Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myfairytale

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:34

faye schreef:
klomp schreef:
zo sarabande...dus dat is de rede dat je wil dat ze hier blijven?? om onze vuile klusjes op te knappen? Clown

(ook grapje voordat mensen er weer wat op verzinnen)

Ja dat is meestal met de linkse liefhebbers. publiekelijk zo sociaal maar in werkelijkheid! Clown

(ook een grapje!)

Nagelbijten / Gniffelen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:34

Hoe komt het dat mensen hier al jaren zijn zonder verblijfsvergunning.
Hoevaak hebben deze mensen een verblijfsvergunning aangevraagd en is dit afgewezen.
Hoevaak kunnen mensen in beroep gaan.
Waar ligt de grens als die er al is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:36

Ik wil graag dat de kwaliteit van leven van andere groepen vooruit gaat en alles kost geld dus je moet keuzes maken. Ik zie mijn belastingcenten liever gaan naar betere zorg voor ouderen dan naar uitgeprocedeerde asielzoekers Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:38

jaantsje schreef:
Hoe komt het dat mensen hier al jaren zijn zonder verblijfsvergunning.
Hoevaak hebben deze mensen een verblijfsvergunning aangevraagd en is dit afgewezen.
Hoevaak kunnen mensen in beroep gaan.
Waar ligt de grens als die er al is.

Die mensen hebben geen verblijfsvergunnung en geen paspoost en worden dan gewoon op straat gegooid. Dat is ook de reden dat en de Kerken en de gemeentes duidelijkheid willen en hen een verblijfsvergunning willen geven zodat ze een kans op een normaal leven hebben.

Niewe gevallen worden direkt teruggestuur het gaat (maar als je het topic zou lezen zou je dat weten) om mensen die hier langer dan 5 jaar zijn en soms al 10 jaar.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:39

faye schreef:
Ik wil graag dat de kwaliteit van leven van andere groepen vooruit gaat en alles kost geld dus je moet keuzes maken. Ik zie mijn belastingcenten liever gaan naar betere zorg voor ouderen dan naar uitgeprocedeerde asielzoekers Haha!

Ja ik ook!
Kijk hier maar eens die bejaardentehuizen, schrijnend!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:39

faye schreef:

Daar gaan nu meer belastingcenten naartoe dan wanneer ze zelf meedoen aan het arbeidsproces en gewoon mee belasting betalen.
Je hebt dus geen enkel persoonlijke last of argument voor je beweringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:40

En veel hebben ook geen paspoort omdat ze die zelf hebben kwijtgemaakt. Niet alle gevallen zijn schrijnend en een hoop kunnen prima terug. Al eerder. Je kan wel door blijven procederen (wie betaalt dat?) , maar dat is op een gegeven moment ook je eigen keus.

Waarom zou ik ergens pas tegen mogen zijn als ik persoonlijke last zou ondervinden? Is dat jouw mooie linkse gedachte sarabande, als ik ergens last van heb dan mag het niet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:42

faye schreef:
En veel hebben ook geen paspoort omdat ze die zelf hebben kwijtgemaakt. Niet alle gevallen zijn schrijnend en een hoop kunnen prima terug. Al eerder. Je kan wel door blijven procederen (wie betaalt dat?) , maar dat is op een gegeven moment ook je eigen keus.

Waarom zou ik ergens pas tegen mogen zijn als ik persoonlijke last zou ondervinden? Is dat jouw mooie linkse gedachte sarabande, als ik ergens last van heb dan mag het niet?

Nou dat was niet mijn vraag en je chargeerd het nogal, maar de vraag was meer waar al dat ongenoegen van jou voor iets waar je part noch deel aan hebt toch vandaan komt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:45

Eens een andere vraag, wie zegt dat wij tegen een generaal pardon zijn omdat we persoonlijk last van zouden hebben? Ik persoonlijk heb er geen last van als er in bijv. limburg eens iemand vermoord wordt, dat wil niet zeggen dat ik daar niet tegen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:46

Waar ik part noch deel aan heb? Volgens mij ben ik Nederlander en mag dus een menign hebben over wat qwel en niet goed is voor de maatschappij. En een generaal pardon is niet goed, want na deze groep staat de volgende groep (en hun linkse geitenwillensokken hulpverlenertjes) te dringen dat het niet eerlijk is dat hunnie niet ook tot het generaal pardon hoorden. Regels zijn regels, uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. En dan kan je wel in luilekkerland willen blijven, maar je kan ook dankbaar zijn dat je opgevangen bent, in onderhoud voorzien bent (allemaal gratis) en dat je ook nog op kosten van de nederlandse staat weer netjes teruggebracht wordt naar je land van herkomst.

