Wij hebben bewust gekozen voor een aggregaat die loopt op alles wat brandt, we hebben hem vooral voor op de boot en dan is aansluiten op stroom niet altijd mogelijk/handig, maar dat de koelkast erop kan is ook niet verkeerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zolala schreef:Ik vond vanmiddag een V-pit mini barbeque bij de kringloop (simpel opvouwbaar/draagbaar metalen ding in V-vorm met een rooster), ongebruikt, voor de enorme som van € 1,75.
Dus die heb ik meegenomen, als toch-wel-handige aanvulling op het noodpakket. Morgen haal ik er een zak kolen bij, dan kan ik in geval van nood toch iets opwarmen op het balkon
8nnemiek schreef:Ik heb een paar weken geleden een mini kamado gekocht. Daar kun je op bbq’en, maar ook ovenschotels en taarten en brood enzo in bakken, dus dat vond ik ook een mooie aanvulling op het noodpakket
Cer schreef:ik heb geen verstand van BBQ's, maar rookt dat erg?
Dat ligt er denk aan hoe je ermee omgaat?
Maris schreef:Ik weet dus amper wat over powerbanks. Maar misschien toch wel handig om er eentje in huis te hebben als bv elektriciteit uitvalt. Maar welke ?
Hebben jullie tips waarop ik moet letten ? Is bv eentje op zonne energie handig ( en werkt die dan ook op batterijen ) ?
Of bestaat er ook een radio die tegelijk een powerbank is ?
8nnemiek schreef:Ik had eerst die van de AH besteld: https://voordeelshop.ah.nl/bbq/668/blue ... bq/307072/ [...] De AH hier in Zeeland had ze nog op voorraad, dus andere filialen misschien ook.
Prairy schreef:Maris schreef:Ik weet dus amper wat over powerbanks. Maar misschien toch wel handig om er eentje in huis te hebben als bv elektriciteit uitvalt. Maar welke ?
Hebben jullie tips waarop ik moet letten ? Is bv eentje op zonne energie handig ( en werkt die dan ook op batterijen ) ?
Of bestaat er ook een radio die tegelijk een powerbank is ?
Ik denk dat je eerst moet bedenken wat je er allemaal mee wil. Alleen je telefoon en laptop opladen of ook je koelkast/vriezer aan houden?
Ik heb een goedkope radio powerbank zonneding bij Amazon gekocht maar nog niet getest.
Telpeva schreef:Ik was net aan het struinen op de site van de Action en daar zag ik dat ze nu dus ook een noodradio hebben, kost 10 euro. Geen idee of het wat is hoor, maar misschien dat het interessant is voor mensen die er nog geen hebben of voor wie geld een ding is?
https://www.action.com/nl-nl/p/3213311/solar-noodradio/
verootjoo schreef:Ik heb ook veel droge peulvruchten ingeslagen. Die eten we nu ook wel op maar gewoon extra.
Maar ze zijn makkelijk te bewaren en heel voedzaam om een tijdje op te leven.
We kunnen koken op een gasfles.