Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 07:33

Biden noemde Harris Trump en Zelensky Poetin tijdens de persconferentie -O-

De uitleg was dat hij zo gefocussed was op Poetin verslaan. Tja.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 07:39

Ja, gaat niet goed zo.
Al vind ik sommige media wel weer erg tendentieus met hun woordkeus.
"Biden verwart Zelensky met Trump" is natuurlijk veel ernstiger dan de namen door elkaar halen.

Ik noem mijn ene zoon per ongeluk ook wel eens bij de naam van de andere, ook de namen van de honden haal ik soms door elkaar.
Maar niettemin: dit komt niet goed zo.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:31

Ik vind die twee namen door elkaar halen echt wel ernstig hoor.

De man is gewoon Seniel. Kan die niks aan doen maar zo sneu voor hem ook om zo ten tonele te moeten verschijnen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:35

Je kan overal een draai aan geven, maar goed is het niet. Hier gaat team Trump dankbaar (mis) (ge) bruik van maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:51

Ja het is balen dat het gebeurd, maar het is ook wel heel erg tendentieus inderdaad om alleen maar te focussen op versprekingen enzo.

Je ziet dat hij zich verspreekt omdat het druk in zijn hoofd is. Maar dat hebben 30/40/50-ers met veel aan hun hoofd ook regelmatig, maar daar staat dan niet direct een camera op met een stel aasgieren die het helemaal uitvergroten en uitmelken.

Het natuurlijk wel erg lüllig dat zijn toespraken e.d. van de afgelopen dagen, minder aandacht krijgen dan dat hij zich nu verspreekt.

Het is een lastige kwestie. Voor de belangrijke toespraken en het moordende schema enzo kan er beter iemand anders staan. Maar je zou wel graag Biden zijn ervaring, connecties en expertise willen kunnen benutten....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:58

Hij is president van Amerika.. hij is niet een 30/40/50-er die het een beetje druk heeft...
Het gaat gewoon niet meer zo.. waarom lijkt dat lastig te accepteren?
Het is ook niet iets van de laatste tijd..

Ik ben benieuwd wie er naar voren geschoven gaat worden..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:12

Het is gewoon een probleem :j

Maar tegelijkertijd wordt het ook (veel) groter gemaakt dan het is.
Zijn hoofd zit dermate vol dat hij verkeerde woorden geeft aan wat hij wil zeggen. Maar hij begrijpt het allemaal nog prima volgens mij.

Lopen roepen dat hij seniel is, geen idee heeft waar hij is, een soort halfdode plant is.... dat gaat gewoon veel te ver. Ik snap dat mensen die indruk krijgen als ze alleen maar de stukjes tot zich nemen waarin er iets fout gaat. Maar een eerlijke indruk geeft dat natuurlijk niet, als je niet ook die uren en uren aan beeldmateriaal er bij kijkt waarin hij het eigenlijk gewoon prima doet.

Het is een probleem, het gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken om van dit stigma af te komen.

Maar ik snap heel goed dat wanneer ze een ander naar voren schuiven, ze daar ook weer allerlei vuiligheid overheen gaan gooien en het nadeel is dan dat diegene niet het grote voordeel van Biden heeft: zichzelf als president (en goed persoon) bewezen hebben (kijk wat hij allemaal voor elkaar gekregen heeft!) en nog uit een tijd komen waarin er samengewerkt werd, waar hij nog goodwill van heeft en een nieuweling wellicht (veel) minder voor elkaar krijgt.

Het is echt niet zo simpel als het lijkt....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:21

Hij moet wel vervangen worden, niet omdat hij seniel zou zijn maar omdat je nu eenmaal feilloos je publieke rol moet spelen en dat kan hij niet meer.

Geriaters zeiden laatst in een interview dat het bij oudere mensen vaak misgaat in stressvolle situaties, hoewel ze dan niet dementeren en hun analytisch denkvermogen gewoon nog intact is. De druk wordt dan te hoog en dan krijg je dit soort dingen als niet op namen kunnen komen of die verwarren.
Maar voor een topfunctionaris kan het natuurlijk niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:24

Ja precies.

Er staat sowieso veel druk op natuurlijk. Helemaal als alles zo uitvergroot wordt en je al een onderliggend stotter-probleem hebt. Je zou een Biden achter de schermen moeten hebben als hele sterke rechter / linker hand van een president die het hele publieke gebeuren wat beter aan kan.

Je kan wel fit zijn als 80 plusser maar zo'n moordend schema als dat je hebt als president van de USA....pfffft. Kijk voor Trump is dat niet zo'n probleem, want die neemt het allemaal niet zo serieus met de waarheid en de verantwoordelijkheid, vindt het niet nodig om zich in te lezen, afgewogen besluiten te nemen enz. dus is er veel minder tijd en energie aan kwijt :=

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:33

Er wordt blijkbaar achter de schermen flink aan de media getrokken om het Biden zo moeilijk mogelijk te maken. Dit was een simpele verspreking die hij zelf corrigeerde.. als je dement bent lukt je dat niet..
Vreemd genoeg is de hoeveelheid wartaal die Trump bij elke bijeenkomst uitkraamt nauwelijks in het nieuws.

