Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:58

runningkawa schreef:
Je hebt hierover een pb...want dat laten kennen zie ik net in andere berichten Lachen

Pb ontvangen, maar ik ben het niet met je eens. Ik laat het verder rusten, want ik denk dat wij het op dit punt nooit met elkaar eens zullen worden. Gelukkig op heel veel andere vlakken wel Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:01

tamorka schreef:
viewtopic.php?f=135&t=834732
dan zal dit ook wel overtrokken zijn. Ik denk dat er toch wel een waarheid in schuilt.

Ongetwijfeld schuilt daar waarheid in. Maar voorlopig is die "top" nog altijd Nederlands. En er staan net zoveel Nederlanders als Marokkanen te trappelen om bij die top te horen. Dus in feite is dat behoorlijk nietszeggend Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:36

Ik wil graag over tien jaar nog in Nederland wonen, en niet in het tweede Iran of Irak of welk oostblok land dan ook. Maar in Nederland met de Nederlandse gewoontes en feestdagen. En vooral de taal.

Probeer daar maar eens zonder hoofddoek rond te wandelen.

Zamiro_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:38

Inderdaad!

Ik ben dit jaar in Tunesie op vakantie geweest..
Als je weet hoe ze daar denken dan durf je de bus niet meer in!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:59

ik wil; over 10 jaar helemaal niet meer in Nederland wonen, dan wil ik in een land wonen waar ik wel zelf mag bepalen wat voor een huis ik op mijn eigen land zet, en of ik er wel of niet een blokhut bij wil inclusief een zwembad

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:19

xx_Horsiex schreef:
Ik wil graag over tien jaar nog in Nederland wonen, en niet in het tweede Iran of Irak of welk oostblok land dan ook. Maar in Nederland met de Nederlandse gewoontes en feestdagen. En vooral de taal.

Probeer daar maar eens zonder hoofddoek rond te wandelen.

Wel eens geprobeerd dan?
Mijn (schoon)familie woont al jaren in verschillende arabische landen, zowel ik als de rest van de familie gaan daar regelmatig op bezoek. Ik heb werkelijk nog nooit iemand van ons een hoofddoek zien dragen.

@Kiwiko: dat kan ik goed begrijpen, die regels wat betreft ruimtelijke ordening komen mij als grondeigenaar ( als is het maar een postzegel ) ondertussen ook mijn neus uit. Ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen trouwens, het lijkt alleen maar meer te worden Knipoog

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:44

Ronja schreef:
Erleyne: Doei! Haha!

Terwijl Wilders alleen maar een certificaat strafrecht heeft gehaald aan de vrije universiteit ROFL en niet eens een diploma.

Loooooosert!

Dit vind ik een niet zo klasse opmerking hoor Ronja. Je kan namelijk ook leren van het leven zelf en dat heeft Wilders blijkbaar gedaan.
Pim had dezelfde ideeen en daar ben je het ook vast niet mee eens geweest.

Prof. Dr. W.S.P. Fortuyn

Opleidingen
- H.B.S.-b tot 1967
- Sociologie Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1967 tot 1971
- Economie
- Geschiedenis
- Rechten

Promotie
- Sociale Wetenschappen Rijksuniversiteit te Groningen, 1980

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:52

ik vond dat Pim Fortuyn het netjes deed. die blafte niet zo erg als wilders. Wilders wil ze het liefst opruimen net als Hitler dat deed. Pim Fortuyn leek in mijn ogen niet zo. die had niet als doel ze op te ruimen, maar te minderen.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:56

Achilles schreef:
Ronja schreef:
Erleyne: Doei! Haha!

Terwijl Wilders alleen maar een certificaat strafrecht heeft gehaald aan de vrije universiteit ROFL en niet eens een diploma.

Loooooosert!

Dit vind ik een niet zo klasse opmerking hoor Ronja. Je kan namelijk ook leren van het leven zelf en dat heeft Wilders blijkbaar gedaan.
Pim had dezelfde ideeen en daar ben je het ook vast niet mee eens geweest.

Prof. Dr. W.S.P. Fortuyn

Opleidingen
- H.B.S.-b tot 1967
- Sociologie Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1967 tot 1971
- Economie
- Geschiedenis
- Rechten

Promotie
- Sociale Wetenschappen Rijksuniversiteit te Groningen, 1980

Ik ken veel domme mensen met een universitaire achtergrond. Sociaal-Emotioneel werkelijke nerds. Ik ken veel nadenkende slimme mensen die niet eens hun mbo hebben afgerond.

Dat papiertje zegt mij dus helemaal niets.

Natuurlijk was Fortuyn intelligent, die discussie hoeven we niet te voeren. Maar Wilders is Fortuyn niet.....

Bij beiden heb ik gelukkig geen associaties met iemand als Hitler. (Dat vindt ik pas dom zeggen, maar ik neem niemand iets kwalijk Knipoog !!)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:02

Vind het te missleijk voor worden dat mensen WIlders gaan vergelijken met Hitler Scheve mond
Hoe durf je dan zeg
Dan mag je wel eens goed de geschiedenis doornemen of je oma er over anahoren als die het heeft meegemaakt Scheve mond

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:29

Dat vind ik ook een misselijke opmerking. ZO kunnen we wel meer mensen met mekaar gaan vergelijken op dat niveau.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:10

xx_Horsiex schreef:
Dat vind ik ook een misselijke opmerking. ZO kunnen we wel meer mensen met mekaar gaan vergelijken op dat niveau.

Precies Sigaar

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:13

tamorka schreef:
Jeskoo schreef:
Ik vind het erg knap dat ik om 12:55 deze website heb geplaatst en dat jij (en nog iemand na jou) binnen ca. 6 minuten alles hebt gelezen. Dat is mij niet gelukt Bloos Uit je opmerking blijkt ook wel dat je echt niet goed gelezen hebt want wanneer je het verkiezingspamflet zou openen zie je heel wat meer dan alleen maar opmerkingen over Moslims. Hij spreekt o.a. ook over dierenrechten, verlaging lasten en verbetering pleegzorg. Naar mijn mening niet alleen maar mooie praat, maar een gedegen en goed onderbouwd verkiezingspamflet.

Lieve kind, ik heb n.a.v. dat programma destijds op hem gestemd! Knipoog Heb ik nu spijt van.

Wil je niet zo denegrerend doen met je "lieve kind"? Nu lijkt het alsof je denkt dat ik een of ander onnozel kind ben. Ik weet echt wel waar ik het over heb en dat jij mijn mening niet deelt vind ik prima en wil best serieus jouw argumenten aanhoren, zou het fijn vinden als je mij ook serieus zou nemen. Zou dus liever i.pv. deze opmerking een paar argumenten van jouw kant horen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:26

Ik word misselijk als ik zie hoe Nederland zicht gedraagt. We lijken wel een stel mietjes op een hoop. 'Oh nee, kijk uit, dadelijk beledigen we nog iemand.'

Het is aanpassen of oprotten in mijn ogen.

Misschien een domme en kort door de bocht opmerking, maar ik meen het wel. Het is tijd dat Nederland zich maar wat agressiever opstelt.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:13

xx_Horsiex schreef:
Ik word misselijk als ik zie hoe Nederland zicht gedraagt. We lijken wel een stel mietjes op een hoop. 'Oh nee, kijk uit, dadelijk beledigen we nog iemand.'

