Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:21

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:26

Ik google er gewoon even 1tje..
Trump die Melania Mercedes noemt.
En dan vind ik dit:
https://www.newsweek.com/donald-trump-m ... es-1873124

Dus het geharrewar gaat echt twee kanten op..
en dingen die op X genoemd worden "Feiten" noemen... hmmm lijkt mij niet helemaal een goede nieuwswaardige bron ;)

Daarnaast kom ik inderdaad best wat dingen tegen van Trump die missers maakt, dus de kreet "where is your outrage now" snap ik dan niet..
ja, Trump aanhangers gaan niet zeiken over Trump, duh.. maar er wordt blijkbaar wel degelijk bericht over de missers van Trump, dan toch?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:37

Grappig dat je voor Trump wel opzoekt of het daadwerkelijk wel zo is en hem dus zo verdedigt, maar voor Biden schijnbaar niet, gezien je post hier...?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:45

Hier zie je de Putin / Zelenski blunder wat meer close-up. Ik vind het een heel herkenbaar iets dat je zelf ook kan hebben terwijl je half zo jong bent en niks mankeert. Dat je een erg vol hoofd / drukke planning hebt.

Aan het praten bent.

En ineens "hoort" dat er andere woorden in de lucht hangen dan je dacht te zeggen :=
En dat dan snel corrigeert. Wel een pijnlijke verspreking natuurlijk....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:05

IMANDRA schreef:
Grappig dat je voor Trump wel opzoekt of het daadwerkelijk wel zo is en hem dus zo verdedigt, maar voor Biden schijnbaar niet, gezien je post hier...?

Kijk, en dat is niet zo... :)
Ik heb het voor Biden gedeeltelijk opgezocht, en daar vind ik wat van.
Ik heb mezelf ook gecorrigeerd vwb Biden, maar dat lees je dan niet helemaal? Jammer is dat :)

Daarnaast wordt er iets gezegd over 'feiten' en verder kijken dan mn neus lang is (en zelfs desinformatie) Dus ga ik daarna iets opzoeken (omdat zaken van X als feiten gepresenteert worden) en dan is het weer 'je verdedigt Trump".. grappig, dat je een printscreen van X als feitenbron (zonder bronvermelding) geen enkel probleem vindt
als je gewoon eens geen oordelen velt, dat kan al schelen :)

Ik zeg nota bene nog 'het is mijn land niet'.. Of Piet of Klaas het regeert, het zal wel. Ik kan daar niet stemmen, dus heb er geen invloed op. Waarom zou ik Trump of Biden verdedigen :') Ik heb geen hond in de race daar..

Verder heb ik niks meer toe te voegen eigenlijk :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 14:16

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Kijk, en dat is niet zo... :)
Ik heb het voor Biden gedeeltelijk opgezocht, en daar vind ik wat van.
Ik heb mezelf ook gecorrigeerd vwb Biden, maar dat lees je dan niet helemaal? Jammer is dat :)

Daarnaast wordt er iets gezegd over 'feiten' en verder kijken dan mn neus lang is (en zelfs desinformatie) Dus ga ik daarna iets opzoeken (omdat zaken van X als feiten gepresenteert worden) en dan is het weer 'je verdedigt Trump".. grappig, dat je een printscreen van X als feitenbron (zonder bronvermelding) geen enkel probleem vindt
als je gewoon eens geen oordelen velt, dat kan al schelen :)

Ik zeg nota bene nog 'het is mijn land niet'.. Of Piet of Klaas het regeert, het zal wel. Ik kan daar niet stemmen, dus heb er geen invloed op. Waarom zou ik Trump of Biden verdedigen :') Ik heb geen hond in de race daar..

Verder heb ik niks meer toe te voegen eigenlijk :)

Je corrigeert jezelf omdat Biden zichzelf corrigeerde op het filmpje, maar plaatst daarna wel de pro-trump propaganda dat Biden in het luchtledige zou staren, verkeerd zou lopen, etc etc etc. Vervolgens zegt iemand dat Trump zich ook heeft versproken en dan heb je er zo bijgezocht dat het (in één van de voorbeelden die is benoemd) niet zo'n verspreking was. Waarom corrigeer je jezelf dan niet wbt je opmerking over de filmpjes over Biden van de vorige pagina? Dan komt het op mij over alsof je Trump wel wil verdedigen en Biden niet, maar wellicht is mijn beeld daarvan verkeerd.

Ik heb nergens gezegd dat ik de link / info geen probleem vindt overigens. Dat gezegd hebbende, heb ik dit soort uitspraken al eens eerder wél onderbouwd en gefactchecked gezien, dus de informatie uit de tweet lijkt me niet per se verkeerd. Maar, geen tijd om het op te zoeken dus heb ik gekozen er niet op te reageren.

