok, weg dook, hoorde hoe zijn beveiligers zeiden dat de schutter neergeschoten was. Dacht "okee de boel is veilig, ik heb nu een i-de-ale kans om te profiteren van deze situatie!" En er daarom wel bovenuit durfde te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:54

Ik geloof ook zeker niet dat dit geënsceneerd is, risico dat het fout gaat is veel te groot. Daar leent Trump zich echt niet voor.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:55

MissyNr1 schreef:
Of je nou anti-Trump bent of niet. Je zou toch denken dat zo'n aanslag vooral schrik en afgrijzen zou veroorzaken. Want hoe je het ook wendt of keert, het is een poging tot moord op een persoon. En het is een aanval op de democratie.

Ik vind het heftig dat dat niet de boventoon voert. Ik proef vooral: tsja eigen schuld dikke bult. Of zelfs: hij heeft het zelf veroorzaakt/hij doet er zn voordeel mee
Tja, dit vind ik om eerlijk te zijn een lastige...
Dood gaat erg ver natuurlijk, maar zou je bij een persoon die zoveel macht heeft en, bij wijze van spreken, met gemak een derde wereldoorlog kan laten uitbreken, niet opgelucht mogen zijn als hij/zij was uitgeschakeld?

Voor mij zou dit in dezelfde categorie vallen als Putin.
Iemand die zoveel leed op zijn geweten heeft en zo'n bedreiging is voor eigen land en de rest van de wereld, is soms uitgeschakeld een betere optie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 18:57

Missy: als je over de eerste schrik en afgrijzen heen bent, is er genoeg ruimte voor meer andere gevoelens dan dat.

Met al zijn opruiende, hatelijke retoriek zit het er al jaren aan te komen dat er slachtoffers vallen.
Ik ben wat dat betreft "blij" dat hij het nu eindelijk eens zelf is, in plaats van een Jan 6th / weer een onschuldig iemand zoals de man van Pelosi ofzo..... en dan heb ik het nog niet eens over al die mensen die door zijn giftige woorden hebben moeten onderduiken omdat de MAGA's hen heel lelijk en verontrustend gingen bedreigen.... -O-

Dus wat dat betreft heb ik na de eerste schrik, en uiteraard het afwijzen van dergelijk geweld want dit is natuurlijk bizar, ook wel het gevoel van liever dat hij zelf een keer het doelwit is die incasseert wat al die haatzaaierij doet, dan iemand die het alleen maar uitdeelt. Het is hoe je het ook wendt of keert, meer karma dat Trump beschoten wordt dan Biden hoor. Hoe erg ook. Ik wens het niemand toe, maar als het dan toch gebeurt.....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:03

Nu meer dan ook is het een "cult"held geworden en dat is iets wat Biden nu net niet kan gebruiken. Niet alleen Biden overigens, maar ook de navo etc.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:46

Ja dat is de ellende, dit past echt perfect in het zo "gewiekst" geschetste plaatje van die geweldige, dappere strijder voor het volk, die oh zo tegengewerkt wordt door de elite en zó dapper en onbaatzuchtig doorzet voor zijn volk, zó zwaar ten koste van zichzelf..... *kuch-braak*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:50

Hoe je het ook zou willen.. als Trump echt gewond/gedood zou zijn is de ellende voor de Amerikanen denk ook niet te overzien? Er moet gewoon een betere kandidaat komen..
men kan er van alles van vinden, maar zolang er niks beters is, is dit het …

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:04

Let this sink in en die kant kunnen wij ook opgaan;
Politiek gemotiveerd geweld was de afgelopen decennia in de VS (en elders in de westerse wereld) een hoofdzakelijk rechtse aangelegenheid. Volgens een telling van het Amerikaanse ministerie van Justitie vonden daar tussen 1990 en 2024 in totaal 520 mensen de dood bij 227 aanslagen die geïnspireerd waren door een rechtse politieke ideologie. In dezelfde periode vonden er 42 linkse aanslagen plaats, die 78 levens eisten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:52

MissyNr1 schreef:

Idd, mee eens
Maar dat is veel wat ik op Bokt terug zie hoor.

In een ander topic wordt nog net geen ode aan Hamas gebracht, kan allemaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:03

ravellie schreef:
MissyNr1 schreef:

Idd, mee eens
Maar dat is veel wat ik op Bokt terug zie hoor.

In een ander topic wordt nog net geen ode aan Hamas gebracht, kan allemaal.

Ode aan Hamas ?

Of je medeleven tonen met de onschuldige kinderen en burgers die gedood zijn ?

Bizar dat mensen (en politici) hun ogen sluiten voor de onschuldige tienduizenden doden die vallen door het buitenproportioneel geweld door Israel!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:58

Ravelli , niet iedereen volgt Geert Wilders in zijn verering van Trump en Netanyahu .

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:11

Oprechte interesse: wat heeft Trump dan feitelijk veroorzaakt dat een moord gerechtvaardigd zou zijn? Even los van mogelijk zijn minder politiek correcte taalgebruik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:17

MissyNr1 schreef:
Oprechte interesse: wat heeft Trump dan feitelijk veroorzaakt dat een moord gerechtvaardigd zou zijn? Even los van mogelijk zijn minder politiek correcte taalgebruik.

Niets rechtvaardigt moord.

