steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:52

Lindor92 schreef:
Achterom schreef:
Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Omdat die jongen vecht voor zijn toekomst. En het is bijna vakantie, dus er zijn nog amper lessen op school.

Op school in de avond?
Hij ging om 10 uur richting huis, althans dat was zijn plan.

Citaat:
,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?”, vertelt Joukes moeder Tjitske. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, he, dus ze hadden 's avonds toch afgesproken bij Thialf.” Uiteindelijk ging een groep boeren naar het distributiecentrum van de Spar bij Heerenveen. Rond een uur of tien besloten de broers nog even langs de vlakbij gelegen McDonalds te gaan en daarna naar huis te rijden. ,,Want de wekker gaat 's ochtends weer om vijf uur.”

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:52

DuoPenotti schreef:
haha leuk bedacht van haar.

Maar waar demonstreert ze voor?
Dat ook schiphol, tatasteel, Chemelot, Rockwool ook in rode kaartjes getekend gaan worden?
Anders snap ik haar niet.

Vanmorgen zijn die lui van Extinction Rebellion opgepakt. Deze foto lijkt nu niet bepaald op de A12. Maar toch is het wel ludiek gevonden een speelgoedtrekkertje. Nu maar weer naar de zandbak.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/k ... arresteerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:54

Achterom schreef:
..., immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie?

ik las dit nu net pas echt goed...
maar...
whut? :') doe tussen neus en lippen ook even denigrerend zeg... :')

Citaat:
Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Jij wel, de mensen die weten dat het vakantie is, niet.. denk ik..
Ik zou het niet weten, ik heb geen kinderen...

Ik vraag me ernaast wel af hoe die arrestatie zit. want het is dacht ik wettelijk verplicht om een meerderjarige aanwezig te hebben bij een minderjarige, of in ieder geval binnen aanzienlijke tijd? Iemand enig idee?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:55

Janine1990 schreef:

dank je
Verschrikkelijk |(

Maar ik lees niets over een wegrennend persoon, maar juist over: Het Openbaar Ministerie meldt dat de man ‘met een groot voorwerp in zijn handen schreeuwend en dreigend op de agenten af kwam’.

Dus ik wacht nog op bronnen van politie die schiet op weg rennende personen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:58

Loretta schreef:
DuoPenotti schreef:
haha leuk bedacht van haar.

Maar waar demonstreert ze voor?
Dat ook schiphol, tatasteel, Chemelot, Rockwool ook in rode kaartjes getekend gaan worden?
Anders snap ik haar niet.

Vanmorgen zijn die lui van Extinction Rebellion opgepakt. Deze foto lijkt nu niet bepaald op de A12. Maar toch is het wel ludiek gevonden een speelgoedtrekkertje. Nu maar weer naar de zandbak.

maar waar demonstreren ze tegen?

Niet tegen de stikstofplannen van de regering lijkt me? Of hoogstens dat het niet streng genoeg is?
Dat de boeren moeten minderen is toch precies wat ze willen, daar hoeven ze dan niet meer voor te demonstreren toch?

Maar vind die vrouw met de trekker echt leuk bedacht. :j

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:00

Zij protesteren voor/tegen klimaatverandering..

dat ze een trekker meeneemt betekent hoogstwaarschijnlijk dat ze vindt dan wel mag blijven zitten, gezien een aantal pro rebellion mensen vinden dat de boeren alles mogen qua protest en protesteren en de rebellion mensen altijd maar zomaar gearresteerd worden.
Daarom de trekker: ik heb een trekker, nu mag ik doen wat ik wil, toch?

Popstra

Afbeelding
Dit is het kogelgat bij de cabine van de jongeman...

Edit;
Ik ben ook niet tegen de politie. Je kan zien die mensen op hun tandvlees lopen door onder bezetting. Ze krijgen een steeds korter lontje en ik vind dat logisch. De maatschappij verhard. Maar dat wil niet zeggen men maar moet gaan schieten op onbewapende personen.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 06-07-22 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

DuoPenotti schreef:
Janine1990 schreef:

dank je
Verschrikkelijk |(

Maar ik lees niets over een wegrennend persoon, maar juist over: Het Openbaar Ministerie meldt dat de man ‘met een groot voorwerp in zijn handen schreeuwend en dreigend op de agenten af kwam’.

Dus ik wacht nog op bronnen van politie die schiet op weg rennende personen.

