Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:56

Maar een auto is niet bedoeld om mensen mee te doden, dit model raket is dat nadrukkelijk wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 22:59

Maar dan nog.. kijk maar eens naar het koninginnedagdrama. Wel degelijk bedoeld om mensen te doden.
Maar ik blijf erbij dat je Rusland niet aansprakelijk kan stellen voor het doden van de mensen. Ik ben ook helemaal niet voor Rusland.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:34

purny schreef:
Kamy schreef:
Zo, dat is nog eens nieuws! Dussss....
En dan hebben de Russen het zeker nog steeds gedaan. Want die hebben de raket aan de seperatisten gegeven/verkocht...

Ben ik niet geheel mee eens... ja de russen hebben de raket aan de separatisten verkocht maar je kunt ze niet verantwoordelijk stellen voor die daad.
Stel ik zou jou mijn auto verkopen en jij krijgt er een ongeluk mee of jij wil er opzettelijk iemand mee doodrijden, dan ben ik niet verantwoordelijk voor jou daad alleen maar omdat ik jou mijn auto verkocht hebt.

Ik ben blij dat je dit schrijft. Want ik ben het met je eens en mijn post was sarcastisch bedoeld. .. ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:47

Het kan i.m.o. prima zo zijn dat de seperatisten een raket afgevuurd hebben, zover ik begreep hadden ze al Ukraïnse vliegtuigen neergehaald ook en het lijkt me niet meer dan logisch dat ze gewoon dachten dat dit er ook 1 van de U. was met materieel om hen een kopje kleiner te maken, logisch dat je dat uit je gebied wilt houden :(:)

De vraag is voor mij dan vooral: wat deed dat buitenlandse passagiersvliegtuig boven gebied waarvan U. wist dat het gevaarlijk was om te vliegen?

Ik heb echt nog steeds het idee dat het heel goed zo zou kunnen zijn dat U. expres dat vliegtuig daar heeft laten vliegen -O-

Hetzij in de hoop dat meer luchtverkeer hun eigen vliegtuigen zou beschermen, hetzij omdat het wel goed uit zou komen als een buitenstaander uit de lucht werd geschoten door de seperatisten omdat dat veel meer verontwaardiging en actie uit zou lokken van de buitenwereld die zich dan tegen de seperatisten zouden keren.... dat is natuurlijk kat-in-het-bakkie voor de Ukraïne.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:41

Die vraag is toch allang en breed beantwoord pmarena.. Bovendien is dat toch geen enkel excuus om een raketaanslag goed te praten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:07

Dan heb ik dat zeker gemist want ik heb nog geen informatie langs zien komen die deze mogelijkheid van tafel veegt.

Vliegtuigen van de vijand neer willen halen lijkt me een heel normaal iets, dat hoef je niet goed te praten, hoort er gewoon bij ben ik bang. Wanneer "de vijand" dan buitenstaanders het bezette luchtruim binnen laat vliegen dan bestaat het risico dat die buitenstaander ook neergehaald wordt.... domme fout natuurlijk maar dat kan gebeuren.

Dat vliegtuig had daar gewoon helemaal niet mogen zijn, men had erop gewezen moeten worden dat het gevaarlijk was.

Al met al komt het sowieso daar op neer volgens mij: de rebellen hadden niet eens de mogelijkheid moeten hebben om dat vliegtuig te raken :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:13

Het is allang en breed bekend waarom dat vliegtuig daar vloog, waarom ze die keuze hebben gemaakt.

Volgens mij zoek je gewoon naar redenen om de rebellen/ separatisten maar vrij te kunnen spreken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:53

Tja, die mening mag je hebben hoor :P

Ik vertrouw de Ukraïne gewoon voor geen meter, zo heeft ieder zijn eigen onderbuikgevoelens :)

Een ongelukkige samenloop van omstandigheden blijft de meest voor de hand liggende optie, maar vlak hele foute motieven zeker niet uit, mensen zijn tot zoveel ellende in staat :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:15

Hebben jullie dit nieuws al gelezen? Ik zei vanaf het begin al,dat het de Russen waren,en dat blijf ik zeggen.

http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Rampvlucht ... eerd.dhtml

Ook heeft Nederland verzwegen t.o. de luchtvaart,dat ze daar niet moesten gaan vliegen vanwege de oorlog.Maar ze vonden het niet belangrijk om dat door te geven!
Uiteraard blijft Rutte dit ontkennen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:31

