Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

SanderP

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:02

CGJ12 schreef:
Ik lees artikelen in Trouw, het Parool, de Volkskrant, de Telegraaf én Elsevier.
Juist om tot een gewogen mening/opinie te komen.

Dat je nog tijd hebt voor je paarden joh.....

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:03

Zoals ik zei, heb ik het verhaal van het CBS wel gelezen. Mijn informatie komt voornamelijk van instanties ed als CBS, CPB, rekenkamer enzovoorts. Iedere mededeling die het partijbureau doet, probeer ik zoveel mogelijk te controleren op cijfers ed (sorry dat ik hier echt actief mee bezig ben, ik weet dat dit voor veel mensen een schrikbarend iets is...)
Dat ik dus in eerste instantie een bron als elsevier links dat liggen, heeft niets te maken met niet willen, maar wel met zo objectief mogelijke informatie zoeken. Naar mijn idee is je kans op objectieve informatie bij het CBS groter dan bij elsevier.
Maar goed, omdat je het zo graag wilt, zal ik het artikel van elsevier lezen, en straks, naast mij reeds eigen gevormde mening, en het artikel van het CBS een reactie geven

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:03

SanderP schreef:

Wat betreft de Polen...Vooralsnog pikken ze niet de banen in van nederlanders, maar de nederlanders verdommen het om zulk laagbetaald werk te doen...

Precies. Nu zeg je het zelf.
(het zijn je eigen woorden)
Maar als jan Marijnissen de bijstand met 10% VERHOOGT, wordt dat alléén nog maar erger...... Nagelbijten / Gniffelen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:05

CGJ12 schreef:
SanderP schreef:

Wat betreft de Polen...Vooralsnog pikken ze niet de banen in van nederlanders, maar de nederlanders verdommen het om zulk laagbetaald werk te doen...

Maar als jan Marijnissen de bijstand met 10% VERHOOGT, wordt dat alléén nog maar erger...... Nagelbijten / Gniffelen

Jij zegt net dat hooggeschoolde Nederlanders laaggeschoold werk doen.... maar dat is maar op heel beperkte schaal zo, voor het overgrote deel verdommen ze dergelijk werk te doen zoals Sander al zegt.....
Je spreekt jezelf dus tegen.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:06

Ik schrik van het aantal procenten dat SP krijgt hoor!
De eerste persoon van de partij wordt de nieuwe Minister-President.Uiteraard is de eerste persoon van de partij iemand waaraan je de partij spiegelt.
Maar goed, ik ben blij dat de meningen verdeeld zijn. Zo houden we NL levendig.

Ik stem CDA. Waarom? Momenteel als ik naar de programma's van de diverse partijen kijk word ik over het algemeen niet vrolijk. Waar ik wel helemaal achtersta is dat JP zich niet heeft verschuild achter anderen. Hij heeft een heleboel ellende over zich heen gehad over bepaalde beslissingen die hij heeft gemaakt, en hij is er altijd achter blijven staan. De afgelopen jaren heeft deze man genoeg te verduren gehad, ik vind dat hij, nu het ietsjes beter gaat met ons landje, de klus af mag maken.
Met wie hij dat gaat doen, daar heb ik zo ook mijn voorkeur voor natuurlijk.

De enige echte persoon waar ik me wezenloos aan erger is Wouter Bos. Hoevaak hoor je wel niet dat vrouwen op hem stemmen omdat het zo een schatje is? Jemig, zodra ik die kop op tv zie zet ik m over. Dat vind ik nou het type ik was het niet, hij deed het....verschuilen achter anderen, met modder gooien als een klein kind.

De hele manier waarop de verkiezingen worden "gespeeld" staat me eerlijk gezegd helemaal niet aan. Ineens zat JP gisteren bij RTL Boulevard. Ja, hij deed het leuk, maar ik vroeg me echt af wat ie daar deed!? Wouter Bos op een zeepkist in de stad die met zijn kak-accent de boel opnaait...die miep van PvdD die de meest rare dingen uit haar mond gooide tijdens een intervieuw op radiozender Caz. Geert Wilders duikelt op in een show van de Lama's...Pechtold waggelde ook voorbij...ik vind het maar vreemd allemaal. Wat heeft dit met echte politiek te maken?