Maar Wilders bijvoorbeeld legt de schuld bij linkse politici en linkse media, terwijl de dader een geregistreerde Republikein is, zoals het er nu naar uitziet.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:21

Nou er wordt hier genoemd dat het "uitschakelen" gerechtvaardigd zou zijn en dat het beter is dat het Trump overkomt en niet Biden.

Dan ben ik oprecht benieuwd wat Trump dan gedaan heeft. Ik ken alleen de verhalen die aan de koffietafel worden besproken en de berichten die in de mainstream media worden geplaatst. Want niemand weet wat de waarheid is uiteindelijk, het is maar net welke versie je leest.

Ik verwonder me er ook vaak om dat berichten uit de media automatisch als waarheid worden aangenomen. Want dat het een Republikein is komt de linkse kant een stuk beter uit. Maar of het echt waar is. Media is niet heilig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:38

MissyNr1 schreef:
Nou er wordt hier genoemd dat het "uitschakelen" gerechtvaardigd zou zijn en dat het beter is dat het Trump overkomt en niet Biden.

Dan ben ik oprecht benieuwd wat Trump dan gedaan heeft. Ik ken alleen de verhalen die aan de koffietafel worden besproken en de berichten die in de mainstream media worden geplaatst. Want niemand weet wat de waarheid is uiteindelijk, het is maar net welke versie je leest.

Ik verwonder me er ook vaak om dat berichten uit de media automatisch als waarheid worden aangenomen. Want dat het een Republikein is komt de linkse kant een stuk beter uit. Maar of het echt waar is. Media is niet heilig

Trump was helaas niet zo meelevend ten tijde van de aanslag op Nancy Pelosi en man.

Wat is mainstreem media?
Welke kanalen of zenders vind jij dan wel betrouwbaar?

Ik kijk en lees verschillende nieuwskanalen, het lijkt er toch echt op dat de schutter een Republikein is, maar dat zegt nog niets over zijn motieven.

Hier in Nederland zie ik "linkse' politici hun afschuw uitspreken over deze aanslag en Wilders probeert er een slaatje uit te slaan, door linkse politici en media de schuld in de schoenen te schuiven.
Hij vergeet echter dat hij zelf 1 van de grootste verspreiders van haat is, net als Trump.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:44

Ik vraag wat hij gedaan heeft. De meeste mensen die ik dat vraag komen niet verder dat hij vrouwonvriendelijke opmerkingen heeft gemaakt. De haat die hij verspreid zou hebben, wat is dat dan?

Ik bedoel meer dat het vaak blijft bij vage statements. Tot nu toe heeft niemand die ik heb gesproken een rijtje van feiten kunnen noemen.

Of Wilders er een slaatje uit slaat weet ik niet. Links en rechts hebben beide belang aan een bepaalde manier van haatzaaien of opruiing. Ieder heeft een strategie om kiezers te winnen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:50

Fika schreef:
Iemand die zoveel leed op zijn geweten heeft en zo'n bedreiging is voor eigen land en de rest van de wereld, is soms uitgeschakeld een betere optie.

En dan? Dan staat de volgende op met dezelfde gedachten en ideologie. Want zo werkt het met bepaalde personen/groeperingen

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:58

Om maar wat te noemen.

- Het "zero tolerance" beleid aan de zuidelijke grens, resulterend in scheiding van migrantenkinderen van hun ouders.
- Het aaanmoedigen van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021.
- Belemmeren van het onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen van 2016.
- Het discrimineren van transgender personen door hen te verbieden te dienen in het Amerikaanse leger.
- Het ondermijnen van Obamacare.
- Zijn retoriek en reactie op de extreemrechtse demonstraties in Charlottesville
- Het gebruik van executive orders om omstreden beleid door te drukken zonder de goedkeuring van het Congres.
- Het aanstellen van conservatieve rechters in het Hooggerechtshof.
- Het starten van handelsoorlogen met China en andere landen.
- Het gebruiken van zijn positie voor persoonlijk gewin en het verrijken van zijn eigen bedrijven.

Om nog maar niet te spreken over alle rare adviezen die hij gaf tijdens de corona pandemie, o.a het gebruik van infectiemiddelen.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:59

purny schreef:
Fika schreef:

En dan? Dan staat de volgende op met dezelfde gedachten en ideologie. Want zo werkt het met bepaalde personen/groeperingen
Dat is waar en we zullen met z'n allen moeten blijven vechten om daar niet aan ten onder te gaan, onder andere door te stemmen, want het is niet alleen Amerika waar dit gebeurt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:02

Fika schreef:
Om maar wat te noemen.

- Het "zero tolerance" beleid aan de zuidelijke grens, resulterend in scheiding van migrantenkinderen van hun ouders.
- Het aaanmoedigen van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021.
- Belemmeren van het onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen van 2016.
- Het discrimineren van transgender personen door hen te verbieden te dienen in het Amerikaanse leger.
- Het ondermijnen van Obamacare.
- Zijn retoriek en reactie op de extreemrechtse demonstraties in Charlottesville
- Het gebruik van executive orders om omstreden beleid door te drukken zonder de goedkeuring van het Congres.
- Het aanstellen van conservatieve rechters in het Hooggerechtshof.
- Het starten van handelsoorlogen met China en andere landen.
- Het gebruiken van zijn positie voor persoonlijk gewin en het verrijken van zijn eigen bedrijven.

Om nog maar niet te spreken over alle rare adviezen die hij gaf tijdens de corona pandemie, o.a het gebruik van infectiemiddelen.

Goede samenvatting !