Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 06:24

Omdat hij dan uit zijn ambt gezet is omdat hij dus iets heeft gedaan wat hij in zijn officiële capaciteit niet had mogen doen. En daar kan je dan dus voor veroordeeld worden volgens deze laatste uitspraak van het hooggerechtshof.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 09:18

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:20

Karl66 schreef:
Omdat hij dan uit zijn ambt gezet is omdat hij dus iets heeft gedaan wat hij in zijn officiële capaciteit niet had mogen doen. En daar kan je dan dus voor veroordeeld worden volgens deze laatste uitspraak van het hooggerechtshof.

Okay duidelijk, ik zie dat anders. Hij zou alleen veroordeeld kunnen worden voor hetgeen waarvoor hij afgezet is en overige zaken die hij niet uit zijn officiële functie doet in dat geval. Dus daarin verschil hij niet of nauwelijks van een niet herkozen president dan. Volgens mij is er nu een heel groot grijs gebied waarvoor een president met erg veel weg komt zolang er maar een stempel officieel op komt.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 10:22

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 19:43

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 21:10

Op dit moment zijn de Democraten bezig hun eigen graf te graven.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:26

Wat moeten ze dan doen, snel andere kandidaat naar voren schuiven (en zoja, toch gewoon Kamala Harris?)

Ik zei het, en zal het blijven zeggen - Trump gaat gewoon winnen. Het debat heeft wel invloed.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:29

Het is vooral de onrust die de Democraten na het debat blijven creëren wat invloed heeft. Het probleem met Kamala Harris is dat zij kans heeft gezien om minder bekend te worden als vice president. En al is dat een prestatie, het is niet het soort prestatie waarmee je Trump gaat verslaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:39

I.m.o. moeten ze een paar dingen doen. Ten eerste Biden wat mentale en lichamelijke onderzoeken laten ondergaan en daarvan de resultaten delen (als die positief zijn). Ten tweede, even goed met Biden overleggen hoe hij het voor zich ziet de komende 4 jaar. Ziet hij het ècht helemaal zitten om het zelf te doen, dan zal hij aan de bak moeten met meer publieke vertoningen die GOED verlopen.

En ik denk ook de verwachtingen van mensen (en zichzelf) wat aanpassen: ja ik ben oud, dus ik moet toegeven dat ik misschien niet op de normale manier het presidentschap vorm zal kunnen geven. Wat minder intensief reizen en dergelijke. Debatten met 2 minuten antwoord geven op vragen zijn niet zo mijn ding. Maar dit heb je normaal gesproken voor goed functioneren als president, ook niet nodig :)*

Inzetten op dat de VOORDELEN aan zijn leeftijd zijn, dat hij wèl de unieke kandidaat is die enorm veel ervaring en connecties heeft, en er in slaagt om van beide partijen genoeg steun te krijgen voor alles dat hij al bereikt heeft :)* Of een jonger / in de wandelgangen onbekender / wat minder ervaren iemand dat voor elkaar krijgt, is nog maar de vraag natuurlijk....

Heel goed naar buiten brengen dat hij in de functie waar het om gaat, wel een goed stel hersens, bizar veel ervaring en goed moreel kompas heeft om de juiste beslissingen te nemen, en dat is in principe waar het om gaat :)* Dat hij ook een zeer goed, capabel team om zich heen heeft verzameld. De juiste normen en waarden heeft. En vergelijk dat allemaal maar eens met Trump.....

Maar, als hij zelf toch ook wat twijfel heeft..... en er wel de voordelen van in kan zien om afstand te nemen en wat zeer capabele partijgenoten naar voren te schuiven.... dan denk ik dat dat helemaal geen slecht idee is om de stemmers weer wat enthousiaster te maken. Want ik denk dat het wel stikt van de stemgerechtigden die helemaal geen Trump willen, maar ook niet heel enthousiast worden van een brabbelende Biden als hun vertegenwoordiger op het wereldtoneel....

Als Biden niet sterk in de media kan overtuigen dan denk ik dat het goed is als ze het er binnen de partij samen over hebben welke 3-5 kandidaten (Harris is uiteraard 1 van die kandidaten) het stokje goed over zouden kunnen nemen en dan ook nog een kans zouden hebben om aan de komende 4 jaar nòg 4 jaar te plakken. Dat is een groot extra voordeel zou ik zo zeggen :j

En dat die kandidaten het dan tegen elkaar op gaan nemen in een intensieve ronde waarin het grote publiek ze beter gaat leren kennen. Van mijn part doet Biden ook mee, dat zou een stunt zijn als hij op die manier alsnog gekozen wordt als beste optie _O- Maargoed, die heeft het natuurlijk druk zat met zijn taak als president.

