steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:53

rien10 schreef:
Ja, want dat is gebeurd he? Kinke?

Het had kunnen gebeuren, net zoals er mensen hadden kunnen overlijden doordat er ambulances in de file vast hadden kunnen staan. En er hadden miljoenen mensen zonder eten kunnen komen te zitten, net zoals de mensen in verzorgingshuizen geen eten hadden kunnen krijgen door de blokkades..

En er vloog daadwerkelijk een kogel.. dat er een ambulance vastgestaan heeft is nog maar de vraag, dus ja wat is dan waarschijnlijker?

Dubbelstandards en gaslighting.. 8-)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:59

idinn schreef:
Ik heb geen beelden gezien en misschien dat het laatste mediabericht waarin de moeder is gesproken voor geen meter klopt. Maar als je de oprit van de snelweg niet op mag, dan is het natuurlijk ook not done om maar via het talud de politie te omzeilen en gewoon door te tuffen. Als dat prima is, had de politie net zo goed er niet kunnen staan.

Man man man media springt er direct bovenop en gaat niet eens even na of alles wel klopt.
Wanneer je geen beelden hebt gezien weet je ook niet waar je over praat.
Politie is toch echt wel verkeerd bezig nu.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:01

Coby schreef:
Over het voorval in Heerenveen kan ik wel vertellen dat er niet uitsluitend boeren bij stonden. Een heel groot deel van de demonstranten waren de relgroepen die juist niets met de agrarische ondernemingen te maken hebben. Dat veroorzaakte ook de grimmige sfeer.

Wat maakt het nou uit wie daar allemaal waren!!
Gericht schieten op iemand die alleen maar weg rijdt!!
Hoe gestoord kun je zijn

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:02

Tiepfoudt schreef:
Achterom schreef:
Hoho, de overheid zei helemaal niks, en al helemaal niet "melk maar raak". De overheid had geen beleid ( wat natuurlijk heel kwalijk was!), De boeren en de bank vertaalden dat als melk maar raak.
Daarmee bleken ze achteraf de plank misgeslagen te hebben. Je kunt de overheid prima een gebrek aan visie verwijten, maar wat jij nu stelt klopt niet.

Hoho, jij bent geloof ik niet bekend met het feit dat Tjeerd de Groot van 2010-2017 als directeur van de Nederlandse Zuivel Organisatie pleitte voor uitbreiding melkproductie, want er was volgens hem nog voldoende ruimte voor groei in Nederland en het was jammer dat die ruimte niet benut werd. Toen werd zijn salaris overigens betaald door de melkveehouders die hij nu het leven zuur maakt :+

Toch frappant dat dit continu genegeerd wordt in dit topic.

En hoe is dat precies relevant dan? Je schijnt die meneer te zien als de duivel, maar ik zie het eerder als een hielenlikker.
Als ambtenaar bij het ministerie voerde hij het beleid daar uit, als voorzitter van een boerenclub vertelt hij wat de boeren graag willen horen. Want hé: geen beleid vanuit LNV, de PAS was er gewoon nog, en de boeren willen graag uitbreiden. De boeren betalen hem, dus zegt hij dat er geen belemmeringen zijn en ruimte genoeg.
En nu zit meneer in de politiek, de situatie is veranderd want geen PAS meer. En hij zegt wat hij in zijn vorige functie nooit had kunnen zeggen: dit systeem is failliet.
Dat je je bedrogen voelt, snap ik helemaal. Ik voel me als zorgmedewerker ook bedrogen door een minister die eerst verpleeghuisbestuurder en voorzitter van onze brancheorganisatie was en nu doodleuk zegt: oh ja, dat kwaliteitskader, dat kan helemaal niet, dus we gaan gewoon bezuinigen :j en de bezuiniging dan ook nog eens presenteert alsof er geld bij komt :+ Of een minister Kuipers die het ineens doodleuk niet meer nodig vindt om een plan te hebben liggen voor een pandemie.
Alleen: zij zijn degenen die het kabinetsbeleid uitvoeren. Blijkbaar wil een meerderheid van de burgers dit zo.