Dit is overigens het alternatief..
https://www.nu.nl/309830/video/trump-di ... -2025.html
dat hij zich ervan distantieert kun je overigens negeren.. het plan is door zijn eigen ex-medewerkers bedacht.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:33

Trump slaat ook regelmatig wartaal uit. :)

Edit, wat hierboven staat dus!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:19

martichr schreef:
Er wordt blijkbaar achter de schermen flink aan de media getrokken om het Biden zo moeilijk mogelijk te maken. Dit was een simpele verspreking die hij zelf corrigeerde.. als je dement bent lukt je dat niet..

Ik kom gedeeltelijk terug op wat ik eerder schreef.. hij corrigeert zch in deze inderdaad heel erg snel! Ik zie bij deze verspreking ook het probleem niet helemaal eigenlijk...

(dat hij verder wel eens staat te stamelen, dat vind ik nog steeds)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:19

mysa schreef:
Ja, gaat niet goed zo.
"Biden verwart Zelensky met Trump" is natuurlijk veel ernstiger dan de namen door elkaar halen.

Ik noem mijn ene zoon per ongeluk ook wel eens bij de naam van de andere, ook de namen van de honden haal ik soms door elkaar.

Grappig, hij verwarde Zelensky met POETIN, niet met Trump. Als je dat ernstig vind en zelf namen door elkaar haalt tsja.................. :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:37

Cer schreef:
martichr schreef:

Ik kom gedeeltelijk terug op wat ik eerder schreef.. hij corrigeert zch in deze inderdaad heel erg snel! Ik zie bij deze verspreking ook het probleem niet helemaal eigenlijk...

(dat hij verder wel eens staat te stamelen, dat vind ik nog steeds)

Hij stamelt vaak omdat hij een stotteraar is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:47

martichr schreef:
Vreemd genoeg is de hoeveelheid wartaal die Trump bij elke bijeenkomst uitkraamt nauwelijks in het nieuws.

Dit is overigens het alternatief..
https://www.nu.nl/309830/video/trump-di ... -2025.html
dat hij zich ervan distantieert kun je overigens negeren.. het plan is door zijn eigen ex-medewerkers bedacht.

Mwah of aan de media getrokken wordt weet ik niet. Alle ogen waren sowieso op deze persconferentie gericht na het debat. Als hij dan 2x namen door de war haalt, dan krijgt dat logischerwijs veel aandacht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:13

BigOne schreef:

Dan verander ik stamelen in 'kijkt in het luchtledige, loopt wel eens de verkeerde kant op, geeft mensen een hand die er niet staan, er zijn best vreemde filmpjes dat ie ergens aan ruikt en nog wat dingen die niet perse handig zijn voor een president van Amerika".. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:17

Heb je Trump wel eens gevolgd, die zwaait zelfs naar onzichtbare fans.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:24

Cer schreef:
BigOne schreef:

Dan verander ik stamelen in 'kijkt in het luchtledige, loopt wel eens de verkeerde kant op, geeft mensen een hand die er niet staan, er zijn best vreemde filmpjes dat ie ergens aan ruikt en nog wat dingen die niet perse handig zijn voor een president van Amerika".. :)

Je realiseert je dat 99,9% van die filmpjes gewoon zo geframed zijn en helemaal niet zo gek zijn als je de gehele context ziet? Vaak werd het zo geknipt en geplakt dat het léék alsof hij de verkeerde kant op liep of mensen een hand gaf die er niet stonden, maar dat het in de realiteit helemaal niet zo was.

Verder kijken dan je neus lang is, is in het geval van diverse amerikaanse propaganda wel slim ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:27

Kijken in het luchtledige, doe jij dat nooit dan.... :? Of heb je het over pas toen hij even contact zocht met die parachutisten, die ze voor het gemak maar even zoveel mogelijk uit het beeld geknipt hadden?

Verkeerde kant op lopen doe jij ook nooit....? Bovendien, als je op zo'n stage van 1 of ander event staat, gebeurt het natuurlijk wel eens dat de organisatie bepaalde ideeën heeft / dingen op het laatste moment veranderen. Dan is het toch niet zo gek dat je even een vragend gebaar maakt (zie de uitgestoken hand) van welke kant wil je dat ik op loop / waar wil je me op dit moment hebben?

Want dat gebeurde er overduidelijk in de filmpjes waarin ze lekker geknipt hebben om er een verhaal omheen te bedenken dat Biden een beetje doelloos rond zou lopen, als 1 of andere patiënt....