Ik denk kortom, dat er met wat goede wil, best iets juist heel positiefs van te maken is waarmee het volk enthousiast gekregen kan worden voor de democraten, die dan niet domweg kostte wat kost achter een "dear leader" aanlopen, itt de Republikeinen.....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:33

PMarena, Trump gaat dit gewoon, met vingers in de neus winnen. Tenzij de democraten heel snel een andere kandidaat vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:43

Het is zeker geen gelopen race maar ik denk dat je onderschat hoeveel mensen echt niet op zo'n walgelijk mannetje als Trump willen stemmen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:48

pmarena schreef:
Het is zeker geen gelopen race maar ik denk dat je onderschat hoeveel mensen echt niet op zo'n walgelijk mannetje als Trump willen stemmen.

En hoe kom jij al aan al die kennis en wijsheid? Weet jij dat wel dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:53

Door gewoon een beetje op te letten... :?

Hoe kom jij aan de wijsheid van "Trump gaat gewoon winnen"..... :?

Ik neem graag verschillende bronnen tot mij en het is heel duidelijk dat er behoorlijk wat mensen diep in de cult zitten van alles geloven dat Trump zegt. Maar het is ook duidelijk dat er véél mensen afgeknapt zijn op Trump en hoewel ze altijd op de GOP hebben gestemd, ze dat voorlopig absoluut niet meer zullen doen omdat ze maar al te goed beseffen dat die partij flink op hun kloten moet krijgen om kans te maken om ooit nog fatsoenlijk te kunnen worden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:54

pmarena, jij onderschat het enorme verschil tussen amerikanen en europeanen. De pvv is enigzins te vergelijken met de republikeinen. Met het grote verschil, dat in Amerika het gaat tussen 2 partijen, of je bent voor de een of voor de ander. Je bent voor Trump of tegen Trump, meer smaken zijn er niet. Biden is naast oud (ervaringsrijk) veel te integer om het tegen een straatvechter zoals Trump op te nemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:55

pmarena schreef:

Dat is de ene kant. De andere kant is dat veel Amerikanen (zeker Republikeinen) weer eens voor een onmogelijke keuze geplaatst worden: kiezen tussen een gevaarlijke gek en een man die mentaal (ruim) over zijn houdbaarheidsdatum heen lijkt te zijn....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:03

Ik onderschat helemaal niks :)

Ik hoop dat er een hele goede vervanger komt voor Biden òf dat het hem lukt om heel sterk over te komen de komende maanden. Ik denk dat hij de kerntaak van het presidentschap (goede beslissingen nemen en goed beleid er doorheen krijgen) nog prima uit kan voeren :j

Maar omdat hij het die MAGA rotzakken te gemakkelijk maakt om hem belachelijk te maken, is het wel linke soep of het hem lukt om genoeg mensen voor hem naar de stembus te krijgen.

Aan de andere kant.... als er nu een nieuweling naar voren geschoven wordt blijkt dat wellicht JUIST verkeerd uit te pakken omdat die MAGA-etters daarover ook wel weer vanalles zullen verzinnen.... en die hebben dan ook nog eens het nadeel dat ze nog niet op een goede staat van dienst kunnen teren en nog niet bewezen hebben dat ze integer zijn en het goed voor hebben met iedereen. Dat heeft Biden dan weer wel....

Dus ik snap wel dat het een héle lastige keuze is..... voor de democratische partij.
Er IS geen makkelijke oplossing vrees ik.... :(:)

Het is denk ik vooral zaak om de hele massa kiezers die gewoon NIET (meer) op Trump willen stemmen, wèl voor de democraten naar de stembus te krijgen. En dat ze niet thuis blijven zitten als een soort protest dat ze beide kandidaten niks vinden.....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:04

De enige hoop is dat de democratische kiezer wel naar de stembus gaat en de republikeinse kiezer thuis op de bank blijft.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:16

nikkel schreef:
pmarena, jij onderschat het enorme verschil tussen amerikanen en europeanen. De pvv is enigzins te vergelijken met de republikeinen. Met het grote verschil, dat in Amerika het gaat tussen 2 partijen, of je bent voor de een of voor de ander. Je bent voor Trump of tegen Trump, meer smaken zijn er niet. Biden is naast oud (ervaringsrijk) veel te integer om het tegen een straatvechter zoals Trump op te nemen.

En je onderschat ook dat mensen helemaal niet zo rationeel zijn, kijk maar hier in Nederland. De geschiedenis van Amerika met de burgeroorlog, de slavernij.... het kiesstelsel, hoezeer meer Amerika gepolariseerd is... Het aantal "swing states" is echt niet zo groot, en het is enorm spannend. Je vult nogal wat in wat je denkt te weten over hoe de kiezer denkt en werkt daar, en ik denk dat je dat niet zo kan doen.

