steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:15

loriene schreef:
idinn schreef:
Ik heb geen beelden gezien en misschien dat het laatste mediabericht waarin de moeder is gesproken voor geen meter klopt. Maar als je de oprit van de snelweg niet op mag, dan is het natuurlijk ook not done om maar via het talud de politie te omzeilen en gewoon door te tuffen. Als dat prima is, had de politie net zo goed er niet kunnen staan.

Man man man media springt er direct bovenop en gaat niet eens even na of alles wel klopt.
Wanneer je geen beelden hebt gezien weet je ook niet waar je over praat.
Politie is toch echt wel verkeerd bezig nu.

Complete beelden ben ik nog niet tegengekomen, alleen wat geknipte beelden en zonder geluid. Een agent staat natuurlijk ook niet zomaar met een wapen in zijn hand, maar die beelden delen de beroepsdemonstranten dan weer nooit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:16

idinn schreef:
Is dat de criteria dan? Dat je op een agent af moet rijden voor er geschoten wordt? Ik zie hier een heel loos filmpje van gasten die het allemaal wel grappig vinden dat ophitserige gedoe. Wat ging eraan vooraf? Als de politie daarvoor gezegd heeft: je blijft daar staan met je trekker.. en die trekker gaat er vervolgens gewoon vandoor. Moeten ze dan vrolijk uitzwaaien?

Ik ga weer wat nuttigs doen met mijn dag :wave:

Ja

bron:politie.nl

Citaat:
Wanneer mag de politie schieten?
Tijdens een gevaarlijke situatie probeert de politie altijd te de-escaleren. Eerst gebruikt de agent zijn stem om de verdachte iets te laten doen of juist niet te doen. Als dit niet lukt, waarschuwt de agent, als dat mogelijk is, dat hij geweld gaat gebruiken. Als de agent besluit geweld te gaan gebruiken weegt de agent af, of en welk geweldsmiddel wordt gebruikt. Afhankelijk van de situatie schat de agent in welk soort geweld het meest proportioneel is.

Als een agent zelf, of een andere persoon in levensgevaar is, kan de agent besluiten zijn dienstpistool te gebruiken. In het uiterste geval kan hij richten op de romp van een persoon omdat het nodig is deze direct uit te schakelen. Het richten op de benen is in deze gevallen dan niet effectief en kunnen er onschuldige slachtoffers vallen. Deze situaties vallen meestal onder het begrip noodweer. Door een rechter wordt achteraf bepaald of er sprake was van noodweer.

Als het nodig is, mag een agent ook zijn vuurwapen gebruiken bij een aanhouding van iemand die verdacht wordt van een ernstig feit. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten.

Hier is dus op de romp geschoten, hij had ook op de banden kunnen schieten.

Maar er was geen levensgevaar. voor agenten of ander persoon, de trekker reed niet op de agenten in, reed totaal links van de weg, kon niet verder weg van deze agenten.

Dan kan het nog als hij een zeer ernstig feit vooraf heeft voorgedaan, maar ook dan op de benen, niet op de romp.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:17

Winged schreef:
Achterom schreef:
Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers doe ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Een paar posts hierboven is een link van het AD gedeeld met alle antwoorden op deze vragen.

Nou nee.. daar staat alleen een heel zielig verhaal van zijn arme moeder. Je weet wel, de verantwoordelijk opvoeder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:17

Achterom schreef:
Door de partijprogramma's te lezen van de partijen waarop ze stemden. Door te kijken naar het gedrag van die partijen in de afgelopen periode.
Kuipers is als minister niets meer dan de uitvoerder van kabinetsbeleid. Dat kabinet bestaat uit partijen waar een meerderheid op gestemd heeft. Democratie noemen we dat.

