Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:08

Onali schreef:
Ouderen en invaliden hebben, naast het OV tal van anderen mogelijkheden om van A naar B te komen.
Invalidevervoer, taxibusjes, 65+ passen en speciaal vervoer.
En, die brengen je ook nog eens van voordeur tot voordeur.

Dat klinkt ook mooier op papier dan in de praktijk. Kost veel tijd en komt ook niet overal.

Rolstoelbussen moet je ver van te voren reserveren en zijn ook niet goedkoop.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:15

karuna schreef:
Woon werkverkeer compensatie. Gaat niet op voor gepensioneerden of niet werkenden. Ik heb nu een rolstoelbus. Grote zware diesel die een speciaal tarief heeft met wegenbelasting. Dat goedkope tarief valt weg bij rekeningrijden. Ik rijd meest over de grens maar die kilometers tellen wel mee in nederland. Het idee was bij apk en beurt die kilometerstanden te gebruiken.

Uitgerekend was al dat kleine lichte autos fors duurder worden in rijden en de zware grote autos goedkoper. Bestelbussen vallen daar buiten.

Ov is niet bepaald dik gezaaid of afwezig. Valys kan maar is beperkt in kilometers. 3 langere ritten en je goedkope tarief is op. (Ik een keer utrecht en een keer drenthe en ik heb nog 50 km goedkoop tarief over) Daarna betaal je de hoofdprijs per kilometer. Rolstoeltaxi oid komt niet iedere senior voor in aanmerking. Mijn papa rijdt nog auto. Als dat stopt wordt zijn wereld heel klein. Geen ov fatsoenlijk en naar het ziekenhuis zou al een 1,5 uur durende reis worden met veel overstappen ipv 15 minuten.

Voor mij ov en ziekenhuis. Eerst 1km lopen en hopen dat de zeldzame buurtbus wel komt. 4 keer per dag of zo. Dan naar ziekenhuis plaats het station. Dan hopen op een zeldzame buurtbus die me bij het ziekenhuis afzet. En ben ik in het gunstigste geval 1 uur in het slechtste geval 2 uur onderweg enkele reis. Ipv 10 minuten met de auto.

Het verschil nu 1200 stemmen.

Ik pak deze 2 er even uit: ik vind het oprecht BELACHELIJK dat als het rekeningrijden op deze manier door gaat, alle km buiten NL óók meegeteld zouden gaan worden. Je rijdt dan echter niet op NL asfalt, maakt geen gebruik van de NL wegen infrastructuur, dus waarom deze buitenlands km meetellen? En vaak zat betaal je óók nog juist voor die km in het buitenland tol/vignetten enz. Dan betaal je dus dubbelop.

Dan liever een kastje in mn auto die bijhoudt met GPS ofzo waar ik rijdt, binnenland of buitenland (ja, rijdt vaak in België omdat ik praktisch op de grens woon en bijvoorbeeld daar altijd ga tanken. Nu nog €+-5/6 goedkoper per tank benzine als ik de 20km van huis-tankstation mee tel, maar als die 20km óók belast gaan worden a €0,08 per km, dan blijft er zéér weinig voordeel over van omrijden en in België tanken en het is al zo duur die benzine in vergelijking met 6 jaar geleden)

En 2e punt: ik heb dus express voor een heel klein, licht en zuinig autootje gekozen. Met €22 wegenbelasting per maand. Ik zou dolgraag elektrisch/ hybride willen rijden, maar voor max €3500 vind je echt geen rijdbare (zonder een ton aan onderhoudskosten omdat de auto eigenlijk total loss is) elektrische/hybride auto. Dus mensen zoals ik, die vanwege de kosten een kleine goedkope auto rijden, worden gewoon het hardste gepakt, maar wij hebben geen mogelijkheid om over te stappen naar elektrisch/hybride om kosten te kunnen drukken...

Ov is hier trouwens de grootste ramp van Nederland ongeveer...ziekenhuis met auto: 17 minuten, ziekenhuis met ov: 57 minuten. En ga zo maar door.....

