Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:09

manie schreef:
Karoliefje_ schreef:
Wat verschrikkelijk!

Die ouders hebben de rest van hun levene en schuldgevoel..

En terecht zeg!
Onverantwoordelijke types.....

Jij bent echt niet goed bij je hoofd dat je zoiets durft te zeggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:52

napie.. wat verschrikkelijk, kan me goed voorstellen dat je je rot voeld!

@bohjal, ieder heeft zijn eigen mening, het lijkt me verstandig als we niet met modder naar elkaar gaan gooien!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:53

napie schreef:
Helaas ben ik er achter gekomen dat dit kind bij mij is geboren en ik moeder heb verzorgt in het ziekenhuis. Ik heb een enorme knoop in mijn maag. Het kind was pas een dag of 4 thuis. Vreselijk.......

Kan ik me voorstellen, het is echt afschuwelijk!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:09

Cayenne schreef:

Nee, Dit gezin woonde op een bovenwoning, die hadden al helemaal geen tuin, alleen een benedendeur naar boven

De honden uit de tuin waren NIET van deze mensen, het werd notabene bij SBS EN de NOS zo gezegd

En bovenwoning? NIet eens een tuin, maar WEL een husky? Waar zaten die lui met hun verstand? In zo'n huis moet je al helemaal geen husky willen.

En dan zeggen er hier mensen "je moet die mensen er niet op aan kijken dat ze fout waren", nee, moet je die hond er dan op aan kijken dat hij fout was? Hebben honden tegenwoordig dan meer verstand dan mensen?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:27

Cayenne schreef:

Nee, Dit gezin woonde op een bovenwoning, die hadden al helemaal geen tuin, alleen een benedendeur naar boven

De honden uit de tuin waren NIET van deze mensen, het werd notabene bij SBS EN de NOS zo gezegd

En bovenwoning? NIet eens een tuin, maar WEL een husky? Waar zaten die lui met hun verstand? In zo'n huis moet je al helemaal geen husky willen.

En dan zeggen er hier mensen "je moet die mensen er niet op aan kijken dat ze fout waren", nee, moet je die hond er dan op aan kijken dat hij fout was? Hebben honden tegenwoordig dan meer verstand dan mensen?

faye schreef:
Tsja misschien dat ik achteraf bedenk dat die schop geen zin had,maar het lijkt me een natuurlijke, menselijke reactie als je je kind doodgebeten aantreft.

En als een hond een hondachtige reactie heeft en een kind al dan niet per ongeluk dood bijt, is hij fout. DAn moet hij afgemaakt. Maar mensen mogen een menselijke reactie geven terwijl ze ZELF eigenlijk de foute waren.

faye schreef:
Zou kunnen tess, maar dan is het mijn taak als roedelleider om duidelijk te maken dat dat niet getolereerd wordt. Een hond is een beest en geen mens, en die begrijpt zijden handschoentjes niet.

TSja, dat zei ik ook ooit een keer op het hondenforum. KReeg het hele forum over me heen dat ik een beul was en geen verstand van honden heb. KEnnelijk zijn er tot nieuwe inzichten gekomen.
xx_Horsiex schreef:
Het is sowiezo een onverantwoord iets om met een baby huisdieren zoals een kat of hond te hebben. Een kat misschien iets minder, maar met een baby en hond is dat gevaarlijk. En vooral doordat honden altijd dat instinct hebben, en dan kun je zeggen wat je wil over dat de hond zich aanpast, maar dat 5 van de tien keer niet zo.

Het is heel erg voor de moeder en de family, maar deze hond heeft iets, al was het maar de kleinste prikkel gehad, om deze baby wat aan te doen. En helaas, kunnen we dat niet omdraaien.

Maar om nou te zeggen dat de schuld bij de hond ligt is dom, wie weet wat hem daar an toe heeft gezet. Het is en blijft, een dier. En met dieren neem je risico´s.

Wat een bullsjit. Hoevelen van ons zijn wel met honden opgegroeid en dat is goed gegaan.

De bijt incidenten worden er altijd uit gelicht en uitvergroot alsof alle honden link zijn. "een dier is nooit te vertrouwen" zegt men dan. Ik zeg je dat mijn honden te vertrouwen zijn. Veel honden zijn te vertrouwen, echt waar. MAar lang niet allemaal. Honden zijn verschillend, net als mensen.