Als je je hard maakt in je verkiezingsprogramma voor de zorg, moet je daarheen, naar de zorginstellingen..niet op een zeepkist in de stad staan en troep uitdelen!

Mij interesseert een heleboel niet wat in verkiezingsprogramma's staat. De meeste mensen stemmen voor zichzelf en niet voor het algemeen nut. Logisch, maar ook weer niet. Het gaat om ONS land.

Komt op hetzelfde neer dat die muts van een Van Oudenallen vanalles wil verbieden, tenzij het om haar eigen rode kleurspoeling gaat. Jaja...lekker eigenbelang weer.

Ik zal blij zijn als de nieuwe kabinetformatie wordt gepresenteerd. Dan zijn we er hopelijk voor de komende jaren weer vanaf. Er zal altijd gerommel in de kamers zijn en niemand doet het zoals iedereen het graag zou willen.

Al met al vind ik democratie in dit land soms nog ver te zoeken, en daar mogen ze wat mij betreft meer aan doen. Meer aandacht besteden aan ALLE bevolkingsgroepen ipv zich voornamelijk te richten op ouderen, minder bedeelden, allochtonen etcetc.

En welke partij heeft ooit het gehele verkiezingsprogramma na de verkiezingen door de kamer gekregen? Links wordt niet rechts en rechts wordt niet links....er zijn genoeg raakvlakken tussen rechtse en linkse partijen, maar ik zie bepaalde dingen ECHT NIET gebeuren hoor!

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:07

CGJ12 schreef:
SanderP schreef:

Ik heb ook nooit gezegd dat de bijstand omhoog moet. Maar zolang de nederlanders het zware/laaggeschoolde werk blijven weigeren, moet je de polen ook niet weigeren. Je moet wel de nederlanders voorrang geven of zelfs verplichten dus.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:07

Maar jouw "gewogen" opinie hoeft niet de juiste te zijn. Jij hebt jouw idee, anderen hebben een ander idee en weer anderen denken hetzelfde als jij, CGJ12. In een discussie moet je wel respect hebben voor andermans mening. Door dingen te roepen als "lees nu gewoon eens" etc. maak je het mensen erg moeilijk om zich in jouw redenaties te vinden. Discusseren betekent luisteren naar andermans mening en visie om daarna je eigen conclusie te trekken. Mensen koste wat het kost jouw ideologie willen aanpraten, is heel wat anders.
En verrassing: je bent niet de énige die leest. Ook hier valt de Elsverie op de mat, wordt er dagelijks onder de lunch stevig gepolitiekt en worden landelijke en regionale kranten gelezen. En tóch kom ik tot andere dingen dan jij.

Dit was dus een reactie op een post van CJG12 (het gaat plots zo snel!)
Laatst bijgewerkt door chevax op 17-11-06 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:08

Mbt de Polen. Mijn mening; ze mogen komen werken, maar werken betekend niet per definitie een Nederlands paspoort. Waarom ben ik hier zo stellig in. Anders krijg je hetzelfde als met de turken die hier als gastarbeiders kwamen. Ik heb geen enkel probleem met gezinshereniging ed, maar veel mensen wel.
Tevens; als polen het voor veel minder geld doen, WIL straks niemand meer de Nederlanders hebben voor dat werk. Waar moeten de laagopgeleiden dan heen? naar de voedselbanken maar weer?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:10

Maar zoals ik al vaker heb gevraagd in deze discussie: wáárom gaat iedereen toch steeds voorbij aan de fouten die het huidige (EN DEMISSIONAIRE!) kabinet heeft gemaakt. OP voorhand worden andere, veelal linkse, partijen met de grond gelijk gemaakt, terwijl zij er geen bende van hebben gemaakt. Nee, dat heeft het huidge kabinet gedaan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:11

Aimee schreef:
Jij zegt net dat hooggeschoolde Nederlanders laaggeschoold werk doen.... maar dat is maar op heel beperkte schaal zo, voor het overgrote deel verdommen ze dergelijk werk te doen zoals Sander al zegt.....
Je spreekt jezelf dus tegen.

