Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:28

Shadow0 schreef:
De MAP is trouwens - heb ik begrepen - iets waar je je behoorlijk beroerd door kunt voelen, ik vraag me af of mensen dit dan stelselmatig gaan gebruiken?

Volgens mij is dit tegenwoordig nauwelijks meer het geval, maar ik kan me idd niet voorstellen dat iemand het wekelijks als anticonceptie gaat gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:31

Tuurlijk niet wekelijks
Maar ik heb wel een schooljeugd op het werk horen vertellen dat ze het wel een makkelijk idee vinden.

Hoeveel er dan grootspraak is ga ik dn ook niet navragen

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:54

runningkawa schreef:
Tuurlijk niet wekelijks
Maar ik heb wel een schooljeugd op het werk horen vertellen dat ze het wel een makkelijk idee vinden.

Hoeveel er dan grootspraak is ga ik dn ook niet navragen

Daar zit heel veel grootspraak bij.... de meeste meiden zouden niet eens naar de dokter of apotheek durven om een MAP te halen, bang voor een preek of rare gezichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:00

Ook bang om dus de pil te halen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:03

Soms nog banger: de pil moet je immers elke dag nemen en dan is de kans dat het ontdekt wordt door de ouders groter. (Helaas, helaas)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:03

runningkawa schreef:
Ook bang om dus de pil te halen?

De pil is anders, daarmee geef je aan dat je serieus over de situatie nadenkt en een zwangerschap wilt voorkomen, maar bij een MAP is er soms iets mis gegaan waarvan het meisje misschien had kunnen voorkomen, en dan kan ik het me voorstellen dat je denkt dat er dan ongevraagde preken en scheve gezichten worden getrokken. Niet zozeer door de dame achter de balie, danwel door de mensen die ook in de rij staan te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:04

Dat is zo
Bang voor de ouders, omdat ze nog kind zijn...
Wel aan sex doen...

ik kan het niet snappen...echt niet

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:06

Er zijn een hoop ouders die denken dat hun kinderen van 17 jaar nog kleine kinderen zijn, dit gaat dus niet alleen op aan meiden van 12 jaar. Er zijn veel ouders die denken dat als hun meid aan de pil mag, dit wel eens als een vrijbrief gezien wordt om met iedereen het bed in te duiken. Tja, als ouders dat zien, schort er wat aan hun gedeelte over seksuele voorlichting.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:10

Vanessa24 schreef:
Er zijn veel ouders die denken dat als hun meid aan de pil mag, dit wel eens als een vrijbrief gezien wordt om met iedereen het bed in te duiken. Tja, als ouders dat zien, schort er wat aan hun gedeelte over seksuele voorlichting.

... en zo blijft dat ook in stand, in een eeuwige vicieuze cirkel.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:41

Maar Vanessa, je spreekt in één van je vorige posts over "meisjes van 12 waar iets mis gaat". Er wordt wel erg makkelijk over gepraat. Een kind van 12 dat al weet dat ze, mocht ze per ongeluk zwanger raken, wel een MAP bij de drogist kan halen? En "hun meid aan de pil mogen": als mijn dochter als 12-jarige de pil zou willen slikken, hebben we toch wel even een stevige discussie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:42

En wat heb je aan die stevige discussie?
dat ze dan zonder pil met die jongen in bed duikt?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:47

Nee, ik hoop haar toch bij te kunnen brengen dat 12 jaar veel te jong is om sex met iemand te hebben. Trouwens, ik hoop haar zo op te voeden dat ze op haar 12de nog geen behoefte heeft aan sex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:48

Ben ik met je eens.
Maar als ze een vriendenclubje heeft waar het normaal is, zie ze dan maar tegen te houden.
Dan kun je beter de pil geven en een stapeltje condooms in haar jaszak stoppen, om het maar ff cru te zeggen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:49

RunningKawa, zeg nou zelf... 12 jaar! En dan kun je wel zeggen dat ze anders zonder pil sex heeft, maar het is toch ongelooflijk dat het al algemeen geaccepteerd is dat kinderen zó jong met sex beginnen? En met een MAP die zo makkelijk te krijgen is, is de discussie over abortus sowieso al een verloren zaak.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:50

Ik vind het trouwens wel een moeilijk evenwicht in de opvoeding hoor, ik wil dat ze weet dat sex mooi en fijn is, maar ik wil niet dat ze heel jong "aan de slag gaat".

