Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Santos_ schreef:Dat zeg ik, discriminatie. En ouderdom enzo kan ook een reden zijn dat je nog geen pensioengeld hebt en alles. Maar als je gewoon naar school bent gegaan kan je echt niet heel arm zijn hoor. Oké, als je alles vergokt ofzo.
Santos_ schreef:Dat zeg ik, discriminatie. En ouderdom enzo kan ook een reden zijn dat je nog geen pensioengeld hebt en alles. Maar als je gewoon naar school bent gegaan kan je echt niet heel arm zijn hoor. Oké, als je alles vergokt ofzo.
Desiree schreef:ARmoede is OOK niet mee kunnen gaan met de rest. Het gaat niet alleen om "geen hobby kunnen onderhouden". Het gaat om zo erg elk dubbeltje om moeten draaien, dat je in sociale kringen eruit ligt. WAnt je kunt niet naar een verjaardag, dat kost geld en je hebt geen geld om iets mee te kunnen nemen. Een keer uitgaan is er ook niet bij, is geen geld voor. Niet een keer mensen kunnen uitnodigen bij je thuis, want dan moet je ook het een en ander in huis hebben en daarvoor is ook geen geld.
Dan voel je je ook behoorlijk alleen staan hoor.
lies schreef:Chiqa schreef:
ik ga nu met mn SLK naar de stad, de winkels leegkopen en uit eten met mn vriendin.
Batavus SLK?
lies schreef:D'as vet cabrio hoor, met windkracht tien zit je kapsel in je onderbroek....
Santos_ schreef:Armoede is vaak wel een keuze. Je had zelf beter je best kunnen doen op school. Maar soms krijg je ook een minder baan door discriminatie, maar als je maar hard genoeg wilt lukt het wel.
Armoede is vaak wel een keuze. Je had zelf beter je best kunnen doen op school. Maar soms krijg je ook een minder baan door discriminatie, maar als je maar hard genoeg wilt lukt het wel.
faye schreef:Die qoute over windkracht 10 was niet van Lies
Chiqa schreef:faye schreef:Die qoute over windkracht 10 was niet van Lies
Je heb gelijkWas van Russel he?
Zijn twee vriendjes dus heb ze denk ik doorelkaar gehaald![]()
Stom van me, mijn excuses Lies.
Enigma schreef:Desiree schreef:ARmoede is OOK niet mee kunnen gaan met de rest. Het gaat niet alleen om "geen hobby kunnen onderhouden". Het gaat om zo erg elk dubbeltje om moeten draaien, dat je in sociale kringen eruit ligt. WAnt je kunt niet naar een verjaardag, dat kost geld en je hebt geen geld om iets mee te kunnen nemen. Een keer uitgaan is er ook niet bij, is geen geld voor. Niet een keer mensen kunnen uitnodigen bij je thuis, want dan moet je ook het een en ander in huis hebben en daarvoor is ook geen geld.
Die woorden zocht ik om de situatie te omschrijven, dank je wel.
Santos_ schreef:Armoede is vaak wel een keuze. Je had zelf beter je best kunnen doen op school. Maar soms krijg je ook een minder baan door discriminatie, maar als je maar hard genoeg wilt lukt het wel.
Armoede is vaak wel een keuze. Je had zelf beter je best kunnen doen op school. Maar soms krijg je ook een minder baan door discriminatie, maar als je maar hard genoeg wilt lukt het wel.
Desiree schreef:ARmoede is OOK niet mee kunnen gaan met de rest. Het gaat niet alleen om "geen hobby kunnen onderhouden". Het gaat om zo erg elk dubbeltje om moeten draaien, dat je in sociale kringen eruit ligt. WAnt je kunt niet naar een verjaardag, dat kost geld en je hebt geen geld om iets mee te kunnen nemen. Een keer uitgaan is er ook niet bij, is geen geld voor. Niet een keer mensen kunnen uitnodigen bij je thuis, want dan moet je ook het een en ander in huis hebben en daarvoor is ook geen geld.
Ik vind de vergelijking met de 3e wereld dus inderdaad krom en sluit me wederom aan bij wat Enigma zegt.
Chiqa schreef:Wil niet banketstaaf zijn, maar dat zijn óók allemaal keuzes
Ik neem nooit kinderen, dat is een keus van me.
Ik hoef niet te verbouwen wan tik woon in een huurhuis, een keus van me.
Ík hoef geen Neckerman schulden, want ik krijg mn meubels, of haal ze goedkoop van Marktplaats.
Allemaal keuzes die ik bewust maak om een hoog saldo te kunnen handhaven en een prettige levenstandaard.
Desiree schreef:
Ik heb de indruk dat sommigen hier weinig kranten lezen en gewoon geen benul hebben van wat er zich afspeelt in de maatschappij.
russel schreef:Ga nog effe door, banen in de uitverkoop gooien, wie weet vang ik nog een visje![]()
Weetje wat ook foute boel is? Ik ga me aanmelden voor die fulltime schoonmaakjob, moet natuurlijk wel mijn eigen auto gebruiken toch? Niet iedereen heeft dat, maar goed en ik doe dat een tijd en ik solliciteer vrolijk verder..... Werkgevers zijn daar niet van gecharmeerd want dat mis je kennelijk iets wat zij niet zien, JIJ kan toch beter krijgen?? Met jouw werkervaring en opleiding??? Die fiets ken ik nl al. Een jaartje thuiszorg gedaan, afin noemde het zo op mijn CV, was gewoon poetsen bij mensen met een persoonsgebonden budget, je moet wat zeggen toch?? Nou echt alsof ik een stinkwind liet, gesprek was ook snel ten einde.... Sjammer, de reden waarom ik niet bij een schoonmaakbedrijf ga werken, makkelijk verdiend, maar ik wil mij niet in de wielen rijden, dan maar even niets.... Jammer want wat extra's is best lekker.
Lame schreef:Desiree.. maar die rust en ruimte kan ik juist delen toch? En omdat ik wel wil weten wie er in huis komt, ben ik ook op zoek naar een stichting.. Maar ik ben al twee dagen aan het googelen.. kom er niet uit.. !