Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:05

Mensen denken dat je zo'n wolf goed kan behandelen ect

Ik zie het ook wel op social media voorkomen wolf in buitenland.
Half verlamd in een hokje met stro.

Je moet elke keer maar zien te verdoven.

Beest ligt niet stil. Pijn ect medicatie toe dienen ook niet te doen zonder verdoven. Of dat al in eten lukt .

Ik had mijn huisdier ook laten inslapen met zoiets.

Ik ken verhalen van katten of honden in een bench die na een tijd wel beter worden. Maar dat is aan elke eigenaar zelf te beslissen .

Zo'n wild dier.. zal toch de veearts moeten beslissen die er bij is.

stress nog erger.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:24

Christiene schreef:
Mensen denken dat je zo'n wolf goed kan behandelen ect

Ik zie het ook wel op social media voorkomen wolf in buitenland.
Half verlamd in een hokje met stro.

Je moet elke keer maar zien te verdoven.

Beest ligt niet stil. Pijn ect medicatie toe dienen ook niet te doen zonder verdoven. Of dat al in eten lukt .

Ik had mijn huisdier ook laten inslapen met zoiets.

Ik ken verhalen van katten of honden in een bench die na een tijd wel beter worden. Maar dat is aan elke eigenaar zelf te beslissen .

Zo'n wild dier.. zal toch de veearts moeten beslissen die er bij is.

stress nog erger.

Honden die hun achterhand niet meer kunnen gebruiken worden wel eens in een rolstoeltje gezet. Of je dat nu iets vindt of niet, maar bij een wild dier als een wolf lijkt dat me geen passende oplossing. :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:45

Deel 2 aan het kijken.

Nu.nl die vind dat ze teveel incidenten hebben geplaatst.
Zou het dan kunnen zijn dat het geen incident is???!!
Maar een structureel probleem!
Want ja er kwamen teveel reacties in de trant van: Nederland is te klein... dat mocht toch niet.

Nu is beleid, we plaatsen eigenlijk niks meer. Geen schapen, geen gebeten honden meer, misschien nog net een dode.

Koffeman... ik zeg niks, want dan is mijn bewoording van Leugenveld nog zo netjes. Koffeman komt door geen enkele secuur bij mij.
Hij blijft nog steeds zeggen dat de mensen bang zijn door de sprookjes...
Dat poffertje heeft ook nog zoveel dikke stroop voor de ogen..ongelooflijk.

En dan hoor je de vader vertellen over het kind meegesleurd door de wolf. gw3237m
Kind voortaan bang voor alles op 4 poten.

F_T

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 13:49

Tsja, vanaf hoeveel bomen is iets een bos?

En vanaf hoeveel incidenten is iets een structureel probleem?

En maakt het dan nog uit of de hoeveelheid en ernst van de 'incidenten' toeneemt of niet?

Ik vind het al lang en breed een structureel probleem, dat groeiende is en waarvan we nog lang niet op het 'ergste' punt zijn.

En ik denk dat ze dat een beetje over het hoofd zien bij nu.nl.

Kortzichtig noem ik dat.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:00

Idioten

"Omdat op tv niet te zien was of er wel lichamelijk onderzoek was gedaan"

_-:(

En het dier was bij bewustzijn.
Ja dat kan gewoon als je achterlangs bent geraakt.
Misschien moeten die mensen eens beleven wat die wolf voelde tijdens en na de aanrijding.
Misschien dat ze dan ergens gaan snappen waarom een wild dier is geëuthanaseerd.

Echt het verbaasd me hoe mensen zo hersenloos door het leven gaan.
Je hoeft helemaal niet tegen de wolf te zijn in Nederland, dat is prima.
Maar dit is dan echt weer het andere uiterste.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:02

DuoPenotti schreef:
Ja maar al weet je niks van wolven.
Dan zie je hier toch nog dierenleed?

Nou idd!