Ik heb niet echt het idee dat partijen zichzelf altijd aan hun programma houden (de partij die dat doet, graag dé tip :) )
Het lezen van de partijprogramma's begin ik iedere keer weer opnieuw aan. Maar ik zou er denk ik liever nog een avondcursus in volgen... het is ondertussen zo breed en complex dat het hele politieke verhaal al een HBO opleiding is volgens mij.
Het is democratie, maar het is niet super makkelijk ofzo .. Of ik ben gewoon dom, dat kan ook heel goed hoor :j

En verder, mensen zouden idd wel eens wat beter hun best mogen doen om ergens achtergronden bij te zoeken. Helaas is dat bijna noodzaak tegenwoordig..

En, je mag blijkbaar wel speculeren, maar je mag niet speculeren... hoe dat precies werkt, ben ik ook nog niet helemaal uit...

Amerika is een heel ander land.. de kans dat je daar als agent neergeschoten wordt is statistisch gezien volgens mij ook groter. Ik zou de politie daar ook geen 'cowboypolitie' willen noemen perse (wat is dat nu weer voor rare term ook).

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en in sommige beroepsgroepen kan het desastreuze gevolgen hebben. Danwel door stress of door onduidelijke situaties of door wie weet wat. Ik ga er ook nog wel steeds vanuit dat het goed onderzocht wordt.

Wat ik daarnaast dan wel weer vind is dat de mensen die zeggen dat bijv Exctint Rebellion (of hoe heet die club) zogenaamd niks mag qua protesten omdat ze gelijk gearresteerd worden, nu ook even stil moeten houden. Want er is tegen hun geen wapen getrokken. Heel cru en onsympathiek gezegd 'de boeren staan nu weer voor'...

Volgens mij werken veel 16jarige boerenzonen op het erf, waarom zouden ze niet mee mogen met een protestm als dat er verder normaal aan toe gaat? Dat hij dan maar thuis moet blijven want 16 vind ik ook weer een dooddoener..
Wie verwacht er nu dat er geschoten gaat worden, dat zie je toch ook niet aankomen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:20

Winged schreef:
idinn schreef:
Is dat de criteria dan? Dat je op een agent af moet rijden voor er geschoten wordt? Ik zie hier een heel loos filmpje van gasten die het allemaal wel grappig vinden dat ophitserige gedoe. Wat ging eraan vooraf? Als de politie daarvoor gezegd heeft: je blijft daar staan met je trekker.. en die trekker gaat er vervolgens gewoon vandoor. Moeten ze dan vrolijk uitzwaaien?

Dan schiet je alsnog niet op het raam (en in dit geval dus indirect op iemand lijf). Dan schiet je op de banden van de trekker. Deze jongen heeft het geluk dat een spijl van nog geen 10 centimeter de kogel heeft opgevangen.

Wanneer een agent een wegrennend persoon neerschiet wordt ook gericht op de benen en niet op het hoofd of corso. Als iemand wegrijdt in een auto na een vluchtpoging richt men ook niet op het raam. Dan richten ze ook op de banden.

Dit leerde ik ook altijd... Dus ik ben echt enorm verbaasd.

Zeker aangezien hier (hemelsbreed ca. 30km oostelijker) een protest grote delen van de dag door de politie werd bijgewoond die met een drone aan het vliegen waren en waar de burgemeester in eigen persoon er nog is komen babbelen om het ten einde te brengen. Protest waarvan ik het idee had dat dit lang mocht om als gemeente ook een statement te maken richting overheid. Heeft vaarweg Lemmer-Delfzijl iets van 36 uur lamgelegd geloof ik.
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 06-07-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:21

Achterom schreef:
Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Er zit bij mij in de buurt nu niemand op school hoor, die hebben vakantie of zo'n boekeninleverweek :+ .

