steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:59

Spenk schreef:
Speciaal voor DP

https://www.destentor.nl/home/politie-s ... ~aad5b161/

Jij vindt de verdachte niks gedaan heeft maar dat zal onderzoek uitwijzen. Evenals onderzoek naar de agent of er terecht geschoten is. Maar het gebeurt zeker vaker dat als iemand vlucht er geschoten wordt. Een aanhoudingsschot noemen ze dat ook wel.

zoals deze spookrijder iedereen in gevaar brengt.
Misschien heb ik gemist wie de weg rijdende trekker in gevaar bracht?

en dan
,,Er is gericht geschoten om de verdachte te stoppen’’, laat een woordvoerder van de landelijke politie weten. Agenten mikken in zo’n geval op het onderlichaam.

Als er hier in een band van de trekker geschoten was...oke
Want ik zeg niet dat hij niks gedaan heeft, ik zei op dat moment geen gevaar meer was.
Hier werd op het lichaam geschoten... heb al eerder een link gedeeld, dat leren ze zo niet.

Dus ja wat ik al eerder aangaf is hierbij dus niet ontkracht.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:03

Exitium schreef:
Leuk dat dat jouw ervaring is, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen overal zo is.

Ik ben een import Drent, afkomstig uit de Randstad.

En ja, je moet het leren, het is bizar wel de 'rampenplannen' aanleveren.
Citaat:
Ik werk in Utrecht en als ik met het OV ga, zou ik er op z'n vroegst net na achten kunnen zijn. Ik begin echter al om 7:30. Ik moet dan om 6:30 thuis weg om er rond 8:00 te zijn, en zou dan moeten werken tot 16:30. De terugreis zou dan van 17:19 tot 18:46 duren, dus ik ben in dat geval ruim twaalf uur onderweg inclusief werken. Met de auto is dat ruim twee uur minder.

... op zich kan ik er weinig mee.
Je moest er om negen uur zijn, kan er per OV om acht uur zijn
en de terugreis is anderhalf uur.

Ik geef toe dat het lange dagen zijn, voor mij een reden om de meester het werk te laten doen.
Citaat:
Zou ik naar m'n moeder of vader gaan, dan is dat met de auto 25-35 minuten afhankelijk van of ik de pont mee heb of niet. Met het OV ben ik ongeveer anderhalf uur met drie verschillende bussen onderweg.

Als ik vroeger incidenteel naar stal ging met het koekblik dat we toen nog hadden, was het 25 minuten.
Per e-bike was het 30 minuten.
(Uiteraard: zouden zowel jij als je ouders vlak naast de oprit van de snelweg wonen wordt het een ander verhaal.)
Citaat:
's Avonds rijdt er na ± 20:30 simpelweg geen OV meer hier, dus ook dan is het geen optie. Een vriendin met wie ik afgelopen weekend bij een concert was had daar ook mee te maken, die had halverwege het concert weg gemoeten om de laatste bus naar huis (± 25 km onder Nijmegen) nog te kunnen halen. Ik ben uiteindelijk maar over Nijmegen terug naar huis gereden (scheelde mij nog geen 20 km) zodat ze gewoon tot het eind kon blijven.

En dat is idd een grof schandaal: hoe het OV is weggepest.
In het mooie netwerk dat we hadden zitten nare gaten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:04

karuna schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7726385/boere ... tuurgebied

Hoewel ik eerst woest was over het stukje natuurgebied en mensen tegenhouden. Hierboven met fotos wat uitleg over het hoe en wat. Het was opslag van snippers van sbb. Zoiets is hier in de buurt ook. Een vruchteloos stukje opslag hier waar niks wil groeien.

Dat is in stroe nu bemest en ingezaaid met een bloemenmengsel. Hoewel niet ok om te doen bij een ander zal het er wel mooier en diverser door worden

Bedankt voor het delen.
700 m2, kleiner dan een B rijbak en dan nu mooie bloemetjes.
Dat is verrijken van de natuur niet vernielen.

Uiteraard horen ze niet op een ander zijn land te komen.
Maar flink opgeblazen...alweer...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:08

karuna schreef:
https://www.gld.nl/nieuws/7726385/boere ... tuurgebied

Hoewel ik eerst woest was over het stukje natuurgebied en mensen tegenhouden. Hierboven met fotos wat uitleg over het hoe en wat. Het was opslag van snippers van sbb. Zoiets is hier in de buurt ook. Een vruchteloos stukje opslag hier waar niks wil groeien.

