Gaat de wereld rechts van ons een grootschalige uitvoering van de Handmaids Tale opzetten.
Pfff het gaat druk worden in Europa de komende 30 jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dinopino schreef:Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Rusland Oekraïne gaat platbombarderen. Dat een groot deel gewoon ook familie hebben in Rusland. Daarvoor hoef je enkel naar oude kaarten van de wereld te kijken.
irmaz schreef:Terwijl de wereld links van ons op tv roeptoetert over "We will fight fascism with re-education, concentration camps, sterilization...."
Gaat de wereld rechts van ons een grootschalige uitvoering van de Handmaids Tale opzetten.
Pfff het gaat druk worden in Europa de komende 30 jaar
irmaz schreef:!!!Ukraïne heeft aangekondigd dat ze in de 2e fase van de oorlog zijn gekomen: het offensief.
Na tot voor kort voornamelijk verdedigende acties te hebben uitgevoerd gaan ze nu actief gebieden terug veroveren.
irmaz schreef:!!!Ukraïne heeft aangekondigd dat ze in de 2e fase van de oorlog zijn gekomen: het offensief.
Na tot voor kort voornamelijk verdedigende acties te hebben uitgevoerd gaan ze nu actief gebieden terug veroveren.
Babootje schreef:irmaz schreef:!!!Ukraïne heeft aangekondigd dat ze in de 2e fase van de oorlog zijn gekomen: het offensief.
Telegraaf bericht:
Oekraïens tegenoffensief niet voor half juni verwacht
Het Oekraïense leger lanceert op zijn vroegst half juni een tegenoffensief in de oorlog met Rusland, verwacht de Oekraïense presidentiële adviseur Oleksij Arestovitsj. De hoop is dat tegen die tijd door westerse landen aangekondigde wapenleveranties zijn aangekomen. Voor sommige wapensystemen moeten Oekraïense militairen nog getraind worden.
Maar goed dit kan ook tactiek zijn. Dat Poetin denkt, oke ik kan me even rustig laten opereren.![]()
Poetin heeft trouwens zn excuses gemaakt voor de uitspraken van Lavrov.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9877269 ... n-minister
bigone schreef:Het is de Israëliër die zegt excuses te hebben ontvangen , uit Rusland zelf komt dat bericht niet.
Citaat:In Israël zeiden ze dat Poetin zich verontschuldigde voor de woorden van Lavrov in de uitzending van de Italiaanse tv-zender. De premier van Israël bedankte de president voor zijn felicitaties ter gelegenheid van de 74e Onafhankelijkheidsdag van de staat Israël:
http://go.tass.ru/jlOTw
oomens schreef:Cowboy55 schreef:Los daarvan, ‘functie elders’ in Rusland betekent meestal: zet zijn functie voort als mest 1.80 meter onder de grond in Russia somewhere……
Permafrost toch, of zijn de strafkampen in een ander deel van Siberië?
Citaat:De tweede fase van de evacuatie van de staalfabriek Azovstal in Mariupol is begonnen, vertelde de militaire gouverneur van de regio Donetsk aan CNN. Maar hij behield een toon van voorzichtigheid over de vraag of het resultaten zal opleveren.
“Ik kan wel zeggen dat de tweede fase van de evacuatiemaatregelen en de evacuatie-operatie is begonnen, maar ik wil op voorhand niet..........s zeggen, ik zou liever het publiek informeren wanneer het voltooid is, wanneer de speciale operatie resultaat heeft opgeleverd”, aldus de woordvoerder. Pavlo Kyrylenko, hoofd van het militaire bestuur van de oblast Donetsk.
'De Russische federatie doet soms alles op een manier dat deze overeenkomsten blijven veranderen, dus ik zou liever spreken van resultaten van de tweede fase van de evacuatie', zei Kyrylenko bij het uitleggen waarom hij voorzichtig bleef.
De militaire gouverneur van Donetsk zei dat sinds gisteravond zware artillerie de staalfabriek 'met systematische aanvallen' heeft gebombardeerd, eraan toevoegend dat 'er een doorbraak was op het terrein van Azovstal'.
Volgens informatie zijn er nog ongeveer 200 burgers in Azovstal, zei Kyrylenko.
bigone schreef:Wanneer er geen hulp komt gaan de Russen wel winnen wat betreft de Azov stal. Er is geen antibiotica meer en ander medische spullen. De arts die daar zit geeft aan dat soldaten aan simpel te bestrijden infecties onder zijn handen doodgaan .