Cer

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:03

Hoe heeft de meerderheid van de burgers voor minister Kuipers gekozen en HOE had deze meerderheid kunenn weten dat hij het ineens 'niet meer nodig vind...etc'... Hoe dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:04

loriene schreef:
Coby schreef:
Over het voorval in Heerenveen kan ik wel vertellen dat er niet uitsluitend boeren bij stonden. Een heel groot deel van de demonstranten waren de relgroepen die juist niets met de agrarische ondernemingen te maken hebben. Dat veroorzaakte ook de grimmige sfeer.

Hoe gestoord kun je zijn

Als iemand iets uitgevreten heeft en die willen ze aanhouden maar diegene rent hard weg wordt er ook wel eens geschoten... we weten niet of deze jongen al een aanvaring gehad had op dat moment en de politie hem aan wou houden en hij dus weg reed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:04

Loriene, ik heb wel wat beters te doen dan alle filmpjes te gaan googlen. Nu zeg je eigenlijk: als je enkel hier leest en daarop reageert, hou je mond maar. Je zou eerst alles tot in de treuren moeten googlen. Ja doei _O-

Laten we maar gewoon afwachten wat de conclusies worden. We hebben hier gelukkig geen schietgrage cowboypolitie zoals in Amerika én dit soort acties worden wel degelijk goed onder de loep genomen.

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:05

de kogel is in de spijl naast de deur terechtgekomen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:06

Spenk schreef:
loriene schreef:
Hoe gestoord kun je zijn

Als iemand iets uitgevreten heeft en die willen ze aanhouden maar diegene rent hard weg wordt er ook wel eens geschoten... we weten niet of deze jongen al een aanvaring gehad had op dat moment en de politie hem aan wou houden en hij dus weg reed

Nee, alleen als diegene gewapend is en bijvoorbeeld zelf schiet of iemand probeert te gijzelen. Bij enkel een vluchtpoging zonder direct gevaar voor agenten of omstanders mag de politie hier niet schieten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:06

Cer schreef:
Hoe heeft de meerderheid van de burgers voor minister Kuipers gekozen en HOE had deze meerderheid kunenn weten dat hij het ineens 'niet meer nodig vind...etc'... Hoe dan?

Door de partijprogramma's te lezen van de partijen waarop ze stemden. Door te kijken naar het gedrag van die partijen in de afgelopen periode.
Kuipers is als minister niets meer dan de uitvoerder van kabinetsbeleid. Dat kabinet bestaat uit partijen waar een meerderheid op gestemd heeft. Democratie noemen we dat.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:07

loriene schreef:
Coby schreef:

Hoe gestoord kun je zijn

Als iemand iets uitgevreten heeft en die willen ze aanhouden maar diegene rent hard weg wordt er ook wel eens geschoten... we weten niet of deze jongen al een aanvaring gehad had op dat moment en de politie hem aan wou houden en hij dus weg reed[/quote]

Deze jonge reed gewoon weg van de politie.
Dan ga je nog niet schieten!!
Hoop dat die idioot goed gestraft wordt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:08

loriene

idinn schreef:
Loriene, ik heb wel wat beters te doen dan alle filmpjes te gaan googlen. Nu zeg je eigenlijk: als je enkel hier leest en daarop reageert, hou je mond maar. Je zou eerst alles tot in de treuren moeten googlen. Ja doei _O-

Laten we maar gewoon afwachten wat de conclusies worden. We hebben hier gelukkig geen schietgrage cowboypolitie zoals in Amerika én dit soort acties worden wel degelijk goed onder de loep genomen.

Filmpjes zat hoor,kost je niet eens een minuut :D

Anoniem

Als iemand iets uitgevreten heeft en die willen ze aanhouden maar diegene rent hard weg wordt er ook wel eens geschoten... we weten niet of deze jongen al een aanvaring gehad had op dat moment en de politie hem aan wou houden en hij dus weg reed[/quote]
Nee, alleen als diegene gewapend is en bijvoorbeeld zelf schiet of iemand probeert te gijzelen. Bij enkel een vluchtpoging zonder direct gevaar voor agenten of omstanders mag de politie hier niet schieten.[/quote]
Maar ze zagen hier een gevaar in... een agent in NL mag en zal nooit zomaar schieten want er volgt meteen een onderzoek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Spenk schreef:

Bron?
Heb je links naar nieuwsberichten van waar dit is gebeurt?
Dus iemand die weg rent, dus geen gevaar meer is, wat hij daarvoor ook heeft gedaan, dus neergeschoten word?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:10

Exitium schreef:
Nee, alleen als diegene gewapend is en bijvoorbeeld zelf schiet of iemand probeert te gijzelen. Bij enkel een vluchtpoging zonder direct gevaar voor agenten of omstanders mag de politie hier niet schieten.