Ik spreek mezelf niet tegen.
Ik heb niet gezegd dat Nederlanders verdommen om lager geschoold werk te doen. Dat zei Sander........ (dat heb ik nog eens benadrukt).

Ik denk namelijk dat Nederlanders BEST LAGER GESCHOOLD werk willen doen.
Als het moet ga ik ONGESCHOOLD werk doen. Niks mis mee. zolang het salaris maar hoog genoeg is. Dan begin ik morgen met garnalenpellen of schoffelen bij de sociale werkvoorziening.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:11

Nog even over de polen... De meesten willen helemaal geen nederlands paspoort. Ze rijden meestal zelfs in het weekend heen en weer naar polen. Ze komen hier puur om geld te verdienen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:13

SanderP schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat de bijstand omhoog moet. Maar zolang de nederlanders het zware/laaggeschoolde werk blijven weigeren, moet je de polen ook niet weigeren. Je moet wel de nederlanders voorrang geven of zelfs verplichten dus.

Een soort van EIGEN VOLK EERST dus.............. Nagelbijten / Gniffelen (het zijn je eigen woorden)

Maar Jan gaat gelijk alle uitkeringen 10% verhogen dacht ik me te herinneren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd onthouden heb.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:14

CGJ12: nog even over je gewogen mening: een sensatiekrant als De Telegraaf en een zelfbenoemd opinieblad als Elsevier kun je toch moeilijk gebruiken als ongekleurde bronnen die helder en duidelijk een onpartijdig standpunt geven. Misschien ook eens iets baseren op eigen ervaringen ipv op die van "Leon"?

Aimee

CGJ12 schreef:
Ik spreek mezelf niet tegen.
Ik heb niet gezegd dat Nederlanders verdommen om lager geschoold werk te doen. Dat zei Sander........ (dat heb ik nog eens benadrukt).

Als het moet ga ik ONGESCHOOLD werk doen. Niks mis mee. zolang het salaris maar hoog genoeg is. Dan begin ik morgen met garnalenpellen of schoffelen bij de sociale werkvoorziening.

Je benadrukt iets wat tegenspreekt wat je zelf net zei, is wellicht beter geformuleerd.

Voor de rest geeft Sander antwoord Knipoog

CGJ12

SanderP schreef:
Nog even over de polen... De meesten willen helemaal geen nederlands paspoort. Ze rijden meestal zelfs in het weekend heen en weer naar polen. Ze komen hier puur om geld te verdienen...

Nee dat zie je verkeerd.
Ze komen met 5 man in één auto en gaan met 5 auto's terug.......... (zo'n grapje moet kunnen Knipoog )

Karl66

chevax schreef:
Maar zoals ik al vaker heb gevraagd in deze discussie: wáárom gaat iedereen toch steeds voorbij aan de fouten die het huidige (EN DEMISSIONAIRE!) kabinet heeft gemaakt. OP voorhand worden andere, veelal linkse, partijen met de grond gelijk gemaakt, terwijl zij er geen bende van hebben gemaakt. Nee, dat heeft het huidge kabinet gedaan!

Wat is jouw definitie van bende? Eindelijk eens de beslissingen nemen die jarenlang vooruitgeschoven zijn? Natuurlijk hadden die beter tijdens de hoogconjuctuur onder paars genomen kunnen worden, alleen durfden die het niet aan uit angst voor de kiezer.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:15

CGJ12, ik heb het artikel in de elsevier gelezen. Ik weiger aan de hand van dit artikel een mening te vormen, dit is te politiek gekleurd (en of dat nu links, rechts of midden is, boeit me niet).
Ik blijf bij mijn eerder gevormde mening, met de toevoeging, na het lezen van het artikel van het CBS dat de eenoudergezinnen een groter aandeel in de armoede hebben dan ik verwacht had!!!

Ik vindt het overigens erg jammer dat je niet meer bent ingegaan op de JSF...

