manie schreef:Karoliefje_ schreef:Wat verschrikkelijk!
Die ouders hebben de rest van hun levene en schuldgevoel..
En terecht zeg!
Onverantwoordelijke types.....
Jij bent echt niet goed bij je hoofd dat je zoiets durft te zeggen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
En terecht zeg!
napie schreef:Helaas ben ik er achter gekomen dat dit kind bij mij is geboren en ik moeder heb verzorgt in het ziekenhuis. Ik heb een enorme knoop in mijn maag. Het kind was pas een dag of 4 thuis. Vreselijk.......
Cayenne schreef:
Nee, Dit gezin woonde op een bovenwoning, die hadden al helemaal geen tuin, alleen een benedendeur naar boven![]()
De honden uit de tuin waren NIET van deze mensen, het werd notabene bij SBS EN de NOS zo gezegd
Cayenne schreef:
Nee, Dit gezin woonde op een bovenwoning, die hadden al helemaal geen tuin, alleen een benedendeur naar boven![]()
De honden uit de tuin waren NIET van deze mensen, het werd notabene bij SBS EN de NOS zo gezegd
faye schreef:Tsja misschien dat ik achteraf bedenk dat die schop geen zin had,maar het lijkt me een natuurlijke, menselijke reactie als je je kind doodgebeten aantreft.
faye schreef:Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.
xx_Horsiex schreef:Het is sowiezo een onverantwoord iets om met een baby huisdieren zoals een kat of hond te hebben. Een kat misschien iets minder, maar met een baby en hond is dat gevaarlijk. En vooral doordat honden altijd dat instinct hebben, en dan kun je zeggen wat je wil over dat de hond zich aanpast, maar dat 5 van de tien keer niet zo.
Het is heel erg voor de moeder en de family, maar deze hond heeft iets, al was het maar de kleinste prikkel gehad, om deze baby wat aan te doen. En helaas, kunnen we dat niet omdraaien.
Maar om nou te zeggen dat de schuld bij de hond ligt is dom, wie weet wat hem daar an toe heeft gezet. Het is en blijft, een dier. En met dieren neem je risico´s.
Adriana schreef:
Ps. Ik lees nog iets over afmaken... jullie vergeten iets... een hond is een roofdier en een paard is een prooidier!
.
Oprtalj schreef:Honden zijn geweldige beesten, maar ze behoren wel tot een andere soort dan wij mensen. Voor wat betreft communicatie en gedragsregels zijn honden nu eenmaal heel anders dan mensen. Toch kunnen honden uitstekend met mensen samen leven mits je als eigenaar van zo'n dier leert om de hondse taal en gedragsregels te begrijpen. En dan kun je een hond ook, liefst op een 'hondse' manier, leren om zich aan te passen aan het leven met mensen. Je kunt echter nooit van zo'n dier verwachten dat hij zich volledig aan zal passen en dat hij zich onze gedragsregels, onze emoties en ons besef van wat goed is en wat kwaad volledig eigen zal maken en dat hij ze zal begrijpen. Zeker niet als je je bedenkt dat niet iedere hondeneigenaar even goed op de hoogte is van de principes van hondengedrag en ook niet even goed in staat is om zijn hond op te voeden (ik heb hier vandaag dingen op dit forum gelezen waarvan echt mijn haren recht overeind gingen staan). Als we iedere hond die potentieel in staat zou zijn om schade toe te brengen aan andere mensen, kinderen, soortgenoten of andere huisdieren zouden moeten laten inslapen, dan zouden we nauwelijks honden meer over houden. Dat is niet de bedoeling, omdat dat kleine beetje dierlijk instinct dat de hond nog in zich heeft en dat gevaar zou kunnen opleveren niet opweegt tegen het plezier dat wij kunnen hebben met zo'n dier. Het vluchtinstinct van een paard krijgen we er immers ook nooit helemaal uit en ook dat kan een risico betekenen, maar dat weerhoudt ons bokkers er ook niet van om op zo'n dier te klimmen.
Wel zal iedere hondeneigenaar om deze reden altijd voorzorgsmaatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat zijn hond geen andere mensen, kinderen of dieren binnen of buiten het gezin kan schaden. Hoewel dat in verreweg de meeste gevallen goed gaat, gaat er helaas ook wel eens iets fout en vandaag is er iets heel erg fout gegaan. Niemand van ons is er bij geweest en weet wat er precies gebeurd is. De voorzorgsmaatregelen die de ouders van het overleden kindje hadden genomen waren niet afdoende: de hond bleek slimmer. Wat er in het brein van de hond is omgegaan weet ook niemand. We kunnen er alleen maar naar gissen of het dier kwade bedoelingen heeft gehad of niet en zo ja, of hij zelf wel wist dat zijn bedoelingen kwaad waren. Hij was tenslotte maar een hond en geen mens. Een mens dat een moord zou hebben gepleegd en dezelfde verstandelijke vermogens zou hebben als de hond zou immers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.
