Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:23

_San87_ schreef:
Goh, dat de sport zo afhankelijk is van gokkende mensen. Nooit geweten.

Bizar ook dat de kansspelbelasting zo laag is…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:36

996981 schreef:
_San87_ schreef:
Goh, dat de sport zo afhankelijk is van gokkende mensen. Nooit geweten.

Bizar ook dat de kansspelbelasting zo laag is…

Waarom?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:38

Citaat:
Ik vind het sowieso een beetje raar hoe hier wordt gesproken over de gang naar Brussel om afspraken te herzien.

Heb je garanties dat dat lukt? Natuurlijk niet. Maar als niemand binnen de EU aankaart dat er een onwerkbare situatie is ontstaan, op basis van de eerder gemaakte afspraken, zal er per definitie niets veranderen.

Het is niet dat afspraken of zelf wetten, in beton gegoten zijn hè?
Citaat:
Hoe vaak willen ze naar Brussel dan? Adema heeft het al diverse keren geprobeerd, van der Wal ook. De afspraak mbt derogatie was dat de waterkwaliteit niet achteruit zou gaan, dat doet het wel. Door uitspoelen van nitraten en door droogte van de afgelopen twee jaar.
Een strook houden tussen waterwegen en land, dat vertikken veel boeren ondanks dat ze daar ook alweer subsidie voor kregen. Kijk maar eens rond in je eigen omgeving.

Citaat:
Ik denk dat de coalitiepartijen erop rekenen dat na 6 juni de situatie in Brussel ook anders zal zijn en het wellicht makkelijker gaat worden voor Nederland om zaken mbt klimaat en milieu voor elkaar te krijgen.

Tja, de tijd dat de Keizer die ons regeerde in Brussel zetelde, is ver, ver voorbij.

Maar "we rekenen op de uitslag van de volgende verkiezingen" - het kan en mag, maar het is slecht beleid.
Want
1) een gok.
2) OF de uitslag dermate 'anders' gaat zijn, zodat de Kader Richtlijn Water van tafel gaat - dat lijkt mij wel heel sterk.
2 1/2) De Richtlijn is van een andere orde dan de precieze samenstelling van het parlement.

And please mind: wij zaten gewoon aan tafel toen de Kader Richtlijn Water werd opgesteld.

.... veel politici gebruiken Brussel.
Als zondebok: iedere nare maatregel komt zogenaamd uit Brussel.
Zelfs al ZOU dit zo zijn: dan nog hebben we het zelf afgesproken.

En als gezegd: Winsemius acht het uitgesloten, dat Brussel nog weer een beetje een oogje toe zou knijpen, Veerman was iets minder stellig, maar sprak van verre van waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 23-05-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:40

Het is wensdenken en met dat wensdenken heeft de BBB 15 miljard voor de boeren weggegeven. Dat is wat ik er schandalig aan vind.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 19:44

Benzz schreef:
Het is wensdenken en met dat wensdenken heeft de BBB 15 miljard voor de boeren weggegeven. Dat is wat ik er schandalig aan vind.

Precies, zo mee eens. En dan ben ik een "van die schofterige linkse rakkers waardoor de boeren in de problemen zouden zijn gekomen ". Nu echt niet...... Maar het doet me wel heel zeer dit |( en ik ben er ook boos over.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:16

Na een hele dag praten nog steeds geen naam voor een nieuwe MP. Zal ook niet makkelijk zijn om iemand te vinden.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:20

prompter schreef:
Na een hele dag praten nog steeds geen naam voor een nieuwe MP. Zal ook niet makkelijk zijn om iemand te vinden.

En wat ik begreep komt die naam de komende weken ook nog niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:20

juval schreef:
Ik denk dat de coalitiepartijen erop rekenen dat na 6 juni de situatie in Brussel ook anders zal zijn en het wellicht makkelijker gaat worden voor Nederland om zaken mbt klimaat en milieu voor elkaar te krijgen.