Je moet als ouder je kind ook waarschuwen voor vreemde mensen. De meesten zijn te vertrouwen, dat weet je wel. MAar niet allemaal. En je bent terecht als de dood dat je kind een keer de verkeerde treft als het alleen is.... ook DAT lezen we in de kranten en zien we op het nieuws. Maar word er dan gezegd "mensen zijn niet te vertrouwen"? Terwijl mensen eigenlijk nog veel onberekenbaarder en net zo fataal kunnen zijn voor kinderen als dieren.

Ik vertrouw mijn honden, maar ik laat ze overigens niet alleen met kinderen. WAnt je weet niet wat kinderen kunnen doen om honden TOCH uit te lokken tot bijten. En ook dan is de hond niet onberekenbaar, hij is alleen in een positie gegmanoeuvreerd door het kind dat maakte dat hij ging bijten.

Nou, laatste nieuws dat ons bekend is, is dat de hond dus naar boven is gedaan, ZELf de deurklink open heeft gemaakt om het kind te verscheuren. Dit is dus gebeurd uit agressie en de hond is dus gevaarlijk en nergens meer te herplaatsen.

Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken. Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken? Onthou deze discussie.

Adriana schreef:

Ps. Ik lees nog iets over afmaken... jullie vergeten iets... een hond is een roofdier en een paard is een prooidier!
.

Er zijn toch meer mensen bang voor paarden (want die zijn zo groot) dan voor honden. WAarom? Omdat paarden inderdaad groot zijn en heel, heel sterk. Als een paard iets in zijn hoofd krijgt, dan doe je daar als mens zijnde niet veel aan. Een paard is een vluchtdier ja, impulsief. ENdaar zijn wij op zulke momenten aan overgeleverd. En dat moet je soms ook bekopen met een ongeluk dat fataal kan aflopen. WAarom lees je hier anders zo vaak over ruiters die eigenlijk bang zijn?

Eigenlijk kunnen die ruiters niet omgaan met het feit dat paarden vluchtdieren zijn en soms wel eens schrikken.

En slimmerik, als je iets meer wist over dieren in het asiel, dan wist je dat ze daar meestal niet terecht komen door bijtincidenten maar 9 van de 10x door ondoordachtzaamheid van mensen. "sja ik werd zwanger" of "ik ging plotseling fulltime werken en gek genoeg kon hij niet tegen alleen zijn en beet de meubels kapot" of "hij paste niet bij het interieur" of "te veel haren, ik kon er niet meer tegen" of heel vaak ook omdat het baasje/vrouwtje overleden is. MAar ik krijg heel sterk de indruk bij jou dat alle honden bij voorbaat hardstikke schuldig zijn, nog lang voordat ze iets gedaan zouden kunnen hebben.
Speciaal voor jou de volgende woorden nog maar eens herhalen, lees het maar eens goed! Je zult er wijzer van worden en je naam hier op bokt eer aan doen.
Oprtalj schreef:
Honden zijn geweldige beesten, maar ze behoren wel tot een andere soort dan wij mensen. Voor wat betreft communicatie en gedragsregels zijn honden nu eenmaal heel anders dan mensen. Toch kunnen honden uitstekend met mensen samen leven mits je als eigenaar van zo'n dier leert om de hondse taal en gedragsregels te begrijpen. En dan kun je een hond ook, liefst op een 'hondse' manier, leren om zich aan te passen aan het leven met mensen. Je kunt echter nooit van zo'n dier verwachten dat hij zich volledig aan zal passen en dat hij zich onze gedragsregels, onze emoties en ons besef van wat goed is en wat kwaad volledig eigen zal maken en dat hij ze zal begrijpen. Zeker niet als je je bedenkt dat niet iedere hondeneigenaar even goed op de hoogte is van de principes van hondengedrag en ook niet even goed in staat is om zijn hond op te voeden (ik heb hier vandaag dingen op dit forum gelezen waarvan echt mijn haren recht overeind gingen staan). Als we iedere hond die potentieel in staat zou zijn om schade toe te brengen aan andere mensen, kinderen, soortgenoten of andere huisdieren zouden moeten laten inslapen, dan zouden we nauwelijks honden meer over houden. Dat is niet de bedoeling, omdat dat kleine beetje dierlijk instinct dat de hond nog in zich heeft en dat gevaar zou kunnen opleveren niet opweegt tegen het plezier dat wij kunnen hebben met zo'n dier. Het vluchtinstinct van een paard krijgen we er immers ook nooit helemaal uit en ook dat kan een risico betekenen, maar dat weerhoudt ons bokkers er ook niet van om op zo'n dier te klimmen.
Wel zal iedere hondeneigenaar om deze reden altijd voorzorgsmaatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat zijn hond geen andere mensen, kinderen of dieren binnen of buiten het gezin kan schaden. Hoewel dat in verreweg de meeste gevallen goed gaat, gaat er helaas ook wel eens iets fout en vandaag is er iets heel erg fout gegaan. Niemand van ons is er bij geweest en weet wat er precies gebeurd is. De voorzorgsmaatregelen die de ouders van het overleden kindje hadden genomen waren niet afdoende: de hond bleek slimmer. Wat er in het brein van de hond is omgegaan weet ook niemand. We kunnen er alleen maar naar gissen of het dier kwade bedoelingen heeft gehad of niet en zo ja, of hij zelf wel wist dat zijn bedoelingen kwaad waren. Hij was tenslotte maar een hond en geen mens. Een mens dat een moord zou hebben gepleegd en dezelfde verstandelijke vermogens zou hebben als de hond zou immers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.
Het heeft daarom weinig zin om met een beschuldigende vinger naar 'dat monster van een hond' te gaan wijzen, net zo min als dat het sportief is om naar de ouders van het kind te wijzen omdat ze ergens toch een inschattingsfout hebben gemaakt. Deze zaak kent immers alleen maar verliezers: zowel de hond als de baby en de ouders zijn hier de verliezende partij. En daarom vind ik het des te schrijnender dat deze diep trieste zaak door sommigen hier wordt misbruikt om te proberen als winnaar uit een discussie te komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 09:53