Ja ik haal denk ik twee dingen door elkaar of heb het destijds niet goed opgeslagen.

Overigens zeker niet anti politie, maar ik twijfel wel eens aan de competenties van het volledige politie orgaan. Al zal dat overal ter wereld hetzelfde zijn...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:01

Cer schreef:
Zij protesteren voor/tegen klimaatverandering..

dat ze een trekker meeneemt betekent hoogstwaarschijnlijk dat ze vindt dan wel mag blijven zitten, gezien een aantal pro rebellion mensen vinden dat de boeren alles mogen qua protest en protesteren en de rebellion mensen altijd maar zomaar gearresteerd worden.
Daarom de trekker: ik heb een trekker, nu mag ik doen wat ik wil, toch?

Dat van die trekker snap ik. Daarom leuk bedacht :j

Maar ik wilde gewoon even weten waar dat protest nu precies over ging.
Maar dat is dus niet duidelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:01

DuoPenotti schreef:
maar waar demonstreren ze tegen?

Niet tegen de stikstofplannen van de regering lijkt me? Of hoogstens dat het niet streng genoeg is?
Dat de boeren moeten minderen is toch precies wat ze willen, daar hoeven ze dan niet meer voor te demonstreren toch?

Maar vind die vrouw met de trekker echt leuk bedacht. :j

Ze demonstreren omdat ze een einde willen aan de fossiele subsidies.
Met dat kindertrekkertje is zooooo schattig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:03

Ik vind het slecht bedacht.. want ik weet niet of het een juist argument is: 'de boeren mogen alles van de politie'..

En die foto, zonder context kan het van alles zijn...

Fossiele subsidies moet ik even googlen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:05

Janine1990 schreef:
Ja ik haal denk ik twee dingen door elkaar of heb het destijds niet goed opgeslagen.

Overigens zeker niet anti politie, maar ik twijfel wel eens aan de competenties van het volledige politie orgaan. Al zal dat overal ter wereld hetzelfde zijn...

Geeft niet, is ook niet jou taak die bronnen te geven aangezien jij het niet hebt gezegd.

Ja helaas bij elke beroepsgroep mensen waarvan je denkt, pas jij hier wel.
Zo sta ik ook niet achter alle acties van de boeren, al sta ik wel achter de boeren.
Zo sta ik meestal ook achter de politie, zelfs nu, ik denk dat er een boel agenten helemaal niet op willen treden tegen de boeren. Maar doen ze dat niet is het werkweigering.
Ja dat die droeftoeter hier heeft geschoten reken ik zijn collega's niet aan.
Geen idee of het dezelfde is die van dichtbij in de cabine richt, zijn vrouwelijke collega lijkt heel wat stoerder te zijn en minder over de flos. Daarom zie je maar, niet iedereen over 1 kam scheren.

Edit: dank alle voor de antwoorden waar de activisten nu voor stonden
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-07-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:06

Cer schreef:
Ik vind het slecht bedacht.. want ik weet niet of het een juist argument is: 'de boeren mogen alles van de politie'..

En die foto, zonder context kan het van alles zijn...

Fossiele subsidies moet ik even googlen

Voetgangers zijn nu eenmaal makkelijker te arresteren dan boeren op trekkers. Dus heeft niets met meer of minder mogen te maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:06

Overigens, de A12 staat weer dicht, wegens protesten.. kunnen we er weer gezamelijk verontwaardigd over doen? :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:09

Cer schreef:
Overigens, de A12 staat weer dicht, wegens protesten.. kunnen we er weer gezamelijk verontwaardigd over doen? :j

Maar geen boeren dit keer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:10

Popstra schreef:
Cer schreef:

Maar geen boeren dit keer

..aaahh.. nu heb je het gespoilerd.. -O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:14

Spoiler:
Verkeer Nederland A12
Bij Den Haag is de #Utrechtsebaan #A12 ◄► DICHT door een betoging van Extintion Rebellion. Omrijden via Leidschendam (N14) of Rotterdamsebaan / Binckhorst (S107). https://t.co/zyfd4Ocpx1

Hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:15

Speciaal voor DP

https://www.destentor.nl/home/politie-s ... ~aad5b161/

Jij vindt de verdachte niks gedaan heeft maar dat zal onderzoek uitwijzen. Evenals onderzoek naar de agent of er terecht geschoten is. Maar het gebeurt zeker vaker dat als iemand vlucht er geschoten wordt. Een aanhoudingsschot noemen ze dat ook wel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:17

kiki1976 schreef:
Spoiler:
Verkeer Nederland A12
Bij Den Haag is de #Utrechtsebaan #A12 ◄► DICHT door een betoging van Extintion Rebellion. Omrijden via Leidschendam (N14) of Rotterdamsebaan / Binckhorst (S107). https://t.co/zyfd4Ocpx1

Hihi

Ze hebben het niet lang vol gehouden. Voor het echte werk moet je toch bij de boeren zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:18

Popstra schreef:
[ [url=m/LZphQm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is het kogelgat bij de cabine van de jongeman...

Edit;
Ik ben ook niet tegen de politie. Je kan zien die mensen op hun tandvlees lopen door onder bezetting. Ze krijgen een steeds korter lontje en ik vind dat logisch. De maatschappij verhard. Maar dat wil niet zeggen men maar moet gaan schieten op onbewapende personen.

Een trekker kan ook een wapen zijn, en daarmee zeg ik niet dat dat in dit geval zo was.
Kan me gewoon niet voorstellen dat iemand bewust over een persoon heen wil rijden, maar een gevaarlijke situatie heb je zo voor elkaar met zo'n gevaarte.

De jongen moest stoppen en dat deed hij niet, dan maar gericht gaan schieten vind ik niet zo best. De trekker er voor die wel er langs kwam is later staande gehouden, hadden ze met deze jongen ook kunnen doen denk ik dan.

Ben benieuwd waarom ze daar staande werden gehouden, moet ook een reden voor zijn geweest.
Maar goed ik wacht het onderzoek af.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:18

Echt gaan we nu alles op die manier delen?
Echt er zullen ook wel genoeg verhalen te vinden zijn waarbij de politie het bij het verkeerde eind had.
Moeten we die ook allemaal gaan delen?
Pfffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:19

kiki1976 schreef:
Echt gaan we nu alles op die manier delen?
Echt er zullen ook wel genoeg verhalen te vinden zijn waarbij de politie het bij het verkeerde eind had.
Moeten we die ook allemaal gaan delen?
Pfffff

Van mij niet maar DP perse voorbeelden zien.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:20

Spenk schreef:
Jij zegt en is geen gevaar meer dat verzin je er zelf bij. Er was wel een gevaar zo ervaarde de politie dat. En het zal nu onderzocht worden of dit terecht is.

Nou als dit op mensen inrijden is, dan word er gruwelijk vaak op mij ingereden met trekkers.

Zal mijn vriend vertellen dat ie elke keer een poging doet tot doodslag op mij :+

Het maakt mij weinig uit wat er op voorhand is gebeurt. Maar de reden om te gaan schieten, omdat de jongen in kwestie op politie zou in rijden. Is gewoon dikke bullshit, het is duidelijk te zien dat hij dat niet deed.

Bij deze ontstip ik dit topic. Ben er mee eens dat er dingen moeten veranderen. Maar ik ben het spuugzat hoe hier over boeren gepraat word.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:21

Loretta schreef:
Ze hebben het niet lang vol gehouden. Voor het echte werk moet je toch bij de boeren zijn.

Dan ben ik toch wel benieuwd wat het echte werk is?

Hooibalen aansteken op de snelweg?
Trekkers op de snelweg parkeren en de boel blokkeren?
Distributiecentrum blokkeren zodat er geen goed in of uit kan?
Het malieveld naar de klote rijden?
Natuurgebied met mest bemesten?
Anders?

Vertel het maar, wat is het echte werk voor jou.

Ik had vooral sympathie voor die gast die door omroep Brabant werd gefilmd en daar in zijn eentje zeer listig en effectief aan het demonstreren was. Kleine actie met groot bereik. DAT valt voor mij onder het echte werk. Dat soort acties die ook nog eens ludiek zijn, die probeerde ik ook altijd te doen.
Ben benieuwd wat dat voor jou is.

Ik hoop oprecht trouwens dat het manneke van 16 jaar weer snel bij zijn moeder is

kiki1976

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:26

Maar met sympathie maak je met demonstreren geen indruk op de regering.
Net als voorheen de gele hesjes die liedjes gingen zingen.

Ik zeg niet dat geweld de oplossing is, dat zeer zeker niet. Maar er is nog een hele brede middenweg