Als het je land niet is en het je niet interesseert, waarom dan die misinformatie verspreiden? Misinformatie die al keer op keer op keer online en hier is weerlegt, overigens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:27

"Pro Trump Propaganda" is dat al de officiele naam voor die clips?
Ik zit overigens al een poosje te googlen naar Biden, en dan vind ik hier en daar wel berichten dat hij achteruit gaat. Ik vind dat niet gek, de beste man is 80 jaar.
Maar goed, ik weet niet of cnn, newsweek of the NY times rechts of links zijn qua propaganda. Dat Amerikaanse media gekleurd is, staat wel vast denk (media wereld wijd denk ik trouwens)

Ik vind zelf dat er clips te vinden zijn waar Biden er niet best vanaf komt. Ik vind Trump helemaal waanzin, maar blijkbaar krijgt hij toch nog een hele horde mensen achter zich (Biden ook, want ze staan nog een beetje nek aan nek toch?).
Wat ik dus vind is dat je van beiden kunt zeggen dat het niet de beste keus is, maar het is de enige keus.
Alleen lijkt het wel dat als je niet voor de ene bent dat je dan voor de ander bent?
Dat jij vind dat ik Trump verdedig omdat ik het alleen over Biden heb, is daar een voorbeeld van. Ik denk dat Obama het beter deed, maar goed, daarvan hoorde ik laatst ook weer dat hij dronestrikes op US citizens goedgekeurd had (kwam naar voren ivm die rechtzaak tegen Trump ook). Ik weet het werkelijk voor beide kanten niet.
Bij onze reis in Amerika laatst hebben we Trump en Biden kiezers gesproken, ik denk dat het heel complex is allemaal.. bijv pro wapenbezit en anti wapenbezit. Ik dacht dat wat ik vond, glashelder was. En toen sprak ik amerikanen en toen dacht ik 'sja, de andere kant, daar zit ook wat in'..
Het mooist zou zijn een middelling tussen de twee, maar ja.. :)

Ik vind 'misinformatie verspreiden' wel een straffe stelling, omdat het om een post gaat op bokt in een topic van amerika-kenners.. Als ik het nou vollop op mn facebook zou zetten, zou je een punt hebben misschien. Als ik het zo zo bedoelen. :D Ik denk dat zgn misinformatie hier niet veel zoden aan de dijk zet.
Maar het is denk ook wel een beetje de tijd waarin we leven..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 15:38

Het wordt wel vaak als pro-trump en anti-biden gebruikt en ingezet ja. Juist omdat het zo geframed is.

Ik ontken echt niet dat Biden niet achteruit gaat, maar de specifieke voorbeelden die jij zelf aanhaalt? Dat is je reinste misinformatie vanuit de Trump supporters/het Trump kamp ja. Ongeacht waar je dat post overigens, hetgeen jij post blijft misinformatie ongeacht of je het in een Bokt forum zet (lang niet altijd amerika kenners overigens) of op facebook of zo gaat verkondigen. Ongeacht of het zoden aan de dijk zet of niet. Ik noem het ook misinformatie (dwz., geen doelbewuste intentie om foutieve informatie te verspreiden –hoop ik toch) en geen desinformatie (wanneer je die intentie wel hebt) in de context van jij die het bericht post. De videos zelf en de auteurs erachter... dat kan goed desinformatie zijn.

Citaat:
Alleen lijkt het wel dat als je niet voor de ene bent dat je dan voor de ander bent?

Geen idee wat jouw politieke voorkeuren etc zijn, maar het viel me gewoon op dat je vooral op Biden af aan het geven was, en ik werd getriggerd door de specifieke misinformatie die jij postte. Dus de dingen die je hier post, op basis daarvan doe ik die aanname.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 01:09

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 07:15

Interessant.. was Kennedy hetzelfde als Trump? Qua verbazing? Of waar zit het dan in dat het je niet verbaast?

Qua wapenbezit.. zou degene die m geschoten heeft dan voor of tegen wapenbezit zijn?

Nb: dit is geen pro-trump post..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:16

Er zijn zoveel aanslagen op Amerikaanse presidenten gepleegd. Kennedy ligt vers in het geheugen maar het zijn er zeker een stuk of zes, geloof ik. Waarvan een aantal het niet heeft overleefd.

En Trump profileert zich natuurlijk nogal extreem. Met al het wapengeweld in de VS verbaast het mij dus ook niet.

Jongen van twintig, lees ik net. Zo zinloos..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:19

Nou ja inderdaad.. het is meer inherent aan “president” dan perse aan Trump..

Ik denk wel dat het koren op z’n molen is.. de foto die ervan rondgaat is een mooie promo foto..

En verwarde mensen heb je overal en steeds meer.. ook daar is gezondheidszorg een ding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:29

Ik las al dat ze links of de democraten op de kop gaven. Ze maken er wel gebruik van.dat geloof ik wel.