Desiree schreef:
faye schreef:
Tsja misschien dat ik achteraf bedenk dat die schop geen zin had,maar het lijkt me een natuurlijke, menselijke reactie als je je kind doodgebeten aantreft.

En als een hond een hondachtige reactie heeft en een kind al dan niet per ongeluk dood bijt, is hij fout. DAn moet hij afgemaakt. Maar mensen mogen een menselijke reactie geven terwijl ze ZELF eigenlijk de foute waren.

[/quote]

Een kind uit de wieg trekken en dood bijten is in mijn ogen geen natuurlijkke hondenreactie

Er is hier sprake van een ongeluk, misschien een opvoedingsfout, maar ik vrees een karakterfout.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:17

slimmerik schreef:
Achteraf gezien had die hond inderdaad achter slot en grendel gemoeten....maar zeg eens eerlijk: hoeveel hondenbezitters doen dat?? Je verwacht dit niet en het komt zelden voor....gelukkig.

Ja, niet genoeg dus.
Meer "voorlichtingen" over geven?
Ik denk dat dat wel zal schelen.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:50

manie schreef:
Karoliefje_ schreef:
Wat verschrikkelijk!

Die ouders hebben de rest van hun levene en schuldgevoel..

En terecht zeg!
Onverantwoordelijke types.....

Echt waar haal jij het lef vandaan om dit te zeggen, bij iedereen, maar dan ook iedereen kan een ongeluk met je kind gebeuren. Dat wens je niemand toe.
Denk je dat die ouders nu niet denken 'wat als..' ?

Zou je nog weleens willen horen als het je eigen kind betrof.