Naar het Westland met de auto 5 kwartier, met het ov minimaal 3 uur :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:25

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Ben benieuwd waar die tien nieuwe steden moeten gaan komen en of er nog land overblijft om paarden te kunnen blijven houden in Nederland..

En hoe vaak zijn de feiten hieromtrent al wel niet aan je uitgelegd…? En toch blijf je deze populistische statements maken.

Pardon? Feiten uitgelegd van Bokkers die zelf denken alles te weten maar dat toch niet blijken te weten? En dan mag ik niks meer zeggen omdat zij de wijsheid in pacht denken te hebben ofzoiets?

Tien nieuwe steden klinkt niet als bestaande steden uitbouwen, maar al zou dat het wel zijn dan nog..mensen om bestaande steden heen wonen nu ook nog in het groen waardoor ze paarden kunnen houden, denk aan pensionstallen e.d en die gaan er dan wel aan.

Ik zie gewoon wat er hier gebeurd in de omgeving en maak me daar zorgen om, niks populistisch aan.

Overigens wat betreft Wilders en Timmermans, volgens mij is er vooral 1 zin die het grote verschil maakt. Wilders zegt: Laat Nederland weer voor Nederlanders zijn en dat is wat veel mensen willen, dus dat maakt het imo logisch dat hij zo populair is.

Het rekeningrijden weet ik niet wat ik daarvan moet vinden, veel mensen kunnen niet anders dan de auto pakken vanwege hun werk of andere zaken. Zou leuk zijn als iedereen thuis zou kunnen werken en dat er minder auto's op de weg zouden komen maar ik zie dat niet gebeuren tenzij het hele woon-werk stelsel anders ingericht wordt en dus zal het denk ik vooral een duur grapje voor de portomonee worden.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:28

juval schreef:
zorgelijke uitslag voor onze sector. Helaas, het is niet anders.

Ik hoop ontzettend dat er een degelijk plan van aanpak van het stikstofslot wordt gemaakt in overleg met de agrarische sector. Een eerlijke oplossing voor de PAS-melders waarbij zij niet worden gestraft voor het tonen van vertrouwen in de overheid. Hopelijk kan je nog moed putten uit het feit dat de partijen die nu groot zijn geworden de insteek hebben om een op lange termijn houdbaar plan te maken en er eindelijk duidelijkheid komt voor veel boeren. Dat hoop ik zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:29

996981 schreef:
Ik heb ook D66 gestemd :j precies wat je zegt; er zullen ongetwijfeld zaken zijn waar we zelf ook op achteruit gaan. In de basis echter hebben ze een uitvoerbaar plan (aangetoond door doorberekeningen) waarbij zowel de koopkracht als de gehele economie erop vooruitgaat. Ik vind dat belangrijk. Politici kunnen veel roepen, maar zoals je nu ook bij de PVV en BBB hebt gezien is de uitvoering toch lastig.

D66 is een gedegen partij met ervaring. Ze hebben geen extreme idealen en geen populistisch gezever.

Hier sluit ik me bij aan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:31

mvdende schreef:
Helaas, voor mij z'n beetje de allerslechtste partij dreigt gewonnen te hebben: D66.... dag auto (rekeningrijden kan ik absoluut NIET betalen, rijdt belachelijk veel km met een Fiat Panda van nu €22 wegenbelasting per maand, dat zou minimaal het 3 dubbele gaan worden)

Eigen risico verhogen, dag eten....want dat betekent gewoon wéér €30 per maand extra ofzo en ik betaal al €220 per maand nu..

Zo jammer dit...

Het is niet zo dat het partijprogramma dan meteen wet wordt hè. Bij lange na niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:32

juliedo24 schreef:
juval schreef:
zorgelijke uitslag voor onze sector. Helaas, het is niet anders.

