Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nils

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:07

]
nils schreef:
Mystica schreef:
Nope Molukkers zijn voornamelijk protestants en een aantal katholiek. Christelijk dus Haha!

ben dan toch echt andere google dingen tegen gekomen....

Vertel Cool
Mijn bron:
http://www.rouwrituelen.nl/Html/etn_molukkers.html
Vork[/quote]

tik maar eens in bij google "molukkers moslims''

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:07

Er van uitgaande dat Osama idd nog leeft en Al Qaida idd al bestond op 11-9

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:08

nils schreef:
nils schreef:

ben dan toch echt andere google dingen tegen gekomen....

Vertel Cool
Mijn bron:
http://www.rouwrituelen.nl/Html/etn_molukkers.html
Vork

tik maar eens in bij google "molukkers moslims''[/quote]
Zie edit vorige post. Haha! Ik googlede op molukkers geloof Vork

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:09

Mystica schreef:
Er van uitgaande dat Osama idd nog leeft en Al Qaida idd al bestond op 11-9

Ja

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:13

Heb het even helemaal bij gelezen maar word toch wel even heel erg misselijk als hier staat geschreven dat ik de profeet niet mag beledigen.
Want je beledigd dus als je zegt dat je het onzin vind .
Wat kan mij het een zorg zijn als er gezegd word tegen mij dat ze niet in god geloven of het onzin vinden.
Je moet dus je mening voor je houden anders heb je een probleem.
Net als dat hele gebeuren over die teddybeer die mohammed werd genoemd.
Het is al erg dat het in een ander land zo idioot er aan toe gaat maar wij kunnen er als VRIJ NEDERLAND toch zeggen NEE dat willen we niet hier!!!
Als dat niet kan dan is nederland en de hele bevolking erin heel erg diep gezonken en mee gezogen in hun tradities en denk wijze.
Ik zeg nee tegen iets waar ik niet in geloof.
Hoe je het ook ook went of keert je word opgerongen je mond dicht te houden en dat is nu precies het regiem waar ik niet bij wil horen!
Dag nederland met zijn heerlijke vrijheid en welkom dictatorschap en al zijn schapen als volgelingen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:14

tja,wees blij dat je er weg bent,ben ik ook......

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:18

nou ja ik ben eigenlijk al 5 dagen terug in het land.
en ik schrok me kapot van het hele gedoe hier en kan je vertellen dat ze aan de andere kant van het water ons hier over aardig uitlachen.
en weet je ik geef ze groot gelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:20

"dag nederland"?? Welk nederland?
Hét nederland bestaat niet meer,evenals Holland.Vind het erg genoeg dat ik in dit land moet blijven wonen.Als ik er de middelen voor had en kon,was ik allang weg geweest uit dit verpeste landje.Wat moeten jullie het goed hebben zeg in jullie nieuwe land!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:25

het gekke is ik misde nederland te erg daarom ben ik terug gekomen.
we hebben het hier verder zo goed en alles is goed voor elkaar.
dat zie je pas als je het een tijd niet gehad hebt,zo heb ik het ervaren.
Maar dit gaat te ver veelste ver zelfs gevaarlijk ver.
We hebben tolerantie gezaaid en dat word nu kei hard tegen ons gebruikt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 00:04

En dat is idd de reden dat ik achter Wilders sta. Als er niemand opstaat en er iets van zegt, gaat het steeds verder en verder, en NEE dat wil ik niet en NEE ik wil hier niet weg want ik hoor hier, ben hier altijd al geweest. Bovendien, als deze film nu geboicot wordt omdat zij zeggen dat het niet mag, wat is dan de volgende stap?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:04

Idd.als ZIJ zeggen nee dat willen we niet,dan moet het maar niet mogen?Hebben wij ook nog wat te zeggen,zij hoeven er toch niet naar te kijken?Iemand die niet van een oorlog film houd kijkt er gewoon ook niet naar.Nix mis mee verder.Nog effe en zij hebben hier de overhand,zover gaat het nog komen als er nix tegen gedaan word.Wilders zet wel zijn leven op het spel door er wel tegenin te gaan,en echt niet alleen maar voor hemzelf hoor,maar voor de vele mensen die net als hij denken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:16

gohya schreef:
"dag nederland"?? Welk nederland?
Hét nederland bestaat niet meer,evenals Holland.Vind het erg genoeg dat ik in dit land moet blijven wonen.Als ik er de middelen voor had en kon,was ik allang weg geweest uit dit verpeste landje.Wat moeten jullie het goed hebben zeg in jullie nieuwe land!

ik geloof dat heel veel mensen het zat zijn....en als ze de mogelijkheid hadden om te vertrekken het gedaan hadden,ach,frankrijk is ook niet alles...
maar goed,als je zoals ik,vrij geisoleerd leeft heb je weinig last,hier zijn geen files(in de grote steden wel hoor...)en ik kan mijn tuinafval affikken....en natuurlijk nog veel meer voordelen,maar je moet natuurlijk ook niet in een achterstandswijk in parijs wonen,daar is het erger als in nederland.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:24

Ik weet het,veel andere landen niet veel beter dan nederland.Zij willen over de hele wereld overheersen.Ik denk dat je in de scandinavische landen nog het beste af bent.Maar ook wij als nederlander komen niet zomaar elk land binnen.Die landen zijn niet zo dom om iedereen maar binnen te laten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:44

gohya schreef:
Ik weet het,veel andere landen niet veel beter dan nederland.Zij willen over de hele wereld overheersen.Ik denk dat je in de scandinavische landen nog het beste af bent.Maar ook wij als nederlander komen niet zomaar elk land binnen.Die landen zijn niet zo dom om iedereen maar binnen te laten.

Ik heb jaren in een Noord-Europees land gewoond (dat overigens niet altijd bij Scandinavië wordt gerekend). Er zijn 3 landen in Scandinavië:

Noorwegen: feitelijk weinig problemen, peperduur land met een steenrijke overheid. 4,6 Miljoen inwoners
Zweden: veel etnische onlusten, een premier vermoord en een vrouwelijke minister vermoord. 9 Miljoen inwoners
Denemarken: breek me de bek niet open. 5,4 Miljoen inwoners

Maar goed, Nederland begint op een combinatie van Zweden en Denemarken te lijken, in negatieve zin. Denk er wel even aan dat er in Nederland meer mensen wonen als in die twee landen tesamen. Noorwegen heeft overigens ook een image probleem, omdat ze de Deense cartoons ook gepubliceerd hebben.

Overigens denk ik dat we ons inderdaad niet teveel door dreigementen moeten laten leiden. Maar gebruik gewoon gezond verstand, "Wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet".

Voorlopig heb ik mijn baas gemeld dat ik niet nar het midden-oosten ga, eerst maar eens de film afwachten. Zelfs de moslims geven toe dat ze niks kunnen doen aan een film waarvan de inhoud niet eens bekend is. Wie weet is het wel een speciale aflevering van South Park Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:13

Ik denk ook vaak na over een vertrek naar Scandinavie. Het enige dat me weerhoudt is dat het daar zoveel donkerder is. Ik overleef het donkere seizoen hier al amper.

De genoemde imagoproblemen zoals door Joost genoemd zijn in mijn ogen eerder postief als negatief. En ze laten daar niet zo maar iedereen binnen, dat klopt. Maar ik kan me volledig aanpassen naar daar hoor, ik ken meerdere mensen die de stap gemaakt hebben en zeer gelukkig zijn. Het was niet makkelijk, maar wel de moeite. En als je iets graag wilt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:06

Gisteravond "Nova" gezien?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:20

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:26

Wat was daar in dan? Clown

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:31

Ja ik wel,en ik stond er vertsteld van,dat de mensen in Iran het gewoon vinden dat hij met die film komt,en dat het gewoon moet kunnen in een land met vrije meningsuiting.

Het zijn de geestelijken die er problemen over maken,maar de gewone mensen doen daar totaal niet moeilijk over dat Wilders een film heeft gemaakt en wat daar evt. in getoont gaat worden.

Vrouwen vinden daar zelfs dat Wilders nog gelijk heeft ook in wat hij zegt,nou dus je hoeft je niet af te vragen wie dus de problemen maken!

