Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
MissyNr1 schreef:Tja, dit vind ik om eerlijk te zijn een lastige...Of je nou anti-Trump bent of niet. Je zou toch denken dat zo'n aanslag vooral schrik en afgrijzen zou veroorzaken. Want hoe je het ook wendt of keert, het is een poging tot moord op een persoon. En het is een aanval op de democratie.
Ik vind het heftig dat dat niet de boventoon voert. Ik proef vooral: tsja eigen schuld dikke bult. Of zelfs: hij heeft het zelf veroorzaakt/hij doet er zn voordeel mee
MissyNr1 schreef:Of je nou anti-Trump bent of niet. Je zou toch denken dat zo'n aanslag vooral schrik en afgrijzen zou veroorzaken. Want hoe je het ook wendt of keert, het is een poging tot moord op een persoon. En het is een aanval op de democratie.
Ik vind het heftig dat dat niet de boventoon voert. Ik proef vooral: tsja eigen schuld dikke bult. Of zelfs: hij heeft het zelf veroorzaakt/hij doet er zn voordeel mee
ravellie schreef:MissyNr1 schreef:Of je nou anti-Trump bent of niet. Je zou toch denken dat zo'n aanslag vooral schrik en afgrijzen zou veroorzaken. Want hoe je het ook wendt of keert, het is een poging tot moord op een persoon. En het is een aanval op de democratie.
Idd, mee eens
Maar dat is veel wat ik op Bokt terug zie hoor.
In een ander topic wordt nog net geen ode aan Hamas gebracht, kan allemaal.
MissyNr1 schreef:Oprechte interesse: wat heeft Trump dan feitelijk veroorzaakt dat een moord gerechtvaardigd zou zijn? Even los van mogelijk zijn minder politiek correcte taalgebruik.
MissyNr1 schreef:Nou er wordt hier genoemd dat het "uitschakelen" gerechtvaardigd zou zijn en dat het beter is dat het Trump overkomt en niet Biden.
Dan ben ik oprecht benieuwd wat Trump dan gedaan heeft. Ik ken alleen de verhalen die aan de koffietafel worden besproken en de berichten die in de mainstream media worden geplaatst. Want niemand weet wat de waarheid is uiteindelijk, het is maar net welke versie je leest.
Ik verwonder me er ook vaak om dat berichten uit de media automatisch als waarheid worden aangenomen. Want dat het een Republikein is komt de linkse kant een stuk beter uit. Maar of het echt waar is. Media is niet heilig
purny schreef:Dat is waar en we zullen met z'n allen moeten blijven vechten om daar niet aan ten onder te gaan, onder andere door te stemmen, want het is niet alleen Amerika waar dit gebeurt.Fika schreef:Iemand die zoveel leed op zijn geweten heeft en zo'n bedreiging is voor eigen land en de rest van de wereld, is soms uitgeschakeld een betere optie.
En dan? Dan staat de volgende op met dezelfde gedachten en ideologie. Want zo werkt het met bepaalde personen/groeperingen
Fika schreef:Om maar wat te noemen.
- Het "zero tolerance" beleid aan de zuidelijke grens, resulterend in scheiding van migrantenkinderen van hun ouders.
- Het aaanmoedigen van de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021.
- Belemmeren van het onderzoek naar Russische inmenging in de verkiezingen van 2016.
- Het discrimineren van transgender personen door hen te verbieden te dienen in het Amerikaanse leger.
- Het ondermijnen van Obamacare.
- Zijn retoriek en reactie op de extreemrechtse demonstraties in Charlottesville
- Het gebruik van executive orders om omstreden beleid door te drukken zonder de goedkeuring van het Congres.
- Het aanstellen van conservatieve rechters in het Hooggerechtshof.
- Het starten van handelsoorlogen met China en andere landen.
- Het gebruiken van zijn positie voor persoonlijk gewin en het verrijken van zijn eigen bedrijven.
Om nog maar niet te spreken over alle rare adviezen die hij gaf tijdens de corona pandemie, o.a het gebruik van infectiemiddelen.