Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 23:15

Het gaat mij er niet om wie wat doet en al helemaal niet om het persoonlijk te maken (daar gaan mensen toch nooit uitkomen, gezien ik heel vaak beschuldig wordt van bijv ‘uitlokking’ en dan daarna bijv met nazi’s vergeleken wordt (en dat mag gewoon want blijkbaar omdat mensen dat vinden is het waar ofzo), maakt niet uit verder, dit is ook geen officieel platform ergens van en ik kan altijd besluiten om weg te blijven..

Het ging mij er meer om dat zelfs met eenvoudige onderwerpen soms ruzie ontstaat .. maar dat dat gewoon des mens is, en dat je van bijv politici, koningshuis, handhaving etc verwacht dat ze zich professioneel op kunnen stellen .. maar dat is dan meer een (onterechte) verwachting

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 07:51

Ik vind zeker dat politici een voorbeeldfunctie hebben en zich fatsoenlijk dienen te gedragen. Helaas blijkt dat in de praktijk nogal lastig.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:00

Dan helpt het niet wanneer Dilan Yesligoz een bericht plaats op x waar zij Douwe Bob beschuldigd van antisemitisme. Het lijkt wel alsof Dilan krampachtig probeert relevant te zijn, om in de schijnwerpers te staan. En daarom maar om haar heen "slaat".
Zij heeft niet in de gaten wat haar woorden te weeg brengt. Douwe Bob vertelde gisteren in Renze dat hij nu met de dood wordt bedriegt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:09

Libra76 schreef:
Dan helpt het niet wanneer Dilan Yesligoz een bericht plaats op x waar zij Douwe Bob beschuldigd van antisemitisme. Het lijkt wel alsof Dilan krampachtig probeert relevant te zijn, om in de schijnwerpers te staan. En daarom maar om haar heen "slaat".
Zij heeft niet in de gaten wat haar woorden te weeg brengt. Douwe Bob vertelde gisteren in Renze dat hij nu met de dood wordt bedriegt.

Het bericht dat zij plaatste op X is helemaal de Wilders stijl. Inmiddels helemaal klaar met de VVD.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:34

N.a.v. reactie op fatsoen eerder op deze pagina

https://panorama.nl/artikel/643885/douw ... d-bedreigd

Lees net dat haar man joods is
Wat we verder weten over Zegerius? Nou, hij zou een ontzettende fan zijn van Ajax, net als vrouwlief Yeşilgöz, wie overigens eigenlijk Yeşilgöz-Zegerius heet, sinds het moment dat ze een x aantal jaar geleden zijn getrouwd. Een ander opvallend punt aan Zegerius is dat hij Joods is.

Maar zij zijn de nieuwe generatie politici, polarisatie omdat er teveel culturen verenigt zijn en dan is objectiviteit lastig te handhaven.

want subjectiviteit, waarbij persoonlijke gevoelens, meningen en perspectieven een rol spelen maken een keuze tussen eigenbelang en landsbelang wel lastig.

Geeft weinig vertrouwen naar de toekomst
Laatst bijgewerkt door mce op 30-06-25 10:49, in het totaal 4 keer bewerkt

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:35

Ik vind het jammer. Want de vvd was een rechtse partij met een soort van fatsoen en bestuur ervaring. Ik vraag mij af waar je op moet stemmen aankomende verkiezing wanneer je rechts bent. De vvd lijkt steeds meer een populistische partij te worden in plaats van een liberale rechtse partij.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:40

Dat is nu net het punt, de extremen worden altijd uitgelicht.

Eerlijk gezegd boeit het mij echt niet of DB ergens wel of niet optreedt, evenmin als zijn beweegredenen. Maar dat wordt weer uitgelicht, hij komt meteen in een talkshow ook, begrijp ik. En Dilan moet zo nodig weer extra aanzetten. Een politicus onwaardig.

Als het gaat om de poster die ik voorbij zag komen, snap ik de ophef niet maar die poster zal dan wel niet de enige uiting op dat voetbalveld zijn geweest waaraan hij aanstoot nam.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:52

Douwe Bob had wel afgesproken daar op te treden. Het was een Joods voetbalfeest, dat wist hij vantevoren. Dan moet je niet afspreken daar. Dan hadden zij een andere artiest kunnen contracteren en was er nu niet weer de zoveelste ophef t.g.v. polarisatie geweest.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:16

Libra76 schreef:
Ik vind het jammer. Want de vvd was een rechtse partij met een soort van fatsoen en bestuur ervaring. Ik vraag mij af waar je op moet stemmen aankomende verkiezing wanneer je rechts bent. De vvd lijkt steeds meer een populistische partij te worden in plaats van een liberale rechtse partij.