Dat is in stroe nu bemest en ingezaaid met een bloemenmengsel. Hoewel niet ok om te doen bij een ander zal het er wel mooier en diverser door worden

Ik ben een fan van bloemetjes zaaien.

Maar dat het er diverser van wordt: nee.

Juist door bemesting verdwijnen heel veel soorten.
Zowel qua bodemleven als flora als fauna...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:18

Op die snipperstukken groeit nu helemaal niks hier voor 2 jaar al. :n zelfs de brandnetel of braam willen hier niet. De hele bodem lijkt verzuurd kapot gereden en dood door de continue aan en afvoer van houtsnippers. Bizar in een nieuw aangelegd terug naar de natuur moeras gebiedje dat nu tot leven komt. En dan zo n morsdood stuk ertussen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:21

Citaat:
Dus van video (waar je zelf nog iets kunt zien) denk je 'wellicht wel, wellicht niet' en bij geschreven tekst waarbij je zelf heel niks kunt checken denk je 'ja, dat is waar!'... of hoe zit dat?

Lijkt me toch duidelijk. Het kan net zo goed waar zijn als niet waar zijn van beiden kanten. Vaak is het ook, wat wil men laten zien? Dan krijg je dat wellicht te zien.
Ik vind tegenwoordig niets zo moeilijk als filmpjes duiden. Je wordt vaak geraffineerd geflest waar je bij staat.
Dus ik wacht het onderzoek rustig af.
Mijn post leek me niet zo onduidelijk.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:25

Janneke2 schreef:
En ja, je moet het leren, het is bizar wel de 'rampenplannen' aanleveren.

Dit zijn voor mij niet de rampenplannen hoor, dit zijn letterlijk mijn meest voorkomende reizen die ik meerdere keren per week maak (op het in Nijmegen afzetten van die vriendin na). Denk dat woon-werkverkeer en familiebezoek sowieso twee van de meest voorkomende redenen zijn om te reizen. Wat het hier gewoon extra lastig maakt zijn de diverse rivieren en kanalen die hier lopen.

Janneke2 schreef:
Exitium schreef:
Ik werk in Utrecht en als ik met het OV ga, zou ik er op z'n vroegst net na achten kunnen zijn. Ik begin echter al om 7:30. Ik moet dan om 6:30 thuis weg om er rond 8:00 te zijn, en zou dan moeten werken tot 16:30. De terugreis zou dan van 17:19 tot 18:46 duren, dus ik ben in dat geval ruim twaalf uur onderweg inclusief werken. Met de auto is dat ruim twee uur minder.

... op zich kan ik er weinig mee.
Je moest er om negen uur zijn, kan er per OV om acht uur zijn
en de terugreis is anderhalf uur.

Nee, ik moet er om 7:30 zijn en kan er met OV pas na 8:00 zijn. Dat de terugreis anderhalf uur is klopt, maar ik zit daarnaast ook nog ruim drie kwartier duimen te draaien tot ik terug kan reizen. Het kost me dus 2:15 extra per dag als ik met het OV zou gaan, en dat is uitgegaan van een behoorlijk drukke spits.

Janneke2 schreef:
Exitium schreef:
Zou ik naar m'n moeder of vader gaan, dan is dat met de auto 25-35 minuten afhankelijk van of ik de pont mee heb of niet. Met het OV ben ik ongeveer anderhalf uur met drie verschillende bussen onderweg.

Als ik vroeger incidenteel naar stal ging met het koekblik dat we toen nog hadden, was het 25 minuten.
Per e-bike was het 30 minuten.
(Uiteraard: zouden zowel jij als je ouders vlak naast de oprit van de snelweg wonen wordt het een ander verhaal.)

M'n moeder woont een paar minuten van de snelweg af. Ikzelf een minuut of tien, maar ik ga hier niet de snelweg op. Ik rij over de dijk (80 km/u toegestaan en meestal ook prima te halen) naar de pont in het volgende dorp, pak daar de pont en ga gelijk aan de andere kant de snelweg op. Heb ik heel veel mazzel (pont ligt aan 'mijn kant', ik kan erop rijden en hij gaat daarna gelijk over) dan is het in een goeie 20 minuten te doen, met pech (pont is net afgevaren) duurt het 35 minuten. Met de fiets (elektrische fiets biedt ondersteuning tot 25 km/u) komt het uit op 40-55 minuten, afhankelijk van of je het veer mee hebt of niet. Het veer ontwijken is met de auto 25 minuten en met de fiets meer dan een uur.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:31

Ik baal van die E :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:34

Wat heeft die e je misdaan? :P

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:36

Cer schreef:

_O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 16:53

Oh, moeten we ons nu verantwoorden voor het hebben van een auto?