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:55

chevax schreef:
Maar Vanessa, je spreekt in één van je vorige posts over "meisjes van 12 waar iets mis gaat". Er wordt wel erg makkelijk over gepraat. Een kind van 12 dat al weet dat ze, mocht ze per ongeluk zwanger raken, wel een MAP bij de drogist kan halen? En "hun meid aan de pil mogen": als mijn dochter als 12-jarige de pil zou willen slikken, hebben we toch wel even een stevige discussie!

Ik denk dat je als ouder zijn ten alle tijden verliest. Iets verbieden gaat niet, aangezien ze het dan wel stiekem doen met alle gevolgen van dien.
Je bovenstaande zinnen begrijp ik niet helemaal, wat wil je daarmee zeggen? Ik heb mijn hoofd er vandaag ook niet zo bij Haha!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:56

chevax schreef:
Ik vind het trouwens wel een moeilijk evenwicht in de opvoeding hoor, ik wil dat ze weet dat sex mooi en fijn is, maar ik wil niet dat ze heel jong "aan de slag gaat".

Ik denk dat omdat zij weet dat het iets moois en fijn is, juist zou willen wachten op degene waar ze hevig verliefd op is, en niet zomaar seks zou willen hebben om erbij te horen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:07

ik vind 17 jaar ook al nog niet nodig....je word onbteeveer 80...omdat iedereen het al doet zo vroetg is het 'normaal' op 17 jarige leeftijd.....
daar ben ik het ook dus niet mee eens, maar sowieso de jeugd van tegenwoordig...schandalig.....

maar ik heb genoeg gediscuseerd Knipoog

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:09

vindt 17 toch wel een betere leeftijd dan 12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:12

Ik vind 12 ook een belachelijke leeftijd.

Maar als het kind het echt wil, wat dan?
Ze is echt niet meer de enige tegenwoordig

Doe je haar dan een kuisheidsgordel om?

Ik denk toch dat je beter kun laten weten dat ze moet wachten op de ware.
Maar dat ze ook naar je toe moet komen als ze de pil wil.
Komen vertellen dat ze zwanger is lijkt me erger dan komen vertellen dat ze aan de pil wil

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:12

Ik was 17 jaar toen ik het voor het eerst deed. Vond mezelf helemaal niet te jong, ik was er klaar voor en heb tot de dag van vandaag nooit spijt van gehad.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:14

guts zoon lief word bijna 8, zou onderhand al moeten gaan beginnen aan voorlichting, als ik het zo hier en daar lees.

ik zelf was overigens 18 en heb daar nooit geen spijt van gehad

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:23

en ook de kinderen goed wijs maken met sex en alles er om heen
alleen de pil is genoeg!
er zijn zoveel sexueel overdraagbare ziekten dat er altijd een condoom gebruikt moet worden.
anders lopen ze nog kans om onvruchtbaar te worden.

mijn zoon is nu 7jr ,ik heb dus nog even Clown maar als hij zover is dan zullen we hem goed inprenten dat er altijd een condoom omheen moet,en dat dat niet alleen is tegen een zwangerschap Sigaar
en dan kan je als ouders alleen maar hopen dat ze het advies opvolgen Ja

maar mij valt hiet in dit topic wel op dat er makkelijk over abortus gepraat word ,maar als je zelf voor die keuze komt te staan ,is het toch wel wat moeilijker hoor Cool

en ik oordeel over niemand,ik kan alleen voor mezelf spreken,hoe ik daar over denk.
maar ik weet nog wel dat toen ik 15 jr was en een beetje met sex begon ik echt als de dood was om zwanger te worden
ik kreeg gelukkig de pil thuis ,maar er werd ook een condoom gebruikt *LOL*

in mijn tijd was een abortus een schande,en daar werdende ouders voor op aan gekeken.
nu weet ik wel dat de tijden veranderd zijn ,maar in mijn ogen niet beter geworden

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:25

en wanner begin je dan met voorlichting, en hoe, leg je dat een kind dan uit.
moet toch wel erg diep in me geheugen gaan graven, hoe dat mij is uitgelegd.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:27

mirgino schreef:
in mijn tijd was een abortus een schande,en daar werdende ouders voor op aan gekeken. nu weet ik wel dat de tijden veranderd zijn ,maar in mijn ogen niet beter geworden

Ik denk dat ook nu mensen er nog steeds niet mee te koop lopen dat ze een abortus hebben laten plegen. Het is volgens mij voor niemand een normale ingreep geworden om te laten plegen.