Hij heeft wel veel echt geluk gehad dat het alleen zijn oor was. Het was wel echt dichtbij.

Een omstander is wel dood.

Hij is ook echt niet echt bang gaat gewoon nog omhoog staan met zijn vuist omhoog voor de omstanders. Boven de beveiliging uit.

Wat een beroep je zelf boven op de bewchoten president brengen. Het is hun werk maar wel risico's

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:34

Dat is mooi oliebol, nu kan hij verder als een soort martelaar....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:40

Ben heel benieuwd wat t motief van de dader was… maar of ze daar nog achter komen…

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:43

Christiene schreef:
<KNIP>

Wat een beroep je zelf boven op de bewchoten president brengen. Het is hun werk maar wel risico's

En dat je dan zelf helemaal oranje bent tegen de tijd dat je van Trump af kruipt. De angst of die kleur ooit nog van je af gaat. Verschrikkelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:44

Ik weet niet wat zijn motief was, maar het resultaat zal alleen maar zijn dat hij Trump hier sterker mee gemaakt heeft vrees ik. En dat het fysieke dreigingsniveau / gevaar voor democraten wel eens flink omhoog kan gaan hierdoor..... van wappen die wraak willen nemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 08:58

De schutter zou een republikein zijn volgens nu.nl. Hopelijk kan Biden juist op extra support rekenen hierdoor als hij het slim speelt met een plan voor strengere wapenwetten.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:00

Cer schreef:
Ben heel benieuwd wat t motief van de dader was… maar of ze daar nog achter komen…

Denk het wel, of de conclusie is dat het een getroubleerde jongere is. Meeste daders van school shootings zijn dat ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:05

De foto’s dat hij triomfantelijk boven de SS uit steekt en met zijn vuist zwaait zijn bizar, zeker na een aanslag.

De schutter zou inderdaad geregistreerd staan als republikein.

Ik hoop maar dat dit niet leidt tot meer geweld, fanatieke aanhangers die alsnog de democraten de schuld geven en vergelding willen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:08

mysa schreef:
Cer schreef:

Denk het wel, of de conclusie is dat het een getroubleerde jongere is. Meeste daders van school shootings zijn dat ook.

Een aantal school shooters hebben hele diaries achtergelaten.. vraag me af of dat nu ook zo zou zijn.. maar als dat zo is, wordt t vanzelf bekend denk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:08

Als Trump een greintje fatsoen had zou je hopen dat dit zo'n levensgebeurtenis is die je de ogen opent en een grote verandering inzet in een mens. Maar vrees dat die kans bij hem vrijwel onbestaand is.....

Ik las het ook net ja, dat er gezegd wordt dat het een registered Republican zou zijn. Dat is dan nog een gelukje, daar kunnen ze dan wel wat mee inderdaad. Zowel dat men maar rond mag lopen met dit soort wapens als dat "zijn eigen partij" hem zeg maar uit de weg wil ruimen.

Citaat:
KEY UPDATE
1 hour ago
Return to menu
By Kelly Kasulis Cho and Devlin Barrett
The FBI identified Thomas Matthew Crooks, 20, of Bethel Park, Pa., as the suspected shooter at former president Donald Trump’s rally. The FBI, which called the attack an assassination attempt, said it was trying to determine his motive and asked the public to come forward with anything they know about Crooks. The shooter was killed. Crooks was a registered Republican, according to the state’s voter status records.

https://www.washingtonpost.com/politics ... RXNMAL3RAU

Maar nu gaat er natuurlijk een heel gezeik komen over hoe het kan dat die schutter niet eerder weggehaald is van dat dakje.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:24

Er blijken bezoekers van de rally te zijn die geprobeerd hebben de secret service in te lichten over het feit dat er iemand met een geweer rondliep en op het dak klom. Maar die schenen niet te bereiken te zijn. Triest dat dit gebeurd maar je kon er op wachten. En de beveiligers proberen trump af te schermen maar hij steekt z’n kop steeds boven ze uit. Mag ik dat oliedom vinden terwijl de schutter nog in de buurt is? Het kan inderdaad in z’n voordeel werken, Biden legt gedeelte van z’n promo’s voor de verkiezingen stil maar reken er maar niet op dat Trump dat doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:26

Wat naar deze aanslag en zo vreselijk fout. Gelukkig gaat het goed met Trump. Biden heeft de aanslag fel veroordeeld. Goed !

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:29

Het is echt slecht gesteld met een land op het moment dat men het jammer vindt dat de aanslag niet is gelukt en medelijden heeft met de 'dader'.

Bizar hoeveel mensen zich achter zo'n persoon (als Trump) kunnen blijven scharen en niet inzien in wat voor problemen ze zichzelf zullen duwen.
Ik vrees dat als Trump opnieuw aan de macht komt, dat een derde wereldoorlog onvermijdelijk is.
Laatst bijgewerkt door Fika op 14-07-24 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt