Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:24

Zoals ik al schreef, ik vind het bij mannen ook niet kunnen. Zeker niet in de politiek. Uiteraard op de inhoud, maar niet op de persoon.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:37

Maar waarom wordt het over vrouwen wel ter spraken gebracht en niet over mannen?

Over mannen lijkt dat algemeen geaccepteerd ofzo?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 14:39

BeFunny schreef:
Maar waarom wordt het over vrouwen wel ter spraken gebracht en niet over mannen?

Over mannen lijkt dat algemeen geaccepteerd ofzo?

Omdat Kaag nu de aanleiding was.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:14

anjali schreef:
Exitium schreef:
Schouten stopt ook bij de CU. Daarmee zijn zowel de minister-president als alle vicepremiers niet verkiesbaar in november.

https://www.nu.nl/algemeen/6272348/caro ... jaren.html

Dat had ik niet verwacht!

Ik denk dat het wel aanstekelijk werkt, als een vertrekt volgen er meer die wellicht al aan het twijfelen waren.. een schaap over de dam zeg maar.

Er is veel gebeurt zo de laatste week, ik was een paar dagen weg en heb veel gemist zo te lezen.
22 november gaat het gebeuren dus. Een heel nieuw speelveld/frisse wind door Den Haag. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Omtzigt heeft al aangegeven niet bij BBB aan te sluiten, maar wat hij dan wel van plan is? Nog niet helemaal duidelijk, of wel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:27

Schouten had bij mij al afgedaan.
Ik ben vorig jaar naar een bijeenkomst van de fnv geweest op een zaterdag. Daar werden schrijnende verhalen verteld van mensen die gevangen zaten in de bijstand.
Mevrouw schouten was ook uitgenodigd maar sloeg over want ze ging haar verjaardag vieren..

Als je als bewindspersoon je verjaardag vieren belangrijker vind...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:30

Janneke2 schreef:
Kritiek hoort erbij.
Bijnamen: prima.

Maar hoezo "moet 'kakelen' kunnen"?
... dat is gewoon een diskwalificatie.

Nee, bijnamen kunnen niet.
Met een bijnaam wordt er ingezoomd op een kenmerk waardoor iemand in een hokje terecht komt. Die hokjes zijn helaas vaak negatief.
Om maar even een voorbeeld te noemen wat eerder voorbij kwam: dat Sigrid Kaag een heks genoemd werd. Ze wordt daarmee gelijk in het hokje "slecht, kwaadaardig, bij uit de buurt blijven" gedrukt.

Dus kritiek: ja prima. Maar op de inhoud en niet op de persoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:39

purny schreef:
Ik ben vorig jaar naar een bijeenkomst van de fnv geweest op een zaterdag. Daar werden schrijnende verhalen verteld van mensen die gevangen zaten in de bijstand.
Mevrouw schouten was ook uitgenodigd maar sloeg over want ze ging haar verjaardag vieren..

Hier moet je wel meer context bij geven.
- Hoe groot was de bijeenkomst?
- Was het in eerste instantie de bedoeling dat ze er was? Of was ze uitgenodigd en was het fijn geweest?
- Hoe was de opzet, was het de bedoeling dat Schouten hun moest aanhoren?
Etc

Want ik neem aan dat een politicus ook prima even zijn of haar eigen rustdag mag hebben, bijvoorbeeld om je verjaardag te vieren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:47

Wow stel je voor dat je nog een priveleven hebt als bewindspersoon, foei

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:39

anjali schreef:
Wat moet ik dan zeggen? Dat vrouwen allemaal leuk zijn tegen elkaar? Zo heb ik het nooit meegemaakt hoor. Eerlijk gezegd kan ik veel beter met mannen opschieten omdat die eerlijk en recht voor zijn raap zijn.In het algemeen gesproken dan he! Ik weet graag wat ik aan iemand heb. Natuurlijk heb ik ook wel meegemaakt dat mannen sexistische taal uitsloegen maar daar zeg ik meteen op krachtige wijze wat van.Dan weten ze ook gelijk wat ze aan mij hebben.

Dus je hoort wel sexistische taal maar er is geen sexisme in Nederland? Snap je dat dat niet helemaal klopt?

Het is wel een slachtveld nu zeg, Schouten ook al!

Mbt bijnamen van politici, er is wel verschil in of je heks genoemd wordt, of kaboutertje of Harry Potter.

Leuke quiz: wie waren dat?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:42

Hoezo is daar een verschil?

Omdat de laatste twee vooral komisch gezien worden?

Feitelijk betekenen die twee laatste dat men Balkenende niet serieus namen want Hij leek HP met zijn brilletje. En iemand die kabouter genoemd wordt die wordt ook niet voor vol aangezien.
Dus nee dat verschil is er niet. Het is oordelen over iemands voorkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:46

IMANDRA schreef:
purny schreef:

- Was het in eerste instantie de bedoeling dat ze er was? Of was ze uitgenodigd en was het fijn geweest?
Etc

Want ik neem aan dat een politicus ook prima even zijn of haar eigen rustdag mag hebben, bijvoorbeeld om je verjaardag te vieren.

Ze was uitgenodigd maar zei op het laatste moment af.
Nu schijnen de verhalen van bijstandsgerechtigden die onjuist waren beschuldigd helemaal niet zo belangrijk te zijn maar goed

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:48

Echwel schreef:
Wow stel je voor dat je nog een priveleven hebt als bewindspersoon, foei

Deze bijeenkomst was speciaal gericht op mensen die gevangen zitten in de bijstand. Een verjaardag vieren kan ook op zondag of op een andere dag.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:01

purny schreef:

Heel verstandig van mevr. Schouten, gewoon je eigen verjaardag vieren. Heb je recht op, ipv klaagzang aan te horen waar je op dat moment ook niets aan kan veranderen en je ook noch verweten kan worden dat je dat even voor de buhne deed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:04

Het is niet bepaald klagen wat deze mensen doen hoor. Maar als bewindspersoon van armoede behoort dit gewoon tot je werk. En als dat een keer in het weekend is en je bent de week daarvoor toevallig jarig, jammer dan.
Had je maar een normale baan moeten zoeken

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:09

purny schreef:
Het is niet bepaald klagen wat deze mensen doen hoor. Maar als bewindspersoon van armoede behoort dit gewoon tot je werk. En als dat een keer in het weekend is en je bent de week daarvoor toevallig jarig, jammer dan.

Nou dat vind ik echt een beetje kort door de bocht hoor.

Ten eerste wat is een normale baan?

Ze was uitgenodigd lees ik net. Maar een uitnodiging kan ook wel eens overgeslagen worden. Misschien was er wel iets georganiseerd op haar verjaardag waar zij ja op had gezegd en is de uitnodiging daarna pas gekomen.

Ook politici hebben recht op hun privé leven en vrije tijd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:12

purny schreef:

Ik denk dat er elke dag van de week wel iets belangrijks is waar je als politicus bij aan kan sluiten. Daarom is het ook prima om daarin een afweging te maken en een keer nee te zeggen. Daar heb je immers vrije dagen voor.

Dit is belangrijk voor die mensen in kwestie, maar geen landsbelang of crisis waarvoor je je agenda leeg moet maken.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:26

Rutte wil Yeşilgöz niet in de weg lopen: ’Anders word ik een soort Wiegel’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1318270 ... ort-wiegel

het volgende moment:

De naam van de nieuwe onderwijsminister en opvolger van Dennis Wiersma wordt waarschijnlijk volgende week bekend, zei demissionair premier Mark Rutte bij zijn wekelijkse persconferentie. Dat zal “zeer waarschijnlijk” een vrouw zijn en niet iemand die nu al in de ploeg bewindspersonen zit, liet hij doorschemeren.
https://nieuws.nl/algemeen/20230714/rut ... een-vrouw/

Een veel genoemde naam als nieuwe onderwijsminister is die van Sophie Hermans. De huidige fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer wordt in coalitiekringen gewaardeerd om haar werk achter de schermen, maar als fractievoorzitter komt ze - ook volgens haar eigen fractieleden - minder goed uit de verf. Eerder deze week maakte Hermans bekend niet te zullen solliciteren naar
hhttps://www.telegraaf.nl/nieuws/187244 ... jk-vrouwet lijsttrekkerschap van haar partij.

dat korte geheugen!!! Laat gewoon weten dat we nog niet van hem af zijn

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:37

Ik denk dat Kaag het ook wel heel makkelijk op haat gooit.

Ik vind haar een buitengewoon onprettig persoon en dat heeft niets met haar vrouw zijn te maken.
Ze heeft meerdere malen bewezen goed te zijn in het ellebogen werk, zeker aan het begin van de vorming van het kabinet leek ze haar best te doen zo snel mogelijk Rutte aan de kant te krijgen om zelf te kunnen regeren, maar dat ging niet helemaal onopgemerkt en na wat berichten in de pers is het rustiger geworden.

Ik vind haar gewoon een van de vele politicus die macht belangrijker vinden dan integriteit en dat staat compleet los van gender.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:41

BeFunny schreef:
Hoezo is daar een verschil?

Omdat de laatste twee vooral komisch gezien worden?

Feitelijk betekenen die twee laatste dat men Balkenende niet serieus namen want Hij leek HP met zijn brilletje. En iemand die kabouter genoemd wordt die wordt ook niet voor vol aangezien.
Dus nee dat verschil is er niet. Het is oordelen over iemands voorkomen.

Etiket harry potter of kabouter is geen doodvonnis. Etiket heks is dat in Europa & VS paar eeuwen wel geweest en in delen van Afrika nog steeds.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 17:45

purny schreef:
IMANDRA schreef:
Etc

Ze was uitgenodigd maar zei op het laatste moment af.
Nu schijnen de verhalen van bijstandsgerechtigden die onjuist waren beschuldigd helemaal niet zo belangrijk te zijn maar goed

Had ze in eerste instantie wel gezegd te komen dan?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 18:59

nps schreef:
Loretta schreef:
Wilders is man en die wordt ook ernstig bedreigt. Kaag wijt het wel erg makkelijk aan het vrouw zijn.

