Oekraïne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:54

Terwijl de wereld links van ons op tv roeptoetert over "We will fight fascism with re-education, concentration camps, sterilization...."

Gaat de wereld rechts van ons een grootschalige uitvoering van de Handmaids Tale opzetten.

Pfff het gaat druk worden in Europa de komende 30 jaar >;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:58

Er zitten naar schatting momenteel nog ongeveer 200 burgers vast in de Azovstal fabriek
Bron: nos journaal van 8 uur

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:20

Dinopino schreef:
Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je je geen zorgen hoeft te maken dat Rusland Oekraïne gaat platbombarderen. Dat een groot deel gewoon ook familie hebben in Rusland. Daarvoor hoef je enkel naar oude kaarten van de wereld te kijken.

Wordt wakker. Oekraïne wordt al volledig platgebombardeerd. Het gaat allang veel verder als Mariupol. Kijk toch maar eens een keer het TV journaal. Ik denk dat jij je helemaal kapot schrikt van wat daar allemaal gebeurt.
Moorden, ongelooflijk veel bombardementen, verkrachtingen etc. Het is echt verschrikkelijk en vreselijk brunt.

BigOne

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:22

Dat weet ze echt wel. Maar met als de FvD ers, gewoon alles goedpraten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:27

irmaz schreef:
Terwijl de wereld links van ons op tv roeptoetert over "We will fight fascism with re-education, concentration camps, sterilization...."

Gaat de wereld rechts van ons een grootschalige uitvoering van de Handmaids Tale opzetten.

Pfff het gaat druk worden in Europa de komende 30 jaar >;)

Voor de dinosaurussen onder ons die geen netflix kijken. Wat betekent een handmaids Tale voor Europa?

Over dat wel of niet nucleaire escalatie: ik dènk (hoop) dat het niet zo ver zal komen. Indien wel is het gewoon over en uit. Die bommen zijn ondertussen al veel groter en krachtiger dan wat we al gezien hebben.
Indien de bom niet letterlijk op onze kop valt en er nog tijd is voor we van stralingsziekte omvallen, zou ik naar m'n familie gaan. Niet dat dat veel zou uitmaken, voor de straling. Maar dan zijn we tenminste toch samen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:31

Thioro schreef:
Voor de dinosaurussen onder ons die geen netflix kijken. Wat betekent een handmaids Tale voor Europa?

Kort samengevat dat vrouwen geen rechten meer hebben en de wereld overgeleverd is aan een stel conservatieve mannen die beweren de wijsheid in pacht (van god) te hebben.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:32

Bij de kernwapens zijn ze qua ontwikkeling niet alleen naar groot, groter, grootst gegaan, maar ook naar klein, kleiner, kleinst. Dus waarom zou je als Rusland verschrikkelijk veel riskeren door een grote bom op een stad in Oekraïne te gooien? Ze kunnen ook een klein tactisch kernwapen pakken en die bijvoorbeeld voor de kust van Oekraïne laten ontploffen. Zo'n wapen heeft een bereik van maar een paar km en dus helemaal geen invloed op het land. Maar je laat wel je spierballen zien, je laat zien dat je ermee durft te rollen en je loopt niet het risico dat alles gelijk uit de hand loopt. Dat is echt duizend keer waarschijnlijker dan een stad platgooien en zelfs waarschijnlijker dan zo'n kernwapen gelijk op het slagveld in te zetten.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:33

!!!Ukraïne heeft aangekondigd dat ze in de 2e fase van de oorlog zijn gekomen: het offensief.
Na tot voor kort voornamelijk verdedigende acties te hebben uitgevoerd gaan ze nu actief gebieden terug veroveren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:47

irmaz schreef:
!!!Ukraïne heeft aangekondigd dat ze in de 2e fase van de oorlog zijn gekomen: het offensief.
Na tot voor kort voornamelijk verdedigende acties te hebben uitgevoerd gaan ze nu actief gebieden terug veroveren.

Telegraaf bericht:

Oekraïens tegenoffensief niet voor half juni verwacht

Het Oekraïense leger lanceert op zijn vroegst half juni een tegenoffensief in de oorlog met Rusland, verwacht de Oekraïense presidentiële adviseur Oleksij Arestovitsj. De hoop is dat tegen die tijd door westerse landen aangekondigde wapenleveranties zijn aangekomen. Voor sommige wapensystemen moeten Oekraïense militairen nog getraind worden.

Maar goed dit kan ook tactiek zijn. Dat Poetin denkt, oke ik kan me even rustig laten opereren. :+
Poetin heeft trouwens zn excuses gemaakt voor de uitspraken van Lavrov.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9877269 ... n-minister

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:57

https://www.youtube.com/watch?v=RMuaRIrhOnA
De trailer van het eerste seizoen van the handmaid's tale.
Wat irmaz zegt klopt wel. Maar the handmaid's tale was gewoon op fox te zien. Het is niet te hopen dat het hier op uitloopt in amerika. Ook zijn er boeken van the handmaid's tale mocht dat meer je ding zijn.
Alleen in een gedeelte van amerika heeft gilead de macht genomen en alleen daar word dit in die serie uitgevoerd.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:06

heb ik iets recents gemist in het nieuws dat het nu over HMT achtige praktijken gaat in USA?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:10

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:30

Babootje schreef:
irmaz schreef:

Telegraaf bericht:

Oekraïens tegenoffensief niet voor half juni verwacht

Het Oekraïense leger lanceert op zijn vroegst half juni een tegenoffensief in de oorlog met Rusland, verwacht de Oekraïense presidentiële adviseur Oleksij Arestovitsj. De hoop is dat tegen die tijd door westerse landen aangekondigde wapenleveranties zijn aangekomen. Voor sommige wapensystemen moeten Oekraïense militairen nog getraind worden.