lodo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:36

Oprtalj schreef:
Honden zijn geweldige beesten, maar ze behoren wel tot een andere soort dan wij mensen. Voor wat betreft communicatie en gedragsregels zijn honden nu eenmaal heel anders dan mensen. Toch kunnen honden uitstekend met mensen samen leven mits je als eigenaar van zo'n dier leert om de hondse taal en gedragsregels te begrijpen. En dan kun je een hond ook, liefst op een 'hondse' manier, leren om zich aan te passen aan het leven met mensen. Je kunt echter nooit van zo'n dier verwachten dat hij zich volledig aan zal passen en dat hij zich onze gedragsregels, onze emoties en ons besef van wat goed is en wat kwaad volledig eigen zal maken en dat hij ze zal begrijpen. Zeker niet als je je bedenkt dat niet iedere hondeneigenaar even goed op de hoogte is van de principes van hondengedrag en ook niet even goed in staat is om zijn hond op te voeden (ik heb hier vandaag dingen op dit forum gelezen waarvan echt mijn haren recht overeind gingen staan). Als we iedere hond die potentieel in staat zou zijn om schade toe te brengen aan andere mensen, kinderen, soortgenoten of andere huisdieren zouden moeten laten inslapen, dan zouden we nauwelijks honden meer over houden. Dat is niet de bedoeling, omdat dat kleine beetje dierlijk instinct dat de hond nog in zich heeft en dat gevaar zou kunnen opleveren niet opweegt tegen het plezier dat wij kunnen hebben met zo'n dier. Het vluchtinstinct van een paard krijgen we er immers ook nooit helemaal uit en ook dat kan een risico betekenen, maar dat weerhoudt ons bokkers er ook niet van om op zo'n dier te klimmen.
Wel zal iedere hondeneigenaar om deze reden altijd voorzorgsmaatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat zijn hond geen andere mensen, kinderen of dieren binnen of buiten het gezin kan schaden. Hoewel dat in verreweg de meeste gevallen goed gaat, gaat er helaas ook wel eens iets fout en vandaag is er iets heel erg fout gegaan. Niemand van ons is er bij geweest en weet wat er precies gebeurd is. De voorzorgsmaatregelen die de ouders van het overleden kindje hadden genomen waren niet afdoende: de hond bleek slimmer. Wat er in het brein van de hond is omgegaan weet ook niemand. We kunnen er alleen maar naar gissen of het dier kwade bedoelingen heeft gehad of niet en zo ja, of hij zelf wel wist dat zijn bedoelingen kwaad waren. Hij was tenslotte maar een hond en geen mens. Een mens dat een moord zou hebben gepleegd en dezelfde verstandelijke vermogens zou hebben als de hond zou immers ontoerekeningsvatbaar worden verklaard.
Het heeft daarom weinig zin om met een beschuldigende vinger naar 'dat monster van een hond' te gaan wijzen, net zo min als dat het sportief is om naar de ouders van het kind te wijzen omdat ze ergens toch een inschattingsfout hebben gemaakt. Deze zaak kent immers alleen maar verliezers: zowel de hond als de baby en de ouders zijn hier de verliezende partij. En daarom vind ik het des te schrijnender dat deze diep trieste zaak door sommigen hier wordt misbruikt om te proberen als winnaar uit een discussie te komen.

Juist !!!!. Jij begrijpt het.

Marietje1990

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:58

Ik denk dat het voor de hond ook een kwestie van jaloezie is geweest. De hond was er eerst, krijgt heel veel aandacht en toen kwam de baby die natuurlijk ook heel veel aandacht nodig was.

Misschien is het ook helemaal niet zo, ben geen honden expert . Het blijft een vreselijk verhaal..

millennium

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:22

Er stond vandaag een heel groot artikel op de 2de pagina van onze krant over het bericht van dit ongeval. In dit topic wordt gesproken door sommige forummers over dat hun hond "kindvriendelijk" is. In het artikel kwam er een vertegenwoordigster van de Hondenbescherming Nederland aan het woord. Ik vond dat ze wijze woorden sprak: "Kindvriendelijke honden bestaan niet. Soms heeft de hond nog nooit agressief gedrag vertoond, maar kan hij in een nieuwe situatie anders reageren dan verwacht. Het hoeft niet altijd fataal af te lopen, maar veel mensen onderschatten de reactie van een hond." en: "Veel mensen hebben er geen idee van hoe een hond tegen een kind aankijkt. Als het mis gaat is het vaak een kwestie van communicatiestoornis tussen kind en hond."