Bizar dat er een klacht wordt ingediend. Echt wolven knuffelaars, die hem met een invalide karretje (zoals bij honden) weer het wild in wilde sturen???? Dit dier vervoeren etc was echt niet fair geweest. De keuze inslapen is goed geweest.

Wat een raar naar volk dat gespuis dat die klacht heeft ingediend.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 14:06

Ja dat! En waarom zijn ze niet voor commentaar bereikbaar?! Het leven van een dierenarts zuur maken en zich dan verstoppen en onzichtbaar zijn. Ontzettend laf.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 14:47

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 15:36

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:00

Ik mis even een leeswijzer?

Wat vond Gideon, wat was diens rol en waar heeft hij gelijk in dat een probleem zou zijn?

Ik zie persoonlijk in deze vacaturetekst niets geks, maar misschien mis ik iets belangrijks?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:02

Er staat ook niets geks in, maar je kunt natuurlijk overal wat achter zoeken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:55

tienus63 schreef:
Uit DvnH van vandaag.

Citaat:
Er is door werkgroep Wolf Leusden een klacht in gediend tegen de dierenarts die de zwaargewonde wolf in Tynaarlo uit zijn lijden heeft verlost.

[ Afbeelding ]

Niemand met bevoegdheden durft straks nog een beslissing te nemen. Echt alles en dan ook alles moet achteraf door een juridische molen gehaald worden wat weer tot een hoop stress bij de betrokkenen leidt.

Die wolf had daar al een hele tijd geleden. Maar als iedereen de handen er vanaf trekt dan is het gewoon wachten tot de wolf gewoon dood gaat op het wegdek. Gebeurt vanzelf hoor. Alleen is dat wat de wolvenliefhebbers graag willen? Gewoon een extra lange lijdensweg?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:11

Regelmatig kan ik de pro-wolf mensen nog wel een klein eindje volgen maar dit slaat echt alles. Krankzinnig gewoon. Arme aangereden wolven van de toekomst.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:24

DuoPenotti schreef:
De kosten vind ik dan nog wel het minst erge.
Een wild dier, die dan opgesloten word. Waar mensen het moeten verzorgen. En met zulke fracturen is dat nogal pittig. Dus die moet dan vaak gedrogeerd worden? Muilkorf om, of hoe moet dat gaan.
Dat is toch erg sneu voor dat dier.

En stel, bij groots wonder dat lukt.
Dan heb je nog een tammere dan die van de week achter die wandelaars aan hapte.
Waar moet die heen?
Weer terug het bos in?
Of naar een dierentuin waar je ook niet ineens een vreemde wolf een roedel in kunt donderen.

Het is niet eens het opknappen, maar het hoe en daarna

Die mensen hebben het verstand van een amoebe, ze voeden vooral hun eigen ego. Goed om te zien dat de meeste mensen hen voor gek verklaren, daarmee hebben ze zichzelf geen dienst bewezen, sneu volk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:31

mysa schreef:
Regelmatig kan ik de pro-wolf mensen nog wel een klein eindje volgen maar dit slaat echt alles. Krankzinnig gewoon. Arme aangereden wolven van de toekomst.

Ik vraag me dan af waarin je ze nog kunt volgen, want ik zie het niet meer. Ik heb inmiddels het idee dat het vooral om mensen gaat die juist ver van wolf, vee en hekwerk afstaan, want ze kramen zo enorm veel onzin uit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:47

Een klein eindje zei ik hè? :) Moet zeggen dat ik er in eerste instantie ook redelijk neutraal in stond, maar destijds waren die wolven hier nog niet. Toen ik ging lezen in buitenlandse media, begon ik al te twijfelen.

Maar wat ik eigenlijk bedoel: ik ben nog steeds niet van het kamp "afschieten die wolven". Dus beheer wel, nulstand (voorlopig nog) niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:50

mysa schreef:
Een klein eindje zei ik hè? :) Moet zeggen dat ik er in eerste instantie ook redelijk neutraal in stond, maar destijds waren die wolven hier nog niet. Toen ik ging lezen in buitenlandse media, begon ik al te twijfelen.

