ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:43

Ann schreef:
Yep, ik zou mijn andere kinderen geen seconde meer alleen laten.

Mischien reageren ze juist anders, kan altijd wel zijn.
En denken ze in creches zijn ze veilig ofzo

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:47

Dat kan zeer zeker. Maar als ik op mijn ouder instinct afga, zou ik ze niet alleen laten.
Maar goed, iedereen reageert weer anders, ik ben misschien wel overdreven bezorgd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:49

Ann schreef:
Dat kan zeer zeker. Maar als ik op mijn ouder instinct afga, zou ik ze niet alleen laten.
Maar goed, iedereen reageert weer anders, ik ben misschien wel overdreven bezorgd.

Denk dar het overgrote deel zo reageerd hoor, maar goed wat gaan ze nu doen eigelijk?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:02

Kate blijft in Engeland wel thuis om voor de tweeling te zorgen. En ze gaan naar hun oude routine terug om met ze in een pub van een vriend te eten tussen de middag.
Toevallig stond er vandaag een heel artikel over hoe ze hun leven in willen vullen.
Het was gisteren de eerste schooldag en de schoolvriendinnetjes hebben een kaarsje gebrand en zijn erg verdrietig, volgens zeggen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het verdriet ze wordt aangepraat, want eerlijk, welke vierjarige mist nou echt een klasgenootje dat ze voor het laats gezien hebben toen ze drie waren?
Nog even en ze wordt heilig verklaard en komt er een monument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:26

Ann schreef:

Nee hoor, ik voel het precies hetzelfde. En ik ben echt geen overbezorgde moeder. Alz ou ik mijn kids nooit alleen laten Knipoog

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:40

Lusitana schreef:
Kate blijft in Engeland wel thuis om voor de tweeling te zorgen. En ze gaan naar hun oude routine terug om met ze in een pub van een vriend te eten tussen de middag.
Toevallig stond er vandaag een heel artikel over hoe ze hun leven in willen vullen.

Het was gisteren de eerste schooldag en de schoolvriendinnetjes hebben een kaarsje gebrand en zijn erg verdrietig, volgens zeggen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het verdriet ze wordt aangepraat, want eerlijk, welke vierjarige mist nou echt een klasgenootje dat ze voor het laats gezien hebben toen ze drie waren?
Nog even en ze wordt heilig verklaard en komt er een monument.

euh onze dochter,vorig jaar zat er een meisje in haar groep die ging verhuizen naar een ander land en daar heeft ze het nog regelmatig over,dat ze die mist en zo.
en rond die leeftijd begriujpen ze de dood niet natuurlijk of het er niet zijn en dat doet ze ook weer verdriet hoor.
dus die kinderen missen haar vast wel.
kan wel zijn dat de mensen het wat overdrijven ,maar ze zullen dus wel echt verdriet er om voelen en het vooral niet begrijpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:05

Mijn dochter van drie begrijpt heel goed wat dood is, namelijk dat je nooit mer terugkomt. Dat vierjarigen geen verdriet kunnen hebben is onzin, dat het aangepraat wordt al helemaal. Welke ouder praat zijn eigen kind nou verdriet aan? Beetje vreemde ondoordachte opmerking.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:10

faye schreef:
Mijn dochter van drie begrijpt heel goed wat dood is, namelijk dat je nooit mer terugkomt. Dat vierjarigen geen verdriet kunnen hebben is onzin, dat het aangepraat wordt al helemaal. Welke ouder praat zijn eigen kind nou verdriet aan? Beetje vreemde ondoordachte opmerking.

Denk dood niet begrijpen een stuk aan de ouders ligt, dood is nog altijd een thema dat anders is dan het normale.
En zelfs bij volwassen mensen is dat zo, zoals de forensische wetenschappen zijn ook lang een aan de kant geschoven wetenschap geweest. Nu door csi enzo wel een beter. Maar als de ouder het taboe blijft behouden, kan een kind dat natuurlijk ook niet begrijpen.

Denk wel dat ik een stukje begrijp wat ze bedoeld, in de scholen word het vaak erg uitgemolken bedoeld onbedoeld geen idee.
Spreek uit eigen ervaring Knipoog En dat natuurlijk de pers heel de tijd voor de school staat heeft ook een vreemd effect, er hangt een sfeer die je verdrietig maakt. Zo heb ik het ervaren. Ik denk wel dat er deels een aangemaakt verdriet bij zit, je ziet wenende mensen om je heen, je voelt hun verdriet je krijgt vreemde mensen om je heen (slachtofferhulp) de pers staat er aan de deur.
En iemand is er niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:42

Juist, dat effect.
Wat ik bedoel, is, dat als Maddie gewoon niet in de klas terug keert en er wordt niks gezegd, er niet zo'n steen in hun hart wordt gelegd. Als er dan een kind is dat naar haar vraagt, kun je zeggen dat ze dood is. Maar om nou een hele ceremonie te gaan geven, dat doe je echt voor de ouders en naar buiten toe, van kijk eens wat we om Maddie geven, en niet voor de kinderen. Sterker nog, nu is het wél iets wat ze bijblijft als iets zwaars, terwijl dat niet had hoeven zijn en je er op terug had kunnen komen als je kind wat ouder is. Want, is het nu niet zo dat zo'n kind dan ook niet iets krijgt van ze gaat op vakantie en komt nooit meer terug, nu wil ik niet meer op vakantie, want straks kom ik ook niet meer terug? Ik denk dat ze er een veel te zwaar thema van gemaakt hebben.