Het heeft daarom weinig zin om met een beschuldigende vinger naar 'dat monster van een hond' te gaan wijzen, net zo min als dat het sportief is om naar de ouders van het kind te wijzen omdat ze ergens toch een inschattingsfout hebben gemaakt. Deze zaak kent immers alleen maar verliezers: zowel de hond als de baby en de ouders zijn hier de verliezende partij. En daarom vind ik het des te schrijnender dat deze diep trieste zaak door sommigen hier wordt misbruikt om te proberen als winnaar uit een discussie te komen.
Desiree schreef:faye schreef:Tsja misschien dat ik achteraf bedenk dat die schop geen zin had,maar het lijkt me een natuurlijke, menselijke reactie als je je kind doodgebeten aantreft.
En als een hond een hondachtige reactie heeft en een kind al dan niet per ongeluk dood bijt, is hij fout. DAn moet hij afgemaakt. Maar mensen mogen een menselijke reactie geven terwijl ze ZELF eigenlijk de foute waren.
slimmerik schreef:Achteraf gezien had die hond inderdaad achter slot en grendel gemoeten....maar zeg eens eerlijk: hoeveel hondenbezitters doen dat?? Je verwacht dit niet en het komt zelden voor....gelukkig.
En terecht zeg!
Oprtalj schreef:Honden zijn geweldige beesten, maar ze behoren wel tot een andere soort dan wij mensen. Voor wat betreft communicatie en gedragsregels zijn honden nu eenmaal heel anders dan mensen. Toch kunnen honden uitstekend met mensen samen leven mits je als eigenaar van zo'n dier leert om de hondse taal en gedragsregels te begrijpen. En dan kun je een hond ook, liefst op een 'hondse' manier, leren om zich aan te passen aan het leven met mensen. Je kunt echter nooit van zo'n dier verwachten dat hij zich volledig aan zal passen en dat hij zich onze gedragsregels, onze emoties en ons besef van wat goed is en wat kwaad volledig eigen zal maken en dat hij ze zal begrijpen. Zeker niet als je je bedenkt dat niet iedere hondeneigenaar even goed op de hoogte is van de principes van hondengedrag en ook niet even goed in staat is om zijn hond op te voeden (ik heb hier vandaag dingen op dit forum gelezen waarvan echt mijn haren recht overeind gingen staan). Als we iedere hond die potentieel in staat zou zijn om schade toe te brengen aan andere mensen, kinderen, soortgenoten of andere huisdieren zouden moeten laten inslapen, dan zouden we nauwelijks honden meer over houden. Dat is niet de bedoeling, omdat dat kleine beetje dierlijk instinct dat de hond nog in zich heeft en dat gevaar zou kunnen opleveren niet opweegt tegen het plezier dat wij kunnen hebben met zo'n dier. Het vluchtinstinct van een paard krijgen we er immers ook nooit helemaal uit en ook dat kan een risico betekenen, maar dat weerhoudt ons bokkers er ook niet van om op zo'n dier te klimmen.
Wel zal iedere hondeneigenaar om deze reden altijd voorzorgsmaatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat zijn hond geen andere mensen, kinderen of dieren binnen of buiten het gezin kan schaden. Hoewel dat in verreweg de meeste gevallen goed gaat, gaat er helaas ook wel eens iets fout en vandaag is er iets heel erg fout gegaan. Niemand van ons is er bij geweest en weet wat er precies gebeurd is. De voorzorgsmaatregelen die de ouders van het overleden kindje hadden genomen waren niet afdoende: de hond bleek slimmer. Wat er in het brein van de hond is omgegaan weet ook niemand. We kunnen er alleen maar naar gissen of het dier kwade bedoelingen heeft gehad of niet en zo ja, of hij zelf wel wist dat zijn bedoelingen kwaad waren. Hij was tenslotte maar een hond en geen mens. Een mens dat een moord zou hebben gepleegd en dezelfde verstandelijke vermogens zou hebben als de hond zou immers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.
Het heeft daarom weinig zin om met een beschuldigende vinger naar 'dat monster van een hond' te gaan wijzen, net zo min als dat het sportief is om naar de ouders van het kind te wijzen omdat ze ergens toch een inschattingsfout hebben gemaakt. Deze zaak kent immers alleen maar verliezers: zowel de hond als de baby en de ouders zijn hier de verliezende partij. En daarom vind ik het des te schrijnender dat deze diep trieste zaak door sommigen hier wordt misbruikt om te proberen als winnaar uit een discussie te komen.
faye schreef:
Een kind uit de wieg trekken en dood bijten is in mijn ogen geen natuurlijkke hondenreactie
Er is hier sprake van een ongeluk, misschien een opvoedingsfout, maar ik vrees een karakterfout.