In dat geval: Te veel hobbies, te weinig tijd, single en een eigen huis dus fulltime aan het werk.
MAG HET? :D
Nah, eigenlijk interesseert het me niet wat een ander daarvan vindt. Ik weet niet beter, toen m'n zusje en ik nog thuis woonden stonden er ook altijd 4 auto's achter huis.

Maar van m'n 12e tot 21e altijd met het OV naar school gegaan, want ja elke dag 50km fietsen was ook wat veel van het goede. Tot op het HBO er ineens tentamens waren van 18.30 - 20.30 en je vervolgens niet voor 23.00 uur thuis was terwijl je de volgende dag om 8.30 weer een tentamen had... :+ Dikke doei!
En dan hebben we het nog niet over de kosten van een maandabbo in die tijd... In de brugklas 62,50 per maand, in mijn laatste jaar maar liefst 93,75 per maand! Met beperkte afstand...
Dan weet ik wel dat een auto een stuk goedkoper is voor die afstanden... :oo

Oké, mijn huidige auto niet... Maar ik wil ook gewoon een aanhangertje kunnen trekken. Gewoon praktisch en zelfvoorzienend.

Maar dat auto gebruik zegt toch helemaal niets over de tol die ik (of een ander for god's sake) betaal om de stikstofuitstoot te beperken? Er zijn heel erg veel dingen die we zelf kunnen doen, auto bezitten of rijden is daar slechts een deel van. Waarom meteen anderen vertellen dat ze de auto wat vaker moeten laten staan, oordeel even lekker... :roll:

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:06

Schieten op banden is logisch bij een personenauto, maar ik vraag me sterk af of het bij een tractorband wel nut heeft. Rubber heeft namelijk ook een hoge energie-absorptiewaarde en de vraag is dus of een kogel daar wel doorheen komt, of er op zou afketsen en daardoor extra gevaarlijk zou worden. Ik krijg het nog niet uit google getrokken. Wel dat ze bezig zijn met kogelwerende materialen die gedeeltelijk van rubber zijn waarbij ze met de helft van het gewicht vergelijkbaar goede resultaten behaalden als traditioneel kogel- en bomwerend materiaal (Humvee's oorlogsklaar maken).

Dat kan dus een onderdeel van de keuze zijn waarom er gekozen is om niet op de banden te schieten, maar op de persoon.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:09

Cer schreef:

Maar je kwam wel heel geloofwaardig over. Ik nam het gewoon direct van je aan zonder even te fact checken. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:11

Mizora schreef:
Schieten op banden is logisch bij een personenauto, maar ik vraag me sterk af of het bij een tractorband wel nut heeft. Rubber heeft namelijk ook een hoge energie-absorptiewaarde en de vraag is dus of een kogel daar wel doorheen komt, of er op zou afketsen en daardoor extra gevaarlijk zou worden. Ik krijg het nog niet uit google getrokken. Wel dat ze bezig zijn met kogelwerende materialen die gedeeltelijk van rubber zijn waarbij ze met de helft van het gewicht vergelijkbaar goede resultaten behaalden als traditioneel kogel- en bomwerend materiaal (Humvee's oorlogsklaar maken).

Dat kan dus een onderdeel van de keuze zijn waarom er gekozen is om niet op de banden te schieten, maar op de persoon.

Op de zijkant van een trekkerband die op de weg loopt moet dat echt wel helpen hoor... En een dikke trekker raakt er ook wel aardig door ontwricht lijkt me. Een aan de foto van de inslag te zien was het een flinke F/NH...