En het feit dat je niet begrijpt waarom zo'n jongen daar is, dat is denk ik het verschil tussen niet boer en wel boer zijn. Als je familie al eeuwen ergens woont, als je hele leven draait om de boerderij, als dat je toekomst is.... Dan ga je daar voor protesteren denk ik op die leeftijd :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:22

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:
Als iemand iets uitgevreten heeft en die willen ze aanhouden maar diegene rent hard weg wordt er ook wel eens geschoten... we weten niet of deze jongen al een aanvaring gehad had op dat moment en de politie hem aan wou houden en hij dus weg reed

Bron?
Heb je links naar nieuwsberichten van waar dit is gebeurt?
Dus iemand die weg rent, dus geen gevaar meer is, wat hij daarvoor ook heeft gedaan, dus neergeschoten word?

Spenk schreef:
Dat zeg ik toch niet dat maak je er weer eens helemaal zelf van.

Voor iemand waar ze een gevaar in zien.

Wat zeg je dan niet?

Jij zegt dat politie vaker schiet als iemand weg rent.
En ik vraag een bron daarvan.

Wat verzin ik dan?
Ik vraag enkel bronnen van nieuwsberichten.
Dus iemand die wegrent en dan nog als gevaar word gezien...zou kunnen ik wil de berichten ter bevestiging. meer niet.

Anoniem

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:24

Jij zegt en is geen gevaar meer dat verzin je er zelf bij. Er was wel een gevaar zo ervaarde de politie dat. En het zal nu onderzocht worden of dit terecht is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:25

Spenk schreef:
Jij zegt en is geen gevaar meer dat verzin je er zelf bij. Er was wel een gevaar zo ervaarde de politie dat. En het zal nu onderzocht worden of dit terecht is.

nogmaals, ik wil graag berichten van waar politie wegrennende personen op de romp schiet.

jij kunt zeggen dat het gebeurt, ik wil het zelf lezen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:30

idinn schreef:

Nee (hoewel dat ook een optie is om de boel niet te laten escaleren), maar er zit heel veel tussen uitzwaaien en schieten. Dat is ook iets wat meegenomen zal worden in het onderzoek.

Het kan goed zijn dat uit onderzoek blijkt dat er terecht geschoten is, en het kan ook goed zijn dat blijkt dat het schieten onterecht was. Gelukkig kennen we in Nederland scheiding der machten, dus die beoordeling maakt de politie niet zelf. De rijksrecherche is geen onderdeel van de politie maar van het OM, en het OM kan als uit dat onderzoek blijkt dat er onterecht geschoten is de betreffende agent dus aanklagen. Zou het OM besluiten dat niet te doen, dan kan dat door de bestuurder op grond van artikel 12 alsnog afgedwongen worden. In dat geval bepaalt een rechter (die los staan van zowel politie als OM), die het OM kan verplichten de agent alsnog aan te klagen. Nederland kent wat dat betreft wel de nodige opties om onterecht politiegeweld aan te passen, dat is ook precies de reden dat het hier niet vaak voorkomt dat agenten schieten.

Janine1990

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:

nogmaals, ik wil graag berichten van waar politie wegrennende personen op de romp schiet.

jij kunt zeggen dat het gebeurt, ik wil het zelf lezen.

Ik herinner me een zomer een paar jaar geleden waar dit gebeurde bij een jongen die hard wegrende, maar niets had gedaan. Gericht op de romp, geraakt in het hart.

Als ik me niet vergis verkeerde die gozer in een psychose wat geheel ongerelateerd was aan het delict waar ze iemand voor zochten.

Achterom

ruitje schreef:
Achterom schreef:
Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Er zit bij mij in de buurt nu niemand op school hoor, die hebben vakantie of zo'n boekeninleverweek :+ .