Ook las ik hier dat sommigen de hond in de baby kamer laten om hem aan het idee te laten wennen dat er een baby op komst is. In het artikel stond echter dat honden het benul niet hebben van dat er een kind op komst is. Het maakt voor de hond dus niks uit om hem voor de geboorte de kamer van de baby te laten betreden, voor hem is alles nog steeds hetzelfde gebleven.
Er stonden enkele tips in voor (aanstaande) ouders met een hond.
Deze zijn:
* laat kleine kinderen nooit alleen bij een hond, want die ziet een kind met een gemiddelde leeftijd van 12 jaar en jonger als ondergeschikte. (overigens: veel bokkers blijven ook altijd bij hun kind in de buurt wanneer er een hond aanwezig is, aan deze tip wordt dus al vollop mee gedaan: toppie!)
* Zet voor de geboorte de kinderwagen alvast in huis. Ookal heeft de hond er het benul niet van, dit is een object waar hij dagelijks mee te maken zal krijgen.
* Laat de hond WEL voor de geboorte kennis maken met kleine kinderen en baby's (IN AANWEZIGHEID VAN OUDERS). Zo is een klein kind voor hem niet opeens een raar object.
* Babykamer voor de geboorte al als verboden terrein verklaren
* De hond moet kennismaken met de baby, maar leg de kleine nooit op de grond
* Bezoek moet altijd eerst de hond begroeten (zoals ze altijd al deden) en daarna de moeder, daarna het kind.
* Voor geen poepluiers of moederkoek, dat zijn fabels.

Meer tips: www.devrolijkeviervoeter.org of www.oudersonline.nl

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:33

faye schreef:

Een kind uit de wieg trekken en dood bijten is in mijn ogen geen natuurlijkke hondenreactie

Er is hier sprake van een ongeluk, misschien een opvoedingsfout, maar ik vrees een karakterfout.

Nee, DAT is waar. Ben ik mee eens. Maar dat was eerst nog niet duidelijk en er werden ook andere opties genoemd.

Verder vind ik boze reacties naar ouders toe niet erg zinvol. Ze zijn voor de rest van hun leven kapot van wat er gebeurd is. Hoe kan een mens nog harder gestrafd zijn dan dat zij zich nu waarschijnlijk zullen voelen.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:37

Desiree schreef:
Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.

Ik had graag dat je die uitspraak als jouw mening verkondigde. Het moet niet gekker worden......

Desiree schreef:
Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?

Ik meld me en met mij de hele wereldse wetenschap.....

Desiree schreef:
En slimmerik, als je iets meer wist over dieren in het asiel, dan wist je dat ze daar meestal niet terecht komen door bijtincidenten maar 9 van de 10x door ondoordachtzaamheid van mensen. "sja ik werd zwanger" of "ik ging plotseling fulltime werken en gek genoeg kon hij niet tegen alleen zijn en beet de meubels kapot" of "hij paste niet bij het interieur" of "te veel haren, ik kon er niet meer tegen" of heel vaak ook omdat het baasje/vrouwtje overleden is. MAar ik krijg heel sterk de indruk bij jou dat alle honden bij voorbaat hardstikke schuldig zijn, nog lang voordat ze iets gedaan zouden kunnen hebben.

De honden worden idd met dat soort verhalen binnengebracht omdat men niet graag ziet dat ze afgemaakt worden.... Maar er komen legio honden na herplaatsing terug omdat ze bijters zijn. En nogmaals een bijter wordt meestal niet als bijter geboren maar wordt dat door de omstandigheden.

En jou onderschrift vind ik ronduit zielig.....

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:41

Citaat:

denk niet een karakter fout... hoe kan het een fout zijn als het zijn karakter is!?!

ik heb een rotweiler van een flatje af, waar die opgesloten werdt in de badkamer als er bezoek was... je moest haar daar eens zien.. en nu, nu heeft ze de tijd van haar leven met al die ruimte, en nog eens een maatje om mee te spelen.....
kleine kinderen geen probleem...
Ik ben opgegroeid met een bouvrier, die is na 4 jaar overleden, en daarna kregen we een 2 jarige duitse herder... ik ben opgegroeid met honden.. en ben er echt niet minder van geworden
Laatst bijgewerkt door newt op 10-06-06 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:43

newt schreef:
Citaat:

denk niet een karakter fout... hoe kan het een fout zijn als het zijn karakter is!?!

Als je fokt met honden die al een gedragsstoornis hebben dan is de kans veel groter dat de pups ook gestoord zijn. Een veel voorkomend probleem bij de zgn. "broodfokkers".

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:50

ja maar dan nog is het niet een karakter fout... dan is het het niet beter weten...

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:52

newt schreef:
ja maar dan nog is het niet een karakter fout... dan is het het niet beter weten...