Maar wat ik eigenlijk bedoel: ik ben nog steeds niet van het kamp "afschieten die wolven". Dus beheer wel, nulstand (voorlopig nog) niet.

Was niet als aanval bedoeld hoor, enkel nieuwsgierigheid :D

Ik ben ook niet van afknallen die hap, maar idd zo kan het ook niet, zoveel komt in de knel. Dus beheer is wel noodzakelijk idd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:52

Beheer naar draagkracht wildstand is voor Nederland sec een nulstand gezien de nodige prooibasis en de aantallen daarvan. Aangezien dat ook noodzakelijk is om de gunstige staat van instandhouding voor al die soorten te behouden, iets waar NL ook een verplichting voor heeft.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:57

tamary schreef:
Beheer naar draagkracht wildstand is voor Nederland sec een nulstand gezien de nodige prooibasis en de aantallen daarvan. Aangezien dat ook noodzakelijk is om de gunstige staat van instandhouding voor al die soorten te behouden, iets waar NL ook een verplichting voor heeft.

Ik denk dat ook voor de prooibasis een roedel of twee geen kwaad kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 18:33

Ik krijg net via een buurtapp waar ik in zit (woon daar niet, wandel daar wel in de buurt) door dat er een wolf gezien is vlakbij Residence Rhenen, in het bos. Op maar 25 meter vanaf de Residence zelf.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:15

Wintu schreef:
tamary schreef:

Ik denk dat ook voor de prooibasis een roedel of twee geen kwaad kan.

Als prooibasis moet je grote grazer rekenen, niet ree en wild zwijn zegt te goed nee tegen maaltijd zijn.
Optie is eland (niet meer in NL sinds 1025) of misschien edelhert (populatie versnipperd na aantal jaar fors overbejaagd en alle kalveren dood door 7+ veluwe roedels van 6-8+ wolven).
Ree is 2-3 buikjes vulling en de roedels hier zijn 2-3x dat, niet voor niets het muizen jagen en zoveel schade aan schapen en vee.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:22

SusanH schreef:
Ik krijg net via een buurtapp waar ik in zit (woon daar niet, wandel daar wel in de buurt) door dat er een wolf gezien is vlakbij Residence Rhenen, in het bos. Op maar 25 meter vanaf de Residence zelf.

Wanneer? Hij is daar wel vaker gezien.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:47

Ook weer een melding in t veld in Maurik vandaag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:12

DuoPenotti schreef:
Ja maar al weet je niks van wolven.
Dan zie je hier toch nog dierenleed?

Precies... maar ja, tegenwoordig kunnen mensen geen "sorry, hier kunnen wij niets meer aan oplappen, dit dier lijdt en we moeten er een eind aan maken" horen. Ik vermoed ook dat men om "politieke" redenen niet wil horen dat deze wolf dood beter af is dan levend. Dat de wolf afgemaakt moest worden bewijst eigenlijk dat loslopen in NL toch niet zo goed is voor een wolf...

En daarbij: Stel de wolf kan met een operatie gered worden, daarna kan de geopereerde wolf natuurlijk niet uitgezet worden en moet langere tijd verzorgd worden en dus ook gevoerd worden. Maar het was toch de bedoeling dat wolven niet hun schuwheid naar mensen toe verliezen? Hebben die dierenredders daar al aan gedacht? :o?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 20:20

Betreffende geeuthanaseerde wolf had bij de sectie tenen/delen van zijn eigen achterpoten in zijn maag heb ik gelezen. Afgezien dat opereren en revalideren al geen optie is hoe moest hij verder leven op stompjes??

Als er mensen in die kwestie dierenbeulen genoemd kunnen worden dan zijn dat alle mensen die betreffende wolf in leven wilden laten!!