Er was zelfs een groepje geestelijken ( die het ook gevraagd werden),waarvan er 1 zei dat Wilders gestenigd moest worden,en die ander zei dat hij moest oppassen met wat hij zei,omdat deze filmbeelden die daar gemaakt werden de hele wereld over zouden gaan,en die begon er omheen te draaien met gerecht enzo dat die moesten bepalen wat er moest gebeuren met Wilders als die film uit zou komen.
Maar ik proefde eruit dat ze er allemaal in die groep zo over dachten,maar het niet meer durfde te zeggen,omdat die ene zei dat ze moesten uitkijken wat ze zeiden,en dus ook het woord voerde.

Dus wat ik hieruit merkte is, dat de gewone moslim hier totaal niet mee bezig is,maar dat er een groep geestelijken de boel lopen op te draaien.

Dit wil niet zeggen dat ik het met Wilders eens ben,met wat hij allemaal doet en zegt!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:51

Moniek schreef:
Heb het even helemaal bij gelezen maar word toch wel even heel erg misselijk als hier staat geschreven dat ik de profeet niet mag beledigen.
Want je beledigd dus als je zegt dat je het onzin vind .
Wat kan mij het een zorg zijn als er gezegd word tegen mij dat ze niet in god geloven of het onzin vinden.
Je moet dus je mening voor je houden anders heb je een probleem.
Net als dat hele gebeuren over die teddybeer die mohammed werd genoemd.
Het is al erg dat het in een ander land zo idioot er aan toe gaat maar wij kunnen er als VRIJ NEDERLAND toch zeggen NEE dat willen we niet hier!!!
Als dat niet kan dan is nederland en de hele bevolking erin heel erg diep gezonken en mee gezogen in hun tradities en denk wijze.
Ik zeg nee tegen iets waar ik niet in geloof.
Hoe je het ook ook went of keert je word opgerongen je mond dicht te houden en dat is nu precies het regiem waar ik niet bij wil horen!
Dag nederland met zijn heerlijke vrijheid en welkom dictatorschap en al zijn schapen als volgelingen

ik sluit me hier volledig bij aan! als je een 'buitenlander' tegenkomt en je zegt heej zwarte dan discrimineer je, maar als hij zegt kaaskop/ sneeuwwitje dan is dat geen discriminatie (en ja ik ben zo vaak genoeg benaderd door een buitenlander, daar maak ik geen punt van maar oh wee.. doe het eens terug?
ik persoonlijk ben van mening dat deze lieve 'buitenlanders/moslims' zich nogal snel gediscrimineerd voelen als het niet in hun straatje ligt! (natuurlijk geld dit niet voor alle 'buitenlanders/ moslims')
en ik vind ook dat ik zelf mag bepalen of ik de islam klote vind of niet, zij mogen ook zelf bepalen of ze in ons geloof geloven of niet, maar je moet elkaar niks gaan opdwingen Knipoog zij zitten ons op te dwingen dat wij respect moeten hebben voor de islam...

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:12

Jaila schreef:
Het zijn de geestelijken die er problemen over maken,maar de gewone mensen doen daar totaal niet moeilijk over dat Wilders een film heeft gemaakt en wat daar evt. in getoont gaat worden.

Vrouwen vinden daar zelfs dat Wilders nog gelijk heeft ook in wat hij zegt,nou dus je hoeft je niet af te vragen wie dus de problemen maken!

Er was zelfs een groepje geestelijken ( die het ook gevraagd werden),waarvan er 1 zei dat Wilders gestenigd moest worden,en die ander zei dat hij moest oppassen met wat hij zei,omdat deze filmbeelden die daar gemaakt werden de hele wereld over zouden gaan,en die begon er omheen te draaien met gerecht enzo dat die moesten bepalen wat er moest gebeuren met Wilders als die film uit zou komen.

Het zijn die oude vastgeroeste mannetjes die hun machtspositie niet willen opgeven, maar dus aan hun water voelen dat het er aan zit te komen... Haha!