Precies! Ja
En dan hebben we het niet eens alleen over de problemen van criminele allochtonen. De mannen en vrouwen die de macht hebben zijn een stel sissy's en als je dan wel wat durft te zeggen of doen zoals Rita Verdonk of Wilders dan ben je de pispaal.
Laat er nou eens een eerlijke leider opstaan die nederland weer veilig en happy kan maken.
O ja, shoot, die is opgestaan en afgeknald, even vergeten. Bloos

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:45

Ronja schreef:
Ongetwijfeld schuilt daar waarheid in. Maar voorlopig is die "top" nog altijd Nederlands. En er staan net zoveel Nederlanders als Marokkanen te trappelen om bij die top te horen. Dus in feite is dat behoorlijk nietszeggend Lachen

Net zoveel marokkanen als nederlanders, hoewel de marokkanen in de minderheid zijn. Wat inhoudt dat percentueel meer marokkanen dan nederlanders staan te trappelen om bij die top te horen.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:47

Jolandaa_ schreef:
ik vond dat Pim Fortuyn het netjes deed. die blafte niet zo erg als wilders. Wilders wil ze het liefst opruimen net als Hitler dat deed. Pim Fortuyn leek in mijn ogen niet zo. die had niet als doel ze op te ruimen, maar te minderen.

Pim leerde snel en goed. Hij was intelligent en omdat ze hem een paar keer hadden gepakt op gebrek aan cijfers voor zijn beweringen (wat je beweringen dus ongefundeerd maakt), zorgde hij ervoor dat hij wel alles kon staven met cijfers.

Het is doodzonde dat Pim is vermoord. Hij had echt hier de politiek in gemoeten. Al was het maar om de humoristische factor die hij er aan toe kon voegen en de belangstelling die hij opwekte bij mensen die voorheen niet geinteresseerd waren in politiek. Wilders kan aan hem niet tippen.

Jeskoo schreef:
Wil je niet zo denegrerend doen met je "lieve kind"? Nu lijkt het alsof je denkt dat ik een of ander onnozel kind ben. Ik weet echt wel waar ik het over heb en dat jij mijn mening niet deelt vind ik prima en wil best serieus jouw argumenten aanhoren, zou het fijn vinden als je mij ook serieus zou nemen. Zou dus liever i.pv. deze opmerking een paar argumenten van jouw kant horen.

Oh nou sorry hoor! Het was totaal niet denigrerend bedoeld! Het was eigenlijk meer op een toon bedoeld van "weet wat je zegt voordat je me vals beschuligt van niet op de hoogte zijn".

En als je conclusies kunt trekken, kun je lezen dat ik zijn programma zeer interessant en goed vond, en dat ik daarom op hem gestemd heb. Maar ik hoor hem er niet meer over! Ik hoor hem alleen nog blaten over moslims en dat op een heel onredelijke manier. Hij wil dingen die realistisch NOOIT haalbaar zijn. Het is allemaal verspilde energie.
Achilles schreef:
Precies! Ja
En dan hebben we het niet eens alleen over de problemen van criminele allochtonen. De mannen en vrouwen die de macht hebben zijn een stel sissy's en als je dan wel wat durft te zeggen of doen zoals Rita Verdonk of Wilders dan ben je de pispaal.
Laat er nou eens een eerlijke leider opstaan die nederland weer veilig en happy kan maken.
O ja, shoot, die is opgestaan en afgeknald, even vergeten. Bloos

Afgod

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:59

@ Achilles en Noetanchamon; je moet die opmerking even bekijken in het licht van het gesprek dat toen gevoerd werd Knipoog Ik heb niets negatiefs over mensen die niet gestudeerd hebben, integendeel. Het gesprek ging over het grote aantal Moslims aan de universiteit en of die een uitzondering op de regel zouden zijn of niet, omdat het mensen soms zo schijnt te verbazen. Knipoog

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:21

Ronja schreef:
@ Achilles en Noetanchamon; je moet die opmerking even bekijken in het licht van het gesprek dat toen gevoerd werd Knipoog Ik heb niets negatiefs over mensen die niet gestudeerd hebben, integendeel. Het gesprek ging over het grote aantal Moslims aan de universiteit en of die een uitzondering op de regel zouden zijn of niet, omdat het mensen soms zo schijnt te verbazen. Knipoog