Inderdaad je moet dan spreken van een gedragsstoornis....

newt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:53

precies

je kunt hier wel eewen over door gaan... het wel bekende wellus niettus spelletjes... maar daar schiet je niet mee op...

iedereen is de duppe hier van... en het is en blijft vreselijk...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:07

slimmerik schreef:
Desiree schreef:
Maar het brengt ons ook tot een nieuw inzicht: honden kunnen dus denken.

Ik had graag dat je die uitspraak als jouw mening verkondigde. Het moet niet gekker worden......

Nou, ik verkondig het eigenlijk meer als stelling met de bedoeling om erover na te denken. Ik vind het ook nog steeds een heel rare situatie en ik weet nog altijd niet wat ik er van moet denken. Maar ik durf nu eenmaal niet al mijn vragen hardop te stellen.

slimmerik schreef:
Desiree schreef:
Deze hond is met voorbedachte rade naar boven gegaan om te doden. HIj wist waar hij naar toe moest en hoe hij er moest komen. Zijn er nog mensen in de zaal die geloven dat dieren niet kunnen denken?

Ik meld me en met mij de hele wereldse wetenschap.....

de wereldse wetenschap heeft niet kunnen aantonen dat ze kunnen denken maar OOK niet dat ze NIET kunnen

slimmerik schreef:
Desiree schreef:

De honden worden idd met dat soort verhalen binnengebracht omdat men niet graag ziet dat ze afgemaakt worden.... Maar er komen legio honden na herplaatsing terug omdat ze bijters zijn. En nogmaals een bijter wordt meestal niet als bijter geboren maar wordt dat door de omstandigheden.

Dat legio lijkt me heel zwaar overdreven. Wat weet jij eigenljk van dieren in het asiel? Ik hoor van de vrijwilligers die er werken totaal andere verhalen. Ik ben geneigd die mensen meer te geloven omdat die er ervaring mee hebben.
slimmerik schreef:
En jou onderschrift vind ik ronduit zielig.....

En dat is jouw zielige mening. Zielig omdat je het nodig vind om deze mening te uiten, puur omdat ik het niet met je eens ben. En het is mij duidelijk dat je ook niet erg veel respect hebt voor honden.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-06-06 13:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Bohjal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:10

Anzjuhlaa schreef:
napie.. wat verschrikkelijk, kan me goed voorstellen dat je je rot voeld!

@bohjal, ieder heeft zijn eigen mening, het lijkt me verstandig als we niet met modder naar elkaar gaan gooien!

Heb je helemaal gelijk in, maar ik word er gewoon erg boos om dat een hoop mensen het wel normaal vinden om met modder naar die ouders te gooien. Ze hebben wel degelijk hun voorzorgsmaatregelen genomen en dat het dan toch mis gaat, en dan nog wel met zo'n afloop, is gewoon dramatisch.
En ookal hebben ze een inschattingsfout gemaakt met die hond, dan vind ik het nog afschuwelijk als mensen zeggen dat ze zich terecht schuldig voelen. Een moordenaar die met voorbedachten rade iemand om zeep helpt loopt na 5 jaar weer op vrije voeten, maar deze mensen hebben levenslang. Dat is een straf die niet in verhouding staat tot hetgeen ze mogelijk, maar in ieder geval zeker niet met opzet of door zeer onverantwoord gedrag, hebben misdaan.

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:16

jongens jongens doe eens rustig. natuurlijk is dit een verschrikkelijk feit maar doe hier je voordeel mee. geef niet je mening maar leer hiervan en lten we hopen dat zoiets in de toekomst niet meer hoeft vor te komen deze keer was het een hond en volgende keer is het misschien wel een kat

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:23

Ik las net terug dat de hond hiervoor nooit aggressief gedrag heeft vertoond. Er zijn vele die ook vergeten dat dieren niks opzettelijk doen en aangezien deze hond dit gedrag nooit eerder heeft vertoond is het naar mijn idee niet het verkeerde gedrag geweest. Je ziet vaak ook op internet honden staan, waar bij staat dat ze niet samen met kleine kinderen kunnen, dat betekent dus dat ze ook kunnen bijten, net als deze hond. Dan moeten al die honden dus afgemaakt worden? Ik geef zeker de ouders niet de schuld, maar je kan niet van een hond verwachten dat als een baby gaat huilen niks doet. Ik vind dat ouders en hond beide geen schuld hebben. Ze hadden de hond ook weg kunnen doen naar iemand met geen/oudere kinderen want het blijkt dat de hond dit gedrag niet vertoond bij de ouders.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:24

