300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:38

Dat hij al bestond ben ik ndertussen ook achter gekomen

dat van die prijs ben ik het helemaal mee eens Ja
Denk ook dat ze meer verdienen als ze minder winst per val willen.
Simpelweg omdat dan gewoon bijna iedereen er 1 koopt
Nu is hij gewoon veel te duur...maar goed gekken zoals ik kopen hem dan toch wel...maar denk uiteindelijk minder winst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:17

Die van gisteren geteld
140, dus dat viel mee Lachen

In totaal zit ik nu al ruim over de 1000 dazen vanaf 1 juni..brrr

Vandaag zal er denk ik niks gevangen worden, of de zon moet nog door gaan komen vanmiddag
Hier is het zwaar bewolkt af en toe een bui..heerlijk Haha!

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:20

heel misschien kan ik wat ballen leveren
interesse?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:21

@ rommie: wij wonen in het noorden, grens Friesland/Groningen, en hier staat er eentje in de wei.
We hebben nog niet zulke hoeveelheden als RK maar hierdoor komt het heel misschien ook nooit zover want wie zit daar op te wachten?
Inderdaad, boel geld, dan maar een dekje/broek/trui minder, peerden gaan voor.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:22

rommie schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als mijn vraag al eerder gesteld is.
De reacties die ik hier zo lees komen volgens mij voornamelijk van bij/onder de rivieren. Daar zijn vééél meer dazen dan in Drenthe. Zijn er ook mensen met een Loer die hem gebruiken in gebieden die vergelijkbaar zijn met dat van ons? Mijn stalgenoten willen een Loer aanschaffen maar ik heb een beetje mijn twijfels of dat ding wel werkt bij relatief weinig dazen. De aantallen dazen die RK op een dag vangt bijvoorbeeld, kom ik in een week nog niet tegen... Zou zo'n val wel verschil maken op zo'n klein aantal dazen, wat denken jullie?

Ik woon dicht bij Borger, tussen Assen en Emmen in, enne....ik zou zeggen, kom es kijken hoeveel dazen er hier zitten !! HONDERDEN !!! Mijn paarden slaan ik complete paniek wanneer ze -tig dazen aan zich hebben hangen.

IK heb de LOER ook besteld en kan niet wachten.....en ik weet bijna zeker dat ik er vele ga vangen.....in Drenthe Haha!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:44

We hebben al t een en ander in huis om te gaan knutselen.. ben benieuwd.
Gisteren was een ramp hiero... Zelfs zn vliegendeken gescheurd omdat ze zo graag liggen te rollen om een zandlaag te krijgen, kennelijk bleef ie niet netjes zitten Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:30

freespirit schreef:
rommie schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als mijn vraag al eerder gesteld is.
De reacties die ik hier zo lees komen volgens mij voornamelijk van bij/onder de rivieren. Daar zijn vééél meer dazen dan in Drenthe. Zijn er ook mensen met een Loer die hem gebruiken in gebieden die vergelijkbaar zijn met dat van ons? Mijn stalgenoten willen een Loer aanschaffen maar ik heb een beetje mijn twijfels of dat ding wel werkt bij relatief weinig dazen. De aantallen dazen die RK op een dag vangt bijvoorbeeld, kom ik in een week nog niet tegen... Zou zo'n val wel verschil maken op zo'n klein aantal dazen, wat denken jullie?

Ik woon dicht bij Borger, tussen Assen en Emmen in, enne....ik zou zeggen, kom es kijken hoeveel dazen er hier zitten !! HONDERDEN !!! Mijn paarden slaan ik complete paniek wanneer ze -tig dazen aan zich hebben hangen.

IK heb de LOER ook besteld en kan niet wachten.....en ik weet bijna zeker dat ik er vele ga vangen.....in Drenthe Haha!

Ik woon tussen Hoogeveen/Beilen/Westerbork en hier is het niet beter dan freespirit beschrijft.
Ik weet heel erg zeker dat je met de LOER ook in Drenthe dazen vangt, of hebben wij hier andere dazen dan elders in het land Haha! Haha!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:34

Haha! wij hebben hem ook besteld mede dank de berichten van RK. Afgod Dank voor je ervaringsberichtjes.
Ben benieuwd of wij de eerste zijn in duitsland en nog veel meer benieuwd wat de buren wel niet denken straks Knipoog zullen die straks lekker nieuwsgierig zijn.

Je kan veel dingen namaken heb er ook even over gedacht vanwege de prijs. Maar mijn ervaring is dat ik dan uiteindelijk toch het orgineel nog een keer koop. Op de site van de dazenval staat ook dat deze na aanleiding van dat model in amerika is gebouwd alleen nog wat verbeterd.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:40

Proficiat met jouw aankoop Dinopino!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:44

Ik denk dat de mensen van de loer die buiging moeten maken Tong uitsteken

Ik hoop voor je dat hij ook flink wat overlast verminderd

@branca, ik ben benieuwd wat je allemaal in huis hebt Lachen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:03

runningkawa schreef:
Ik denk dat de mensen van de loer die buiging moeten maken Tong uitsteken

Ik denk dat RK de volgende gratis moet krijgen van de LOER mannen Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:03

Dat vind ik nou ook Ja

Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:08

Nog geen nieuws van de Bokt-ambassatrice? Tong uitsteken

Vandaag geen enkele daas gezien, het is ook ineens een stuk kouder dan gisteren, joepie! Haha! Paardjes konden gewoon op de wei Cool

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:58

Nope nog niet Lachen Komt eraan....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:23