En het feit dat je niet begrijpt waarom zo'n jongen daar is, dat is denk ik het verschil tussen niet boer en wel boer zijn. Als je familie al eeuwen ergens woont, als je hele leven draait om de boerderij, als dat je toekomst is.... Dan ga je daar voor protesteren denk ik op die leeftijd :)

Grappig dat je mij meteen daarmee in een hoek plaats waar ik niet pas :+
Dat je familie ergens eeuwen heeft gewoond betekent echt niet automatisch dat jij dan zelf ook boer kunt worden. En dat weten boeren zelf ook heel goed. Genoeg mensen in mijn directe omgeving die het ook graag hadden gewild, maar niet zijn geworden. Want teveel opvolgers, of ouders wilden graag dat zoon het overnam en niet de dochter (ja echt!), boerderij niet winstgevend genoeg, of het werd niet gegund door de rest van de familie. Zomaar een paar voorbeelden van mensen die inmiddels allemaal gelukkige mensen zijn met een ander beroep.
Ouders hebben hier echt een rol in wat mij betreft. Zowel in de bewustwording dat niet iedereen boer kan worden, als in het zorgen dat hun kind niet in een dergelijke situatie terechtkomt. En dat heeft echt niets te maken met waar ik vandaan kom, wat laat jij je van een onverdraagzame kant in dit topic zien. Dat had ik niet achter je gezocht.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:33

Nou alles even uit de lucht helpen hier

Ik was er zelf niet bij. Mijn hele goede vriend wel, mijn broer, en meerdere mensen van mijn vrienden groep. Ze hebben zelf ook enkele beelden gefilmt. Informatie uit eerste hand dus.

Ze stonden eerst de gehele dag bij de lidl. Andere kant van industrie terrein waar dit gefilmt is. Daar moesten ze weg. Is heel netjes en rustig verlopen. Boeren hebben gepraat met de Lidl en met de politie. Ze hebben netjes het kuil opgeruimd wat voor de deur lag.

Er was een noodverordening op dit gehele industrieterrein afgegeven. Zelf weet ik niet wat het precies inhoudt. Wel dat ze je mogen fouilleren. Dan is het niet geheel slim om alsnog de spar te blokkeren. Wat nu is gebeurd. Dat is echt een paar straten verder dan de Lidl. Ze moesten daar weg. En zoals je op alle filmpjes ziet, zijn de boeren bezig met wegrijden, richting de rotondes. Via deze rotondes kan je op de snelweg komen, maar ook het centrum in, of buitenom naar kleine boerendorpjes. De boeren moesten wel deze kant uit omdat ze daar wonen.

Vervolgens gaat de politie de boeren blokkeren. Dwingen ze uit te stappen en nog meer geweld.
De boeren hadden geen zin meer, wouden graag naar huis. Ze gingen OM de agenten heen!! En toen werd er geschoten. Er wordt zelfs een boer met het pistool aan het hoofd uit de trekker getrokken . Dit had nooit zo gemoeten!!

Ze hebben een 16 jarige beschoten (!!!) Die daarna naar het ziekenhuis is gebracht. Deze 16 jarige zit nu vast op het bureau en moet zijn verklaring afleggen. Zijn ouders wisten eerst helemaal niet waar hij was, ze mochten niet naar hun zoon en zaten in alle onzekerheid thuis. Inmiddels is de vader bij deze jongen op het bureau

Dit was zo onnodig. De beelden liegen niet. Ik ben nog aan het trillen. Wat een angst...

Kleine ps. Het is bekend dat bij de boeren protesten steeds meer relschoppers komen. Dit zijn geen boeren, maar mensen die uit zijn op geweld. Hierdoor worden de boeren vaak negatief weggezet terwijl het sensatie zoekers zijn
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 06-07-22 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:34

Kom op zeg, die jongen is een boerenzoon die net zijn opleiding heeft afgerond en het bedrijf dat hij zal overnemen (of moet ik al zou zeggen) is van zijn vader en ligt in een 47% reductie regio.
Die jongen was daar voor zijn toekomst.

En schieten van de zijkant is imo hetzelfde als van achteren..
In elk geval niet vanwege gevaar voor eigen leven.
Laatst bijgewerkt door kamsel op 06-07-22 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:34

Janine1990 schreef:
Ik herinner me een zomer een paar jaar geleden waar dit gebeurde bij een jongen die hard wegrende, maar niets had gedaan. Gericht op de romp, geraakt in het hart.

