'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: 'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:47

daantjuhhh schreef:
nee, maar he feit dat je op het terretorium van z'n dier komt ben je eigenlijk al een dier aan het in het nauw aan het drijven.

Maar daar hield hij vast rekening mee.

Zodra je de zee in stapt stap je in het territorium van vissen e.d.
Je bent altijd in het territorium van een dier, alleen hier in NL hebben we maar weinig gevaarlijke dieren

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:49

Ik bedacht in ene dat ik zondag een soort van blooper aflevering van Steve zat te kijken. En dat mijn vriend en ik het er nog over hadden dat die man zoveel mazzel heeft dat hij er elke keer mee weg komt... Raar als je maandagochtend het ontbijt nieuws aanzet en hoort dat Steve is overleden. Ik was echt in 1 keer wakker. Ik vind het een GROOT verlies voor de wereld. Deze man en zijn team uiteraard probeerden de mensen laten begrijpen hoe het allemaal in zijn werk gaat in de natuur, en dan de mensen er respect voor moeten hebben. Naar mijn mening ging dat erg goed. Ik hoop dat in de toekomst zijn team zijn levenswerk voortzet, ik denk dat Steve niet anders gewild zou hebben.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:43

Bron Discoverynews

Citaat:
Irwin and his wife used money from their Crocodile Hunter earnings to buy wilderness lands in Fiji, Tasmania, the South Pacific island nation of Vanuatu and the United States.

In particular, Irwin was devoted to purchasing, and then salvaging, wilderness tracts in his homeland of Australia. There he bought a large region west of Brisbane near the Murray-Darling Basin.

He also purchased land near his Australia Zoo in Beerwah to save the habitats of tree-dwelling marsupials known as gliders, as well as wallabies, snakes, platypuses and other creatures, many native to Australia.

The Queensland Parks and Wildlife Service said Irwin expressed an interest in helping its population recovery efforts for the northern hairy-nosed wombat.

Irwin also took on smaller projects, such as working with farmers to save an endangered species of python called the woma. His zoo actually paid farmers to report information about the snakes rather than kill them, as was once widely done.

Al het geld wat hij alleen al aan de serie verdiende (zo'n 20 miljoen per jaar) ging tot op de laatste cent naar wildlife conservation projecten. Hij woonde zelf een een normaal huis bij de dierentuin, en elke cent ging op aan de natuur.
Wie denken die Gaus en die Lommers wel dat ze zijn? Een stelletje mafkezen die na 20 jaar ook weer eens wat mogen zeggen in de media. Zij zouden een heel groot voorbeeld aan Steve kunnen nemen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:45

ik vind het knap dat steve heeft laten zien dat krokodillen geweldige knappe dieren zijn.
voor hem vonden vele mensen het maar monsters.
en daar zullen sommigen die hem nou tegenspreken niet mee eens zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:46

AMSTERDAM - De video waarop te zien is hoe Steve Irwin komt te overlijden, mag niet worden uitgezonden. Dat zegt zijn manager, John Stainton, woensdag. Volgens hem moet de politie, die nu de band in bezit heeft, na het onderzoek naar de dood van de 44-jarige Irwin, de opnamen vernietigen.

De krokodillenjager overleed maandag na een steek van een pijlstaartrog in zijn hart. Dat gebeurde toen hij onderwateropnamen maakte bij het Groot Barrièrerif in de Koraalzee, ten noordoosten van Australië.

In het Amerikaanse CNN-programma Larry King Live vertelde Stainton dat de tape niet uit handen wordt gegeven. Zelf heeft hij de video wel gezien. "Ik heb de opnamen bekeken, maar ik wil het nooit meer zien."

Steunbetuigingen

De vader van de Australische tv-persoonlijkheid, Bob Irwin, reageerde woensdag publiekelijk op het overlijden van zijn zoon. Hij bedankte de vele fans van Irwin voor hun steunbetuigingen.

www.nu.nl

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:49

Cayenne schreef:
AMSTERDAM - De video waarop te zien is hoe Steve Irwin komt te overlijden, mag niet worden uitgezonden. Dat zegt zijn manager, John Stainton, woensdag. Volgens hem moet de politie, die nu de band in bezit heeft, na het onderzoek naar de dood van de 44-jarige Irwin, de opnamen vernietigen.

De krokodillenjager overleed maandag na een steek van een pijlstaartrog in zijn hart. Dat gebeurde toen hij onderwateropnamen maakte bij het Groot Barrièrerif in de Koraalzee, ten noordoosten van Australië.

In het Amerikaanse CNN-programma Larry King Live vertelde Stainton dat de tape niet uit handen wordt gegeven. Zelf heeft hij de video wel gezien. "Ik heb de opnamen bekeken, maar ik wil het nooit meer zien."