Maar we dwalen zo wel af, want het gaat niet echt over welke gevoelens een peuter wel of niet heeft en in welk mate...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:09

Daar begin je zelf over Verward
Het geeft toch niet om aandacht te besteden aan het feit dat maddie niet terug komt. Als een ouder van een kindje in de klas overlijdt wordt daar ook aandacht aan besteed. Ik vind niet dat je kinderen buiten de werkelijkheid moet houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:20

faye schreef:
Daar begin je zelf over Verward
Het geeft toch niet om aandacht te besteden aan het feit dat maddie niet terug komt. Als een ouder van een kindje in de klas overlijdt wordt daar ook aandacht aan besteed. Ik vind niet dat je kinderen buiten de werkelijkheid moet houden.

Ja maar wat ik bedoel is in de klas samen met bv een foto en de juf, dat is maar normaal, en ook goed voor de kinderen ze krijgen in een omgeving die ze kennen uitleg en kunnen erover praten.
Maar zo een groot ding, met pers enzo dat werkt niet bevordelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:28

Maar ja, de pers duikt gewoon ongevraagd op. Omdat het nu om een bekendheid gaat. Daar kan de school niks aan doen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:14

Ik begon erover, omdat het een krantenbericht was.
Als ze midden in en schooljaar wegvalt, is het wat anders. Dan moet je natuurlijk vertellen wat er is gebeurd!
Dit is in de vakantie en er zullen wel meer kinderen niet meer in dezelfde klas zitten, dat bedoel ik. En als gezegd, ze kunnen best zeggen dat ze dood is als er om wordt gevraagd. Maar om nou zo'n ophef te maken. nou ja, het klopt natuurlijk wel in ene superkatholieke gemeenschap. Hoe dan ook, het is niet zo dat ik zeg dat peuters geen gevoel hebben hoor, en ze zullen er mee geconfronteerd worden door de posters enzo en heus wel vragen hebben, dat is wel zo.

Overigens is er een dagblad dat ook een tijdschrift heeft op zaterdag en veel op een roddelblad lijkt, die zich van dag een helemaal op het leven van de ouders gestort heeft (op ene positieve manier). Daar stond het in, want ALLE dagen lezen we dus wat ze doen en laten en willen met foto's van Maddie, het stel en de tweeling, en in het blad dan elke week pagina's vol, en eerlijk gezegd wordt ik er een beetje zat van. De betere krant komt met berichten over de zaak en dat vindt ik zelf prettiger en correcter.

Ik elk geval ben ik in dit topic dus ook niet altijd met de feiten bezig, nee, sorry. Er komt wel eens een mening uit gevoel. En dan sta ik ook wel open voor tegen argumenten, want jullie hebben ook gelijk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:44

faye schreef:
Maar ja, de pers duikt gewoon ongevraagd op. Omdat het nu om een bekendheid gaat. Daar kan de school niks aan doen

Precies, en al die 'ophef' op school hoort gewoon bij het verwerkingsproces voor de klasgenootjes. Het maakt wel degelijk impact op die leeftijd en dat moet wel verwerkt kunnen worden.

Uit eigen ervaring weet ik dat zeggen dat een mens of dier "dood' is, vaak niet genoeg is. Kinderen kunnen dat op die leeftijd niet altijd bevatten en willen juist weten hoe/wat om het eerder een plek te kunnen geven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:47

Maar hoe de school het verwerkings en de herdenking doet gaat erover, in een kleine kring of met veel dingen erond en daar gaat het over, pers kan je niet weghouden inderdaad Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:31

Oh enne wacht even, we weten officieel toch niet eens of ze dood is!!!!!
Feitelijk is ze vermist, dus ze zullen wel niet gezegd hebben dat ze dood is, maar een kaarsje gebrand hebben in de hoop om haar te vinden...

Oftewel, er valt nog niks te verwerken...of te herdenken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:34

Ik hoop dat ze teruggevonden word. Maar goed als ze in een pedofilienetwerk zit, zal ze er ook niet super uitkomen Boos!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:59

Ik de gva (gazet van antwerpen) stond dat er een injectienaald in het appartement was gevonden en nu worden de ouders beschuldigd dat ze ze een overdosis kalmeermiddel zouden hebben toegedient?
Sorry als het al ergens staat maar ik heb de laatste pagina's niet gelezen.