Desiree schreef:Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.
Desiree schreef:Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?
Desiree schreef:En slimmerik, als je iets meer wist over dieren in het asiel, dan wist je dat ze daar meestal niet terecht komen door bijtincidenten maar 9 van de 10x door ondoordachtzaamheid van mensen. "sja ik werd zwanger" of "ik ging plotseling fulltime werken en gek genoeg kon hij niet tegen alleen zijn en beet de meubels kapot" of "hij paste niet bij het interieur" of "te veel haren, ik kon er niet meer tegen" of heel vaak ook omdat het baasje/vrouwtje overleden is. MAar ik krijg heel sterk de indruk bij jou dat alle honden bij voorbaat hardstikke schuldig zijn, nog lang voordat ze iets gedaan zouden kunnen hebben.
Citaat:Er is hier sprake van een ongeluk, misschien een opvoedingsfout, maar ik vrees een karakterfout.
newt schreef:Citaat:Er is hier sprake van een ongeluk, misschien een opvoedingsfout, maar ik vrees een karakterfout.
denk niet een karakter fout... hoe kan het een fout zijn als het zijn karakter is!?!
newt schreef:ja maar dan nog is het niet een karakter fout... dan is het het niet beter weten...
slimmerik schreef:Desiree schreef:Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.
Ik had graag dat je die uitspraak als jouw mening verkondigde. Het moet niet gekker worden......
slimmerik schreef:Desiree schreef:Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?
Ik meld me en met mij de hele wereldse wetenschap.....
slimmerik schreef:Desiree schreef:En slimmerik, als je iets meer wist over dieren in het asiel, dan wist je dat ze daar meestal niet terecht komen door bijtincidenten maar 9 van de 10x door ondoordachtzaamheid van mensen. "sja ik werd zwanger" of "ik ging plotseling fulltime werken en gek genoeg kon hij niet tegen alleen zijn en beet de meubels kapot" of "hij paste niet bij het interieur" of "te veel haren, ik kon er niet meer tegen" of heel vaak ook omdat het baasje/vrouwtje overleden is. MAar ik krijg heel sterk de indruk bij jou dat alle honden bij voorbaat hardstikke schuldig zijn, nog lang voordat ze iets gedaan zouden kunnen hebben.
De honden worden idd met dat soort verhalen binnengebracht omdat men niet graag ziet dat ze afgemaakt worden.... Maar er komen legio honden na herplaatsing terug omdat ze bijters zijn. En nogmaals een bijter wordt meestal niet als bijter geboren maar wordt dat door de omstandigheden.
slimmerik schreef:En jou onderschrift vind ik ronduit zielig.....
Anzjuhlaa schreef:napie.. wat verschrikkelijk, kan me goed voorstellen dat je je rot voeld!
@bohjal, ieder heeft zijn eigen mening, het lijkt me verstandig als we niet met modder naar elkaar gaan gooien!
Mika schreef:Vanmiddag hoorde ik het bericht al op het nieuws, vreselijk voor die mensen dacht ik en ging verder tot de orde van de dag. De rest van de dag was het nog een aantal keer op het nieuws, weer reacties op de werkvloer van wat erg. Nog ging er bij mij geen lichtje branden. Mijn nichtje en man wonen namelijk in Gorredijk. Nog steeds geen lampje. Mijn nichtje is vorige week bevallen van een zoon, mijn achterneefje " Ricardo". Nog steeds geen link gelegt. De rest van de dag gewoon net als anders doorlopen. Thuis gekomen schoot het me weer in de zin en het er ff met mijn vriendin over gehad. Met mijn nichtje en haar man hadden we nooit contact, behalve op familie dagen. Met haar ouders, mijn oom en tante, ook sporadisch. Toen zei mijn vriendin die baby is " Ricardo". Dat was best wel ff schrikken, ik
wist niet eens dat ze husky's hadden. 2 hadden ze
. Direct mijn moeder gebeld en die bevestigde het, het was inderdaad mijn nichtje haar kind. Mijn moeder heeft vanochtend kort contact gehad met mijn tante en die vertelde dat de husky Ricardo uit de babykamer uit de wieg gehaald heeft. Ook vernam ik dat mijn tante het kindje nog wou zien maar dat mocht niet meer. Het is er dus verschrikkelijk aan toe gegaan. De husky is vanmiddag direct afgeschoten. De discussie of de husky wel of niet dood moest, of het hun schuld wel of niet was lijken mij niet zinvol, denk dat het verliezen van je kind zwaar genoeg op zich is!.