Ben benieuwd, ik heb dat ding namelijk ergggg dringend nodig eigenlijk Haha! Daarstraks zaten ze er weer met z'n allen, ik ben zelf ook weer op de loop moeten gaan zo gek was het!! Boos!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:56

CrazyCat schreef:
Wisten jullie al dat eenzelfde apparaat al lang in Amerika verkocht wordt. Ongeveer dezelfde prijs, maar dan in dollars (gedkoper dus door de wisselkoers). Ik begrijp dus ook niet echt goed dat men hier patent op heeft kunnen aanvragen.
Afbeelding
http://www.bitingflies.com/

Wel fijn om te lezen dat hij werkt toch eens met mijn stalgenoten overleggen. Overigens zou ik het slimmer vinden als men een prijs had gekozen die haalbaarder is voor een grotere groep mensen. Als ik nu lees hoeveel mensen hem zouden willen hebben, maar het geld er niet voor hebben. Volgens mij zouden ze absoluut meer winst maken door de prijs lager te doen en daardoor de verkochtte aantallen omhoog.

Die bedoelde ik ook, de Horse Pal is alleen vierkant dus als een ander weer een ovale maakt kan je daar ook weer patent op aanvragen. Patent op iets aanvragen wat alle namaak dekt is namelijk echt niet te betalen dat is het probleem.

T@nj@,
De boodschap is duidelijk, ik dacht eerst dat je er fel tegen was om hem zelf te maken maar niet dus.
Ik wilde hier ook geen knutseltopic van maken alleen maar laten weten of mijn namaak werkt als hij klaar is. Maar iemand hier zei dat een knutseltopic over het zelf maken van een LOER niet op prijs gesteld werd. Mijn ervaringen zijn inmiddels wel anders al heb ik het nog niet gedaan hoor. Knipoog

Ik ben het met RK eens dat als de prijs wat schappelijker was geweest er meer verkocht zouden worden, vader en zoon nog steeds genoeg zouden verdienen en de Dazenpopulatie drastisch verminderd zou kunnen worden. Want dat is echt nodig.
Ik zit dan net over de grens bij Drenthe/Groningen maar hier is het ook al heel erg en dan is het nog maar net begonnen dus ik hou mn hart vast.

De Skippybal ontploft iid niet als je hem maar niet te hard opblaast. Een stootwil of Fender zoals de echte LOER heeft is natuurlijk beter. En ontploffingen zijn de paarden hier wel gewend. Vlakbij is een militair oefengebied waar je iedere week wel enorme knallen hoort en daarnaast hebben we hier straaljagers die door de geluidsbariere heenbreken. Nou dat is echt niet normaal meer, de kalk komt dan uit het plafond vallen zo erg en de paarden bewegen niet terwijl ik hartkloppingen krijg. Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:02

zie ze liever komen dan gaan...
heb er gister 62 kapot geslagen (heb ze geteld!)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:13

Tanja schreef:
Ik woon tussen Hoogeveen/Beilen/Westerbork en hier is het niet beter dan freespirit beschrijft.
Ik weet heel erg zeker dat je met de LOER ook in Drenthe dazen vangt, of hebben wij hier andere dazen dan elders in het land Haha! Haha!

Oh Nagelbijten / Gniffelen Misschien zitten wij dan gewoon in een heel daasarm gebied ofzo? Haha! Ik heb er eergisteravond(wel vrij laat) op een buitenrit van een half uur 3 van mijn pony af geslagen... Verward

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:33

Nou als het goed is komt mijn val morgen binnen, hoop dat ik hem in elkaar geknutsel krijg, en dan maar kijken of er dazen opaf komen,
Vandaag viel het reuze mee, maar gisteren avond ben ik gestoken door zo`n kreng , had een plek op mijn been zo groot als een schoteltje, dus hoop dat ik ze elk geval op mijn eigen perceel kan uit roeien en als heel Rucphen nou zo`n ding neemt , kunnen we misschien over een paar jaar in de zomer gewoon het bos in Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:37

Rommie Weet je dat je bij mij hemelsbreed zo'n 40 kilometer vandaan zit ? Tegen de schemering wordt het hier pas minder, overdags nu al is het crisis. Paarden staan al niet meer buiten of gaan zelf de schuilstal in en komen er amper uit. Hoe meer bomen in de buurt hoe meer dazen, daar waar echt in de verre omtrek weinig bomen staan is het al een stuk minder tenzij er een varkenstal in de buurt is of iets.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:04

joehoe...ik heb de LOER binnen !!! Nou nog in elkaar fröbelen. Vandaag zullen er wel niet zoveel dazen zijn, het waait een beetje, het is grijs en geen zon te bekennen, dussss...ik kan rustig de val opbouwen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:45

Goede morgen, nog even het antwoord op de eerder gestelde vraag:

Het verzenden naar België is geen enkel probleem.
De val wordt dan - als men een BTW-nummer heeft daar - € 210,08 hier komt nog wel BTW bij. Is die in België niet 21 %?
De verzendkosten zullen in plaats van €11,95, €27,95 bedragen.

Op het moment is er nig geen wachtlijst maar als het mooie weer aanhoud zit de kans er in dat er binnenkort een tijdelijke wachtlijst aangelegd moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:59

Ondanks dat het gisteren de hele dag bewolkt en niet warm is geweest en de paarden niet in hun schuilstal hebben gestaan, heb ik toch nog 44 dazen gevangen met de Loer.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:03

Ze komen bij ons nu ook langzaam aan...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:07

RK Hoe zijn je paarden eronder?
Zitten er nog dazen op de paarden? of gaan ze allemaal linea recta naar de loer?