Lindor92 schreef:Achterom schreef:Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?
Omdat die jongen vecht voor zijn toekomst. En het is bijna vakantie, dus er zijn nog amper lessen op school.
Op school in de avond?
Hij ging om 10 uur richting huis, althans dat was zijn plan.
Citaat:,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?”, vertelt Joukes moeder Tjitske. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, he, dus ze hadden 's avonds toch afgesproken bij Thialf.” Uiteindelijk ging een groep boeren naar het distributiecentrum van de Spar bij Heerenveen. Rond een uur of tien besloten de broers nog even langs de vlakbij gelegen McDonalds te gaan en daarna naar huis te rijden. ,,Want de wekker gaat 's ochtends weer om vijf uur.”