Ik hoop ontzettend dat er een degelijk plan van aanpak van het stikstofslot wordt gemaakt in overleg met de agrarische sector. Een eerlijke oplossing voor de PAS-melders waarbij zij niet worden gestraft voor het tonen van vertrouwen in de overheid. Hopelijk kan je nog moed putten uit het feit dat de partijen die nu groot zijn geworden de insteek hebben om een op lange termijn houdbaar plan te maken en er eindelijk duidelijkheid komt voor veel boeren. Dat hoop ik zo.

ja, hoop ik ook.. maar had al wel een nachtmerrie/doemscenario in mijn hoofd dat ze Tjeerd de Groot Minister van Landbouw gaan maken.. :( :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:34

In onze gemeente is pvv niet meer de grootste maar om nu hoera te zeggen, wat pvv kwijt is kreeg FvD en ja21 erbij.
Ook bbb levert meer dan de helft van de stemmen in terwijl we echt een boeren gemeenschap zijn.
CDA fors gestegen en nu de grootste, maar op gemeentelijk niveau hebben ze de afgelopen jaren nogal wat bokken geschoten.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-10-25 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:34

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:

En hoe vaak zijn de feiten hieromtrent al wel niet aan je uitgelegd…? En toch blijf je deze populistische statements maken.

Pardon? Feiten uitgelegd van Bokkers die zelf denken alles te weten maar dat toch niet blijken te weten? En dan mag ik niks meer zeggen omdat zij de wijsheid in pacht denken te hebben ofzoiets?

Tien nieuwe steden klinkt niet als bestaande steden uitbouwen, maar al zou dat het wel zijn dan nog..mensen om bestaande steden heen wonen nu ook nog in het groen waardoor ze paarden kunnen houden, denk aan pensionstallen e.d en die gaan er dan wel aan.

Ik zie gewoon wat er hier gebeurd in de omgeving en maak me daar zorgen om, niks populistisch aan.

Overigens wat betreft Wilders en Timmermans, volgens mij is er vooral 1 zin die het grote verschil maakt. Wilders zegt: Laat Nederland weer voor Nederlanders zijn en dat is wat veel mensen willen, dus dat maakt het imo logisch dat hij zo populair is.

Het rekeningrijden weet ik niet wat ik daarvan moet vinden, veel mensen kunnen niet anders dan de auto pakken vanwege hun werk of andere zaken. Zou leuk zijn als iedereen thuis zou kunnen werken en dat er minder auto's op de weg zouden komen maar ik zie dat niet gebeuren tenzij het hele woon-werk stelsel anders ingericht wordt en dus zal het denk ik vooral een duur grapje voor de portomonee worden.

Over die tien grote steden:

Citaat:
Nieuwe huizen op nieuwe plaatsen

Ruimte is schaars in Nederland. Maar wat D66 betreft is er geen ruimte meer voor taboes in het oplossen van de woningcrisis. Dat vraagt alle partijen om over hun schaduw heen te stappen. We kunnen niet vooruitkomen als iedereen alleen linkse of rechtse oplossingen wil accepteren en de ogen sluit voor wat werkt. Ook D66 moet dus in de spiegel kijken.

Zo zijn we vaak kritisch geweest op bouwen op weilanden. Met goede redenen. Sommige gemeenten en ontwikkelaars zochten bijvoorbeeld niet goed naar kansrijke locaties binnen het dorp of de stad. En echte natuur moet natuur blijven. Maar als we blijven doen wat we deden, houden we de lage bouwcijfers en dus het gigantische woningtekort in stand. We moeten nu ook accepteren dat de wooncrisis te groot is om op te lossen met alleen maar inbreiding of alleen maar “een straatje erbij”.

Die tijd is voorbij. En we hopen dat niet alleen D66 dat ziet. Ook andere groene partijen kunnen met deze crisis niet volhouden om kansrijke woonlocaties te blijven afwijzen, ook als dat nu nog weilanden zijn. Aan de andere kant moeten conservatieve partijen ook zien dat we niet koste wat kost de oppervlakte voor landbouw moeten behouden als zo veel jongeren en ouderen een goede woning nodig hebben.

