Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:07

veneri schreef:
Dat wat er allemaal gebeurd dat is nergens ok. Maar de enige waarvan ik oprecht vind dat hij het over zichzelf blijft oproepen dat is toch wel Wilders. En nee dat betekend niet eigen schuld. Maar hij kan ook een toontje lager gaan zingen.

Dus toegeven aan bedreigingen....?[/quote]

... ik zou zeggen: wat zou het leuk zijn, als GW ophield met stoken en haat zaaien en alle kwaad in de wereld te wijten aan 'die vreselijke ideologie: de islam'.

(Dat is niet toegeven aan bedreiging, maar fatsoen.)

Mizora

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 22:31

Het zou enorm uitmaken als GW stopt met het werken op emotie/onderbuikgevoel en zou gaan onderbouwen met objectieve gegevens, werken op ratio. Dan zou het aantal bedreigingen waarschijnlijk rap een heel eind dalen. Het nadeel voor hem is wel dat zijn verhaal dan uit elkaar valt, want het is heel vaak simpelweg incorrect wat hij suggereert/heel veel genuanceerder dan dat hij suggereert.

Doordat zijn verhaal gebouwd is op emotie en onderbuikgevoel, zijn de reacties op hem ook vaak zeer sterk daarop gespitst. Dat zorgt voor een sterk verhoogd risico op agressie en bedreiging. Nee, het zou alsnog niet zo moeten zijn. Maar het zijn deze gevoelens waarmee hij zijn stemmers wil bereiken, daar bereikt hij ook zijn anti-stemmers mee.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 23:40

Janneke2 schreef:
veneri schreef:
Dat wat er allemaal gebeurd dat is nergens ok. Maar de enige waarvan ik oprecht vind dat hij het over zichzelf blijft oproepen dat is toch wel Wilders. En nee dat betekend niet eigen schuld. Maar hij kan ook een toontje lager gaan zingen.

Dus toegeven aan bedreigingen....?

... ik zou zeggen: wat zou het leuk zijn, als GW ophield met stoken en haat zaaien en alle kwaad in de wereld te wijten aan 'die vreselijke ideologie: de islam'.

(Dat is niet toegeven aan bedreiging, maar fatsoen.)[/quote]

Dat. Hij is een gevaar gebleken voor het land.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 02:32

Citaat:
Wilders heeft een boek geschreven, Zo gek is het geworden, waarin hij beschrijft hoe hij zijn persoonlijke leven heeft aangepast aan zijn werk als politicus. Hij zegt na ruim veertien jaar in functie wel gewend te zijn aan de vele doodsbedreigingen, maar voor zijn vrouw is het ander verhaal. Ze moeten alles plannen en alleen zijn ze nooit. “Je moet dagen van tevoren zeggen wat je gaat doen. Of ik nou op vakantie ga of zwemmen, ze gaan altijd mee. Een wandeling moet ik een dag van tevoren aangeven. Dit gun je je ergste vijand niet.”

Lees ook
Geert Wilders doet ‘honderden aangiften per maand’ om bedreigingen

GEWOON BOODSCHAPPEN DOEN
Door de constante bedreigingen geniet Wilders vooral van de alledaagse dingen die voor anderen heel normaal zijn, maar voor hem verboden door zijn beveiligers. Zo gaat hij tijdens verre vakanties het liefst naar de supermarkt. Desnoods vermomd doet hij dan zijn boodschappen: “Gewoon met een karretje door een supermarkt of drogisterij lopen. Dat soort dingen mis ik.”
Gevaar voor het land?

14 jaar zo leven... mij niet bellen...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 06:55

Natuurlijk is dat geen leven. Maar als hij weer een cartoon wedstrijd wil organiseren denk ik wel eens "Geert waarom nou". Je weet dat het weer een hoop onrust gaat veroorzaken, en het lost de problemen in het land er niet mee op. Hij brengt zichzelf weer meer in gevaar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:18

Niemand wil zo leven.
Maar ook niemand doet uitspraken die hij doet, Dat is provocatie. En dan ligt in de verwachting dat daar op gereageerd wordt.

