Jaila schreef:Het zijn de geestelijken die er problemen over maken,maar de gewone mensen doen daar totaal niet moeilijk over dat Wilders een film heeft gemaakt en wat daar evt. in getoont gaat worden.
Vrouwen vinden daar zelfs dat Wilders nog gelijk heeft ook in wat hij zegt,nou dus je hoeft je niet af te vragen wie dus de problemen maken!
Er was zelfs een groepje geestelijken ( die het ook gevraagd werden),waarvan er 1 zei dat Wilders gestenigd moest worden,en die ander zei dat hij moest oppassen met wat hij zei,omdat deze filmbeelden die daar gemaakt werden de hele wereld over zouden gaan,en die begon er omheen te draaien met gerecht enzo dat die moesten bepalen wat er moest gebeuren met Wilders als die film uit zou komen.
Het zijn die oude vastgeroeste mannetjes die hun machtspositie niet willen opgeven, maar dus aan hun water voelen dat het er aan zit te komen... 
Maar dat wat de beide Monieks schrijven kan ik onderschrijven hoor...
Bij ons op school kregen een vriendin van me (nog al dik meisje) en een turk ruzie... Hij noemde haar vet varken en zij hem toen vieze turk. Raad eens wie verontschuldigingen moest aanbieden? Dus ik op hoge poten naar de rector om hem even duidelijk te maken dat ze toch beiden even fout waren! De belediging van vet varken is net zo erg toch? Schoorvoetend zag de rector zijn fout in en zo moest ook de turkse jongen zijn verontschuldigingen aanbieden...
Maar we zijn in dit land doorgeslagen als het gaat om discriminatie. Je mag niets zeggen tegen een voordringende man (van turkse afkomst) want de persoon aan de andere kant van de balie wil geen discriminatie?! Ik heb hem gewoon gezegd dat ik eerst was en dat hij gewoon op zijn beurt moest wachten! Is vrij normaal toch? Maar nee, in Nederland moet het met fluweel ingepakt worden. Nou, dat vertik ik.