Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:51

Benzz schreef:
De efteling is toch voor kids het leukste park wat er is in NL? Kun je die kinderen toch gewoon gunnen?

En waarom is de efteling het leukste park? Omdat het het duurste park is? Het drukste park met de grootste mensen massa's is? Of de langste wachttijd bij de attracties heeft? In mijn optiek zijn er heel veel leuke pretparken. Met veel minder lange wachttijden bij de attracties. Waarom zou je ze dat niet gunnen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:59

journee schreef:
Benzz schreef:
De efteling is toch voor kids het leukste park wat er is in NL? Kun je die kinderen toch gewoon gunnen?

En waarom is de efteling het leukste park? Omdat het het duurste park is? Het drukste park met de grootste mensen massa's is? Of de langste wachttijd bij de attracties heeft? In mijn optiek zijn er heel veel leuke pretparken. Met veel minder lange wachttijden bij de attracties. Waarom zou je ze dat niet gunnen?

Omdat jouw optiek niet gelijk staat aan de waarheid?

Ik heb echt niks met pretparken of attracties. Dan is de Efteling alsnog best leuk. :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:01

Pffffff....ben je altijd zo zwaar op de hand journee? Wil je persé gelijk hebben? Nou prima, dan is dat inderdaad de reden dat dat het leukste park is en dat het azc daar naartoe wil. Omdat het het duurste park is....precies daarom.

journee

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:18

Tjonge jonge, ik geef puur mijn onderbouwde mening, waarom ik niet direct voor de efteling zou kiezen. Maar jullie onderbouwing om wel naar de efteling te gaan is alleen: "Dat hebben ze gekozen en dat moet je ze gunnen."

Dat is toch helemaal geen onderbouwing waarom de efteling nu zoveel beter is dan een ander park?
Een ander park kan ook best leuk zijn, zelfs als je niet van pretparken houdt. Zijn jullie überhaupt wel eens in andere parken dan de efteling geweest? Dat zou je dan misschien eens moeten proberen.

Jullie doen net of het een straf is als je naar een ander park dan de efteling zou gaan. En dat is natuurlijk helemaal niet zo. Dat is dan misschien jullie mening, maar zeker geen feit.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:21

Misschien heeft de efteling het COA wel een flinke korting gegeven of heeft er iemand enthousiast kortingsbonnen oid gespaard.
Weet jij veel?

Dat het normale kaartje 53 euro per persoon kost wil helemaal niet zeggen dat het COA daar ook zoveel voor betaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:32

Froukje schreef:
Misschien heeft de efteling het COA wel een flinke korting gegeven of heeft er iemand enthousiast kortingsbonnen oid gespaard.
Weet jij veel?

Dat het normale kaartje 53 euro per persoon kost wil helemaal niet zeggen dat het COA daar ook zoveel voor betaald.

Dat eerste is iig al niet zo, de Efteling wist niet dat ze zouden komen. Of dat zeiden ze iig in de nieuwsberichten.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:39

Froukje schreef:
Weet jij veel?

De efteling geeft groeps korting Vanaf 20 personen. Dan is het in het weekend/hoogseizoen €43 euro per persoon. Andere parken geven ook groepskorting. Dan kost een kaartje nog steeds maar de helft van de efteling.

Maar al was elk pretpark gratis, waarom die obsessie over de efteling, als elk pretpark zijn eigen leuke kanten heeft? Want dat begrijp ik dus echt niet.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:41

Maar is het, in de context van het verhaal, nu écht belangrijk?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:41

Jij zou er niet voor kiezen en zij dus wel.

Wat ik zou kiezen is niet belangrijk

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:42

journee schreef:
Jullie doen net of het een straf is als je naar een ander park dan de efteling zou gaan. En dat is natuurlijk helemaal niet zo. Dat is dan misschien jullie mening, maar zeker geen feit.

Waar doen we dat precies?.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:44

Wat maakt het in vredesnaam uit welk park ze zouden kiezen?
Als ze met z'n allen naar Walibi waren gegaan waren mensen ook gaan zeuren.

En als ze een rondje waren gaan fietsen met een patatje na hadden mensen ook lopen klagen want 9 van de 10 vluchtelingen kan helemaal niet fietsen. Dus dan hadden mensen lopen klagen dat het onveilig was geweest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:44

journee schreef:
Froukje schreef:
Weet jij veel?

De efteling geeft groeps korting Vanaf 20 personen. Dan is het in het weekend/hoogseizoen €43 euro per persoon. Andere parken geven ook groepskorting. Dan kost een kaartje nog steeds maar de helft van de efteling.

Maar al was elk pretpark gratis, waarom die obsessie over de efteling, als elk pretpark zijn eigen leuke kanten heeft? Want dat begrijp ik dus echt niet.

Waarom niet de Efteling? Mogen ze toch zelf weten. Als zij dat willen en kunnen betalen. Lekker boeiend. Ik ga mij echt niet druk maken om zoiets? Ik gun het ze.

