Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Ook ik nodig whiz uit om te komen werken in de tuinbouw.
En dan werk je nog samen met de mensen die nog iets willen.
En dan kan ze zich verbazen over hoe "goed" ze nederlands spreken.
Hoe ze zich gedragen tegenover de vrouwen.
En dat je de meeste achter de vodden moet zitten, want ze werken niet hard. (geef toe, wij Nederlanders zijn daarin eigenlijk ook gestoord)
Merilyn schreef:Whiz: Ik geloof dat discusseren met jou echt onmogelijk is, erg jammer. Ik ben erg blij dat jij geen slechte ervaringen hebt met mensen van niet Nederlandse afkomst. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dat slechts heb met een bepaalde groep. Ook ik ben erg blij dat jij dat allemaal niet mee hebt gemaakt en dat nog steeds positief kan zien allemaal. Ik vraag mij alleen af waarom alleen jouw waarheid de waarheid is en dat opmerkingen van andere mensen (helaas heel veel andere mensen) meteen teniet worden gedaan.
dees_daan schreef:volgens mij ben jij bijna de enige die er geen last van heeft, of heeft gehad, en idd hier is het ook altijd ''een buitenlander'' die aan je zit, of je zomaar begint uit te schelden oid..
mijn ex heeft een tribal tattoo op zn arm, pfff hoeveel last die nu met allochtonen heeft..
en hun maar zeuren dat ze gediscrimineerd worden..
als iemand lonsdale aan heeft of naar hardcore luisterd of nike airmax aan heeft, dan is het mis..
ik heb ook nike airmax, had laatst een trui van een collega aan, omdat het regende en ik geen jas mee had, was een lonsdale trui, ik werd meteen schuin aangekeken.. als iemand zn kop dan ook nog kaal heeft is het meteen een nazi, nou sorry hoor, maar wie discrimineren hier dan?
Merilyn schreef:Whiz:Het valt mij gewoon op dat jij gewoonweg nooit iets ergs meemaakt met mensen van niet Nederlandse afkomst. En je laat zeker door je nogal agressieve manier van benaderen en discusseren zeker het gevoel achter dat iedereen die een andere mening heeft dan jij onwaarheden verteld. Erg jammer, want de problemen zijn er helaas echt. Of je dit nu niet wil zien, of dat je ze in jouw regio gewoonweg niet meemaakt laat ik dan maar in het midden. Echt ik ben vreselijk blij voor je dat jij slechts goede ervaringen hebt en ik hoop dat je niet mee hoeft te maken wat vele anderen meemaken. Ik kan me voorstellen dat je zo reageert als je deze dingen niet hebt gezien of meemaakt. Jij kan er ook niks aan doen dat je dan een andere kijk hebt op dingen. Geeft niks, maar wieweet is het mogelijk om eens te luisteren naar de omgeving dan met hand en tand iets te verdedigen wat alleen in jouw omgeving voorkomt..
dees_daan schreef:@ whiz, ik had in de eerste klas normale zwarte schoenen, geen nikes oid, daar zaten al witte veters in, toen vroeg mijn lerares of ik nazi was?! slaat nergens op, dus ik kom niet in jou buurt omdat ik nikes heb, en als ik geen trui heb, een lonsdale trui leen, ik heb er ook over zitten te denken om er 1 te kopen, niet om iets uit te stralen maar omdat ze gewoon heerlijk zitten..
jij discrimineerd nu ook, omdat jij vind dat iedereen die zwarte schoenen met witte veters hebben, en een lonsdale trui aan hebben racistisch zijn... beetje sneu vind ik dat
Cer schreef:@Whiz: nee, je moet ze blijven knuffelen.. dat werkt...