journee schreef:IMANDRA schreef:
Waarschijnlijk mij ook. En ik ben het met je eens.
De situatie Palestina/Israel is gewoon ingewikkelder dus hoewel ik het er niet per definitie mee eens ben, kan ik er wel begrip voor opbrengen. En de hoeveelheid vluchtelingen destijds was wel echt buiten proporties, weet niet hoe ik daarover zou denken als hier ineens 10 miljoen vluchtelingen heen zouden komen.
Buitenproportie is natuurlijk subjectief.
Het land oppervlakte in Nederland is afgerond 34 km2, Palestina had totaal 27 km2.
In Palestina woonde in 1948 1,3 miljoen arabieren en 650.000 duizend Joden, waarvan een deel, zo'n 60.000 duizend Joden al in Palestina woonden voordat de Britten er in 1918 het bestuur in handen kregen.
Dat betekent dat over 30 jaar, er per jaar gemiddeld 20 duizend joodse migranten bij kwamen. Ter vergelijking, in Nederland komen er nu gemiddeld elk jaar 100 duizend migranten bij, dat is 5x zoveel.
Over 11 jaar kwamen er ~800.000 joden bij, op een bevolking van 1 miljoen Arabieren en 450.000 joden.
In Nederland wonen 18 miljoen mensen. Relatief aan het aantal bestaande bewoners was die migratie inderdaad flink buiten proportie. Dat zou betekenen dat, wil je het gelijk trekken, hier zo’n 10 miljoen migranten zouden komen wonen over 11 jaar. Dus bijna een miljoen per jaar. 10x zoveel als nu. En dan laat je nog buiten beschouwing dat de samenstelling van de bevolking flink veranderde daardoor.