Maar goed, als ze dan per se op de persoon willen schieten, door de deur heen kan je ook prima de benen raken. Als er geen voorlader op zit dan zelfs vanaf de voorkant...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:16

Jessix schreef:
Cer schreef:

Maar je kwam wel heel geloofwaardig over. Ik nam het gewoon direct van je aan zonder even te fact checken. ;)

Eerlijk.. ik had t gecheckt want ik schrijf t altijd verkeerd.. en ik pakte t eerste Google resultaat … _O-

Maar, ik woon er wel om de hoek en het ligt er prima bij #datdanweerwel :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:16

Janneke2, openbaar vervoer moet je leren?
Haha vertel dat maar tegen de werkgever van mijn dochter ( overigens is hij een top werkgever maar dat terzijde). Hier is het echt geen doen met het openbaar vervoer of je komt gewoon veel en veel te laat op je werk.
Eerst bus gaat hier pas om 7.45 en in dit geval betekend dat, dat ze pas om 9.20 op haar werk is. Geen optie als je om 8 uur moet beginnen.
Andere werktijden is geen optie, dus gaat ze lekker met de brommer. Wat overigens ook nog eens een heel stuk goedkoper is dan met de bus.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:20

Alle paarden met de trein naar concours!
:j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:32

Vroeger gingen de dravers zo naar de koers :j. Maar ik zie het nu niet meer gebeuren :D. En afval ophalen met de handkar is ook weer zo wat...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:32

DuoPenotti schreef:

Wat zou het schieten op een band van een trekker precies doen dan? Lijkt me nogal nutteloos. Als er inderdaad geschoten wordt ter afwending van dreigend gevaar, dan lijkt me dat het moet helpen om dat gevaar af te wenden. Volgens mij rijdt een trekker met een schot in z'n band vooral door, ook als het raak is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:34

je kunt zo door de motorkap heen schieten. Als je probeert zo'n knul dood te schieten ben je niet goed bij je hoofd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:36

Shadow0 schreef:
DuoPenotti schreef:

Wat zou het schieten op een band van een trekker precies doen dan? Lijkt me nogal nutteloos. Als er inderdaad geschoten wordt ter afwending van dreigend gevaar, dan lijkt me dat het moet helpen om dat gevaar af te wenden. Volgens mij rijdt een trekker met een schot in z'n band vooral door, ook als het raak is.

In het achterwiel? Mwah... ik gok zomaar dat het voor een jochie van 16 dan ook wel duidelijk is van: Laat ik maar ff stoppen...

Daarnaast zijn die banden al snel 30-50cm hoog, zo scheef rijdt echt niet goed :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:37

Shadow0 schreef:
DuoPenotti schreef:

zou het ja?
Flink gat in de cabine, het was duidelijk geen klappertjes pistooltje :D Zou dat niet gebeuren in de band dan een flink gat?

Maar nog, wat die jongen ook heeft gedaan, hoeveel hij ook heeft genegeerd, op zijn lijf schieten gaat te ver. Op dat moment reed hij op niemand in. En dat is gewoon duidelijk.
Hou hem daarna aan, wat ook is gebeurd en bekeur hem dan voor zijn wandaden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:40

Hij zit vast voor poging tot doodslag dat is wat anders dan eventjes bekeuren. En of dat terecht is kunnen wij geen van allen beoordelen. Daar hebben we, gelukkig, mensen voor die dat wel kunnen en ook zullen doen.

Evenals dat er beoordeeld gaat worden of de agent terecht geschoten heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:55

Spenk schreef:
Hij zit vast voor poging tot doodslag dat is wat anders dan eventjes bekeuren. En of dat terecht is kunnen wij geen van allen beoordelen. Daar hebben we, gelukkig, mensen voor die dat wel kunnen en ook zullen doen.

Evenals dat er beoordeeld gaat worden of de agent terecht geschoten heeft.

Verdenking van hè, hij is nog niet veroordeeld. Het lijkt me toch ook dat hij vrij snel naar huis mag, aangezien hij minderjarig is. Ik weet van een meerderjarige dat die 14 dagen heeft gezeten en de rest van het proces thuis en in vrijheid mag afwachten.

Als het klopt, dan is dat een hele zware verdenking die bij veel groepen mensen best wel eens kwaad bloed kan zetten. Ongeacht of het nu een terechte verdenking is of niet.

Hoe dan ook, als het is zoals moeders beschrijft in het AD, de filmpjes zoals ik ze interpreteer... Dan is dit een zeer trieste samenloop van omstandigheden. Wellicht zit ik dan te veel in mijn idealismebubbel; maar de-escaleren is communiceren. En dan niet met de handen praten... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:57

Verdenking ja vandaar dat het beoordeelt zal worden of het terecht is en het niet aan ons allen is om dat te beoordelen. Dat kunnen wij niet.

Een stukje van een moeder is natuurlijk ook suggestief als maar kan.