Is dat niet veilig is dat een ander verhaal, maar dat is ook een hele andere insteek!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:47

Even mezelf quoten uit een ander topic:
joostvangestel schreef:
De term "Generaal Pardon" slaat nergens op. Dat duidt op twee zaken:

- een erkenning dat ze de wet hebben overtreden, maar "ze" zien het door de vingers. Heeft niks te maken met respect voor de asielzoeker. Er zitten wel degelijk mensen tussen die echte asielzoekers zijn. Die dan maar "genade" te schenken. Geeft een hoge mate van arrogantie aan van iedereen die voor het "Generaal Pardon" is.
- het feit dat het generaal genoemd wordt, is ook storend. Daarmee blijkt de onwil om naar de individuele situaties te kijken. Erg jammer en vooral heel fout.

De naam Generaal Pardon slaat dus helemaal nergens op, je kan het net zo goed Kapitein Iglo noemen.

Maar goed, uitstel van uitzetting is mijns inziens geen slechte zaak. We moeten alleen uitkijken dat er geen afstel komt van het uitstel.

Overigens zag ik ergens hierboven dat de nederlandse staat toch niet de rechten van het kind schendt, althans niet in de zaken die vernoemd werden.
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 15-12-06 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:48

faye schreef:
want na deze groep staat de volgende groep (en hun linkse geitenwillensokken hulpverlenertjes) te dringen dat het niet eerlijk is dat hunnie niet ook tot het generaal pardon hoorden.

Lezen is zooooo moeilijk he... zucht

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:49

sarabande schreef:
faye schreef:

Daar gaan nu meer belastingcenten naartoe dan wanneer ze zelf meedoen aan het arbeidsproces en gewoon mee belasting betalen.

We hebben het hier over bejaarden hoor! Ik zie jou op je 70e nog werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:50

sarabande : Idd lezen is moeilijk voor je, zie ook het andere topic dat je net omhoog gehaald hebt Clown

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:51

sarabande
Zoals ik het lees vind jij dat iedereen die hier komt zonder papieren een verblijfsvergunning moet krijgen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:51

Wat heb ik toch een vreselijk hekel aan die Nederlandse mentaliteit....
Mijn geld is van mij, iedereen moet eraf blijven, niemand anders mag daar voordeel van hebben, iedereen moet z'n eigen hachje maar redden.... mijn, mijn, mijn.... ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.... Misselijk
Terwijl juist de rijkere burgers zoveel voordeel hebben gehad van de verzorgingsstaat en zoveel voordeel hebben van de welvaartsstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:53

Aimee schreef:
Mijn geld is van mij, iedereen moet eraf blijven, niemand anders mag daar voordeel van hebben, iedereen moet z'n eigen hachje maar redden.... mijn, mijn, mijn.... ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.... Misselijk
Terwijl juist de rijkere burgers zoveel voordeel hebben gehad van de verzorgingsstaat en zoveel voordeel hebben van de welvaartsstaat.

Laten we eerst de misstanden in eigen land maar eens oplossen. Je kan iedereen wel zielig vinden, nou gooi dan de grens maar open, iedereen gewoon een tandje harder werken en wat meer belasting betalen, eerlijk zullen we alles delen.

Wat is jouw definitie van rijk overigens?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:55

Aimee: natuurlijk, maar ik denk dat als men weer teruggaat naar de tijden van Joop den Uyl, (toen de hoogste schaal voor de belasting op 75% procent stond) er nu heel veel "rijke" Nederlanders hun vaderland definitief de rug toe keren. Het kan gewoon niet zo zijn dat je boven een bepaald salaris alleen nog maar voor de staat werkt.