Dat laatste is ook helemaal nog niet zeker. daarnaast het was een malasies vliegtuig, wie gaat er dan over wie waar mag vliegen? Dat t van Amsterdam is gestart, houdt dat dan ook in dat zj de vliegroute bepalen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:49

De Nederlandse KLM vloog ook over die route en die zijn ook niet gewaarschuwd

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:56

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:13

Ik vind het een kwalijke zaak dat dit niet is gemeld door het kabinet. Het kabinet heeft daarom weer laten zien dat het een vies spelletje speelt en zelfs over lijken gaat. Lijkt mij dan ook een goede oplossing om dit kabinet af te laten treden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 09:33

Sammie schreef:
Dat laatste is ook helemaal nog niet zeker. daarnaast het was een malasies vliegtuig, wie gaat er dan over wie waar mag vliegen? Dat t van Amsterdam is gestart, houdt dat dan ook in dat zj de vliegroute bepalen?

Schiphol zou gewaarschuwd moeten worden volgens de regels,elk vliegtuig wat dus vanaf schiphol vertrekt,word dan gezegd dat ze niet over een bepaald gebied mogen vliegen.
Het kabinet had alleen maar gezegd dat ze 10km hoger moesten gaan vliegen!
Conclusie voor mij: het kabinet is hier net zo schuldig aan als de russen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:36

Ben ik de enige die het typisch vind dat ze het nieuws over de MH17 nu naar buiten brengen, net nu dit nieuws volledig overschaduwd wordt door het nieuws uit Parijs?

Ik krijg gelijk het gevoel dat ze iets willen verbergen... (Maar misschien kijk ik gewoon teveel tv... :+ )

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:57

Dit nieuws komt nu pas naar buiten omdat ze al die tijd bezig waren met onderzoek.
Vandaag komt dat hele onderzoek op t.v. ik weet zo niet op welke zender,maar zal vast op Ned.1, 2 of 3 zijn.

Nelleke dat ze iets verbergen denk ik ook al heel lang.
Ik vond het gewoon erg raar dat ze pas heel laat bij de plek van het vliegtuig konden komen,terwijl de media,een Nederlandse burger en mensen uit Australië wél veel eerder op de plek konden komen.En Nederland had steeds als 'smoes' het is te gevaarlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:05

Wat een complottheorieën en paranoia weer hier :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:11

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:14

Nee hoor ik zie het hier ook. Expres wachten met dit nieuws.. kom op zeg. Meneertje vrijland klik ik niet áán!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:18

Ach, complottheoriën.... het is gewoon logisch nadenken en voorbeelden zat uit de geschiedenis er bij halen dat niet alles is wat het lijkt, waardoor het verstandig is om verschillende opties open te houden.

Als het vliegtuig al is neergehaald vanaf de grond, en als het dan vanaf op dat moment Russich gebied is gebeurd, dan zijn er nog allerlei manieren waarop het niet per-sé Russen geweest hoeven te zijn die het hebben gedaan.

En al zijn het wel Russen geweest, dan zijn er nog allerlei manieren waarop die er door anderen een beetje ingeluisd kunnen zijn.... ik kan me nog steeds goed voorstellen dat die mensen wellicht alleen maar dachten dat ze nogmaals een vrachtvliegtuig neer zouden halen, en er vanuit gingen dat er überhaupt geen passagiersvliegtuigen meer over grondgebied zouden vliegen waar recent al eerder vliegtuigen neergehaald zijn....

Uiteindelijk kunnen er gerust meerdere partijen een beetje schuld hebben.

Ik denk dat je er heel goed vanuit kan gaan dat Russen niet bewust een passagiersvliegtuig uit de lucht gaan schieten want je kan veel zeggen over Russen, maar zo stom zijn zo nou ook weer niet :P

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:19

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:35

pmarena ik weet ook voor 99 % zeker dat de russen niet doel bewust dit vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.Ze dachten vast dat het een Oekraïnsch vrachtvliegtuig was, dit ongeluk is een vergissing/fout,maar wel een hele grote fout.
Dat kon je ook horen op die bandopname,dat ze een vergissing hadden begaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:43

Ik durf niet te zeggen dat die bandopname echt was natuurlijk, maar het lijkt me een prima verklaring :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:43

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:49

Quote:Het kabinet schrijft dat er geen waarschuwingssignalen naar luchtvaartmaatschappijen zijn gegaan.
En dat hadden ze dus wél moeten doen! miss? had deze ramp dan voorkomen kunnen worden.
Ik vind het Kabinet fouter dan de Russen! de Russen maakte een vergissing,het Kabinet niet,die zweeg gewoon.