D66 wil tien nieuwe woonplaatsen ontwikkelen, dus ook op weilanden. Wij willen plekken aanwijzen voor nieuwe grootschalige woningbouw. De ene keer denken we daarbij aan een nieuw groot stadsdeel, naast of in bestaande plaatsen, zoals Rijnenburg bij Utrecht of Fellenoord dat middenin Eindhoven ligt. Soms zullen het écht totaal nieuwe woonplaatsen worden zoals Eemvallei in Zuid-Flevoland. En soms wordt een gehucht of dorp een grote woonplaats zoals De Klomp in de gemeente Ede of langs de A30 onder Barneveld. En de andere keer kan het een combinatie zijn van inbreiden en uitleg zoals in Zwolle-Vechtpoort en Zwolle-Zuid.

Is dit idee nu echt zo enorm slecht?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:39

Ja..ze willen weilanden volbouwen..dat zegt toch genoeg?

De Klomp en langs de A30 dat zijn nu boeren, weilanden, paarden etc., pensionstallen..daarnaast zijn Ederveen (waar de Klomp ligt) en Ede al aan elkaar aan het groeien, net als alle omringende dorpen..allemaal ten koste van wei, boeren, groen, paarden. Pensionstalling vinden is hier al steeds moeilijker.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:44

Ik ben eerlijk gezegd best blij dat D66 de grootste (tot nu toe, er kan helaas nog van alles veranderen) is. Een auto is in veel gevallen luxe maar helaas ook noodzaak voor sommige mensen.
Maar als jij als partij iets wil dan moet je nog 75 poppetjes mee zien te krijgen, dus het is niet zeker dat het er dan ook doorheen komt.

@mvdende:Jij hebt het met al je kosten nog helemaal zo slecht niet lijkt me, goedkoop huis, toeslagen, tegemoetkomingen enz... Er zijn mensen die het nog slechter hebben. En anders moet je maar wat minder met vakantie of reisjes gaan met de auto. Het is het een of het ander.

Bij mij gaat de auto er hopelijk in juli uit, helaas maar het is niet anders.

Er zijn gezinnen waar ze 3 of 4 auto's hebben, dat mag van mij echt wel een tandje minder...

Ik ben wel heel benieuwd wat het gaat opleveren voor de wetenschap/onderwijs.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:45

Elisa2 schreef:
Ja..ze willen weilanden volbouwen..dat zegt toch genoeg?

De Klomp en langs de A30 dat zijn nu boeren, weilanden, paarden etc., pensionstallen..daarnaast zijn Ederveen (waar de Klomp ligt) en Ede al aan elkaar aan het groeien, net als alle omringende dorpen..allemaal ten koste van wei, boeren, groen, paarden. Pensionstalling vinden is hier al steeds moeilijker.

Volbouwen...? Ik lees dat niet zo. Ik lees een gedegen plan om meer woningen te bouwen. Woningen die hard nodig zijn, zodat mensen een dak boven hun hoofd hebben, een eerste levensbehoefte.

Dat pensionstalling steeds moeilijker te vinden is, is volgens mij niet gerelateerd aan (potentiele) woningbouw. Maar meer omdat er geen droog brood te verdienen is als pensionhouder.

Los daarvan, blijft er meer dan genoeg weiland over.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:51

Klopt San. Pensionstallen werken over het algemeen ver onder de kostprijs. Op een gegeven moment houdt dat op. Die discussie heb ik volgens mij in een ander topic al eens met Elisa gehad. Als je meent dat je qua kosten uitkomt voor €200,- p/m met onbeperkt ruwvoer heb je het gewoon niet helemaal scherp. Dat in combinatie met het gezeik dat je hebt van de pensionklanten zorgt ervoor dat pensionhouders liever wat anders gaan doen.

Daarnaast: alles waar nu huizen staan was ooit natuur/landbouwgrond. Ergens moet iets gebeuren om het enorme huizentekort op te lossen.