Mbt tot de polen, wat SanderP zegt is in mijn ogen prima. Maar je moet er wel voor waken dat straks niet ieder bouwbedrijf alleen nog maar polen in dienst heeft en de nederlandse laaggeschoolden niet aan het werk komen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:16

chevax schreef:
CGJ12: nog even over je gewogen mening: een sensatiekrant als De Telegraaf en een zelfbenoemd opinieblad als Elsevier kun je toch moeilijk gebruiken als ongekleurde bronnen die helder en duidelijk een onpartijdig standpunt geven. Misschien ook eens iets baseren op eigen ervaringen ipv op die van "Leon"?

Dat is ook waarom ik de columns in Trouw, het Parool en de volkskrant óók lees........ En daar zit ook best vaak een kern van waarheid in.
Natuurlijk geeft elke krant zijn eigen kleur, en doen ze aan gekleurde selectie van het nieuws. Dat besef ik best.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:17

mawaikee schreef:
Mbt de polen, wat SanderP zegt is in mijn ogen prima. Maar je moet er wel voor waken dat straks niet ieder bouwbedrijf alleen nog maar polen in dienst heeft en de nederlandse laaggeschoolden niet aan het werk komen

Da's ook het partijstandpunt in deze kwestie.
EIGEN VOLK EERST.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:17

CGJ12 schreef:

Kan je makkelijk zeggen natuurlijk, maar laaggeschoold of ongecshooldwerk niet goed betaald! Ik zie jou geen asperges plukken voor het inkomen dat ervoor betaald wordt. De meesten mensen die hoogopgeleid zijn doen dat ook niet. Moeten ze zelf weten, maar moeten ze ook niet zeiken dat de polen ons werk inpikken. Het gaat er dus ook niet om dat mensen het werk zelf niet leuk zouden vinden, maar ze vinden het te weinig verdienen en die instelling heb jij ook.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:18

CGJ12 schreef:
Een soort van EIGEN VOLK EERST dus.............. Nagelbijten / Gniffelen (het zijn je eigen woorden)

Maar Jan gaat gelijk alle uitkeringen 10% verhogen dacht ik me te herinneren. Corrigeer me maar als ik het verkeerd onthouden heb.

Als rotsvaste SP-stemmer Knipoog vind ik het ook niet zo'n ramp als uitkeringen omhoog gaan.... zolang dat maar gewogen gaat. Dat wil bijvoorbeeld zeggen: alleenstaande bijstandsmoeders waarvan de exmannen belachelijk weinig allimentatie (willen) betalen, geen uitzicht hebben om eruit te komen - voor een groot deel vanwege de regels verbonden aan de bijstand - en vanwege hun gezin geen mogelijkheid om 12 uur per dagen garnalen te pellen voor een minimum loontje, mogen van mij best 10 % meer uitkering krijgen.

Laverne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:19

Een kabinet bestaat toch niet uit 1 partij? Dus hoe wil 1 iemand ZIJN standpunt erdoorkrijgen als meer dan de helft bij wijze van tegen is!???

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:20

CGJ12 schreef:
SanderP schreef:

Kan je natuurlijk met een grapje proberen af te doen, maar ik vind idd dat je de mensen die in dit land wonen, van welke afkomst dan ook, eerst aan een baan moet helpen voordat je anderen laat komen...

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:21

CGJ12 schreef:
Nee dat zie je verkeerd.
Ze komen met 5 man in één auto en gaan met 5 auto's terug.......... (zo'n grapje moet kunnen Knipoog )

Goed voor de economie toch....zo'n export...

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:23

Dat ben ik met SanderP eens.
Standpunt is niet zozeer "eigen volk eerst". Wel "gelijk werk, gelijk loon". Dus de polen mogen niet uitgebuit worden voor een veel te laag loon. Dit houdt in dat het voor polen nog aantrekkelijker wordt in nederland te werken (ze verdienen in verhouding tonnen (of wat de koers ook is), maar blijft er ook een eerlijke kans op werk voor nederlandse laaggeschoolden