Ik vind het echt erg dat politici bedreigd worden en ook Wilders. Want ik ben voor vrijheid van meningsuiting. Maaaar als je met je kop op tv in een. Tijdperk waar IS bezig was dergelijke uitspraken doet ben je echt een gevaar en niet alleen voor jezelf.

En alhoewel hij wel degelijk minder spreek ruimte krijgt heeft hij zo nu en dan nog steeds een uitspatting.

Begrijp me niet verkeerd ik vind dat er gesproken mag worden over waar die criminele jongeren vandaan komen en ik vind het goed dat er eens cijfers genoemd werden van bedragen in de zorg. Wat dat betreft heeft hij toen NL een beetje wakker geschut.

Maar zijn racistische uitingen daarmee heeft hij mensen gekwetst en dat zorgt ervoor dat mensen boos worden ;)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:45

Het aankaarten van de cijfers in de misdaad was stap 1, en vanaf dan kon hij twee kanten op. Stap 2: een verband leggen met de sociaal-economische omstandigheden en de criminaliteit, of Stap 2: die betreffende groep weg proberen te krijgen. Helaas is hij voor het laatste gegaan en dat is een never ending story. Want die groep is er en die gaat nooit meer weg, en zal ook blijven groeien. Ze weg proberen te krijgen is symptoombestrijding, de cijfers in de misdaad kunnen alleen aangepakt worden wanneer de onderliggende oorzaak aangepakt wordt. Maar dat vereist tijd en moeite vanuit de 'gewone Hollander' omdat hun gedrag dan ook aangepakt moet worden (racisme, uitsluiting) en dat is niet wenselijk voor meneer Wilders.

Het aankaarten van de cijfers was dus geen slecht iets, maar daarna heeft hij steek na steek laten vallen om écht verschil te maken voor zijn achterban. Dat weet die achterban alleen niet, want elke keer als hij faalde kon hij het gooien op "Ja maar andere politici, ja maar Marokkanen". Het is altijd de schuld van een ander.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 08:54

Fout. Hij heeft een bewuste verspreking gedaan die niet enkel de Criminelen betrof en dat is zeer kwalijk.

Juist het Marokkanen en niet "Criminelen" is wat hem nu nog altijd in de positie zoals hij nu leeft houd.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:03

BeFunny schreef:
Fout. Hij heeft een bewuste verspreking gedaan die niet enkel de Criminelen betrof en dat is zeer kwalijk.

Juist het Marokkanen en niet "Criminelen" is wat hem nu nog altijd in de positie zoals hij nu leeft houd.

Vertel, wat is er fout? Welke verspreking?

(overigens benadruk ik graag dat ik absoluut geen fan van Wilders ben. Dit is puur vanuit het oogpunt van mijn werkveld interculturele communicatie geschreven)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:11

prompter schreef:
Natuurlijk is dat geen leven. Maar als hij weer een cartoon wedstrijd wil organiseren denk ik wel eens "Geert waarom nou". Je weet dat het weer een hoop onrust gaat veroorzaken, en het lost de problemen in het land er niet mee op. Hij brengt zichzelf weer meer in gevaar.

Maar bedreiging is nooit goed. Of het nu uit tokkiehoek komt of uit islamitische hoek. Waarom zou het ene anders zijn?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:14

tamary schreef:
BeFunny schreef:
Hoezo is daar een verschil?

Omdat de laatste twee vooral komisch gezien worden?

Feitelijk betekenen die twee laatste dat men Balkenende niet serieus namen want Hij leek HP met zijn brilletje. En iemand die kabouter genoemd wordt die wordt ook niet voor vol aangezien.
Dus nee dat verschil is er niet. Het is oordelen over iemands voorkomen.

Etiket harry potter of kabouter is geen doodvonnis. Etiket heks is dat in Europa & VS paar eeuwen wel geweest en in delen van Afrika nog steeds.

Susan Smit zegt zelf dat ze heks is, is daar trots op en schrijft er boeken over.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:15

Loretta: Het is niet anders, maar je weet nou eenmaal dat ze in Pakistan iets anders over geloof beschimpen denken dan hier. Ik zou mijn leven niet bewust wagen voor een tekenwedstrijd. Principes zijn soms dure gewoontes.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:26

BeFunny schreef:
Janneke2 schreef:
. .. ik zou zeggen: wat zou het leuk zijn, als GW ophield met stoken en haat zaaien en alle kwaad in de wereld te wijten aan 'die vreselijke ideologie: de islam'.