By the way, die lui hadden niet 1 husky maar 2:
Mika schreef:
Vanmiddag hoorde ik het bericht al op het nieuws, vreselijk voor die mensen dacht ik en ging verder tot de orde van de dag. De rest van de dag was het nog een aantal keer op het nieuws, weer reacties op de werkvloer van wat erg. Nog ging er bij mij geen lichtje branden. Mijn nichtje en man wonen namelijk in Gorredijk. Nog steeds geen lampje. Mijn nichtje is vorige week bevallen van een zoon, mijn achterneefje " Ricardo". Nog steeds geen link gelegt. De rest van de dag gewoon net als anders doorlopen. Thuis gekomen schoot het me weer in de zin en het er ff met mijn vriendin over gehad. Met mijn nichtje en haar man hadden we nooit contact, behalve op familie dagen. Met haar ouders, mijn oom en tante, ook sporadisch. Toen zei mijn vriendin die baby is " Ricardo". Dat was best wel ff schrikken, ik
wist niet eens dat ze husky's hadden. 2 hadden ze

. Direct mijn moeder gebeld en die bevestigde het, het was inderdaad mijn nichtje haar kind. Mijn moeder heeft vanochtend kort contact gehad met mijn tante en die vertelde dat de husky Ricardo uit de babykamer uit de wieg gehaald heeft. Ook vernam ik dat mijn tante het kindje nog wou zien maar dat mocht niet meer. Het is er dus verschrikkelijk aan toe gegaan. De husky is vanmiddag direct afgeschoten. De discussie of de husky wel of niet dood moest, of het hun schuld wel of niet was lijken mij niet zinvol, denk dat het verliezen van je kind zwaar genoeg op zich is!.

Deze reactie komt van het hondenforum waar dit verhaal uiteraard ook een hot item is. Ook wordt er gesproken van de jalouzie van de hond uit. Ik vraag me af of die ouders de andere hond nog zullen aanhouden.

Nu kan een hond wel jaloers zijn op een kind, maar een kind werkelijk uit de wieg sleuren en dood bijten gaat verder dan jalouzie. DAt is verkeerd gedrag. Een jaloerse hond kan zich ook beperken met een keer grommen naar het kind.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:32

Precies Desiree en daarom is het maar goed dat deze hond afgemaakt is. Sommige honden hebben gewoon een fout karakter en dan kan je nog zo goed je best doen, dat gaat een keer fout.

Ik wil niet eens bedenken hoe dat kindje eruit gezien moet hebben, wordt er echt spontaan misselijk van als ik eraan denk. Je zal je kind maar zo vinden

Hier is een van de honden ook jaloers en dat uit zich in grommen, en dat moet ook, een hond hoort te waarschuwen. Overigens is het verboden om de honden te pesten of aan te halen als ze in hun eigen mand/bench liggen. Zowel de kids als de hond hebben zich aan regels te houden, maar de kids staan wel boven de honden.

Mijn oudste hond was eerst alleen, heeft er drie soortgenoten bij zien komen en twee kids. Moeiteloos aangepast, geen enkel probleem, alleen soms wat jaloers, dus daar houd je rekening mee. Een baby uit een wieg sleuren is gewoon fout gedrag!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:34

Het is wel inderdaad beter dat deze hond afgemaakt is, indien het werkelijk zo gegaan is als verteld. Maar neem me niet kwalijk dat ik er in de eerste instantie vraagtekens bij zet. Bij mij ben je onschuldig voordat je schuld is bewezen. Dat geldt niet alleen voor mensen maar ook voor dieren. MAar een menselijke crimineel kan zijn verhaal doen, en dat kan een dier niet. DAarnaast zijn er veel gestoorde mensen. HIer op dit forum zie je de verhalen zo staan, "vrouw doodt 9 van haar kinderen), of "man doet baby in droger", dan zijn er nog die vreselijke verhalen van arme kleine Sanne en het meisje van Nulde die door hun eigen ouders gewoonweg vernietigd zijn. Ik zie mensen voor van alles aan als ik ze niet ken. Je moet nergens meer raar van staan te kijken. En dat zou ik ook in dit verhaal niet meer doen.