Dat. De degelijke, rechtse partij met bestuurservaring. Maar die schurkt nu meer tegen het (extreem) rechtse gedachtegoed van PVV aan dan met het degelijke, centrum alternatief.

Ik merk dat er toch wel een algehele verschuiving naar rechts is. Extreme partijen in de kamer is goed, voor de oppositie en het kritisch geluid, maar de coalities hebben vrijwel altijd bestaan uit degelijke middenpartijen. Dat is nu toch wel echt veranderd, ook omdat 1 van de grootste bestuurspartijen ineens liever met extremisten zonder bestuurlijke ervaring samenwerkt dan met het degelijke midden. Over de fatsoensdiscussie - fatsoen loont niet. Degelijk zijn loont niet. Gewoon een goede bestuurder zijn loont niet. Daar win je geen stemmen mee. Aan wie ligt dat, nog steeds, de partijen, of de burgers?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:29

Aan wie ligt dat, nog steeds, de partijen, of de burgers?(quote nps)

Aan beide, want de burger levert de politici en als de burger geen fatsoen heeft zal het in de politiek niet veel beter worden.
Laatst bijgewerkt door mce op 30-06-25 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:34

anjali schreef:
Douwe Bob had wel afgesproken daar op te treden. Het was een Joods voetbalfeest, dat wist hij vantevoren. Dan moet je niet afspreken daar. Dan hadden zij een andere artiest kunnen contracteren en was er nu niet weer de zoveelste ophef t.g.v. polarisatie geweest.

Het ging hem geloof ik om een "zionistische uiting" die getoond werd tijdens zijn optreden. Wat ik ervan hoorde althans.

Wel zielig voor die kinderen

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:34

anjali schreef:

Heb je de berichtgeving rondom deze gebeurtenis gevolgd? Misschien toch even kijken wat er nou precies aan de hand is. De aflevering van Renze is dan het meest relevant, die kun je rustig terugkijken want later in de show komt de bijbel ook nog langs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:45

anjali schreef:

Wat een onzin , hij heeft zelfs vijf jaar een relatie met een joodse gehad, heeft gezongen bij opening Joodse tentoonstelling of museum , dat weet ik zo niet meer. Hij had duidelijk afgesproken; geen politieke uitingen. Dan staat daar toch een stand die steun en geld zoekt voor extremistische regering.
Hij heeft dat netjes toegelicht maar yesilgoz gaat via weird duk volledig op het antisemitisme orgel. Nu krijgt hij doodsbedreigingen.
https://x.com/jeroenkeswiel/status/1939 ... EopP3zUX6Q

Wanneer de vvd de verkiezingen niet heel dik wil verliezen flikkeren ze zionist yesilgoz eruit.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 11:47

Douwe Bob was bij de opening van het holocaustmuseum.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:25

Ik weet niet wat er zich in de gedachten van DB afspeelt. Eerlijkgezegd kende ik hem nauwelijks anders dan zijn naam. Hij moet zelf weten wat hij doet, maar hij sprak af op een Joods feest op te treden en dan kun je allerlei toestanden verwachten momenteel helaas. Spreek daar dan niet af joh. Heel vervelend dat polariserende gedoe tegenwoordig. En ja zelfs binnen eigen groeperingen ! En het gehad hebben van een relatie met een Joodse zegt ook niets want is dus nu uit?! In elk geval vind ik dit niet professioneel van DB .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:26

Anjali, dus duidelijke afspraken tellen niet voor jou ? Duidelijk !

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:30

anjali schreef:
Ik weet niet wat er zich in de gedachten van DB afspeelt. Eerlijkgezegd kende ik hem nauwelijks anders dan zijn naam. Hij moet zelf weten wat hij doet, maar hij sprak af op een Joods feest op te treden en dan kun je allerlei toestanden verwachten momenteel helaas. Spreek daar dan niet af joh. Heel vervelend dat polariserende gedoe tegenwoordig. En ja zelfs binnen eigen groeperingen ! En het gehad hebben van een relatie met een Joodse zegt ook niets want is dus nu uit?! In elk geval vind ik dit niet professioneel van DB .

