CGJ12 schreef:Ik lees artikelen in Trouw, het Parool, de Volkskrant, de Telegraaf én Elsevier.
Juist om tot een gewogen mening/opinie te komen.
Dat je nog tijd hebt voor je paarden joh.....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CGJ12 schreef:Ik lees artikelen in Trouw, het Parool, de Volkskrant, de Telegraaf én Elsevier.
Juist om tot een gewogen mening/opinie te komen.
SanderP schreef:
Wat betreft de Polen...Vooralsnog pikken ze niet de banen in van nederlanders, maar de nederlanders verdommen het om zulk laagbetaald werk te doen...
CGJ12 schreef:SanderP schreef:
Wat betreft de Polen...Vooralsnog pikken ze niet de banen in van nederlanders, maar de nederlanders verdommen het om zulk laagbetaald werk te doen...
Precies. Nu zeg je het zelf.
(het zijn je eigen woorden)
Maar als jan Marijnissen de bijstand met 10% VERHOOGT, wordt dat alléén nog maar erger......
CGJ12 schreef:SanderP schreef:
Precies. Nu zeg je het zelf.
(het zijn je eigen woorden)
Maar als jan Marijnissen de bijstand met 10% VERHOOGT, wordt dat alléén nog maar erger......
Aimee schreef:Jij zegt net dat hooggeschoolde Nederlanders laaggeschoold werk doen.... maar dat is maar op heel beperkte schaal zo, voor het overgrote deel verdommen ze dergelijk werk te doen zoals Sander al zegt.....
Je spreekt jezelf dus tegen.
SanderP schreef:Ik heb ook nooit gezegd dat de bijstand omhoog moet. Maar zolang de nederlanders het zware/laaggeschoolde werk blijven weigeren, moet je de polen ook niet weigeren. Je moet wel de nederlanders voorrang geven of zelfs verplichten dus.
CGJ12 schreef:Ik spreek mezelf niet tegen.
Ik heb niet gezegd dat Nederlanders verdommen om lager geschoold werk te doen. Dat zei Sander........ (dat heb ik nog eens benadrukt).
Ik denk namelijk dat Nederlanders BEST LAGER GESCHOOLD werk willen doen.
Als het moet ga ik ONGESCHOOLD werk doen. Niks mis mee. zolang het salaris maar hoog genoeg is. Dan begin ik morgen met garnalenpellen of schoffelen bij de sociale werkvoorziening.
SanderP schreef:Nog even over de polen... De meesten willen helemaal geen nederlands paspoort. Ze rijden meestal zelfs in het weekend heen en weer naar polen. Ze komen hier puur om geld te verdienen...
chevax schreef:Maar zoals ik al vaker heb gevraagd in deze discussie: wáárom gaat iedereen toch steeds voorbij aan de fouten die het huidige (EN DEMISSIONAIRE!) kabinet heeft gemaakt. OP voorhand worden andere, veelal linkse, partijen met de grond gelijk gemaakt, terwijl zij er geen bende van hebben gemaakt. Nee, dat heeft het huidge kabinet gedaan!
chevax schreef:CGJ12: nog even over je gewogen mening: een sensatiekrant als De Telegraaf en een zelfbenoemd opinieblad als Elsevier kun je toch moeilijk gebruiken als ongekleurde bronnen die helder en duidelijk een onpartijdig standpunt geven. Misschien ook eens iets baseren op eigen ervaringen ipv op die van "Leon"?
mawaikee schreef:Mbt de polen, wat SanderP zegt is in mijn ogen prima. Maar je moet er wel voor waken dat straks niet ieder bouwbedrijf alleen nog maar polen in dienst heeft en de nederlandse laaggeschoolden niet aan het werk komen
CGJ12 schreef:
Ik denk namelijk dat Nederlanders BEST LAGER GESCHOOLD werk willen doen.
Als het moet ga ik ONGESCHOOLD werk doen. Niks mis mee. zolang het salaris maar hoog genoeg is. Dan begin ik morgen met garnalenpellen of schoffelen bij de sociale werkvoorziening.
CGJ12 schreef:Een soort van EIGEN VOLK EERST dus..............(het zijn je eigen woorden)
Maar Jan gaat gelijk alle uitkeringen 10% verhogen dacht ik me te herinneren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd onthouden heb.
CGJ12 schreef:SanderP schreef:Ik heb ook nooit gezegd dat de bijstand omhoog moet. Maar zolang de nederlanders het zware/laaggeschoolde werk blijven weigeren, moet je de polen ook niet weigeren. Je moet wel de nederlanders voorrang geven of zelfs verplichten dus.
Een soort van EIGEN VOLK EERST dus..............(het zijn je eigen woorden)
Maar Jan gaat gelijk alle uitkeringen 10% verhogen dacht ik me te herinneren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd onthouden heb.
CGJ12 schreef:Nee dat zie je verkeerd.
Ze komen met 5 man in één auto en gaan met 5 auto's terug.......... (zo'n grapje moet kunnen)