Op Twitter zitten voornamelijk toetsenbordridders. Misschien moeten politici Twitter wel links laten liggen.

Wilders wordt bedreigd vanuit de moslimextremistische hoek, en vooral vanuit Pakistan. Wilders is ook veroordeeld voor groepsbelediging en discriminatie. Dan is het alsnog niet oké, maar hij heeft -bewezen- ook wel iets fout gedaan. Daarnaast vind ie het geen probleem als anderen in dezelfde problemen terecht komen, hij heeft samen met fvd z’n twitter achterban lopen opzwepen tegen Kaag. Twitter mijden zou slim zijn, het is echt een nare plek.

Vrouwen, met Kaag voorop, krijgen veel online haat. En veel vaker persoonlijk of seksistisch van aard dan mannen.

https://www.groene.nl/artikel/misogynie ... tiek-wapen
https://atria.nl/nieuws-publicaties/gew ... -politici/
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5 ... e-reacties

Lees ik hier nou eigenlijk 'eigen schuld, dikke bult' ?

Wilders krijgt in zijn eentje de helft van alle meldingen van bedreigingen van politici he...

De helft...Die man heeft geen leven joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:56

purny schreef:

FNV is ook wel een beetje de FvD onder de vakbond-organisaties..
Snap dat je je als politicus terugtrekt voor zo'n bijeenkomst.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:13

nps schreef:
Loretta schreef:

Wilders wordt bedreigd vanuit de moslimextremistische hoek, en vooral vanuit Pakistan. Wilders is ook veroordeeld voor groepsbelediging en discriminatie. Dan is het alsnog niet oké, maar hij heeft -bewezen- ook wel iets fout gedaan. Daarnaast vind ie het geen probleem als anderen in dezelfde problemen terecht komen, hij heeft samen met fvd z’n twitter achterban lopen opzwepen tegen Kaag. Twitter mijden zou slim zijn, het is echt een nare plek.

Vrouwen, met Kaag voorop, krijgen veel online haat. En veel vaker persoonlijk of seksistisch van aard dan mannen.

https://www.groene.nl/artikel/misogynie ... tiek-wapen
https://atria.nl/nieuws-publicaties/gew ... -politici/
https://www.rtl.nl/rtl-nieuws/artikel/5 ... e-reacties

Lees ik hier nou eigenlijk 'eigen schuld, dikke bult' ?

Wilders krijgt in zijn eentje de helft van alle meldingen van bedreigingen van politici he...

De helft...Die man heeft geen leven joh.

De man heeft ook niet het fatsoen om Kaag succes te wensen met haar verdere carrière. Ipv dat vond hij het nodig om op te merken dat hij wel doorgaat ondanks die dreiging.

Dat wat er allemaal gebeurd dat is nergens ok. Maar de enige waarvan ik oprecht vind dat hij het over zichzelf blijft oproepen dat is toch wel Wilders. En nee dat betekend niet eigen schuld. Maar hij kan ook een toontje lager gaan zingen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:34

mce schreef:
Rutte wil Yeşilgöz niet in de weg lopen: ’Anders word ik een soort Wiegel’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1318270 ... ort-wiegel

het volgende moment:

De naam van de nieuwe onderwijsminister en opvolger van Dennis Wiersma wordt waarschijnlijk volgende week bekend, zei demissionair premier Mark Rutte bij zijn wekelijkse persconferentie. Dat zal “zeer waarschijnlijk” een vrouw zijn en niet iemand die nu al in de ploeg bewindspersonen zit, liet hij doorschemeren.
https://nieuws.nl/algemeen/20230714/rut ... een-vrouw/

Een veel genoemde naam als nieuwe onderwijsminister is die van Sophie Hermans. De huidige fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer wordt in coalitiekringen gewaardeerd om haar werk achter de schermen, maar als fractievoorzitter komt ze - ook volgens haar eigen fractieleden - minder goed uit de verf. Eerder deze week maakte Hermans bekend niet te zullen solliciteren naar
hhttps://www.telegraaf.nl/nieuws/187244 ... jk-vrouwet lijsttrekkerschap van haar partij.

dat korte geheugen!!! Laat gewoon weten dat we nog niet van hem af zijn

Eh, wat is je punt?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:59

BeFunny schreef:
De man heeft ook niet het fatsoen om Kaag succes te wensen met haar verdere carrière. Ipv dat vond hij het nodig om op te merken dat hij wel doorgaat ondanks die dreiging.

Dat wat er allemaal gebeurd dat is nergens ok. Maar de enige waarvan ik oprecht vind dat hij het over zichzelf blijft oproepen dat is toch wel Wilders. En nee dat betekend niet eigen schuld. Maar hij kan ook een toontje lager gaan zingen.

Dus toegeven aan bedreigingen....?