Een dak boven je hoofd is een basisrecht en basisbehoefte. Een goedkope pensionstal in de buurt is dat niet

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:52

Raineri schreef:
Dat men het ov niet graag neemt vind ik dan een ander verhaal. Ik rij ook liever een mooie tesla naar kantoor. Maar neem altijd de prachtige burgerrups. Kan niet altijd 6 gooien.

Tesla is echt out hoor :+ Daar wil niemand meer in gezien worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 09:58

juval schreef:
ja, hoop ik ook.. maar had al wel een nachtmerrie/doemscenario in mijn hoofd dat ze Tjeerd de Groot Minister van Landbouw gaan maken.. :( :(

Dat zou best weleens waarheid kunnen worden.
Ik weet dat hij verguisd wordt maar hij heeft daadwerkelijk wel verstand van de sector.
Hij stond overigens niet op de kandidatenlijst dus misschien keert hij niet terug.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:00

996981 schreef:
Klopt San. Pensionstallen werken over het algemeen ver onder de kostprijs. Op een gegeven moment houdt dat op. Die discussie heb ik volgens mij in een ander topic al eens met Elisa gehad. Als je meent dat je qua kosten uitkomt voor €200,- p/m met onbeperkt ruwvoer heb je het gewoon niet helemaal scherp. Dat in combinatie met het gezeik dat je hebt van de pensionklanten zorgt ervoor dat pensionhouders liever wat anders gaan doen.

Daarnaast: alles waar nu huizen staan was ooit natuur/landbouwgrond. Ergens moet iets gebeuren om het enorme huizentekort op te lossen.

Een dak boven je hoofd is een basisrecht en basisbehoefte. Een goedkope pensionstal in de buurt is dat niet

Wat je zegt, basisbehoefte vs geen basisbehoefte.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:01

Een gedegen en stabiel kabinet zal misschien de wind uit de zeilen halen van radicaal rechtse partijen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:05

MarlindeRooz schreef:
En een grote zware diesel om mee heen en weer te pendelen tussen je huis in Frankrijk en je woonplaats in Nederland vind ik ook meer een luxeprobleem dan iets wat langdurig hoognodig is. Daar hoeven anderen niet meer belasting voor te gaan betalen zodat jij dat kan doen.

Ik begin dit geklaag echt een beetje zat te worden. Het feit dat je een huis in Frankrijk hebt en in NL is al enorme luxe. Daarnaast heb je een uitkering, dat is ook luxe. Weet je wel in hoeveel landen je nu dakloos zou zijn?

Als alleenstaande werkende betaal ik per maand meer belasting dan het minimumloon. En ik krijg niets, nul nada. Kopen kan niet, dus zit in een hele hoge prijs qua huurwoning, maar betaal wel mee aan de huurtoeslagen en degene die hypotheekrente aftrek krijgen. Mag het alsjeblieft eens een beetje eerlijker qua lasten?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:06

996981 schreef:
Ik merk dat ik echt moe wordt van de gezever over persoonlijke situaties. Het is alleen maar bar en boos als je het leest.

Feit is dat we weten dat volgens de koopkracht plaatjes van GroenLinks-PvdA en D66 je eigen koopkracht en de algehele groei van de economie op lange termijn er het beste uitziet.

Hóe dat er in de praktijk precies uit gaat zien moet nog blijken. Er is immers nog geen formatie en niet alle plannen kunnen 100% ten uitvoer worden gebracht.

Gek he, alles wat D66 wilt raakt MIJ in mn portemonnee. En dan wil jij klagen dat ik (en een aantal anderen) het persoonlijk opvatten.
Goh, hoe zou dat nou kunnen.

Heel vreemd.

:roll:

Benzz schreef:
Als alleenstaande werkende betaal ik per maand meer belasting dan het minimumloon. En ik krijg niets, nul nada. Kopen kan niet, dus zit in een hele hoge prijs qua huurwoning, maar betaal wel mee aan de huurtoeslagen en degene die hypotheekrente aftrek krijgen. Mag het alsjeblieft eens een beetje eerlijker qua lasten?