Als ik me niet vergis verkeerde die gozer in een psychose wat geheel ongerelateerd was aan het delict waar ze iemand voor zochten.

En hoe dat verder gegaan dan?

Was psychose zo dat hij een straat verder wel mensen iets aan zou kunnen doen dan?
Al was dat op het moment niet de persoon die ze zochten?
Want een psychose kan ongevaarlijk zijn, maar heb er helaas ook mee naar de separeerruimte gebracht die een gevaar voor hunzelf als andere waren.
En dat gaat inderdaad niet over als ze weg rennen.

Maar zou daar ook graag een link van zien.
Als is dat geen vergelijk met mensen die bij hun volle verstand iets doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:38

Kabayo schreef:

Ik was er zelf niet bij. Mijn hele goede vriend wel, mijn broer, en meerdere mensen van mijn vrienden groep. Ze hebben zelf ook enkele beelden gefilmt. Informatie uit eerste hand dus.

Ze stonden eerst de gehele dag bij de lidl. Andere kant van industrie terrein waar dit gefilmt is. Daar moesten ze weg. Is heel netjes en rustig verlopen. Boeren hebben gepraat met de Lidl en met de politie. Ze hebben netjes het kuil opgeruimd wat voor de deur lag.

Er was een noodverordening op dit gehele industrieterrein afgegeven. Zelf weet ik niet wat het precies inhoudt. Wel dat ze je mogen fouilleren. Dan is het niet geheel slim om alsnog de spar te blokkeren. Wat nu is gebeurd. Dat is echt een paar straten verder dan de Lidl. Ze moesten daar weg. En zoals je op alle filmpjes ziet, zijn de boeren bezig met wegrijden, richting de rotondes. Via deze rotondes kan je op de snelweg komen, maar ook het centrum in, of buitenom naar kleine boerendorpjes. De boeren moesten wel deze kant uit omdat ze daar wonen.

Vervolgens gaat de politie de boeren blokkeren. Dwingen ze uit te stappen en nog meer geweld.
De boeren hadden geen zin meer, wouden graag naar huis. Ze gingen OM de agenten heen!! En toen werd er geschoten. Er wordt zelfs een boer met het pistool aan het hoofd uit de trekker getrokken . Dit had nooit zo gemoeten!!

Ze hebben een 16 jarige beschoten (!!!) Die daarna naar het ziekenhuis is gebracht. Deze 16 jarige zit nu vast op het bureau en moet zijn verklaring afleggen. Zijn ouders wisten eerst helemaal niet waar hij was, ze mochten niet naar hun zoon en zaten in alle onzekerheid thuis. Inmiddels is de vader bij deze jongen op het bureau

Dit was zo onnodig. De beelden liegen niet. Ik ben nog aan het trillen. Wat een angst...

Kleine ps. Het is bekend dat bij de boeren protesten steeds meer relschoppers komen. Dit zijn geen boeren, maar mensen die uit zijn op geweld. Hierdoor worden de boeren vaak negatief weggezet terwijl het sensatie zoekers zijn

Heftig hoor!
En wat jij schetst heb ik al meerdere exact hetzelfde horen vertellen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:40

Achterom schreef:
wat laat jij je van een onverdraagzame kant in dit topic zien. Dat had ik niet achter je gezocht.

Onverdraagzaam :? Is een verschil van mening al onverdraagzaam.. ? Wat een hooghartige manier om iemand terecht te wijzen :n

Ik gaf ook aan dat ik wel snap dat een jongen van 16 daar staat.. hij werkt ook op het bedrijf. Waarom zou hij er niet staan? Hij mag trekkerrijden ook..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:43