Steunbetuigingen

De vader van de Australische tv-persoonlijkheid, Bob Irwin, reageerde woensdag publiekelijk op het overlijden van zijn zoon. Hij bedankte de vele fans van Irwin voor hun steunbetuigingen.

www.nu.nl

ik vind het wel goed dat ze het vernietigen.
het was een dierbare vriend van hem.
ben blij dat hij deze keuze heeft gemaakt

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:51

En terrecht dat de beelden vernietigd moeten worden!
Het lijkt me namelijk vreselijk om te zien.En voor de nabestaande zeer confronterend om het beeld elke keer weer te zien verschijnen het zij op de tv of op het internet!

Steve heeft erg veel goede dingen gedaan en dat vind ik super!
Jammer dat die er niet meer is.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:52

2misty2 schreef:
En terrecht dat de beelden vernietigd moeten worden!
Het lijkt me namelijk vreselijk om te zien.En voor de nabestaande zeer confronterend om het beeld elke keer weer te zien verschijnen het zij op de tv of op het internet!

Steve heeft erg veel goede dingen gedaan en dat vind ik super!
Jammer dat die er niet meer is.

je haalt me de woorden uit de mond. Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:55

ben blij dat ze de band vernietigen, je moet er toch niet aan denken om bv van je man of vader een filmpje van zijn dood tegen te moeten komen op internet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:01

deschels schreef:
ben blij dat ze de band vernietigen, je moet er toch niet aan denken om bv van je man of vader een filmpje van zijn dood tegen te moeten komen op internet.

daar ben ik het ook mee eens.
daarom vond ik ook dat de omroep er nooit mee mag bemoeien,vooral niet met zulke prive zaken.

off-topic: ik zou knettergek worden als me vriend een ongeluk zou krijgen op het werk en het op internet zou staan Boos!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:02

Heel nobel om te zeggen dat die opnames vernietigd worden... Al geloof ik er geen barst van!! Volgens mij moeten bewijsstukken een bepaalde periode bewaard blijven. Op de één of andere idiote manier zullen deze opnamen een keer 'gelekt' worden.

Nee, ik zou die opnamen niet willen zien.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:04

Ik dacht gisteravond op tv juist te horen dat de opname tzt wel uitgezonden gaat worden, maar de eerstkomende tijd nog niet. Dat was zowel bij het jeugdjournaal als RTL Boulevard. Ben dus wel benieuwd wat ze uiteindelijk ermee gaan doen!
Ik hoef het geloof ik niet te zien

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:08

ik vind het erg voor zijn vrouw en kinderen dat hij dood is. Maar eerlijk gezegd heb ik me vaak echt helemaal dood geergerd aan de manier waarop hij met dieren om ging. Hij kon ze gewoon niet met rust laten, ik zag het echt als dieren pesten, eens kijken hoe ver ik kan gaan tot hij echt boos wordt. Dat vind ik gewoon niet leuk.
We hebben hier ook vaak gezegd dat het een keer fout zal gaan.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:12

sherwood schreef:
ik vind het erg voor zijn vrouw en kinderen dat hij dood is. Maar eerlijk gezegd heb ik me vaak echt helemaal dood geergerd aan de manier waarop hij met dieren om ging. Hij kon ze gewoon niet met rust laten, ik zag het echt als dieren pesten, eens kijken hoe ver ik kan gaan tot hij echt boos wordt. Dat vind ik gewoon niet leuk.
We hebben hier ook vaak gezegd dat het een keer fout zal gaan.

misschien is het nog niet duidelijk voor je. maar hij heeft die pijlstaart rog alleen geopserveerd.
dus was er ruim ver van af.
hij kon misschien wel ver gaan maar hij heeft ook vele dieren gered hoor.
(die krokodil acko die 5 meter lange krokodil zwemt nou in zijn dierentuin, die zou eerst doodgeschoten worden als hij niet te vangen was.)
terwijl het dier zijn rustplek was, wat door mensen is verstoord.
dus misschien heeft hij wel gelijk om die dieren zo te redden

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:18

en hoeveel mensen zijn niet juist door zijn aanpak anders tegen dieren aan gaan kijken? Hoeveel mensen weten er nu niet welke slangen ze wel uit de weg moeten gaan en welke niet? Hoeveel mensen weten er nu niet hoe welke slang aanvalt? En hoe de andere?
Etc etc etc

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:19

Equinecoach schreef:
Heel nobel om te zeggen dat die opnames vernietigd worden... Al geloof ik er geen barst van!! Volgens mij moeten bewijsstukken een bepaalde periode bewaard blijven. Op de één of andere idiote manier zullen deze opnamen een keer 'gelekt' worden.

ik denk ook wel dat er dingen uitlekken.. mensen doen rare dingen voor geld en tv programma's zullen er wel veel geld voor over hebben ( de wereld is niet meer zoals vroeger ).. erg vervelend.. want ik denk dat ik ook nog wel zo nieuwschierig ben om de laatste minuten van zijn geweldige leven te willen zien

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:21

Djilan schreef:
Ik dacht gisteravond op tv juist te horen dat de opname tzt wel uitgezonden gaat worden, maar de eerstkomende tijd nog niet. Dat was zowel bij het jeugdjournaal als RTL Boulevard. Ben dus wel benieuwd wat ze uiteindelijk ermee gaan doen!
Ik hoef het geloof ik niet te zien

heb ik ook gezien ja.
het wordt echt niet vernietigd, volgens mij is dat nog nooit gebeurd.

Gambeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:21

Hij speelde niet alleen met zijn eigen leven. ik neem aan dat de meeste de beelden wel hebben gezien waarin hij zijn baby'tje als lokmiddel voor een krokodil gebruikte Verward

Ik vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen, maar ik kan er niet echt om treuren..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:23

XUlyssesX schreef:
Equinecoach schreef:

ik denk ook wel dat er dingen uitlekken.. mensen doen rare dingen voor geld en tv programma's zullen er wel veel geld voor over hebben ( de wereld is niet meer zoals vroeger ).. erg vervelend.. want ik denk dat ik ook nog wel zo nieuwschierig ben om de laatste minuten van zijn geweldige leven te willen zien

helaas, zijn sommige mensen gewoon niet eerlijk.
maar als het in hun familie voorkomt dan willen ze het ook niet hebben.
wel als het een "bekend iemand"is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:26

Gambeltje schreef:
Hij speelde niet alleen met zijn eigen leven. ik neem aan dat de meeste de beelden wel hebben gezien waarin hij zijn baby'tje als lokmiddel voor een krokodil gebruikte Verward

Ik vind het heel erg voor zijn vrouw en kinderen, maar ik kan er niet echt om treuren..

Wat is dat voor onzin? Hij had de baby op zijn arm, en deed verder gewoon zijn normale werk.
Bovendien is dat 3 jaar geledenm, heeft hij daar zijn excuus voor aangeboden (hij heeft zelf dus ook ingezien dat het niet de slimste actie was) en is toch zo onderhand klaar?
Ieder mens maakt fouten, om iemand daar nou voor af te blijven rekenen....
En lokmiddel voor de krokodil... nop, kind op zijn arm, dat wel.
Je hoeft er ook niet om te treuren, maar de manier waarop je het zegt krijg ik dus kriebels van. Of je hem nou mag of niet, je hebt het wel over een mensenleven. En de enige mensenlevens waar ik niet om kan treuren zijn de levens van terroristen e.d.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:30

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:32

stef schreef:
Wat is dat voor onzin? Hij had de baby op zijn arm, en deed verder gewoon zijn normale werk.
Bovendien is dat 3 jaar geledenm, heeft hij daar zijn excuus voor aangeboden (hij heeft zelf dus ook ingezien dat het niet de slimste actie was) en is toch zo onderhand klaar?
Je hoeft er ook niet om te treuren, maar de manier waarop je het zegt krijg ik dus kriebels van. Of je hem nou mag of niet, je hebt het wel over een mensenleven. En de enige mensenlevens waar ik niet om kan treuren zijn de levens van terroristen e.d.

wil je niet zo hard zijn tegen terroristen Clown
nee hoor, is een geintje.
maar ben het met je eens.
sommigen zullen niet weten hoeveel krokodillen hij heeft gered,omdat ze anders doodgeschoten zouden worden

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:35

Anne_GTI schreef:
daantjuhhh schreef:
Hij is NU op Animal Planet!

Ik heb het ook zitten kijken. Ik vind het heel onwerkelijk dat hij zo ineens niet meer is.

dat heb ik nou ook

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:37

stef schreef:
Gambeltje schreef:

aan de manier hoe hij dieren gered heeft kun je zien dat hij ze probeerde te helpen.
maar je kunt ook zien dat hij net als ons gewoon fouten kon maken.
vind het sneu als jullie hem als een heeel erg beroemd iemand. hij wist zich voor 100% voor de natuur te gaan.
en velen moeten daar nog maar over nadenken

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 12:38

grappig ook dat mensen zich ineens druk kunnen maken over een slang ,krokodil of spin,terwijl in het dagelijks leven ze er of doodsbenauwd voor zijn,of ze liever dood als levend zien...

en kom op zeg,5 minuten aan zijn staartje opgetild zijn voor een slang,daar gaat ie niet dood van hoor....

daarnaast menig dier heeft hem gebeten,zonder dat hij ooit die dieren daarvoor afgestraft heeft.

ben eens benieuwd hoeveel mensen hier een spin laten leven waardoor ze net gebeten zijn... Nagelbijten / Gniffelen