Ik weet niet 100% zeker dat Trump gaat winnen, tuurlijk niet - ik heb geen glazen bol - maar de vorige verkiezingen Trump / Clinton lieten alle peilingen zien dat Clinton zou winnen, en werd het toch Trump. Dus laat ik het anders formuleren - de kans is zeer aanwezig dat Trump gaat winnen. Wat de democraten doen vind ik slim - geen paniekvoetbal, vierkant achter hun half slapende president blijven staan. Júist als je nu gaat wisselen laat je zien hoe onzeker je bent.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:41

nps schreef:
pmarena schreef:

En hoe kom jij al aan al die kennis en wijsheid? Weet jij dat wel dan?

Trump gaat heus niet winnen omdat MAGA het hardst schreeuwt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:56

Nogmaals: ik onderschat helemaal niks. En als je mijn berichten in zijn geheel zou lezen dan zou je dat ook zien :)

Ik vind dat de democraten momenteel juist helemaal niet slim bezig zijn, want ze spelen wèl paniekvoetbal en staan absoluut niet vierkant achter hun president. Er zitten behoorlijk wat barsten in en er wordt teveel geroezemoes en onrust naar buiten gebracht. Dat hadden ze binnenskamers moeten houden en niet in de media moeten gooien.

We moeten dan maar hopen dat meer mensen dat gemist hebben op 1 of andere manier en dat het snel ophoudt :=

I.m.o. is het zéér terecht om achter de schermen even heel goed te bespreken hoe ze het beste verder kunnen. Wat de beste strategie is om Trump te verslaan. Maar wat er nu gaande is is héél veel media aandacht voor Biden, op een negatieve manier, met de onrustzaaierij van democraten zelf.

Terwijl Trump natuurlijk op alle vlakken de veel slechtere keuze is. Heel hard hopen maar dat dáár meer de focus op komt te liggen.....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:47

Misschien moeten ze jou dan als hun adviseur vragen, want jij weet wel ff wat ze moeten doen ;).

Nee grapje natuurlijk. Belangrijke spelers hebben zich na het debat wel degelijk pal achter Biden geschaard (obama, harris). En natuurlijk doen ze precies wat jij zegt - achter de schermen uitwerken hoe ze hun halfdode president toch naar de overwinning kunnen banketstaaf. Ze hoeven maar te overtuigen tot de verkiezingen (en een beetje paniek voorkom je nooit, want je hebt altijd de media die dit natuurlijk extreem uitvergroten)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 14:54

Ik vind het een flauw grapje, want ik zeg letterlijk dat het een héle lastige keuze is. En dat het fout kan gaan als ze Biden houden, het kan ook juist fout gaan om een ander naar voren te schuiven, dus tja.... dat is niet bepaald doen alsof je het wel effe weet :?

En praten over een "halfdode president" vind ik ook verre van normaal. Alsof je 1 van de MAGA's bent joh.......

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 17:54

Cowboy55 schreef:
pmarena schreef:

Dat is de ene kant. De andere kant is dat veel Amerikanen (zeker Republikeinen) weer eens voor een onmogelijke keuze geplaatst worden: kiezen tussen een gevaarlijke gek en een man die mentaal (ruim) over zijn houdbaarheidsdatum heen lijkt te zijn....

Nee dat is niet de keuze in de VS. De keuze voor de Republikeinen is of ze gaan stemmen op een veroordeelde crimineel of niet gaan stemmen. En de keuze voor de Democraten is of ze gaan stemmen voor iemand die over zijn houdbaarheidsdatum is of niet gaan stemmen. Wie daarbij het beste de kiezers naar het stemhokje kan krijgen, die gaat winnen. En zelfs dat niet, want het gaat erom wie de kiezers het beste naar het stemhokje kan krijgen in de paar swingstates die die verkiezingsuitslag bepalen.

De kansen zijn nog steeds redelijk gelijk binnen de foutmarge. Waar Biden eerst 51 uit de 100 keer kans had om te winnen tegen Trump 48 uit de 100, heeft Trump nu de kans van 51 uit 100 tegen Biden 49 uit 100. Trump heeft zijn verlies in de polls dus gestopt en omgekeerd naar een voorzichtige groei. Maar het is dus nog steeds onbeslist met een iets betere kans voor Trump.

edit: Link vergeten: https://projects.fivethirtyeight.com/20 ... p110651473

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 18:49

Nixon zou stinkend jaloers en flabbergasted zijn :=

Waarvoor ze hem de rug toegekeerd hebben, dat is nu maar onschuldig kruimelwerk vergeleken met de hele waslijst van Trump.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:42

Goeie add van The Lincoln Project!