Achterom schreef:
Grappig dat je mij meteen daarmee in een hoek plaats waar ik niet pas :+
Dat je familie ergens eeuwen heeft gewoond betekent echt niet automatisch dat jij dan zelf ook boer kunt worden. En dat weten boeren zelf ook heel goed. Genoeg mensen in mijn directe omgeving die het ook graag hadden gewild, maar niet zijn geworden. Want teveel opvolgers, of ouders wilden graag dat zoon het overnam en niet de dochter (ja echt!), boerderij niet winstgevend genoeg, of het werd niet gegund door de rest van de familie. Zomaar een paar voorbeelden van mensen die inmiddels allemaal gelukkige mensen zijn met een ander beroep.
Ouders hebben hier echt een rol in wat mij betreft. Zowel in de bewustwording dat niet iedereen boer kan worden, als in het zorgen dat hun kind niet in een dergelijke situatie terechtkomt. En dat heeft echt niets te maken met waar ik vandaan kom, wat laat jij je van een onverdraagzame kant in dit topic zien. Dat had ik niet achter je gezocht.

Nou sorry, als dit al onverdraagzaam is echt?

Ik opper waar denk ik het verschil in zit in dat begrijpen? Ik plaats jou helemaal nergens in een hoek? Ik zeg wel 2 keer het woord 'denk ik' , ik probeer te zoeken in hoe het kan dat wij hier anders over denken.

Zo'n laatste sneer haakt voor mij echt de plezier uit dit topic hoor. Ik probeer hier steeds ontzettend genuanceerd en inhoudelijk te reageren en ben naar niemand persoonlijk en dan krijg ik dit terug :o ? Ik bedoel het echt helemaal niet zoals jij hem nu oppakt :o

Inhoudelijk dan:

Ik denk, dat het gevoelsmatig anders is als je niet door kan met boeren door de genoemde factoren die jij noemt, dan wat er nu gebeurd.
Als ouder zou ik mijn dochter wel 6 keer laten nadenken of ze boer zou moeten willen worden ( of pensionstalhouder:D ) . Eerlijk gezegd, mijn ouders hebben ook heel lang gezegd dat ze hoopten dat wij het bedrijf niet zouden overnemen. Tuurlijk is het mooi als je bedrijf in de familie blijft.

Maar mijn moeder zei altijd: het belangrijkste is dat mijn kinderen gelukkig zijn en ik weet niet of ik mijn kinderen dit bedrijf gun .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:46

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:48

Kabayo schreef:

Blij dat jij het ook hier schrijft dat 1 boer een pistool gericht op zn hoofd kreeg in zijn cabine want mij geloven ze niet.
Ik zag het vanmorgen vroeg op tv Ik meen op NPO1 nieuws.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:48

Achterom schreef:

Omdat die jongen vecht voor zijn toekomst. En het is bijna vakantie, dus er zijn nog amper lessen op school.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:49

haha leuk bedacht van haar.

Maar waar demonstreert ze voor?
Dat ook schiphol, tatasteel, Chemelot, Rockwool ook in rode kaartjes getekend gaan worden?
Anders snap ik haar niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:50

Die jongen werd dus gearresteerd, mocht geen contact met z'n ouders hebben (inmiddels schijnt z'n vader bij hem te zijn ). Beschoten en in de bak gegooid, lijkt me redelijk heftig als je 16 bent (zelfs als je volwassen bent)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:51

DuoPenotti schreef:
Janine1990 schreef:

En hoe dat verder gegaan dan?

Was psychose zo dat hij een straat verder wel mensen iets aan zou kunnen doen dan?
Al was dat op het moment niet de persoon die ze zochten?
Want een psychose kan ongevaarlijk zijn, maar heb er helaas ook mee naar de separeerruimte gebracht die een gevaar voor hunzelf als andere waren.
En dat gaat inderdaad niet over als ze weg rennen.

Maar zou daar ook graag een link van zien.
Als is dat geen vergelijk met mensen die bij hun volle verstand iets doen.

Dit was het verhaal:

https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... um=organic

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:51

Kabayo: Heftig, dank voor het delen. Hopelijk is iedereen snel van de schrik bekomen en iedereen ook weer veilig thuis.