Vind ik een vrij ernstige beschuldiging, maar sommige kranten schreven over Natascha Kampusch ook hele erge dingen toen ze nog niet zo lang verdwenen was (dat haar moeder haar gebruikte voor pedofiel gedoe enzo, wat dikke onzin was natuurlijk)

Ik hou het er op dat ik het een nachtmerrie voor de ouders is en dat hun geen schuld treft, tot het tegendeel bewezen wordt zijn zij niet de schuldigen. Ik hoop voor hun dat er binnekort eens een keertje uitsluitsel komt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:01

Ik heb mijn eigen gedachtes erover

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:05

Loolapalooza:Ze worden niet beschuldigd, maar de mogelijkheid wordt wel meegenomen in het onderzoek.
Dat is het verschil met de verslaggeving in het buitenland, en de feiten. Knipoog

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:20

Lusitana schreef:
Ik begon erover, omdat het een krantenbericht was.
Als ze midden in en schooljaar wegvalt, is het wat anders. Dan moet je natuurlijk vertellen wat er is gebeurd!
Dit is in de vakantie en er zullen wel meer kinderen niet meer in dezelfde klas zitten, dat bedoel ik. En als gezegd, ze kunnen best zeggen dat ze dood is als er om wordt gevraagd. Maar om nou zo'n ophef te maken. nou ja, het klopt natuurlijk wel in ene superkatholieke gemeenschap. Hoe dan ook, het is niet zo dat ik zeg dat peuters geen gevoel hebben hoor, en ze zullen er mee geconfronteerd worden door de posters enzo en heus wel vragen hebben, dat is wel zo.

Mijn dochter was in elk geval al van gisteren bezig dat ze eindelijk naar Leentje, haar vriendinnetje, terug kon op school en dat ze haar had gemist enzo. Ze is ook pas 4 dus daar zit je wel fout denk ik.

Tenslotte mag je ook niet vergeten dat die kinderen overal geconfronteerd worden met beelden van Maddie (TV, affiches, kranten). Moest mijn dochter haar vriendinnetje overal zien ophangen en horen besproken worden, zou ze daar zeker vragen over stellen. Op die leeftijd zijn ze echt al heel opmerkzaam hoor voor zulke dingen.

Ik vind het dus positief dat ze de kinderen helpen hiermee om te gaan. Ja jammer dat de pers zich daar weer op stort, maar da's nu eenmaal onvermijdelijk..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:59

Zie mijn laatste zin in die quote.
Ja, van een vriendinnetje kan ik het me voorstellen, maar zal de hele klas een meisje missen? Ik wist van de helft van de kinderen niet eens hoe ze heetten.

Maar het is verder niet zo belangrijk, ik sprak alleen mijn ongenoegen uit over het feit dat men daar een reportage over maakt, een eerste schooldag die voor haar het niet is en kaarsjes branden enzo en het benadrukken dat de kinderen zo verdrietig waren. Waarvan? Dan hebebn de ouders dus iets verteld wat ze erg vindne, niet gewoon gezegd:"Maddie is niet van vaknatie teruggekomen omdat iemand haar waarschijnlijk heeft meegenomen." en wat moeten ze haar vertellen, nu er eigenlijk nog niet duidelijk is wat er geeburd is? is "ze is verdwenen'dan niet het enige wat je kunt zegegn? En is het niet zo dat je vragen daarover niet eens KUNT beantwoorden? Wat vertel jij jouw kind over Maddie? Zou het anders zijn als ze in de klas had gezeten bij je kind? Ga je dan beginnen over verdenkingen? Of houd je je gewoon bij de feiten (dat ze weg is en niemand weet waarheen). En hoe reageert jouw kind dan? (Niet dat zo'n discussie echt in dit topic thuishoort, maar het is misschien wel interessant om te horen hoe verschillende ouders dat zouden doen.)

Dat de pers er zich op stort is omdat blijkbaar mensen nog steeds van alles over ze willen lezen, het blijft een hot item. Zodra mensen systematisch dat soort berichtgeving afwijzen, is er ook geen belang meer bij.
Er komt hier nu weer in een tijdschrift pagina's vol over ze. Waarom zou ik willen weten wat ze doen in hun dagelijkse leven? Ik koop zo'n blad dus gewoon niet. Het hele gebeuren wordt enorm uitgemolken.
Je kunt wel alle plekken laten zien waar ze niet meer komt, de disco die Maddie nooit zal zien, auto die Maddie nooit zal hebben, tuin waar ze ooit in gespeeld heeft, het bad waar ze in gewassen werd Clown Waar stopt het?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:42

dat word toch niet gezegd dat het niet verwerkt mag worden, maar niet met een heel toneel van school uit Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:14

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:16

jeetje, ben benieuwd naar de vertaling!