Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Op woensdag 22 november worden de nieuwe Tweede Kamerverkiezingen gehouden. Dat melden ingewijden vrijdag aan persbureau ANP.
anjali schreef:Wat moet ik dan zeggen? Dat vrouwen allemaal leuk zijn tegen elkaar? Zo heb ik het nooit meegemaakt hoor. Eerlijk gezegd kan ik veel beter met mannen opschieten omdat die eerlijk en recht voor zijn raap zijn.In het algemeen gesproken dan he! Ik weet graag wat ik aan iemand heb. Natuurlijk heb ik ook wel meegemaakt dat mannen sexistische taal uitsloegen maar daar zeg ik meteen op krachtige wijze wat van.Dan weten ze ook gelijk wat ze aan mij hebben.
Cer schreef:Domme vraag: maar als vrouwen lelijk doen naar vrouwen (jaloers roddelen etc) is dat dan ook sexisme? (als het binnen hetzelfde geslacht is?) #dtv
(lijkt me echt superingewikkeld als je als vrouw vrouwen haat)
Foaly schreef:Cer schreef:Domme vraag: maar als vrouwen lelijk doen naar vrouwen (jaloers roddelen etc) is dat dan ook sexisme? (als het binnen hetzelfde geslacht is?) #dtv
(lijkt me echt superingewikkeld als je als vrouw vrouwen haat)
Vrouwen kunnen zeker seksistisch zijn naar andere vrouwen, en ook naar zichzelf. Zoek idd maar eens op geïnternaliseerde misogynie
Weet nog dat ik bij een bruiloft was van een vrouw die ik toch als zeer sterk beschouwde, die desondanks in haar gelofte zei dat de man haar maar moest leiden als hoofd van het gezinEn dat was iemand die rechten had gestudeerd en voorzitter was geweest van de studentenvereniging, dus iemand waarvan je wel zou zeggen dat ze wel wist wat ze waard was. Maar conservatieve/geïnternaliseerde opvattingen doen rare dingen met mensen
Jessix schreef:Volgens mij heb je al eens eerder een soort gelijke post geschreven, anjali. Ik zou zelf ook zeker niet perse op een vrouw stemmen enkel omdat het een vrouw is. Ik ga voor degene die ik de beste kandidaat vind.
Maar ik erken zeker wel dat vrouwen echt niet voor vol aan worden gezien. Zowel in het bedrijfsleven en in de politiek. Opmerkingen krijgen mannen ook, maar deze zijn niet seksistisch. Dat je alleen al neer wordt gezet als kakelend... Bbbrrr!! Het is 2023 nota bene. Je zou toch verwachten dat we wat ruimdenkender zijn dan dat.
Cer schreef:Weet je wat de reden was van haar, om dat te zeggen?
Want ik vind zelf dat de kwalificaties die je schrijft, niet perse in hoeven houden dat iemand zich niet wil laten leiden,en het ligt er maar helemaal aan hoe het bedoelt wordt, denk ik?
Devalueert iemand zichzelf dan ook?
#Edit: dit is het politieke topic.. excuus
Foaly schreef:Cer schreef:Weet je wat de reden was van haar, om dat te zeggen?
Want ik vind zelf dat de kwalificaties die je schrijft, niet perse in hoeven houden dat iemand zich niet wil laten leiden,en het ligt er maar helemaal aan hoe het bedoelt wordt, denk ik?
Devalueert iemand zichzelf dan ook?
#Edit: dit is het politieke topic.. excuus
Het werd gezegd vanuit de Bijbel, vanuit een conservatieve instelling dus. Wat me echt van die persoon verbaasde, het was bepaald geen mak schaap zeg maar
@Mce, ik snap je punt, maar er zit wel een verschil in een deur openhouden voor iemand en in het algemeen beleefd zijn, en iemand de controle geven over de belangrijke beslissingen in het huishouden. Want daar kwam het wel op neer.
En nu zal ik ook weer netjes ontopic meepraten, excuus
Janneke2 schreef:Wat er conservatief is aan de Bijbel is mij niet geheel duidelijk.
(De on bijbelse gedachte van de man als hoofd van het gezin kan ik wel plaatsen als conservatief.)
nps schreef:Janneke2 schreef:Wat er conservatief is aan de Bijbel is mij niet geheel duidelijk.
(De on bijbelse gedachte van de man als hoofd van het gezin kan ik wel plaatsen als conservatief.)
Ik durf niet te zeggen of het direct uit de bijbel komt maar - voorzover ik weet is de bijbel / zijn de meest strikte geloofsvormen nou niet progressief op gebied van partnerkeuze anders dan man/vrouw, lhbtetc. acceptatie, abortus en euthanasie.
Janneke2 schreef:BeFunny schreef:Kakkelend dat moet nog kunnen.
Kritiek hoort erbij.
Bijnamen: prima.
Maar hoezo "moet 'kakelen' kunnen"?
... dat is gewoon een diskwalificatie.
Exitium schreef:Schouten stopt ook bij de CU. Daarmee zijn zowel de minister-president als alle vicepremiers niet verkiesbaar in november.
https://www.nu.nl/algemeen/6272348/caro ... jaren.html
Janneke2 schreef:BeFunny schreef:Kakkelend dat moet nog kunnen.
Kritiek hoort erbij.
Bijnamen: prima.
Maar hoezo "moet 'kakelen' kunnen"?
... dat is gewoon een diskwalificatie.