Kabayo schreef:Nou alles even uit de lucht helpen hier
Ik was er zelf niet bij. Mijn hele goede vriend wel, mijn broer, en meerdere mensen van mijn vrienden groep. Ze hebben zelf ook enkele beelden gefilmt. Informatie uit eerste hand dus.
Ze stonden eerst de gehele dag bij de lidl. Andere kant van industrie terrein waar dit gefilmt is. Daar moesten ze weg. Is heel netjes en rustig verlopen. Boeren hebben gepraat met de Lidl en met de politie. Ze hebben netjes het kuil opgeruimd wat voor de deur lag.
Er was een noodverordening op dit gehele industrieterrein afgegeven. Zelf weet ik niet wat het precies inhoudt. Wel dat ze je mogen fouilleren. Dan is het niet geheel slim om alsnog de spar te blokkeren. Wat nu is gebeurd. Dat is echt een paar straten verder dan de Lidl. Ze moesten daar weg. En zoals je op alle filmpjes ziet, zijn de boeren bezig met wegrijden, richting de rotondes. Via deze rotondes kan je op de snelweg komen, maar ook het centrum in, of buitenom naar kleine boerendorpjes. De boeren moesten wel deze kant uit omdat ze daar wonen.
Vervolgens gaat de politie de boeren blokkeren. Dwingen ze uit te stappen en nog meer geweld.
De boeren hadden geen zin meer, wouden graag naar huis. Ze gingen OM de agenten heen!! En toen werd er geschoten. Er wordt zelfs een boer met het pistool aan het hoofd uit de trekker getrokken . Dit had nooit zo gemoeten!!
Ze hebben een 16 jarige beschoten (!!!) Die daarna naar het ziekenhuis is gebracht. Deze 16 jarige zit nu vast op het bureau en moet zijn verklaring afleggen. Zijn ouders wisten eerst helemaal niet waar hij was, ze mochten niet naar hun zoon en zaten in alle onzekerheid thuis. Inmiddels is de vader bij deze jongen op het bureau
Dit was zo onnodig. De beelden liegen niet. Ik ben nog aan het trillen. Wat een angst...
Kleine ps. Het is bekend dat bij de boeren protesten steeds meer relschoppers komen. Dit zijn geen boeren, maar mensen die uit zijn op geweld. Hierdoor worden de boeren vaak negatief weggezet terwijl het sensatie zoekers zijn
Heftig hoor!
En wat jij schetst heb ik al meerdere exact hetzelfde horen vertellen.