Maar dat wat de beide Monieks schrijven kan ik onderschrijven hoor...
Bij ons op school kregen een vriendin van me (nog al dik meisje) en een turk ruzie... Hij noemde haar vet varken en zij hem toen vieze turk. Raad eens wie verontschuldigingen moest aanbieden? Dus ik op hoge poten naar de rector om hem even duidelijk te maken dat ze toch beiden even fout waren! De belediging van vet varken is net zo erg toch? Schoorvoetend zag de rector zijn fout in en zo moest ook de turkse jongen zijn verontschuldigingen aanbieden...

Maar we zijn in dit land doorgeslagen als het gaat om discriminatie. Je mag niets zeggen tegen een voordringende man (van turkse afkomst) want de persoon aan de andere kant van de balie wil geen discriminatie?! Ik heb hem gewoon gezegd dat ik eerst was en dat hij gewoon op zijn beurt moest wachten! Is vrij normaal toch? Maar nee, in Nederland moet het met fluweel ingepakt worden. Nou, dat vertik ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:15

tja,dat is wel waar...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:18

ik heb de hele discussie gevolgd en met verbazing gelezen dat er ook op bokt mensen zijn die vinden dat Wilders zijn recht van vrije meings uiting niet mag uitvoeren.

want daar gaat het nu om de vrijheid te zeggen en denken wat je maar wil in dit land

niemand heeft de flim al gezien en er kan dus niemand zeggen dat hij de moslims of hun profeet beledigd.
er is alleen een vermoeden en dat is gelukkig niet genoeg om hem of wie dan ook op voorhand te veroordelen of de film te verbieden.

maar we hebben hier te maken met een geloof en zo als het gaat me alle geloven meent ook dit geloof de wijsheid in pacht te hebben.

en net als alle andere geloven gaat ook het moslim geloof voorbij aan het feit de wetten van een land wel eens anders kunnen zijn dan dat wat beschreven staat in hun koraan/thora/bijbel.

de wet in ons land zegt heel simpel dat zolang iemand niets gedaan heeft er ook geen vervolging kan zijn.

dat er nu dreigingen zijn richting nederland omdat er misschien iets beledigends zou voorkomen in de film van Wilders over moslims en hun profeet zegt meer over de moslims dan over wilders !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 09:42

Esperanza schreef:
Jaila schreef:

Het zijn die oude vastgeroeste mannetjes die hun machtspositie niet willen opgeven, maar dus aan hun water voelen dat het er aan zit te komen... Haha!

Maar dat wat de beide Monieks schrijven kan ik onderschrijven hoor...
Bij ons op school kregen een vriendin van me (nog al dik meisje) en een turk ruzie... Hij noemde haar vet varken en zij hem toen vieze turk. Raad eens wie verontschuldigingen moest aanbieden? Dus ik op hoge poten naar de rector om hem even duidelijk te maken dat ze toch beiden even fout waren! De belediging van vet varken is net zo erg toch? Schoorvoetend zag de rector zijn fout in en zo moest ook de turkse jongen zijn verontschuldigingen aanbieden...

Maar we zijn in dit land doorgeslagen als het gaat om discriminatie. Je mag niets zeggen tegen een voordringende man (van turkse afkomst) want de persoon aan de andere kant van de balie wil geen discriminatie?! Ik heb hem gewoon gezegd dat ik eerst was en dat hij gewoon op zijn beurt moest wachten! Is vrij normaal toch? Maar nee, in Nederland moet het met fluweel ingepakt worden. Nou, dat vertik ik.

Helemaal mee eens. Je mag niet discrimineren, tuurlijk niet, maar dat mag van 2 kanten niet. En als je 'de ene groep' in de watten legt schiet het natuurlijk niet op. Mensen snappen het woord discriminatie vaak ook niet geloof ik. Denken dat dat alleen bij Allochtonen zo heet. Maar iemand die dik is uitschelden voor vet varken is natuurlijk ook gewoon discriminatie. Net als dat mensen de term 'vrijheid van meningsuiting' anders opvatten dan hij bedoelt is. Zo kom je natuurlijk niet verder.. Ik snap het soms echt allemaal niet meer hoe dingen hier in NL geregeld zijn hoor. Pff..