(Dat is niet toegeven aan bedreiging, maar fatsoen.)

Dat. Hij is een gevaar gebleken voor het land.

Ik denk niet dat GW een gevaar is voor Nederland.
(Ja, er zijn idioten die Nederland soms letterlijk op de korrel nemen vanwege GW - maar idioten heb je altijd.)

Hij is vooral een aanslag op de belastingbetaler.

En ik ben de journalist nog niet vergeten die hem moeiteloos te spreken kreeg. Efkes slordig geweest met de beveiliging....

Ik snap dat het loeizwaar is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:40

Ik denk ook dat wanneer GW stopt met de politiek er weer een stel oelewappers hebben gewonnen. En dat wil hij ook niet

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:28

anjali schreef:
tamary schreef:
Etiket harry potter of kabouter is geen doodvonnis. Etiket heks is dat in Europa & VS paar eeuwen wel geweest en in delen van Afrika nog steeds.

Susan Smit zegt zelf dat ze heks is, is daar trots op en schrijft er boeken over.

Je snapt dat iemand anders een heks noemen, met het doel te beledigen, waarbij de term heel erg verbonden zit met het negatief bejegenen van een vrouw, héél anders is dan heks als term voor een soort van religie/geloof wat je zelf hebt?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:40

Ik ben ook een vrouw en ben daar trots op en blij om. Als ik om die reden negatief bejegend word dan doet dat me helemaal niets. Je kunt ook positief voordeel halen uit wat je bent.Er zijn heel wat vrouwen die dat ook doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 11:43

IMANDRA schreef:
anjali schreef:

Je snapt dat iemand anders een heks noemen, met het doel te beledigen, waarbij de term heel erg verbonden zit met het negatief bejegenen van een vrouw, héél anders is dan heks als term voor een soort van religie/geloof wat je zelf hebt?
Ik denk het niet. Want dan zouder er, in mijn optiek, niet zulke verbanden worden gelegd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:02

anjali schreef:
Ik ben ook een vrouw en ben daar trots op en blij om. Als ik om die reden negatief bejegend word dan doet dat me helemaal niets. Je kunt ook positief voordeel halen uit wat je bent.Er zijn heel wat vrouwen die dat ook doen.

Fijn voor jou. Wil niet zeggen dat anderen dat compleet anders ervaren natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:04

purny schreef:
Ik denk ook dat wanneer GW stopt met de politiek er weer een stel oelewappers hebben gewonnen. En dat wil hij ook niet
... ik heb even gespiekt op de website van de Tweede Kamer.
'Anciënniteit' aangeklikt: GW is de op één na langst zittende parlementariër.
De langste is (niet verrassend) van de SGP.
... en om nou enkel en alleen te blijven zitten omdat je niet weg wil is een beetje een zwaktebod.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:36

Of nergens anders terecht kan....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:43

Qua dagbesteding denk ik dat GW zelf iets zou moeten verzinnen, maar ik denk niet dat hij zonder betaald werk niet rondkomt.

Alleen een baan als buschauffeur zit er helaas niet meer in.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:48

het zal wel een duur wachtgeldjaar worden met al die bewindspersonen die opstappen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:52

De enigste veilige plek voor Wilders is de politiek, daarvoor wordt hij ala raison van meer dan een miljoen euro per jaar beveiligd. Weg uit politiek betekend onderduiken in Hongarije .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:55

Janneke2 schreef:
purny schreef:
... ik heb even gespiekt op de website van de Tweede Kamer.
'Anciënniteit' aangeklikt: GW is de op één na langst zittende parlementariër.
De langste is (niet verrassend) van de SGP.
... en om nou enkel en alleen te blijven zitten omdat je niet weg wil is een beetje een zwaktebod.

Als GW zelf op zou stappen dan hebben de haters weer gewonnen. Daar gaat het mij om en dat bedoelde ik dus. Opstappen is toegeven aan de bedreigingen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:56

maar dat is toch bij iedereen die opstapt.. Rutte, Kaag, Schouten.. dat de haters winnen?