Maar goed dit kan ook tactiek zijn. Dat Poetin denkt, oke ik kan me even rustig laten opereren. :+
Poetin heeft trouwens zn excuses gemaakt voor de uitspraken van Lavrov.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/9877269 ... n-minister

Jaaaaa dat we dat nog mogen mee maken. Poetin die zijn excuses maakt. Tis dat ik het ook heb gezien. Hopen dat het geen deep fake is... 8-) . maar hebben we ineens duidelijk voor wie Poetin wel een beetje bibbert, Israël!! Waarom verbaasd mij dat niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:36

Het is de Israëliër die zegt excuses te hebben ontvangen , uit Rusland zelf komt dat bericht niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:58

Als ik het goed heb is er in Amerika een advies is uitgelekt om het recht op abortus te beperken. Nou is dat geloof ik niet wat Gilead heeft getriggerd in the handmaid's tale. Maar elke recht dat vrouwen ontnomen wordt is alles behalve wat je wilt. Maar terug naar het onderwerp van dit topic.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:26

bigone schreef:
Het is de Israëliër die zegt excuses te hebben ontvangen , uit Rusland zelf komt dat bericht niet.

Dit is wat het Russische persbureau TASS erover zegt (inde vertaling dan ;) ):
Citaat:
In Israël zeiden ze dat Poetin zich verontschuldigde voor de woorden van Lavrov in de uitzending van de Italiaanse tv-zender. De premier van Israël bedankte de president voor zijn felicitaties ter gelegenheid van de 74e Onafhankelijkheidsdag van de staat Israël:
http://go.tass.ru/jlOTw

Als Putin het niet gedaan had was de kans klein dat ze uberhaupt het onderwerp hadden gemeldt (zeggen kenners tenminste).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:33

Zal mij benieuwen of Lavrov ook een functie elders krijgt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:59

bigone schreef:
Zal mij benieuwen of Lavrov ook een functie elders krijgt.

Geen nieuws van Ollongren hierover tot nu toe….. :D
Los daarvan, ‘functie elders’ in Rusland betekent meestal: zet zijn functie voort als mest 1.80 meter onder de grond in Russia somewhere……

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:17

Cowboy55 schreef:
Los daarvan, ‘functie elders’ in Rusland betekent meestal: zet zijn functie voort als mest 1.80 meter onder de grond in Russia somewhere……

Permafrost toch, of zijn de strafkampen in een ander deel van Siberië?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:27

oomens schreef:
Cowboy55 schreef:

Permafrost toch, of zijn de strafkampen in een ander deel van Siberië?

Wat dacht je van Katyn, bij Smolensk? Daar zijn al ooit 25.700 Poolse burgers, geestelijken en militairen geëxecuteerd en begraven. Daar is vast nog plek voor Lavrov. Geven we de Nazis de schuld, net als tijdens de Neurenbergtribunaal.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:30

De strijd om Mariupol en Azovstal is nog niet gestreden..

Dit bericht is 1,5 uur geleden door CNN gepost:
Citaat:
De tweede fase van de evacuatie van de staalfabriek Azovstal in Mariupol is begonnen, vertelde de militaire gouverneur van de regio Donetsk aan CNN. Maar hij behield een toon van voorzichtigheid over de vraag of het resultaten zal opleveren.

“Ik kan wel zeggen dat de tweede fase van de evacuatiemaatregelen en de evacuatie-operatie is begonnen, maar ik wil op voorhand niet..........s zeggen, ik zou liever het publiek informeren wanneer het voltooid is, wanneer de speciale operatie resultaat heeft opgeleverd”, aldus de woordvoerder. Pavlo Kyrylenko, hoofd van het militaire bestuur van de oblast Donetsk.

'De Russische federatie doet soms alles op een manier dat deze overeenkomsten blijven veranderen, dus ik zou liever spreken van resultaten van de tweede fase van de evacuatie', zei Kyrylenko bij het uitleggen waarom hij voorzichtig bleef.

De militaire gouverneur van Donetsk zei dat sinds gisteravond zware artillerie de staalfabriek 'met systematische aanvallen' heeft gebombardeerd, eraan toevoegend dat 'er een doorbraak was op het terrein van Azovstal'.

Volgens informatie zijn er nog ongeveer 200 burgers in Azovstal, zei Kyrylenko.

En dit bericht werd eerder vandaag op Twitter geplaatst:
Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 22:35

Dat Azovstal doet het goed voor een plant die volgens de Russen 10 dagen geleden al veroverd werd!

Nogmaals: kijk de film ‘Enemy at the Gates’ over de slag om Stalingrad als je benieuwd bent waarom het maar niet lukt om zo’n plek in te nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:04

Wanneer er geen hulp komt gaan de Russen wel winnen wat betreft de Azov stal. Er is geen antibiotica meer en ander medische spullen. De arts die daar zit geeft aan dat soldaten aan simpel te bestrijden infecties onder zijn handen doodgaan .

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 23:33

Ik vrees ook dat het een slechts een kwestie van tijd is als er geen enkele vorm van hulp die kant op kan.
Wat een wreed gedoe over een stukje land en een hoop roest...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:13

bigone schreef:
Wanneer er geen hulp komt gaan de Russen wel winnen wat betreft de Azov stal. Er is geen antibiotica meer en ander medische spullen. De arts die daar zit geeft aan dat soldaten aan simpel te bestrijden infecties onder zijn handen doodgaan .

"Haar" handen dood gaat. Volgens mij is ze internist. Ze was vd week op TV.