Niet alle moslims zijn slecht, het is maar een heel klein deel maar helaas wel de groep die het meest van zichzelf laat horen.
Ik vind het jammer dat ze allemaal over één kam geschoren worden en dat was goed te merken na de aanslagen van 11/9. Alles wat maar een beetje leek op een moslim moest het ontgelden en dat is toch wel iets wat we mogen vrezen als ze weer aanslagen gaan plegen. Bijvoorbeeld de intelligente moslimmeiden die op de universiteit studeren maar een hoofddoekje dragen worden ook gezien als terrorist en extremistische moslim en reken maar dat het daar fout zal gaan.
Maar ondanks al die lieve ,aardige en gezellige, vreedzame moslims die hier in nederland rondlopen broeit het.
En dat het broeit, dat achter de schermen constant wordt nagedacht hoe ze die westerlingen kunnen doden, uitroeien, dat is het hele grote punt waar het om draait.
JP, Bos en al die anderen, ze weten het ook maar bekonkelfoezen dat onder elkaar en achter de schermen. Wij als domme schaapjes hoeven dat volgens hen allemaal niet te weten want ja, daar creëer je onrust mee. Maar een nog grotere onrust creëer je als je zwijgt.

"Zwijg niet over iets groots, niet over iets kleins of over iets anders
liever hoor ik het vernietigendste dan dat je liegt wat dat is nog vernietigender."
Herman van veen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:52

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7141 ... html?p=2,1

En jullie blijven achter die linkse ministers staan?
30% willen ze meer gaan verdienen, terwijl wij alleen maar meer moeten betalen...

Wilders is tot nu toe de enige die er wat van gezegt heeft....de rest vind het prima om nog meer uit te kunnen geven terwijl de rest van het land in koopkracht achteruit gaat...
Wat is er nu extreem? (de titel was eerst toch anders? )
Met andere woorden, wie is er nu gek?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:58

runningkawa schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7141 ... html?p=2,1

En jullie blijven achter die linkse ministers staan?
30% willen ze meer gaan verdienen, terwijl wij alleen maar meer moeten betalen...

Waarom ben je meteen links als je niet achter Wilders staat Verward Volgens mij is dit trouwens niet alleen de beslissing van linkse partijen, maar misschien begrijp ik het verkeerd.

Citaat:
Wilders is tot nu toe de enige die er wat van gezegt heeft....de rest vind het prima om nog meer uit te kunnen geven terwijl de rest van het land in koopkracht achteruit gaat...

Wilders kan het zich ook niet echt veroorloven om nog uitspraken te doen waar het volk eventueel niet achter zal staan. Dan is hij z'n plekkie zo kwijt. Met Moslims magtie f*cken, maar blijf van de mensen hun geld en hun dieren af Haha! volgens het gros van de mensen dan he.

Citaat:
Wat is er nu extreem? (de titel was eerst toch anders? )
Met andere woorden, wie is er nu gek?

Wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:59

Ik zeg toch niet dat jij links bent?
Ik heb het over linkse ministers

nee wilders is niet gek...hij zegt wat het volk ook denkt...ja wij zijn ook gek...we bllijven harrypotter en zijn clan steunen...sinds vandaag heeft wilders er een stemmer bij Ja

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:05

Volgens mij was de titel ook dat Wilders knettergek was....die is inderdaad aangepast Sigaar Vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:05

Komt denk ik omdat dat een mening van iemand is, niet een feit Lachen

En hij heeft misschien extremen uitspraken, maar de rest DOET extreem...gewoon 30% loon erbij terwijl voor heel NL de koopkracht minderd...dat kan toch niet??

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:14

Sja om eerlijk te zijn interesseert het loon van ministers me vrij weinig.

Ik werk zelf hard, doe goed m'n best en ben tevreden met wat ik heb bereikt tot nu toe. Ik vind het niet persé nodig dat ministers zoveel verdienen, maar goed ieder het zijne. Voor mij verandert er niet drastisch veel, en vergeleken met andere landen hebben wij het prima.

Ik maak me drukker om sociale toestanden dan om het geld van een ander.