En die filmpjes waar hij erg dicht bovenop mensen gaat staan om ze iets toe te fluisteren, tja dat is een beetje awkward maar zie ik meer als een soort goedbedoelende opa effect :=

Het is niet dat ik zeg dat er niet zat fout gaat hè. Maar het meeste wordt echt uit zijn verband getrokken. En ook op een heel oneerlijke manier in de media geframed. Een Biden die omvalt omdat zijn voet in de trapper van zijn fiets blijft hangen. Ik zou bijna zeggen, wie kent het niet die met van die klote trappers fietst :=

En dan zeggen "dat zou Trump nooit gebeuren" Nee hèhè die gaat niet met zijn vette lijf op een fiets want ook fysiek is hij totaal niet sportief.

Wie is er dan "beter"....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:31

CharleyT schreef:
mysa schreef:
Ja, gaat niet goed zo.

Grappig, hij verwarde Zelensky met POETIN, niet met Trump. Als je dat ernstig vind en zelf namen door elkaar haalt tsja.................. :o

Ik ben bijna net zo oud dus..

En ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt. Misschien ook op leeftijd?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:47

Oef, er worden weer allemaal dingen bijgehaald... :)
Ik denk dat je alle media goed in de gaten moet houden, en niet alleen pro-Biden en anti-Trump..
daarnaast moet men ook gewoon eerlijk blijven kijken, en dat ontbreekt misschien ook wel eens..
Enfin, het is mijn land verder niet, dus het zal wel ;)

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:51

mysa schreef:
CharleyT schreef:

Ik ben bijna net zo oud dus..

En ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt. Misschien ook op leeftijd?

Dan mag je ook president worden..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:55

Cer schreef:
Oef, er worden weer allemaal dingen bijgehaald... :)
Ik denk dat je alle media goed in de gaten moet houden, en niet alleen pro-Biden en anti-Trump..
daarnaast moet men ook gewoon eerlijk blijven kijken, en dat ontbreekt misschien ook wel eens..
Enfin, het is mijn land verder niet, dus het zal wel ;)

Wat wordt erbij gehaald dan? Jij benoemt zelf de filmpjes op een manier waarop de indruk gewekt wordt dat je gelooft wat deze filmpjes willen communiceren; terwijl de realiteit anders ligt.

Dat heeft niks met pro of anti te maken, maar puur met mis- en desinformatie en de bronnen die jij blijkbaar tot je neemt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:57

Dat denk ik ook :j (dat je niet alleen pro-X en anti-Y moet kijken)

En ik denk dus ook, dat je, als je dat echt doet, je beter beseft dat het niet echt top gaat met Biden, maar an sich heus meevalt vergeleken met hoe extreem de media het doen lijken.

Als ik Biden was zou ik alle regerende Democraten bij elkaar roepen. En hen vragen om anoniem te stemmen, vanuit hun hart en verstand, of ze willen dat hij wel of niet doorgaat. En dat dan te respecteren.

Want volgens mij heeft hij ook gewoon een heel sterk verantwoordelijkheidsgevoel dat hij zijn partij en het land niet in de steek wil laten. Maar als hij nu weg zou lopen, dan zou hem dat ook aangerekend kunnen worden als zijn vervanger vervolgens niet gekozen wordt.

Dan krijgt hij dàt gezeik weer, van Biden heeft verzaakt, heeft iedereen in de steek gelaten en door hem is het nu allemaal fout gegaan.

Er zijn teveel partijgenoten naar buiten gekomen, die graag willen dat hij het stokje doorgeeft.
Ik zou zeggen: we zijn de democratische partij. Ik vertrouw op jullie oordeel. Iedereen gaat nu anoniem zijn stem geven en daar gaan we naar handelen :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:13

Mocht iemand nieuwsgierig zijn —het interview: https://www.youtube.com/watch?v=U1imXmvaceE
En die versprekingen. Tja. Zo heftig vind ik ze eigenlijk niet, zeker niet als je het stukje erná ook ziet: https://www.youtube.com/shorts/MzhLrqDT8OI

Ik ben toch nog relatief jong en heb ook wel eens dit soort versprekingen gehad. It happens :'). En het is ook gewoon bij Trump het geval:

Citaat:
During a speech last month, Trump confused Nikki Haley, his last remaining rival for the Republican presidential nomination, with former Democratic House Speaker Nancy Pelosi. He also suggested former Democratic President Barack Obama was still in office.

https://www.reuters.com/world/us/trump- ... 024-02-15/

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb gezien wbt de optredens van beide mannen, maar als ik dan zelf ga kijken waar eigenlijk die ophef vandaan komt... lijkt het alsof die ophef toch flink overdreven is. Genoeg issues hoor, met Biden, maar de headlines nu? Tja. Zou toch alsnog liever voor Biden gaan dan voor Trump als ik het zo zie :=