Ik zit in dezelfde situatie maar heb totaal geen hoop op verbetering met D66 aan het hoofd.

Met geen enkele partij trouwens. Zat er serieus over na te denken om blanco te stemmen dit jaar.
Laatst bijgewerkt door Onali op 30-10-25 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:07

Hoop ook dat er slim gebouwd gaat worden.
Dus meer gericht op eenpersoonshuishoudens en ouderen en meer sociale huur ipv grote dure woningen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:08

Een ding snappen jullie niet..dat pensionstallen het steeds moeilijker krijgen komt ook door de steeds stijgende kosten. Hoe minder weiland, hoe minder hooiland, hoe duurder hooi/ stro etc.

Jij leest dat misschien niet zo San, maar ik ZIE dit al jarenlang gebeuren..en dat terwijl er zoveel leegstand is en er zoveel slimmer gedaan kan worden wat betreft woningbouw. Leegstandswet aanpassen, tiny housjes op erven toestaan, wonen op vakantieparken, kostendelersnorm afschaffen, zorgen voor normalere huurprijzen om doorstroming te bevorderen, eventueel bejaardentehuizen terug etc. En ja, dan zal er nog wel wat bijgebouwd moeten worden, maar in ieder geval stukken minder.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:09

Onali schreef:
996981 schreef:
Ik merk dat ik echt moe wordt van de gezever over persoonlijke situaties. Het is alleen maar bar en boos als je het leest.

Feit is dat we weten dat volgens de koopkracht plaatjes van GroenLinks-PvdA en D66 je eigen koopkracht en de algehele groei van de economie op lange termijn er het beste uitziet.

Hóe dat er in de praktijk precies uit gaat zien moet nog blijken. Er is immers nog geen formatie en niet alle plannen kunnen 100% ten uitvoer worden gebracht.

Gek he, alles wat D66 wilt raakt MIJ in mn portemonnee. En dan wil jij klagen dat ik (en een aantal anderen) het persoonlijk opvatten.
Goh, hoe zou dat nou kunnen.

Heel vreemd.

:roll:

Dat zie ik helaas vaker gebeuren, zolang het mensen persoonlijk niet raakt vinden ze het geen probleem als het anderen wel raakt. Tot zover de solidariteit.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 30-10-25 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:09

Elisa2 schreef:
Jij leest dat misschien niet zo San, maar ik ZIE dit al jarenlang gebeuren..en dat terwijl er zoveel leegstand is en er zoveel slimmer gedaan kan worden wat betreft woningbouw. Leegstandswet aanpassen, tiny housjes op erven toestaan, wonen op vakantieparken, kostendelersnorm afschaffen, zorgen voor normalere huurprijzen om doorstroming te bevorderen, eventueel bejaardentehuizen terug etc. En ja, dan zal er nog wel wat bijgebouwd moeten worden, maar in ieder geval stukken minder.

Het is niet of/of maar eerst het tweede deel van je relaas en daarbij ook nieuwbouw.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:10

fransje23 schreef:
Elisa2 schreef:

Het is niet of/of maar eerst het tweede deel van je relaas en daarbij ook nieuwbouw.

In dat geval zijn er ook geen tien nieuwe steden nodig. ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 10:11

Elisa2 schreef:
Een ding snappen jullie niet..dat pensionstallen het steeds moeilijker krijgen komt ook door de steeds stijgende kosten. Hoe minder weiland, hoe minder hooiland, hoe duurder hooi/ stro etc.

Helemaal eens met je.
Ouderen vinden geen doorgang en blijven goede woningen bezet houden.
Logisch, ze betalen nauwelijks of geen hypotheek meer maar gaan ze verhuizen betalen ze ineens de hoofdprijs. Belachelijke situatie.
Wonen op vakantieparken, wat is nou precies het bezwaar?
Dat het de overheid geen geld oplevert.