Nee, Pulsvissen bijvoorbeeld ligt vastgelegd in de wet. Zou heel gek zijn juist als dit wisselt bij elke nieuwe verkiezingen. Dit kan alleen als de rechterlijke macht gaat spreken. Dat is waarom ik het zo lachwekkend vind. Het getuigd van compleet onbenul. Zou me niets verbazen als dit alleen voor de bühne wordt gezegd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:24

Raineri schreef:
juval schreef:

Nee, Pulsvissen bijvoorbeeld ligt vastgelegd in de wet. Zou heel gek zijn juist als dit wisselt bij elke nieuwe verkiezingen. Dit kan alleen als de rechterlijke macht gaat spreken. Dat is waarom ik het zo lachwekkend vind. Het getuigd van compleet onbenul. Zou me niets verbazen als dit alleen voor de bühne wordt gezegd.

Dat geld natuurlijk ook voor klimaat en de boeren. Ook daar is een gerechtelijke uitspraak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:31

Raineri schreef:
juval schreef:

Precies en ook wat Benzz zegt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:35

Benzz schreef:
https://nos.nl/artikel/2521600-noc-nsf- ... ndse-sport

NOC NSF is ook over de zeik. Sporten voor de topsport en de breedtesport zwaar onder druk door nieuwe plannen.

En dat terwijl ik vanmiddag las dat er op een lagere school in de buurt 65% van de bovenbouw geen zwemdiploma heeft omdat de ouders dat niet kunnen betalen.

Om eerlijk te zijn vind ik amateursport en dus ook dat kinderen een zwemdiploma kunnen halen belangrijker dan het hele topsport gebeuren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 20:37

Loretta schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik amateursport en dus ook dat kinderen een zwemdiploma kunnen halen belangrijker dan het hele topsport gebeuren.

Eens hoor!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 20:44

Toch vind ik het niet meer invoeren van producten zoals die eieren van legkippen, maar nu ook dat er een wet moet komen die ervoor zorgt dat je niet meer hoeft te betalen voor teveel opgewekte stroom zaken die ik dan eerder uit de koker van andere partijen had verwacht. Ben ik best blij verrast over.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:01

Ik ook. Ik vond dat complete waanzin.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-24 21:06

pmarena schreef:
ruitje schreef:
Oh ik ben het daar mee eens hoor, ik heb dat ook met de CU. Ik zou graag de Christelijke degelijkheid in de politiek willen, maar zonder die rare ideeën haha :+

Deze vind ik niet fair, de SGP is echt véél extremer dan de CU. Als je je eens echt goed verdiept in hun standpunten zijn ze best een hele leuke partij, met heel veel verdraagzaamheid en èchte wil om een ieder de ruimte te geven en samen voor elkaar te zorgen.

Natuurlijk wel vanuit hun Christelijke grondslag, maar wel heel modern / medemenselijk met ruimte voor andersdenkenden. Ik heb niks met geloof en kerken maar vind deze partij echt een voorbeeld voor veel andere partijen in hun fatsoen en stabiliteit zeg maar vanuit hun kernwaardes.

Ik vind de abortusregelingen zoals ze nu zijn af willen schaffen omdat God dat niet zo bedoeld heeft 'rare ideeen'.

Ze zijn fatsoenlijk in hun politiek( dat bedoel ik met degelijkheid en daar ben ik het dus echt met je eens)

Maar mijn lijf mijn keuzes hoor...Ik vind dat niet een voorbeeld van elkaar de ruimte geven.

Wel eens dat zij fijner zijn naar andere culturen, lhbti+ etc...

Maar ik ben wel extreem liberaal, ik vind gewoon dat de politiek niets over mijn lijf te zeggen heeft :o

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:21

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 21:43

juval schreef:

Ik denk dat dit heel erg tegen gaat vallen. Dit heeft namelijk niet zoveel met politieke kleur te maken. Dit gaat erom dat een land, Nederland, uitzonderingen en daarmee voordelen t.o.v. andere landen krijgt. Terwijl we ons juist altijd als het land hebben gedragen die heel calvinistisch vonden dat andere landen geen recht op uitzonderingen hadden. Dan hadden we ook nog eens een paar uitzonderingsposities en die zijn we kwijtgeraakt, omdat wij ons nooit aan de verplichtingen wilden houden, die bij die uitzonderingsposities hoorden. Dit is echt een totaal kansloze missie.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:02