Beter inlezen waar het omgaat! Er waren juist wel afspraken gemaakt en bij aankomst bleek dat die niet nagekomen waren. De organisatie kun je dat verwijten en niet Douwe Bob.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:34

BigOne schreef:
anjali schreef:

Wat een onzin , hij heeft zelfs vijf jaar een relatie met een joodse gehad, heeft gezongen bij opening Joodse tentoonstelling of museum , dat weet ik zo niet meer. Hij had duidelijk afgesproken; geen politieke uitingen. Dan staat daar toch een stand die steun en geld zoekt voor extremistische regering.
Hij heeft dat netjes toegelicht maar yesilgoz gaat via weird duk volledig op het antisemitisme orgel. Nu krijgt hij doodsbedreigingen.
https://x.com/jeroenkeswiel/status/1939 ... EopP3zUX6Q

Wanneer de vvd de verkiezingen niet heel dik wil verliezen flikkeren ze zionist yesilgoz eruit.

Volledig mee eens. Deze VVD bitch lijkt wel een cursus gevolgd te hebben bij de PVV/Wilders. Niet goed voor de partij, en de politiek in het algemeen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:01

Raineri schreef:
anjali schreef:

Het ging hem geloof ik om een "zionistische uiting" die getoond werd tijdens zijn optreden. Wat ik ervan hoorde althans.

Wel zielig voor die kinderen

Werd hij betaald voor zijn optreden?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:13

CharleyT schreef:
Beter inlezen waar het omgaat! Er waren juist wel afspraken gemaakt en bij aankomst bleek dat die niet nagekomen waren. De organisatie kun je dat verwijten en niet Douwe Bob.

Er zou inderdaad zijn afgesproken dat er geen politieke statements zouden worden gemaakt. Douwe Bob zag bij aankomst 'zionistische posters en pamfletten' en is daarop (wat ik begreep) direct omgekeerd. Wat voor mij niet duidelijk is, is wat er dan precies op de poster of de pamfletten stond en of de organisatie hiervan op de hoogte was.

Heeft Douwe Bob bij aankomst de organisatie op de hoogte gesteld en ze in de gelegenheid gesteld de posters/pamfletten voor aanvang van zijn geplande optreden te verwijderen? Of is hij zonder communicatie vertrokken?

Dat vind ik persoonlijk ook wel allemaal belangrijke vragen voordat je iets veroordeeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:16

Maken uitroeptekens in de tekst eigenlijk dat iemands punt beter overkomt? (Dat vroeg ik me af in het kader van geschreven communicatie), gevoelsmatig zit iemand dan z’n stem te verheffen maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:17

Nu we het toch over artiesten hebben: Er was recentelijk nog een probleem met een zanger op het Glastonbury muziekfestival die ineens anti-Israelische teksten begon te uiten. Ik hoorde dit op het nieuws en verstond de naam "Bob Dylan"! Ik dacht, dat kan niet. Want dat is zelf een Jood. Na enig nazoeken bleek deze zanger zichzelf "Bob Vylan" of zoiets (Corrigeer me als ik me vergis) te noemen. Waarom dan aanhaken aan de naam van een beroemdheid? Voor de echte Bob Dylan zou ik mogelijk een ticket gekocht hebben maar beslist niet voor deze figuur.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:21

anjali schreef:

Eerlijk gezegd zou ik het juist kwalijk vinden als je dergelijke "zionistische uitspraken" (neem aan dat je dst bedoelt met toestanden) verwacht bij joodse groeperingen. Dat is juist stigmatiserend. Ik maak geen aannames van iemand zijn politieke standpunten obv geloof.

We kennen de afspraken niet dus lastig te beoordelen. Vind het kwalijk hoe die vvd dame erop springt. Maar goed, tegenwoordig is het dit het niveau wat we kunnen verwachten..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:38

Afbeelding

https://www.netzer.nl/

Een jeugdorganisatie die zich voor ook oa Palestijnen inzet
Zionisten zijn niet altijd tegen alles he, het betekend gewoon je eigen plekje..

En DB heeft geen cent terug betaald, ex vriendin veroordeeld hem ook
Zeker zijn gezegde dat hij een Amsterdamse jood is, zum kotsen..

Maar he geen jews, geen news

Als het klopt wat Douwe Bob zei, is de houding van de artiestenwereld ten opzichte van Joden ronduit stuitend

https://www.destentor.nl/show/als-het-k ... ~a54f8e7f/

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 13:45

anjali schreef:

Dus als ik het goed begrijp dan wil je wel je mening spuien, maar je weigert om even te kijken waar het nou precies over gaat? Je veroordeelt iemand die juíst buiten de hele kwestie wil blijven ervoor dat hij buiten de kwestie wil blijven. Kennelijk vind je het ook prima dat deze jongen van antisemitisme wordt beschuldigd door de leider van de VVD en juíst Douwe Bob is geen antisemitist, verre van.
Je kan best even naar Renze van gisteren kijken, Renze is een hele keurige Christelijke jongen.