Mits dat gebeurt, heeft Jan alsnog gelijk: Nederland is rijp voor de linkse staat, er is alleen niemand meer over die de rekening wil betalen Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:57

Myfairytale schreef:

Wat bejaard? Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben bang dat ik onder deze omstandigheden niet voor mijn 70e op mag houden. Dan heb ik nog 30 jaar te werken...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:00

joostvangestel schreef:
Myfairytale schreef:

Wat bejaard? Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben bang dat ik onder deze omstandigheden niet voor mijn 70e op mag houden. Dan heb ik nog 30 jaar te werken...

Ik reageerde hierop:

sarabande schreef:
faye schreef:
Ik wil graag dat de kwaliteit van leven van andere groepen vooruit gaat en alles kost geld dus je moet keuzes maken. Ik zie mijn belastingcenten liever gaan naar betere zorg voor ouderen dan naar uitgeprocedeerde asielzoekers :D

Vandaar mijn reactie.
Maar je hebt helemaal gelijk, als het zo door gaat kunnen we blijven werken tot we 80 zijn of eerder de pijp uitgaan natuurlijk!
Ik wordt op 1e kerstdag 23, dus dan mag ik ook nog wel heel wat jaren!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:03

faye schreef:
Wat is jouw definitie van rijk overigens?

Rijk is iedereen die in vrijheid kan leven !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:08

Ik vroeg het aan AImee, , in termen van geld.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:10

faye schreef:
Ik vroeg het aan AImee, , in termen van geld.

Aha, nu ga je ook al bepalen wie er op een vraag mag antwoorden Slapen Sorry hoor, ik zal het nooit meer doen !

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:11

Citaat:
Mijn geld is van mij, iedereen moet eraf blijven, niemand anders mag daar voordeel van hebben, iedereen moet z'n eigen hachje maar redden.... mijn, mijn, mijn.... ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken....

Wat is toch allemaal weer prachtig zwart/wit. De meeste mensen hebben helemaal geen bezwaar tegen het feit dat de rijkeren meehelpen aan een beter leven voor de armeren. Alleen het moet niet alleen op de schouders van de rijkeren komen. Iedereen kan een beter leven voor zichzelf creëren, in meer of mindere mate, maar dat moeten ze daar wel toe bereid zijn. Asielzoekers die hier al tig jaar zitten en niet eens een woord fatsoenlijk Nederlands spreken (om maar wat te noemen), vind ik onacceptabel. En dan wel aanspraak willen maken op een pardon, omdat je hier zo graag wilt blijven. Wie heeft er dan een mentaliteit van ikke ikke ikke?

Daarnaast zijn er ook een heleboel asielzoekers die de tijd die ze hier hebben, hebben gebruikt om te integreren, om de taal te leren, om een opleiding te doen, mee te doen in de samenleving. Dan vind ik dat je aanspraak kan maken op een verblijfsvergunning.

Het is een wereld van geven en nemen, voor iedereen.

En mijn persoonlijke last? Tuurlijk zal ik er direct niets van merken, maar indirect wel. Wat denk je als er een groep van 300.000 man ineens hier mag verblijven. Stel dat er maar 50% de uitkering ingaat, dan is dat toch 150.000 man waarvoor een uitkering betaald wordt. Dat geldt moet toch uit de lengte of uit de breedte komen, dus daar mag de werkende Nederlander voor opdraaien. En ja, ik heb er ernstige problemen mee om me suf te werken om vervolgens een groot gedeelte van mijn salaris te zien verdwijnen naar mensen die zelf te moeite er niet voor nemen om te werken, omdat ze financieel beter af zijn met een uitkering dan met een baan. Ter verduidelijking: als dat geld gaat naar mensen die niet kunnen werken, kan ik er mee leven. Maar voor mij gaat dit puur om mensen die niet willen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:12

Over lezen gesproken Netje , ik reageerde op een quote van Aimee, dus het lijkt me duidelijk dat de vraag voor haar bedoeld was Slapen