En ja ik ben in andere pretparken vaker geweest. Efteling maar 1x. En ik ga voor geen enkel pretpark zelf betalen behalve de Efteling. En ik durf nergens in. Maar dat is MIJN voorkeur. Wat dit AZC kiest moeten ze zelf weten. :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:45

Froukje schreef:

En als ze een rondje waren gaan fietsen met een patatje na hadden mensen ook lopen klagen want 9 van de 10 vluchtelingen kan helemaal niet fietsen. Dus dan hadden mensen lopen klagen dat het onveilig was geweest.

En patat wordt je dik van, laten we dat niet vergeten. :=

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:46

journee schreef:
Tjonge jonge, ik geef puur mijn onderbouwde mening, waarom ik niet direct voor de efteling zou kiezen. Maar jullie onderbouwing om wel naar de efteling te gaan is alleen: "Dat hebben ze gekozen en dat moet je ze gunnen."

Dat is toch helemaal geen onderbouwing waarom de efteling nu zoveel beter is dan een ander park?
Een ander park kan ook best leuk zijn, zelfs als je niet van pretparken houdt. Zijn jullie überhaupt wel eens in andere parken dan de efteling geweest? Dat zou je dan misschien eens moeten proberen.

Ik denk niet dat Fabers reactie anders was geweest als het Hellendoorn was, of een dierentuin, of voor mijn part een fietstocht met broodje kroket.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:51

Froukje schreef:

Als Faber er niet over had getweet, had geen haan ernaar gekraaid.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:54

Als het COA niet had gezegd dat het uitje was zodat het geweld van vorig jaar zich niet kon herhalen, was dit gezeik er ook niet geweest. Echt dom vind ik dat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 20:58

Jildau schreef:
Als het COA niet had gezegd dat het uitje was zodat het geweld van vorig jaar zich niet kon herhalen, was dit gezeik er ook niet geweest. Echt dom vind ik dat.

Ach onzin. Het COA volgt gewoon de regels. Faber moest weer goedkoop scoren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:16

Faber speelt continu in op onderbuikgevoel en dat lukt haar goed

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:43

_San87_ schreef:
Jildau schreef:

Ach onzin. Het COA volgt gewoon de regels. Faber moest weer goedkoop scoren.

Hoezo onzin? Is toch dom om in de media te roepen dat dit uitje op die dag is vanwege de heibel vorig jaar? Als ze niet gezegd hadden dat dat de reden was, was er niet zoveel gezeik over geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 21:45

Je weet toch niet hoe dat gegaan is, wat er gezegd is en hoe het in de media gekomen is?

Faber slingert iig een heel gekleurd beeld op alle media.

Het COA zie ik niks van in de media, die houden zich stil denk ik.

Journalisten maken het vaak nog wat sappiger. Dus ja, dan kan je zo’n ontploffing krijgen

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 00:01

verootjoo schreef:
Je weet toch niet hoe dat gegaan is, wat er gezegd is en hoe het in de media gekomen is?

Faber slingert iig een heel gekleurd beeld op alle media.

Journalisten maken het vaak nog wat sappiger. Dus ja, dan kan je zo’n ontploffing krijgen

Een medewerker van het COA gaf een interview aan omrop fryslan waardoor het verhaal in de media kwam.

https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/17439515/geen-kermis-maar-efteling-voor-jonge-azc-bewoners-sint-annaparochie-uit-voorzorg

En het hele verhaal heeft uiteindelijk ook een positieve kant. Inmiddels is al €1500000 opgehaald om uitjes voor jongeren uit het AZC mee te kunnen betalen. Daar kunnen vast wel wat extra uitjes mee bekostigd worden. :)

https://lc.nl/friesland/Crowdfundingsactie-om-azc-jeugd-uit-Sint-Annaparochie-toch-naar-Efteling-te-laten-gaan.-%E2%80%98Gun-ze-een-dagje-uit%E2%80%99-46262989.html

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 01:21

Precies die link van Omrop Fryslân was het eerste wat ik hierover las. Dat van Faber kreeg ik pas later mee en ik dacht dat dat een reactie was hierop.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:53

_San87_ schreef:
Even los van dat uitje, maar waarom wordt er niks gedaan aan het lastigvallen van die meiden?

Ja inderdaad. Volgens dat krantenartikel gaat het om een groep van 44 jongens tussen de 12 en 20 uit dat AZC die meiden in de omgeving lastig vallen. Dat noem ik geen "kinderen". Er zou te weinig toezicht zijn.Het wordt dan tijd om daar wat aan te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:57

verootjoo schreef:

Heb je de artikelen niet gelezen?

Net zoals dat het 'toevallig' op dezelfde dag als het dorpsfeest was?

https://www.volkskrant.nl/politiek/bijn ... b36c12fc1/

en dit
" Naar aanleiding van die vermeende handtastelijkheden en seksuele intimidatie, en de klachten van ouders daarover, besloot het COA vorige maand volwassen begeleiders met de azc-jongeren mee te sturen als die ’s ochtends met de bus naar school gaan."
Dus ook al is de groep van vorig jaar weg, de groep die er nog zit, is niet de makkelijkste groep, blijkbaar

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 12:59

Faber kleedt de hele opvang uit...dus geen geld over voor begeleiding