Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:Volgens mij zijn Zuid en Noord Korea op gespannen voet met elkaar. Het is rustig tussen beiden landen en dat is goed maar die twee zijn zeker geen vrienden.
Noord Korea laat vaak spierballen zien als het om hun leger gaat en wat ze allemaal niet hebben. Ik hou daar niet van, want vaak wil je dat arsenaal ook wel eens gebruiken.
Citaat:18 juni : Opnieuw zijn Noord-Koreaanse militairen de zwaar versterkte grens met Zuid-Korea overgestoken. Zuid-Korea loste vervolgens waarschuwingsschoten, meldt persbureau Yonhap. Daarom trokken de tientallen Noord-Koreanen zich terug.
Citaat:11 juni : Het Zuid-Koreaanse leger heeft zondag waarschuwingsschoten gelost nadat Noord-Koreaanse militairen vermoedelijk per ongeluk de grens tussen de landen hadden overgestoken. Dat meldt de Zuid-Koreaanse krijgsmacht dinsdag.
Citaat:9 juni : Noord-Korea stuurt weer ballonnen met afval naar Zuid-Korea. In en rond Seoel en in de grensstreek zijn zondagochtend tientallen Noord-Koreaanse ballonnen gevonden. Zuid-Korea gaat daarom weer kritische berichten over zijn buurland uitzenden aan de grens.
Pyongyang begon anderhalve week geleden ballonnen met vuilnis en dierlijke uitwerpselen op te laten als vergelding voor een initiatief van Zuid-Koreaanse activisten.
pien_2010 schreef:Volgens mij zijn Zuid en Noord Korea op gespannen voet met elkaar. Het is rustig tussen beiden landen en dat is goed maar die twee zijn zeker geen vrienden.
Noord Korea laat vaak spierballen zien als het om hun leger gaat en wat ze allemaal niet hebben. Ik hou daar niet van, want vaak wil je dat arsenaal ook wel eens gebruiken.
pien_2010 schreef:Karl zie jij een gevaar vanuit Kim als Zuid Korea Oekraïne gaat steunen?
Zie jij dit als een soort proxy oorlog tussen Zuid en Noord Korea?
Hoe zie jij dit dus?
pien_2010 schreef:mysa schreef:Volgens mij was dat alweer gestopt. Het was zoals ik begrepen heb menselijk afval, dus stront. Zo bizar....Nog geen staakt-het-ballonnen-sturen.
(Noord-Korea stuurt momenteel luchtballonnen met zakken afval naar Zuid-Korea).
BigOne schreef:Dat doen ze allang nikkel
BigOne schreef:Zolang er dagelijks 88 Boeings 777 vol met vracht van Temu en Shein de wereld overgaan zal dat niet zo’n vaart lopen, China heeft heel veel te verliezen.