Precies :j

en gelukkig zeg, geen wildwest taferelen van Amerika hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:11

Is dat de criteria dan? Dat je op een agent af moet rijden voor er geschoten wordt? Ik zie hier een heel loos filmpje van gasten die het allemaal wel grappig vinden dat ophitserige gedoe. Wat ging eraan vooraf? Als de politie daarvoor gezegd heeft: je blijft daar staan met je trekker.. en die trekker gaat er vervolgens gewoon vandoor. Moeten ze dan vrolijk uitzwaaien?

Ik ga weer wat nuttigs doen met mijn dag :wave:

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:11

Had anders niet veel gescheeld. 2 cm opzij en de kogel zat in het hoofd van de 16 jarige.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:13

Gelukkig wordt er in nederland direct onderzoek gedaan naar elke kogel die op een burger wordt afgevuurd. Dus tot die tijd maar eens even afwachten, ook een politieagent kan de druk teveel worden /situatie verkeerd inschatten. Ook kan er al veel meer gebeurd zijn voor de korte filmpjes die gedeeld worden. Die jongen mag blij zijn dat hij niet in de USA woont, dan was hij compleet doorzeeft geweest alhoewel ik die kogel wel erg dicht bij het raam vind zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:13

DuoPenotti schreef:
Spenk schreef:

Bron?
Heb je links naar nieuwsberichten van waar dit is gebeurt?
Dus iemand die weg rent, dus geen gevaar meer is, wat hij daarvoor ook heeft gedaan, dus neergeschoten word?

Dat zeg ik toch niet dat maak je er weer eens helemaal zelf van.

Voor iemand waar ze een gevaar in zien.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:14

idinn schreef:
Is dat de criteria dan? Dat je op een agent af moet rijden voor er geschoten wordt? Ik zie hier een heel loos filmpje van gasten die het allemaal wel grappig vinden dat ophitserige gedoe. Wat ging eraan vooraf? Als de politie daarvoor gezegd heeft: je blijft daar staan met je trekker.. en die trekker gaat er vervolgens gewoon vandoor. Moeten ze dan vrolijk uitzwaaien?

Dan ga je nog niet schieten!!
Of vindt jij dat maar heel normaal?

pien_2010

Kinke schreef:
de kogel is in de spijl naast de deur terechtgekomen

Gelukkig maar. Het zal je jong maar wezen.. Gelukkig goed afgelopen voor iedereen. Hopelijk is hij gauw vrij.

Achterom

Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers de ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?
Laatst bijgewerkt door Achterom op 06-07-22 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:15

idinn schreef:

Dan schiet je alsnog niet op het raam (en in dit geval dus indirect op iemand lijf). Dan schiet je op de banden van de trekker. Deze jongen heeft het geluk dat een spijl van nog geen 10 centimeter de kogel heeft opgevangen.

Wanneer een agent een wegrennend persoon neerschiet wordt ook gericht op de benen en niet op het hoofd of corso. Als iemand wegrijdt in een auto na een vluchtpoging richt men ook niet op het raam. Dan richten ze ook op de banden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:15

Achterom schreef:
Waarom was die 16-jarige daar? Dat zo'n jongen wat roekeloos zou kunnen zijn in een dergelijke situatie (en daarmee zeg ik niet dat hij dat was! Ik was er niet bij) kan heel goed op die leeftijd, immers doe ontwikkeling van de hersenen is verre van compleet. Waarom zit zo'n jongen niet op school, maar doet hij mee aan een demonstratie? Ik ben toch niet de enige die dat vreemd vindt?

Een paar posts hierboven is een link van het AD gedeeld met alle antwoorden op deze vragen.