Uiteindelijk zijn de pvv stemmers de grote verliezers. Een van de redenen om pvv te stemmen was immigratie maar die stroom wordt niet geremd zoals beloofd. Opt 1 en opt 2 zijn praktisch onuitvoerbare ideeën. We zullen enkel meer overlast krijgen en daklozen. Kijk maar naar het VK, instroom is niet bepaald geremd en ze liggen massaal in de parken nu en op straat
Kortom: pvv achterban is de grote verliezer in dit akkoord.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:11

Tja. Als ik mijn huis opruim wordt het ook eerst een grotere bende voor het beter wordt. Wie zegt dat dit in de VK de eindstatus is?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:17

Zijn ze al vier jaar mee bezig. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden in de geschiedenis te vinden waarbij immigratie niet geremd kon worden. Denk aan alle illegale Mexicanen in de VS. Je kunt niet een of andere exoot worden in de EU met afwijkende regels (laten we even stellen dat dat kan). Als je iets aan immigratie wilt doen, kun je beter pro EU stemmen.
En dat is los van de discussie dat het niet eens kan wat is beloofd door pvv.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:19

996981 schreef:
Tja. Als ik mijn huis opruim wordt het ook eerst een grotere bende voor het beter wordt. Wie zegt dat dit in de VK de eindstatus is?

Dat is een vergelijking, maar nog geen argument.

Qua politiek wordt iets onmogelijks beloofd,
uiteraard wordt het niet geleverd,
dus grotere chaos,
...en dan moet er een soort van wonder optreden waardoor het opeens beter gaat?

(Charles Marx had het zo'n tweehonderd jaar geleden over de Verelendung als een grote chaos,
en daarna kwam de revolutie en daarna kwam alles goed.
Verelendung kan ik nog thuisbrengen, maar de revolutie is laten we zeggen veel werk en een hoop gedoe "en ze eet haar eigen kinderen op" - en dat de hemel op aarde komt, dat duurt waarschijnlijk nog erg lang.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:21

Raineri schreef:
Zijn ze al vier jaar mee bezig. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden in de geschiedenis te vinden waarbij immigratie niet geremd kon worden. Denk aan alle illegale Mexicanen in de VS. Je kunt niet een of andere exoot worden in de EU met afwijkende regels (laten we even stellen dat dat kan). Als je iets aan immigratie wilt doen, kun je beter pro EU stemmen.
En dat is los van de discussie dat het niet eens kan wat is beloofd door pvv.

Al vier jaar. Ik vind vier jaar persoonlijk niet erg lang als het gaat om dergelijke zaken. Het probleem is ook niet in vier jaar ontstaan. Daar is veel langer de tijd overheen gegaan. Hoe realistisch is het dan te denken dat je het probleem in een aantal jaar volledig kan oplossen?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:23

Heb je de rest ook gelezen want ik noem nog een voorbeeld. Je neemt 1 zin en reageert niet echt op de rest

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:37

Raineri schreef:
Heb je de rest ook gelezen want ik noem nog een voorbeeld. Je neemt 1 zin en reageert niet echt op de rest

Ja hoor heb ik gelezen. Ik heb al eerder (zelfs op deze pagina) al aangeven dat ik geloof dat afspraken herzien kunnen worden. Ook wetten zijn niet in beton gegoten. De enige manier om zeker te weten dat er niks verandert is blijven doen wat je deed. Zelfs als de PVV nu concreet niks kan veranderen is het zinvol wensen en problemen wél aan te (blijven) kaarten in Brussel.

De kiezer gaat op korte termijn wellicht niet exact krijgen waarvoor ze gestemd hebben, maar het feit dat PVV überhaupt iets in de richting gaat proberen stemt mensen al hoopvol en dat snap ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:53

Het lijkt mij een prima idee.

We maken afspraken met vluchtelingen.
'Wat hebben jullie nodig...? We hebben geen ruimte, maar we zijn wel rijk en hebben jullie leefruimte ver-woenstijn-d.'

Wie weet komt er iets creatiefs naar voren.

(Zonder gedegen plannen om de oorzaken aan te pakken vind ik het veel te simplistisch gedacht 'we maken afspraken over dat wij er te veel krijgen'.)

(En dan heb ik het over de echte problemen, niet over de aanstellerij
"Eerst sluiten we voorzieningen,
daarna wordt het een puinhoop in Ter Apel,
en dan gaan we extra hard schreeuwen dat het zo niet langer gaat.")