Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Christiene schreef:Mensen denken dat je zo'n wolf goed kan behandelen ect
Ik zie het ook wel op social media voorkomen wolf in buitenland.
Half verlamd in een hokje met stro.
Je moet elke keer maar zien te verdoven.
Beest ligt niet stil. Pijn ect medicatie toe dienen ook niet te doen zonder verdoven. Of dat al in eten lukt .
Ik had mijn huisdier ook laten inslapen met zoiets.
Ik ken verhalen van katten of honden in een bench die na een tijd wel beter worden. Maar dat is aan elke eigenaar zelf te beslissen .
Zo'n wild dier.. zal toch de veearts moeten beslissen die er bij is.
stress nog erger.
DuoPenotti schreef:Ja maar al weet je niks van wolven.
Dan zie je hier toch nog dierenleed?
Citaat:22 december 2025/Waskemeer/Friesland
Aanval op schapen
Eigenaar veel sterkte
Originele foto's in de reacties

Citaat:Staatssecretaris Rummenie kijk eens alstublieft hoe zo lekker onafhankelijk BIJ12 is! NOT! Gideon had gewoon gelijk! Maar dat wist ik al langer dan vandaag.

tienus63 schreef:Uit DvnH van vandaag.Citaat:Er is door werkgroep Wolf Leusden een klacht in gediend tegen de dierenarts die de zwaargewonde wolf in Tynaarlo uit zijn lijden heeft verlost.
[ Afbeelding ]
DuoPenotti schreef:De kosten vind ik dan nog wel het minst erge.
Een wild dier, die dan opgesloten word. Waar mensen het moeten verzorgen. En met zulke fracturen is dat nogal pittig. Dus die moet dan vaak gedrogeerd worden? Muilkorf om, of hoe moet dat gaan.
Dat is toch erg sneu voor dat dier.
En stel, bij groots wonder dat lukt.
Dan heb je nog een tammere dan die van de week achter die wandelaars aan hapte.
Waar moet die heen?
Weer terug het bos in?
Of naar een dierentuin waar je ook niet ineens een vreemde wolf een roedel in kunt donderen.
Het is niet eens het opknappen, maar het hoe en daarna
mysa schreef:Regelmatig kan ik de pro-wolf mensen nog wel een klein eindje volgen maar dit slaat echt alles. Krankzinnig gewoon. Arme aangereden wolven van de toekomst.
Moet zeggen dat ik er in eerste instantie ook redelijk neutraal in stond, maar destijds waren die wolven hier nog niet. Toen ik ging lezen in buitenlandse media, begon ik al te twijfelen. mysa schreef:Een klein eindje zei ik hè?Moet zeggen dat ik er in eerste instantie ook redelijk neutraal in stond, maar destijds waren die wolven hier nog niet. Toen ik ging lezen in buitenlandse media, begon ik al te twijfelen.
Maar wat ik eigenlijk bedoel: ik ben nog steeds niet van het kamp "afschieten die wolven". Dus beheer wel, nulstand (voorlopig nog) niet.

tamary schreef:Beheer naar draagkracht wildstand is voor Nederland sec een nulstand gezien de nodige prooibasis en de aantallen daarvan. Aangezien dat ook noodzakelijk is om de gunstige staat van instandhouding voor al die soorten te behouden, iets waar NL ook een verplichting voor heeft.
Wintu schreef:tamary schreef:Beheer naar draagkracht wildstand is voor Nederland sec een nulstand gezien de nodige prooibasis en de aantallen daarvan. Aangezien dat ook noodzakelijk is om de gunstige staat van instandhouding voor al die soorten te behouden, iets waar NL ook een verplichting voor heeft.
Ik denk dat ook voor de prooibasis een roedel of twee geen kwaad kan.
DuoPenotti schreef:Ja maar al weet je niks van wolven.
Dan zie je hier toch nog dierenleed?